دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

معرفی اتوموبیل جدید کیا موتورز

TELLURIDE اتوموبیل جدید مفهومی کیا موتورز:

این اتوموبیل جدید که کیا تلیوراید نام دارد با دیگر خودروها کمی فرق می کند

این خودرو در واقع یک شاسی بلند است و می توان گفت که نسبت به دیگر اتوموبیل های هم رده خود بیشتر شبیه به یک شاسی بلند واقعی می باشد .

کمپانی کیا این خودرو را که بیشتر شبیه به شاسی بلند های سنتی می باشد در نمایشگاه دیترویت در کشور آمریکای شمالی رونمایی کرده است .

 این مدل کیا از نظر ظاهری دارای تضادی قابل ملاحظه در مقایسه با آنهایی ‌است که هم‌اکنون در بازار خودرو وجود دارند.

این خودرو دارای فرم مکعبی شکل است که چرخ‌هایی 22 اینچی دارد. برداشتن ستون‌های بین در‌ها، دسترسی به صندلی‌های عقبی را بسیار آسان‌تر کرده است.

کیا می‌گوید: «در نگاهی کلی، طراحی این ماشین نشان‌دهنده یک سبک جدید است و توان این را خواهد داشت که خودش را در بین شاسی‌بلند‌های آینده جای بدهد.

تلیوراید بر پایه شاسی اصلاح شده مدل «سورنتو» ساخته شده است.

در مجموع، این خودرو 4.4 اینچ مرتفع‌تر، 4.7اینچ عریض‌تر و 9.5 اینچ طویل‌تر از سورنتو است. ساخته شدن نخستین نسل از این خودرو بر پایه مدلی که هم‌اکنون در بازار وجود دارد، نشان‌دهنده این است که این خودرو فقط یک ایده نیست.

اتاق این ماشین دارای امکانات بسیار زیاد و متنوع است و تکنولوژی به کار رفته از نوع عالی است.

صندلی‌های جلو و عقب این ماشین قادر به تشخیص علایم حیاتی سرنشینان و نشان دادن آن در صفحه نمایش خودرو است.

اگر سرنشینان هوشیار نباشند یا دچار خستگی ناشی از مسافرت‌های طولانی باشند، خودرو قادر به تشخیص آن است.

این خودرو دارای سیستم صوتی بسیار قوی«Harman Kardon »  است و همچنین هدفون‌هایی که هنگامی که در کنسول میانی خودرو قرار بگیرند به صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند.

این ماشین یک خودروی هیبریدی است که یک موتور بنزینی 3.5 لیتری شش سیلندر دارد و به همراه موتور الکتریکی توان 400 اسب بخار را تولید می‌کند. موتور بنزینی 270 بخار از این 400 اسب بخار را تولید می‌کند و باقی 130 اسب بخار توسط موتور الکتریکی تامین می‌شود. این توان به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

منبع : کیا موتورز 

جانشین پراید چه خودرویی می باشد؟

اتوموبیل رنو کویید که قرار است جانشین پراید گردد در ایران قیمتی معادل ۳۰میلیون تومان خواهد داشت

اقتصاد_صنعت :

اتوموبیل رنو کویید دارای حجم موتوری برابر ۸۰۰یا ۱۰۰۰ می باشد این خودرو متاسفانه موفق نشده است هیچ گونه امتیازی در تست هایی که برای امنیت خودرو گرفته می شد کسب نماید .

بنا بر گزارش ارایه شده توسط خبرآنلاین پیمان کارگر به خبرنگاران گفته است یک خودروی جدید با نام رنو کویید قرار می باشد به بازارهای ایران راه یابد

وی خاطر نشان کرد : قیمت این اتوموبیل جدید معادل ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد و با این رنج قیمتی قادر است رقیبی برای خودروی پراید باشد وی گفت ما ترجیح می دهیم این خودرو با همکاری ایران خودرو به تولید برسد .

وی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر تفاوت کویید بازار ایران با بازار هند و برزیل اظهار کرد : رنو کویید ایران بهتر از کویید هند و برزیل خواهد بود. اما سوال اینجاست که چرا این رنو کویید نوظهور که داشتن یک ستاره در ایمنی آن را از کویید هندوستان و برزیل متمایز می کند از لحاظ قیمت گرانتر از آن دو نمونه خارجی است؟

 

Global Ncap یک موسسه معتبر و مستقل جهانی است که به بررسی سطح کیفیت و ایمنی خودروها پرداخته و بسته به چگونگی ایمنی خودروها در تست تصادف، صفر تا پنج ستاره کیفی به آن می‌دهد. در این زمینه در تست خودروی کوئید که چندی پیش از سوی این موسسه صورت گرفته، این خودرو حتی موفق به کسب یک ستاره از پنج ستاره ایمنی نیز نشده است.

 

بر اساس این گزارش در خصوص تفاوت قیمت همزادهای هندی و برزیلی این خودرو، در بازار هندوستان (دهلی) ارزان‌ترین نسخه کوئید (انجین ۰٫۸ لیتری) حدود ۲۶۵ هزار روپیه یا معادل ۱۲٫۵ میلیون تومان و گران‌ترین نسخه‌اش (با انجین ۱٫۰ لیتری) نیز حدود ۳۹۵ هزار روپیه یا معادل ۱۹ میلیون تومان است. البته میتوان یکی از دلایل این موضوع را در این دانست که بیش از ۹۸% فرایند تولید آن در خود هندوستان بومی‌سازی شده است.

 

در برزیل نیز قیمت پایه‌ کوئید حدود ۶۲۰۰ یورو اعلام شده است که معادل تقریبی ۲۴ میلیون تومان. اما بنابه گفته‌های آقای کارگر، رنو در تلاش است تا کوئید را با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان به دست مشتری ایرانی برساند.

 

از دیگر نکاتی که می توان در مورد کویید به ان اشاره کرد این است که علی رغم مشارکت دو شرکت خودروساز کشور با رنو این احتمال وجود دارد که رنو کویید بدون همکاری هر دو شرکت در ایران به صورت مستقل تولید شود.

این در حالی است که طبق گفته های کارگر ایجاد بازار رقابتی با پراید که تولید یکی از شرکای رنو نیز هست هدف آوردن این خودرو به بازار ایران است اما با تولید مستقل این خودرو و فروش ان در بازار ایران بازار به صورت انحصاری در اختیار بن رو قرار خواهد گرفت.

منبع : پراید

تاریخچه پژو

در سال ۱۸۱۰ بود که کمپانی پژو به دست امیل پژو ساخته شد این کمپانی در کشور فرانسه و برای ساخت آسیاب های قهوه ساخته گشت .

این کمپانی بالاخره در سال ۱۸۳۰ بود که ساخت دوچرخه را آغاز نمود و سپس در سال ۱۸۴۲ تولید آسیاب های قهوه و نمک وفلفل را شروع کرد

در سال ۱۸۸۲ پژو به صورت رسمی به صنعت وسایل نقلیه راه پیدا کرد . ورود به صنعت وسایل نقلیه با تولید دوچرخه (گراند بای) به وسیله فرزند امیل آغاز گردید . این دوچرخه چرخ جلویش بزرگ و چرخ عقبش کوچک می باشد .

آرماند (آرمان) به زودی به صنعت خودروسازی علاقه‌مند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و اولین اتومبیل پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار استفاده شده در این اتومبیل، سنگین بود و حجم زیادی را نیز اشغال می‌کرد، همچنین مدت زمان زیادی برای گرم شدن، لازم داشت.

در سال ۱۸۹۰ استفاده از موتور بخار ممنوع شد و پیشنهاد گردید، که در اتومبیل‌ها از موتورهای سوختی، که توسط شرکت پنهارد و تحت لیسانس دایملر ساخته شده بود، استفاده شود.

این خودرو از بسیاری از نمونه‌های پیشین خود پیشرفته‌تر بود. سپس اتومبیل‌های بیشتری ساخته شد، در ۱۸۸۲ تعداد ۲۹ خودرو، در سال ۱۸۸۴ تعداد ۴۰ خودرو، در سال ۱۸۹۵ تعداد ۷۲ خودرو، در سال ۱۸۹۸ تعداد ۱۵۶ خودرو و نهایتاً در سال ۱۸۹۹ تعداد ۳٫۰۰۰ خودرو ساخته شد.

پژو اولین شرکتی بود، که تایرهای لاستیکی را برروی خودروهای خود نصب کرد و در سال ۱۸۹۵ تایرهای بادی را برروی آنها قرار داد. در سال ۱۸۹۶ پژو اولین موتور خود را بدون کمک گوتلیب دایملر تولید کرد و بعد از آن پیشرفت‌های مختلفی مانند امکان‌پذیری انتقال قوای محرکهٔ زیر خودرو به درون کاپوت حاصل شد و خودرو به‌معنای امروزی آن، شکل گرفت.

در سال ۱۸۹۶ اولین موتور درون‌سوز توسط شرکت پژو ساخته شد و دیگر نیازی به خرید موتور از دایملر نبود. اولین مدل موتور ۶ کیلووات قدرت داشت، به‌صورت افقی در عقب قرار می‌گرفت و در پژو تیپ ۱۵ نصب شد. پیشرفت‌های بعدی به این صورت بود که موتور به قسمت جلوی خودرو منتقل شد و رینگ‌ها به ماشین اضافه شدند و اتومبیل‌ها به اتومبیل‌های مدرن شباهت پیدا کردند.

در سال ۱۸۹۸ آرمان (آرمان) پژو تصمیم گرفت، برای تشکیل شرکت خود، از پژو جدا شود، تا تمرکز بیشتری روی اتومبیل داشته باشد. در سال ۱۹۰۱ توانست با تولید موتوری با حجم ۶۵۲ سی‌سی، قدرت ۵ اسب بخار، یک سیلندر و ظاهر سنتی، برنده مسابقات بهترین مدل آن سال شود.

پس از اینکه در مسابقات پاریس، مقام نوزدهم را بدست آورد، تصمیم گرفت از مسابقات کناره‌گیری نماید. در سال ۱۹۰۳ پژو اقدام به تولید موتورسیکلت نمود و از آن پس، موتورسیکلت‌های پژو، به‌سرعت جای خود را در بازار باز کردند. در سال ۱۹۰۳ پژو حدود نیمی از خودروهای بازار فرانسه را تولید می‌کرد.

در ۱۹۰۷ اولین موتور شش سیلندر ساخته شده توسط پژو به نمایش گذاشته شد و همکاری تونی هوبر به عنوان سازنده موتور آغاز شد. از آنجا که تعداد زیادی خودرو با انواع متفاوت در خط تولید بود، پژو تصمیم گرفت که خط تولید دیگری را راه‌اندازی نماید.

در سال ۱۹۱۲، اتوره بوگاتی موتوری با حجم ۸۵۰ سی‌سی و چهارسیلندر را طراحی نمود و در همان سال با تیمی متشکل از ۳ راننده و یک طراح موتور، بار دیگر با خودرویبوگاتی به مسابقات بازگشت.

بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ با شعله‌ور شدن جنگ جهانی اول در اروپا، پژو به تولید خودروهای نظامی گوناگون، که از دوچرخه تا تانک‌های بزرگ را شامل می‌شد، پرداخت. در سال‌های بعد از جنگ جهانی اول، خودرو به وسیله لازمی برای همه مبدل شد و دیگر یک وسیله تشریفاتی مختص قشر مرفه نبود.

با پایان جنگ در اروپا، مسابقات اتومبیل‌رانی بار دیگر از سر گرفته شد و شرکت در مسابقات ادامه یافت و طی قرن بیستم پژو توسعه یافت و در سال ۱۹۲۶ بخش پدال و موتور از هم جدا شد که در پی آن، واحد دوچرخه پژو از شرکت مادر خود جدا شد و سایکل پژو را تشکیل داد.

در سال ۱۹۲۸ مدل ۱۸۳ تولید شد. سال ۱۹۲۹ سالی بود که نام‌گذاری امروزی پژو شکل گرفت. مدل جدید سال ۱۹۲۹، پژو ۲۰۱ ارزان‌ترین خودرو در بازار فرانسه و مدلی بود که علامت تجاری پژو را دارا بود. این خودرو اولین خودروی تولید انبوه پژو بود. مدت زیادی از این شکوفایی پژو نگذشته بود، که در دهه ۱۹۳۰ میلادی دوران رکود اقتصادی آغاز شد.

در زمان بحران مالی، فروش شرکت بسیار کاهش یافت، ولی شرکت توانست نجات پیدا کند. در سال ۱۹۳۳ این شرکت مدل پژو ۴۰۲ را روانه بازار کرد که اولین مدلی بود که سقف آن قابلیت جمع شدن داشت.

بعد از آن جنگ جهانی دوم آغاز گردید و پژو مجبور شد کامیون و ون برای جنگ تولید کند؛ اما در سال ۱۹۴۸ دوباره کار خود را با تولید پژو ۲۰۳ آغاز کرد. بعد از آن مدل‌های بسیاری با همکاری شرکت طراحی ایتالیایی پنین فارینا مانند پژو ۵۰۴ عرضه کرد.

در ۱۹۵۸ فروش محصولات شرکت در ایتالیا آغاز شد و همکاری با شرکت‌های دیگر مانند رنو و ولوو افزایش یافت. در سال ۱۹۷۴ پژو ۳۰٪ درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و در ۱۹۷۵ این شرکت را تصاحب نمود.

در این زمان بسیاری از طرفداران سیتروئن اعتراض کردند، که با این کار ابداعات و پیشرفت‌های افسانه‌ای شرکت سیتروئن افول می‌کند. در نتیجه دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند و شرکت جدید نیز پژو سیتروئن نام‌گذاری شد، که برندهای هر شرکت حفظ شود؛ اما از لحاظ منابع فنی و تکنولوژی از تحقیقات یکدیگر بهره‌مند شوند. در آن زمان سیتروئن دچار مشکلات مالی زیادی بود، ولی در عین حال، مدل‌های زیادی از خودرو را برای تولید نهایی طراحی نموده بود.

در سال ۱۹۷۸ شرکت پژو سیتروئن واحد اروپایی کرایسلر را به دلیل بحران‌های ایجاد شده در این شرکت، از آن خود کرد. شرکت کرایسلر اروپا، بسیار فرسوده و دارای مدل‌های قدیمی بود و در واقع این سرمایه‌گذاری، مشکلات مالی بسیاری برای پژو سیتروئن ایجاد کرد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی، پژو برند تالبوت را احیا کرد، تا بتواند سودی از کرایسلر به دست آورد و بخش اروپایی آن را از ورشکستگی نجات داد.

تمامی این سرمایه‌گذاری‌ها باعث شد شرکت پول زیادی را خرج نماید و دچار مشکلات مالی شود. در سال ۱۹۸۳ مدل موفق پژو ۲۰۵ ارائه شد و بسیاری از هزینه‌های شرکت را پوشش داد. در ۱۹۹۰ با مدیریت جین مارتین فولز در پژو سیتروئن برای نخستین بار مشارکت این دو شرکت موفق عمل نمود.

پژو در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ به طور مداوم در رالی معروف پاریس داکار قهرمان شد. فروش این شرکت در ایالات متحده با مدل‌های پژو ۴۰۵ و پژو ۵۰۵ به ۴٫۲۶۱ دستگاه در سال ۱۹۹۰ میلادی رسید و فروش ۲٫۲۴۰ دستگاه، در ژوئیه ۱۹۹۱ شرکت را بعد از ۳۳ سال، به نقطه اوج خود رساند. همچنین پژو در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ تأمین موتورهای مسابقات فرمول یک را عهده‌دار شد.

در آوریل ۲۰۰۶ شرکت، پایان کار کارخانه رایتون خود در کاونتری، بریتانیا را اعلام نمود و این باعث از دست رفتن ۲٫۳۰۰ شغل در کارخانه و ۵٫۰۰۰ شغل خرده‌فروشی شد. این شرکت اولین خودروی پژو ۲۰۶ خود را در ۱۲ دسامبر ۲۰۰۶ تولید نمود.

پژو از هدف خود که فروش چهار میلیون خودرو در سال بود، فاصله بسیار زیادی داشت. در سال ۲۰۰۸ فروش شرکت کمتر از ۲ میلیون دستگاه در سال بود و در اوایل ۲۰۰۹ به دلیل بحران مالی ۲۰۱۲–۲۰۰۷، فروش باز هم کاهش پیدا کرد.

پژو هنوز در پی نوآوری در مدل‌های خودرو است تا بتواند نیازهای تمامی بخش‌ها را پاسخ دهد و همین‌طور در تلاش است تا بازارهای جدید را در چین، روسیه و آمریکای شمالی داشته باشد. در پایان سال مالی ۲۰۰۸ گردش مالی شرکت با مبلغی کاهش، به ۵۴٫۴ میلیارد دلار و سود خالص، به رقم ۴ میلیارد دلار رسید.

در اواخر ۲۰۰۹ نیز پژو دچار افول عملیاتی و کاهش فروش شد که در پی آن «فیلیپ وارین» به جای «کریستین استریف» مدیریت شرکت را به عهده گرفت. پژو اکنون بیش از ۲۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و در سال ۲۰۱۲ فروشی بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار را از آن خود کرد و همچنان بزرگ‌ترین خودروساز فرانسه می‌باشد و پس ازگروه فولکس‌واگن در رتبه دوم از بزرگترین خودروسازهای اروپا جای دارد.

منبع : پژو

مسولیت اجتماعی از نظر شرکت سایپا

مسولیت های اجتماعی :

به دلیل آنکه در یک بنگاه اقتصادی سهامداران و همچنین ذی نفعان نقش های خیلی مهمی دارند گروه سایپا هم  در این خصوص خود را مبرا نداسته و به این قضیه توجه خاصی نشان داده است

گروه سایپا تلاش می کند تا مسولیت های اجتماعی خود را در برابر جامعه و مشتریان و دولت و سهامداران به طور خیلی خوبی ایفا نماید .

 برای گروه جامعه سه آیتم حفظ محیط زیست،کاهش آلایندگی و مدیریت بهینه سوخت خودروها مد نظرقرار گرفته شده است. برای گروه مشتریان نیز تولید محصول با کیفیت و ایمن، خدمات پس از فروش با کیفیت، قیمت مناسب و تنوع محصول مد نظر می باشد. در گروه دولت نیز نگاه ارتقاء محصولات در راستای انطباق با استانداردهای 55 گانه دنبال می شوند و در گروه سهامداران نیز با نگاه انتفاعی به هزینه کمتر و سود بیشتر دقت می گردد.

حمایت بشر دوستانه

نیکسا (موسسه نیکوکاری کارکنان سایپا)

در تدوین آرمان و استراتژی شرکت نیکسا، به عنوان یک سازمان غیردولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی، خدمات داوطلبانه خود را بر اساس تعالیم الهی و اسلامی و رعایت کرامت انسانی و با انگیزه انسان دوستانه، مردم محور و قانونمند ارائه می نماید مدنظر قرار گرفته است . این موسسه همواره برآن است تا با توانمند سازی مردم و جامعه ، زمینه رفع(کاهش) آسیب های اجتماعی را با مشارکت عامه فراهم سازد.

رسالت موسسه نیکسا

  • انجام حمایت های مالی از خانواده های نیازمند
  • ارائه خدمات سلامت، بهداشت و درمان
  • حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست
  • کارآفرینی و ارائه راه کارهای شغلی جهت توانمند سازی خانواده های تحت پوشش
  • فعالیتهای فرهنگی و انجام مطالعات علمی و پژوهشی در جهت رفع و کاهش آسیبهای اجتماعی

موسسه خیریه نیک اندیشان رمضان (تحت پوشش گروه خودروسازی سایپا)

گروه خودروسازی سایپا در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود و با هدف متمرکز نمودن فعالیتهای خیریه ، در سال 1384 اقدام به تاسیس موسسه خیریه نیک اندیشان رمضان نمود .
بخش عمده فعالیتهای این موسسه ساخت مراکز آموزشی در مناطق محروم کشور با هماهنگی سازمانهای ذیربط می باشد .

  • ساخت دبستان 5 کلاسه در روستای خرد ، بخش هشتبندی شهرستان میناب از استان هرمزگان.
  • ساخت دبستان 4 کلاسه در روستای خرد ، بخش هشتبندی شهرستان میناب از استان هرمزگان.
  • ساخت دبستان 4 کلاسه در روستای محروم استان خوزستان.
  • احداث مجتمع آموزشی بخش حتی خوزستان
  • احداث مدرسه قلقاتی زنجان
  • احداث مدرسه طلوبین سمنان
  • منبع : سایپا 

سه خودروی جدیدازایران خودرو در راه بازارها

یکی از اتوموبیل های جدید محصول ایکاپ خودروی پژو ۲۰۰۸ می باشد که با داشتن ظرفیت تولید در سال برابر ۷٫۰۰۰ دستگاه قرار می باشد در اسفند ماه امسال روانه بازارها می شود.

یکی دیگر از اتوموبیل هایی که قرار است به زودی روانه بازارها گردد خودرویی می باشد که نمونه فیس لیفت شده تندر ۹۰ می باشد و می خواهند این خودرو را جایگزین تندر ۹۰ اتوماتیک کنند .

و نهایتا خودروی سوم اتوموبیل دنای اتوماتیک که همراه با موتور توربو شارژ و سانروف امسال به بازارها می آید .

به گزارش گروه خودروی عصر ایران مدیرعامل شرکت ایران خودرو-پژو در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: دومین محصول مشترک ایران خودرو و پژو محصول ۳۰۱ است که با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار دستگاه اسفند ماه سال آینده عرضه خواهد شد.

 

محمدرضا معتمد در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه خودرو مشهد، مهم ترین دستاورد ایکاپ برای صنعت خودروی ایران را تحقق اولین سرمایه گذاری خارجی در تولید خودرو در ایران، توجه به عمق ساخت داخل قطعات و رونق چشم گیر قطعه سازی، انتقال دانش فنی طراحی و تولید و همچنین توسعه محصول با پلتفرم های جدید عنوان کرد.

معتمد در زمینه عمق ساخت داخلی محصولات شرکت ایکاپ اظهار کرد: محصول پژو ۲۰۰۸ با عمق ساخت داخل ۲۰ درصد آغاز و ظرف یک سال به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در قرارداد جدید با پژو به صادرات ۲۰ درصد تولید محصول مشترک توجه ویژه شده است.

معتمد مهم ترین بازارهای صادراتی ایکاپ را بازار کشورهای همسایه دانست و گفت: کشورهای خاورمیانه، بازار حوزه خلیج فارس و شبکه صادراتی پژو و ایران خودرو، بازار هدف محصولات است.

معتمد تاکید کرد: تمامی قطعه سازان باید تاییدیه ایکاپ را برای تولید قطعه کسب کنند، پژو دانش طراحی قطعه را به قطعه سازان ایرانی انتقال خواهد داد.

خودرو جدید دنا با موتور توربوشارژ و مجهز به سانروف امسال به بازار عرضه می شود

همچنین معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو نیز در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در جمع خبرنگاران از ورود دنای جدید به بازار خبر داد و گفت: دنای جدید با قیمت کمتر از ۵۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

 

مصطفی خان کرمی، از عرضه تندر ۹۰ فیس لیفت شده خبر داد و گفت: این خودرو جایگزین تندر ۹۰ اتومات فعلی می شود.

وی به نقش ایران خودرو در تنظیم و کنترل بازار خودرو کشور اشاره کرد و گفت: هر محصولی که متناسب با نیاز مشتری بوده و قابلیت رقابت داشته باشد، می تواند در ایران خودرو تولید و عرضه شود.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو ضمن رد رکود در بازار خودرو کشور اظهار کرد: فروش ایران خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: روش های فروش ایران خودرو در جهت جلب و جذب مشتریان تغییر کرده و ایران خودرو عرضه هیچ یک از محصولات خود را به بازار محدود نکرده است.

وی با اشاره به نمایش محصولات مشترک ایران خودرو و پژو در نمایشگاه مشهد خاطرنشان کرد:‌ یکی از اهداف حضور ایران خودرو در این نمایشگاه ارزیابی نظر مشتریان نسبت به محصولات ایکاپ و آشنایی و استفاده از دیدگاه های مشتریان در طراحی و تولید خودرو است.

خان کرمی یادآور شد: پیش فروش خودروی کپچر با موعد تحویل بهمن و اسفندماه امسال آغاز شده است. وی از عرضه گراندویتارای جدید خبر داد و گفت: محصول پژو ۲۰۷ جدید که داخلی سازی شده نیز به زودی عرضه خواهد شد.

رونمایی از نسخه جدید خدمات پس از فروش ایساکو

هم زمان با برپایی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در مشهد، از نسخه جدید پروژه خدمات پس از فروش ایساکو رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت ارایه دهنده خدمات پس از فروش ایران خودرو، ایساکو، با اشاره به رویکرد ایساکو در شیوه ارایه خدمات الکترونیک اظهار کرد: سامانه نرم افزاری که از طریق موبایل در دسترس مشتریان است زمان اعلام نیاز تا دریافت خدمات را کوتاه تر کرده و با صرفه جویی در زمان رضایتمندی مشتریان را فراهم می کند.

رضا حسینی در نشست خبری مراسم رونمایی از موبایل اپلیکیشن ضمن اشاره به طراحی خاص غرفه ایساکو برای بهره برداری بازدیدکنندگان از این نرم افزار گفت: از طریق این سامانه خدمات ایساکو به صورت غیرحضوری انجام می شود. وی تاکید کرد: قابلیت های این نرم افزار توسعه و بهبود خواهد یافت.

وی افزود: قبلا این سیستم به صورت نوبت دهی بود ولی در سامانه جدید شرایطی ایجاد کردیم تا مشتری ضمن ورود به سامانه، اطلاعات فنی و مورد نیاز را به صورت آنلاین کسب کند.

حسینی به قابلیت های مختلف سامانه جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مشتری برای مراجعه حضوری با کمبود وقت روبرو  است قابلیتی روی این سامانه ایجاد شده که به محض ایجاد درخواست از طریق جی.پی.اس محل حضور مشتری شناسایی می شود.

وی ادامه داد: به محض ارسال درخواست مشتری، اطلاعات از طریق سامانه هوشمند به نزدیک ترین موتورسوار امداد اعلام شده و نیروی امدادی در زمان کوتاهی در محل مورد نظر حاضر می شود. اطلاعات موتورسوار نیز از طریق این اپلیکیشن به مشتری اعلام می شود.

حسینی به رفع دغدغه های نمایندگی ها از طریق این سامانه اشاره کرد و گفت: این خدمات می تواند به شبکه نمایندگی های ایساکو کمک زیادی کند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از خدمات این سامانه ارایه اطلاعات مربوط به هزینه قطعات و خدمات به مشتری است.

حسینی افزود: موبایل اپلیکیشن ایساکو هزینه اجناس، قطعات و اجرت خدمات را برای مشتری نمایش می دهد، کافی است که مشتری کد قطعه را وارد کرده و اطلاعات را مشاهده کند.

این سامانه در دو حالت اندروید و آی.او.اس در کافه بازار وجود دارد که علاقه مندان می توانند آن را نصب و آخرین تغییرات ایجاد شده را نیز در زمان نصب مشاهده کنند.

منبع : ایران خودرو