دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

RENAULT LAGUNA COUPE | رنو لاگونا کوپه

این خودرو می تواند یک رانندگی هیجان انگیز را برای سرنشینش فراهم سازد این اتوموبیل پویایی عالی دارد

چیزی که در این اتوموبیل کیفیت سواری را خیلی بیشتر میکند داشتن سیستم چهار چرخ متحرک می باشد که در نسخه جی تی به طور استاندارد نصب می گردد .

این خودرو با داشتن ویژگی های مانند : واکنش پذیری و پایداری عالی و همچنین داشتن قابلیت هدایت استثنایی قادر می باشد یک رانندگی بسیار خوب و لذت بخش را برای سرنشین هایش فراهم آورد .

نسل جدید لاگونا کوپه: همه سر ها را می چرخاند.
باکلاس. این کلمه ای است که وقتی به رنو لاگونا کوپه نگاه می کنید، به ذهن خطور می کند. با طراحی روان و باوقار خود، سطح عملکرد و امکانات بالا ، سنت کوپه های استثنایی را پی می گیرد. رنو لاگونا کوپه از همان سطح بالای کیفیت که برای تمامی مدل های لاگونا در نظر گرفته شده است، بهره می برد.

کیفیت ساخت بدنه با بالاترین استانداردهای این رده برابری می کند و توجهی که به جزئیات و انتخاب مواد شده است، دلیل اصلی لوکس بودن این ماشین و لذت رانندگی با آن می باشد. رنو لاگونا کوپه توانایی رسیدن از حالت ثابت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۷ ثانیه دارد و بالاترین مدل آن از سیستم فرمانپذیری در چهارچرخ سود می برد .

 

  • کارخانه تولید کننده :رنو
  • کشور تولید کننده :فرانسه
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده :نگین خودرو
  • کلاس بدنه :کوپه

 

امکانات رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دارای ۶ کیسه هوا ( ایربگ ) : جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز اضطراری EBA ، سیستم توزیع نیروی ترمز EBV ، سیستم کنترل پایداری ESP ، سیستم کنترل کشش ASR ،
سیستم های امنیتی و حفاظتیکمربند ایمنی جلو با قابلیت محدود کردن فشار وارده و پیش کشنده دوگانه ،
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی BOSE ، ورودی USB و iPod
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلوصندلی های چرمی ، گرمکن صندلی های جلو ، صندلی راننده دارای حافظه و قابلیت تنظیم در ۸ جهت کاملا برقی ،
سیستم صندلیهای عقبصندلی عقب مجهز به قلابهای نگهدارنده صندلی کودک با سیستم ایزوفیکس ، صندلی های چرمی
سیستم آیینه هاقابلیت اتوماتیک خم شدن آینه های جانبی هنگام انتخاب دنده عقب ، تنظیم برقی به همراه آیینه تا شونده ، آینه وسط الکتروکرومیک ، چراغ چشمک زن ( راهنما ) بر روی آینه های جانبی ،
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلوسیستم روشنایی چراغهای جلو اتوماتیک
سیستم روشنایی عقبچراغهای عقب LED
سنسورهای پیش فعالبرف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت ( Speed Limiter ) ، سیستم هشدار دهنده موانع عقب
منبع : رنو 

RENAULT LAGUNA COUPE | رنو لاگونا کوپه

این خودرو می تواند یک رانندگی هیجان انگیز را برای سرنشینش فراهم سازد این اتوموبیل پویایی عالی دارد

چیزی که در این اتوموبیل کیفیت سواری را خیلی بیشتر میکند داشتن سیستم چهار چرخ متحرک می باشد که در نسخه جی تی به طور استاندارد نصب می گردد .

این خودرو با داشتن ویژگی های مانند : واکنش پذیری و پایداری عالی و همچنین داشتن قابلیت هدایت استثنایی قادر می باشد یک رانندگی بسیار خوب و لذت بخش را برای سرنشین هایش فراهم آورد .

نسل جدید لاگونا کوپه: همه سر ها را می چرخاند.
باکلاس. این کلمه ای است که وقتی به رنو لاگونا کوپه نگاه می کنید، به ذهن خطور می کند. با طراحی روان و باوقار خود، سطح عملکرد و امکانات بالا ، سنت کوپه های استثنایی را پی می گیرد. رنو لاگونا کوپه از همان سطح بالای کیفیت که برای تمامی مدل های لاگونا در نظر گرفته شده است، بهره می برد.

کیفیت ساخت بدنه با بالاترین استانداردهای این رده برابری می کند و توجهی که به جزئیات و انتخاب مواد شده است، دلیل اصلی لوکس بودن این ماشین و لذت رانندگی با آن می باشد. رنو لاگونا کوپه توانایی رسیدن از حالت ثابت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۷ ثانیه دارد و بالاترین مدل آن از سیستم فرمانپذیری در چهارچرخ سود می برد .

 

  • کارخانه تولید کننده :رنو
  • کشور تولید کننده :فرانسه
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده :نگین خودرو
  • کلاس بدنه :کوپه

 

امکانات رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دارای ۶ کیسه هوا ( ایربگ ) : جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز اضطراری EBA ، سیستم توزیع نیروی ترمز EBV ، سیستم کنترل پایداری ESP ، سیستم کنترل کشش ASR ،
سیستم های امنیتی و حفاظتیکمربند ایمنی جلو با قابلیت محدود کردن فشار وارده و پیش کشنده دوگانه ،
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی BOSE ، ورودی USB و iPod
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلوصندلی های چرمی ، گرمکن صندلی های جلو ، صندلی راننده دارای حافظه و قابلیت تنظیم در ۸ جهت کاملا برقی ،
سیستم صندلیهای عقبصندلی عقب مجهز به قلابهای نگهدارنده صندلی کودک با سیستم ایزوفیکس ، صندلی های چرمی
سیستم آیینه هاقابلیت اتوماتیک خم شدن آینه های جانبی هنگام انتخاب دنده عقب ، تنظیم برقی به همراه آیینه تا شونده ، آینه وسط الکتروکرومیک ، چراغ چشمک زن ( راهنما ) بر روی آینه های جانبی ،
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلوسیستم روشنایی چراغهای جلو اتوماتیک
سیستم روشنایی عقبچراغهای عقب LED
سنسورهای پیش فعالبرف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت ( Speed Limiter ) ، سیستم هشدار دهنده موانع عقب
منبع : رنو 

کیا موتورز : محبوب بازارهای اروپا و آمریکا

گروه اقتصادی :

یکی از زیر مجموعه های هیوندای موتور گروپ کمپانی کیا موتورز می باشد که یک شرکت کره ای می باشد .

کمپانی کیا موتورز موفق گشته است با تولید نمودن تعداد 275 میلیون اتوموبیل رتبه دوم را در سال 2013 از بین خودروسازان کره جنوبی از آن خود سازد .

این کمپانی در حال حاضر دارنده تعداد هشت کارخانه تولیدی می باشد که این هشت کارخانه در کشورهای اسلواکی و ویتنام و کره جنوبی و چین و ایالات متحده آمریکا می باشند .

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره دادوستد می‌شود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن ۳۳٫۹۹٪ درصد از سهام کیا موتورز، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.

شرکت کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال ۱۹۵۲، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد.

در سال ۱۹۸۶ و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ ۱۲۱) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز که در سال ۱۹۸۶ تنها ۲۶ دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال ۱۹۸۷ در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه افزایش داد. در سال ۱۹۹۲، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق ۴ شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه ۱۹۹۴ به‌فروش رفت.

ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال ۱۹۹۴ مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

با ﺍین حال، ورشکستگی شرکت کیا در سال ۱۹۹۷؛ که در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیا رخ دﺍد، موجب گردید که ﺍین شرکت توسط دیگر شرکت خودروساز کرهﺍی، هیوندای موتور در سال ۱۹۹۸ ﺍز طریق خرید سهام شرکت فورد، که در سال ۱۹۸۶ بخشی ﺍز سهام ﺍین شرکت رﺍ خریدﺍری نموده بود، تصاحب گردد.

در سال ۱۹۹۸، شرکت کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرﺍت خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدل‌ها فورد ﺍسکورت و اپل ﺁسترﺍ در بازار اروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت

هم اکنون و بعد از گذشته 64 سال از تولید اولین خودرو در شرکت خودروسازی کیاموتورز در کره جنوبی این شرکت توانسته است تولید خود را از به سالانه بیش از 2.75 میلیون دستگاه افزایش دهد که بیشتر آنها در بازارهای اروپا و آمریکا تردد دارند و عرضه می شوند.

هم اکنون خودرو های کیا موتورز توسط شرکت اطلس خودرو وارد ایران می شود و همچنین بعضی از محصولات کیا موتورز مانند کیا سراتو تولید داخلی آن نیز وجود دارد که توسط گروه خودروسازی سایپا انجام می گیرد.

کیا موتورز دارای سه سایت تولیدی در کره جنوبی و یک کارخانه در کشور اسلواکی، دو کارخانه در چین و یک شاخه آمریکایی به نام «کیا موتورز آمریکا» می‌باشد، که در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۶ به عنوان اولین کارخانه مونتاژ محصولات کیا در وست پوینت ایالت جورجیا با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار افتتاح گردید.

 

از سال ۲۰۰۵، کیا تمرکز ویژه‌ای بر بازار اروپا داشته و فروش محصولاتش از مرز یک میلیون دستگاه گذشته‌است و کیا موتورز هم اکنون رو به توسعه ترین خودروساز در آن قاره می‌باشد و این تنها یکی از موفقیت‌های این شرکت با سابقه در بازار اروپا است.

منبع : کیا موتورز

سرگذشت پراید و پیکان

اتوموبیل پیکان ۴ دهه در کشورمان حاضر بود و البته که هم حضور پر رنگی داشت . این اتوموبیل به وسیله ایران خودرو تولید می گشت .

پیکان در مدل های کارلوکس و دولوکس و استیشن و وانت تولید شده است .

در بین سال های ۱۳۴۶ الی ۱۳۸۳ این خودرو تولید میشده است و بعد از پیکان نوبت به خودروی پراید رسید .

 

پراید اتوموبیلی می باشد که در چندین کشور و به دست چندین خودروساز رسیده و اکنون در ایران کماکان در دست تولید می باشد .

در بین سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ برای نخستین بار پراید در مزدا و به سفارش فورد طراحی و تولید گشت .

این اتومبیل در ژاپن به نام مزدا ۱۲۱، در آمریکا به نام فورد فستیوا ‌و در کره جنوبی و ایران به نام پراید شناخته می‌شود. سایپا مونتاژ و تولید پراید را از سال ۱۳۷۲ در دست گرفت؛ خودرویی که برای مصارف شهری یک خانواده‌ کم‌جمعیت ایرانی می‌تواند مناسب باشد. پراید از یک گیربکس ۵ دنده دستی و موتور ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر بهره‌ می‌برد. در نسخه‌های جدیدتر که آن را به عنوان HP+ می‌شناسند، با بازنگری‌های انجام شده درطراحی منیفولد ورودی، سیستم سوخت رسانی و سرسیلندر، توان آن از عدد ۶۳ به ۶۷ اسب‌بخار رسیده است.

پراید تا به امروز در انواع کلاس‌های صندوق‌دار، هاچ‌بک، استیشن و وانت عرضه شده که البته از این بابت مورد انتقاد عام قرار گرفته است که از یک خودرو چند کلاس متفاوت، می‌توان طراحی و تولید کرد؟! نکته دیگری که در مورد این خودرو وجود دارد، سطح ایمنی ضعیف آن است که همیشه به باد گلایه و انتقاد مردم در شبکه‌های مجازی گرفته شده است اما بد نیست بدانیم که پراید با تغییراتی که در بدنه و تقویت ستون خود داشته، درکنار افزوده شدن کیسه‌هوا و ترمز ضدقفل، یقینا از قبل ایمن‌تر شده که نباید منکر این بازنگری‌ها به‌منظور افزایش ایمنی این خودرو بود.

خودروی پراید در دهه ۷۰ جزو یکی از خواسته‌های بزرگ یک خانواده متوسط ایرانی بود.

پراید در آن زمان حدود ۵ میلیون تومان قیمت داشت. در دهه هشتاد با رشد قیمتی، به حدود ۷ میلیون تومان رسید اما با ورود به دهه نود با یک رشد سرسام آوری با قیمت ۲۰ میلیون تومان روبرو شد! پارامتر‌هایی که در گران شدن خودروهای بازار اعم از داخلی و خارجی، سهم کوچک و بزرگی داشتند، باعث شدند که خودروی ارزان قیمتی مثل پراید، با چهره مظلوم‌گونه خود، صرفا به دلیل بالارفتن قیمتش در این صحنه بتازد و از دسترس بسیاری از خانواده‌های متوسط ایرانی دورتر شود.

همانطور که گفته شده با توجه به نبود رقیب هم قیمتی در بازار خودروهای نو کشور، پراید تنها گزینه مناسب برای یک خانواده کم جمعیت است که با داشتن هزینه و مصرف کم, فراوانی‌ و ارزانی لوازم، آن را تبدیل به مقرون‌ به‌صرفه‌ترین خودرو حاضر کرده است.

اما با تمام حرف‌هایی که زده شد، دیر یا زود باید منتظر کنار رفتن بسیاری از خودروهای قدیمی تولید داخل باشیم و این مستلزم این‌است که از قبل، به فکر ‌نمونه‌های مناسب جایگزین، برای‌ آن‌ها باشیم.

اخیرا زمزمه‌هایی از کنارگذاشته شدن خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ شنیده شده که با این اوصاف باید انتظار خودروهای جدیدی را هم داشته باشیم.

این دومین بار است که خبر توقف تولید این دو خودرو را طی چندماه گذشته از ناحیه رئیس سازمان استاندارد، رسانه‌ای شده است. در آخرین روادید خبری به نظر می‌رسد، قرار است یکی از محصولات رنو، به نام کویید، جای پراید را در سال آینده بگیرد. خودرویی که سهم زیادی از فروش خود را در هند، در دست گرفته است.

منبع : پراید 

حضور خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ در ایران

در تاریخ اوایل دهه هفتاد شمسی بود که اتوموبیل پژو ۴۰۵ وارد بازارهای کشور ما شده است و از آن زمان تا به الان به طور پررنگی در بازارها وجود داشته است .

همگی ما این را میدانیم که وجود این اتوموبیل سبب گشته است که صنعت خودرو کشور ما دارای تنوع باشد در حقیقت صنعت خودرو کشور ما مدیون پژو ۴۰۵ این خودروی فرانسوی می باشد .

خودروهایی مانند پژو پارس یا سمند و همه نسخه های این دو وامدار پژو ۴۰۵ می باشند .

در کنار ۴۰۵ اما ۲۰۶ محصولی بود مدرن‌تر و کوچک‌تر و تا حدی جوان‌پسند که توانست در ایران به اندازه برادر بزرگ‌ترش موفق باشد و عرضه رانا به عنوان خودرو ملی دیگر ما و گونه SD از ثمرات حضور آن در کشورمان هستند.

با این حال در سال‌های متمادی زمزمه حضور محصولات دیگری از این خودروساز شنیده شده و حتی برخی از آنها نیز به ایران رسیدند، اما حضورشان به اندازه ۴۰۵ و ۲۰۶ ثبات و پویایی نداشت.

پژو ۴۰۵ یک خودروی خانوادگی در کلاس سدانهای بزرگ است که برای اولین بار توسط شرکت فرانسوی پژو ارائه شد. پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ مقام خودروی برگزیدهٔ اروپا را از آن خود کرده‌بود. این خودرو بعد از پراید پرفروش‌ترین خودرو در ایران به‌شمار می‌آید.

 

پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری و هچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه می‌شد.

اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام +۲۰۶در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت.

توقف تولید :

با آغاز سال ۱۳۹۱ هجری شمسی و تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و هم‌زمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو، زمزمه‌های پایان همکاری چندین ساله پژو و ایران خودرو به وجود آمد و در نهایت در اواخر تابستان همین سال، همکاری پژو و ایران خودرو به طور کامل و برای همیشه قطع شد و پژو به ارسال قطعه برای ایران خودرو پایان داد؛ بنابراین تولید تمام مدل‌های پژو ۲۰۶ متوقف شد. پس از توقف تولید این خودرو و شوک خبری ناشی از آن در جامعه، ایران خودرو سعی در تکذیب خبر توقف تولید این خودرو نمود، اما پس از گذشت چند هفته با توجه به آمارهای تولید ماهانه خودرو، عدم تولید این خودرو اثبات شد. توقف ناگهانی تولید پژو ۲۰۶، با عث ایجاد بازار آشفته و درنتیجه افزایش چشمگیر قیمت این خودرو تا بیش از دو برابر شد. همچنین همزمانی توقف تولید این خودرو با بحران اقتصادی ایران خودرو و تورم بسیار زیاد ایجاد شده در جامعه، باعث کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو گشت.

تولید ۲۰۶ ایرانی :

پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد. در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید و یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد، با نمونه‌های ساخت داخل و یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد. حتی برخی از سیستم‌های این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید به گونه‌ای که خودروی جدید فقط در ظاهر با ۲۰۶های قبلی شباهت داشته و بسیاری از توانایی‌های اصلی آن عملاً وجود ندارد، به عنوان نمونه می‌توان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر (ولی با امکانات بسیار کمتر) به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونه‌های تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهره‌گیری از قطعات ایربگ ایرانی و چینی و ترمز ای بی اس کره‌ای اشاره نمود همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروز کنترل‌های متداول خانواده خودروهای پژو را ندارد. همچنین قبل از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد

منبع : پژو