دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

آزمایش اتوموبیل هیوندا پونی سال ۱۹۸۶

در این اتوموبیل تعویض دنده خوب نمی باشد . در زمانی که روغن گیربکس این خودرو داغ شود تعویض دنده خوب است ولی باز هم یک مقداری سفت می باشد و کمی هم سروصدا با خود به همراه می آورد .

اگر شما جزو افرادی می باشید که رانندگی اسپرت را می خواهید به شما میگوییم از این خودرو استفاده نکنید چرا که برایتان جذابیتی نخواهد داشت

این اتوموبیل قادر می باشد که به وسیله سیستم تعلیق ناهمواری های کوچک را جذب نماید اما جذب نمودن دست انداز ها در این خودرو خوب نمی باشد .

 به محض اینکه از حد اندک چسبندگی خودرو فراتر روید خودرو به سرعت دچار کم فرمانی می شود. فرمان نیز واکنش و حس اسپرتی ندارد و گرچه در حال حرکت خوب است ولی هنگام پارک کردن سفت است. در صورتی که با سرعت از پیچها عبور کنید دچار بادی رول زیادی می شود.

 

کیفیت سواری نیز پایینتر از حد متوسط است. سیستم ترمز که از بوستر کمک می گیرد عملکرد خوبی دارد. مزیت سیستم تعلیق این است که بی سر و صدا عمل می کند. صدای باد نیز نسبتا کم است و به همین دلیل صدای موتور و همچنین صدای زوزه گیربکس در اطاق حکمفرما می شود. بنابراین اگر از سرعت مجاز فراتر روید رانندگی با این خودرو خسته کننده خواهد بود. صندلیهای پونی نرم هستند و در عین حال هنگام عبور از پیچها سرنشین را به خوبی در بر می گیرند. موقعیت قرار گرفتن پشت فرمان راحت است و تمام دکمه ها به آسانی در دسترس هستند و دید خودرو به جلو و عقب خوب است. در کنار کیلومترشمار که از دقت خوبی برخوردار است یک ساعت بزرگ آنالوگ قرار دارد.

 

صندلیهای عقب برای افراد مختلف با سایز پاهای متفاوت فضای کافی ارائه می دهد و چون نشیمنگاه صندلی پایین است فضای سر نیز خوب است.

صندوق بار جادار این خودرو ۳۴۰ لیتر حجم دارد ولی محفظه داخل داشبورد (که قفل نیز دارد) و همچنین فضای تعبیه شده در داخل درهای جلو کوچک هستند. قسمت بالای داشبورد پوشش لاستیکی ندارد تا از لیز خوردن اجسامی که روی آن قرار داده می شوند جلوگیری کند. یکی از ویژگیهای مدل GL قابلیت تنظیم زمان کار کردن برف پاک کن ها می باشد. کیفیت ساخت این مدل نسبت به نمونه ۱۵۰۰ GLS هاچبک قبلی بهتر شده است. این خودروی خوش ساخت با این قیمت جذاب برای افرادی که به دنبال یک وسیله حمل و نقل ساده و بدون تجملات هستند معقول به نظر می رسد ولی رانندگانی که دنبال خودرویی هستند که لذت رانندگی داشته باشد بهتر است در جستجوی یک سوپرمینی اروپایی باشند. در کل هیوندا پونی به طور قابل ملاحظه ای به استاندارد یک خودروی دهه هشتادی نزدیکتر شده است. مدل ۱٫۳ لیتر این خودرو تقریبا به اندازه مدل گرانتر ۱٫۵ لیتر آن سریع است و اندکی کم مصرف تر از آن می باشد ولی در عین حال سر و صدای بیشتری دارد. هیوندا راه درازی در پیش دارد تا بتواند خودروهایش را با استاندارد فعلی اروپا و ژاپن هماهنگ کند اما هیوندا پونی به عنوان یک خودروی دهه هشتادی، پاسخ تحسین آمیزی به واکسهال شِوِت داده است.

منبع : هیوندا 

اطلاعات کاملی از تیبا

اتوموبیل تیبا :

این خودرو موفق شده است در بین مشتریان خود یک خودروی دوست داشتنی باشد دلیل موفقیت این خودرو هم داشتن موتور قوی 1500 سی سی یورو4 اروپا می باشد

تیبا یک سری خصوصیات دارد که با تکیه بر این خصوصیات موفق شده است علارغم وجود استاندارد های سختگیرانه با هدف صادر نمودن این خودرو در خیلی از کشورها حتی اروپا به یک خودروی خوب تبدیل شود .

خصوصیات ذکر شده در بالا مانند : شتاب بالا و قدرت مطلوب موتور

این محصول با طراحی زیبا از نظر بسیاری از مصرف کنندگان محصولی مناسب برای خانواده شناخته می شود و با تکیه بر این کارائی در کنار مصرف سوخت پائین خود یکی از خودروهای مناسب برای سفرهای بین شهری محسوب می شود.

تجهیزات ایمنی و رفاهی
ترمز ABS
کیسه هوای راننده
کیسه هوای سرنشین
تهویه مطبوع
سیستم ضد سرقت با کد متغیر(Immobilizer)
CD Playerبا قابلیت پخش MP3
چراغ جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور (Levelling Switch)
چراغ مه شکن جلو
چراغ مه شکن عقب
چراغ خطر سوم
چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل
کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
شیشه بالابر برقی جلو
جالیوانی روی کنسول جلو و ساعت دیجیتال
صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع
برف پاک کن جلو با دور قابل تنظیم
درب بازکن باک و صندوق عقب از داخل
قفل مرکزی
گرمکن شیشه عقب
ریموت کنترل

تجهیزات اختیاری و سفارشی :

آینه های جانبی برقی

شیشه بالابر برقی عقب

تهویه مطبوع اتوماتیک

کیت گاز سوز

رینگ آلومینیومی

منبع : تیبا 

کیا سراتو : از هواسئونگ تا سایپا

کیا سراتو حدود ۶ سال می باشد که در کشور ایران حضور داشته است نام دیگر کیاسراتو فورته می باشد

نسخه نخست این اتوموبیل که یک کامپکت بود یعنی یک اتوموبیل کوچک و خانوادگی بود هم به صورت کوپه عرضه می گشت و هم به صورت سدان. موتور های این نسخه ۱٫۶ و ۲ لیتری بود .

البته این نکته را هم باید بیان نمود که یک اتوموبیل از همین نسل و با همین نام در سال های پیش از ۲۰۰۸ میلادی در کشورمان عرضه گشته است البته به تعداد محدودی .

اما خود شرکت کیا هم این خودرو را به عنوان تولیدات قدیم خود بر شمرده و آن را با نام اسپکترا خوانده و آن را جزی از سراتو ها به حساب نیاورده است.

 

از سال گذشته نیز کیا سراتو نسل اول در شرکت سایپا مونتاژ می شود و هر دو نسخه ۱٫۶ و ۲ لیتری در نمونه سدان به بازار عرضه شده است.

این که چرا شرکت سایپا به سراغ تولید نسل قدیم این محصول رفته و هم زمان با دیگر تولیدکنندگان جهانی این خودرو به سراغ نسل جدید آن نرفته خود جای تامل دارد.

در هر صورت نسل جدید در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و هر ساله این شرکت با تغییرات بر روی آن فیس لیفتی جدیدی از آن را در بازار عرضه می کند.

 

نمونه مورد بررسی قرار گرفته مدل سال ۲۰۱۶ در نسخه ۲ لیتری کوپه است که هم توسط نمایندگی آن یعنی شرکت اطلس خودرو و هم به صورت خارج از نمایندگی پا به ایران گذاشته است.

زبان طراحی متفاوت نسبت به نسل اول

کیا سراتو به دلیل طراحی خوب و ظاهر جوان پسندش توانست در بازار به فروش خوبی دست پیدا کند و طراح مشهور خودروهای کیا، یعنی پیتر شرایر با تغییراتی که در طراحی بیرونی نسل های جدید محصولات کیا، از اسپورتیج گرفته تا همین سراتو، موافقان و مخالفان خود را پیدا کرده است.

 

المان های ظاهری مدل کوپه با مدل های سدان و هاچبک به غیر از داخل و بخشی از جلوی خودرو متفاوت است.

استفاده از چراغ های مه شکن گرد در دو طرف سپر جلو بیننده را به یاد محصولات کوپه و اسپرت ژاپنی می اندازد اما هرگز حس و حال و شور آن ژاپنی ها را القا نمی کند.

چراغ های جلویی چسبیده به جلو پنجره باریک و پوزه بزرگ خنک کننده رادیاتور از مهم ترین ویژگی های طراحی در جلوی خودرو هستند.

در عقب استفاده از یک دیفیوزر که بیشتر حالت نمایشی دارد و چراغ های کشیده شده که امتداد آن ها به دو طرف کنار خودرو هم می رسند جلوه بسیار متفاوتی به نسبت نسل قبلی آن داده است.

 

طراحی سقف و ستون ها زاویه دار شده است و امتداد آن ها به زاویه بیشتری به ستون های عقبی می سد و جلوه تخم مرغ شکلی به این خودرو داده است.

طول این خودرو در حدود ۴۳۵۰ mm است که به نسبت نسل قبل در حدود ۱۳۰mm کوتاه تر شده است.

 

چرخ های ۱۸ اینچی با سایز ۲۱۵ هم سایز مناسبی دارند و جلوه این خودرو را از دید بقل خراب نکرده است.

مسئله ای که امروزه در بسیاری از خودروها به دلیل استفاده از چرخ های سایز کوچک قابل مشاهده است.

منبع : سراتو کیا 

مقایسه پژو ۲۰۶ با پژو پارس

به صورت کلی در مقایسه کردن بین خودروها چیزی که اهمیت ویژه ای دارد سلیقه افراد است

اگر بخواهیم مثالی برای شما در این بین بیاوریم می توانیم به سنو سلیقه افراد اشاره کنیم مثلا یک جوون ممکنه از طراحی جمع وجور ۲۰۶ خیلی خوشش بیاد اما یک شخص میان سال ممکن است اصلا از طراحی این خودرو خوشش نیاد!

طراحی پژو ۲۰۶ به طور کامل خارجی می باشد اما پژو پارس نمونه تغییر یافته پژو ۴۰۵ می باشد

موتور پژو پارس نسبت به پژو ۲۰۶ تکنولوژی قدیمی تری داره و بر اساس و پایه دیگه ای ساخته شده. پژو ۲۰۶ مصرف سوخت پایینی نسبت به پژو پارس (هر مدل که باشه) داره. اما خرج ۲۰۶ از پارس بیشتره و باید یه خورده بیشتر رعایتش بکنید. خب اگه ۲۰۶ تیپ ۳،۴ یا ۵ رو بخرید امکانات بیشتری از پژو پارس (هر دو مدل) نسیبتون میشه مثل کیسه هوای ایمنی که خیلی در کاهش خطرات تصادفات موثره، تهویه هوشمند و تمام کامپیوتری که باعث میشه کنترل راحت تر و بهتری روی دمای خودرو داشته باشید و یا برقی بودن همه شیشه ها و …، از لحاظ ظاهری هم خیلی ها پژو پارس رو به ۲۰۶ ترجیح میدن. در رابطه با تیپ اتوماتیک ۲۰۶ و مشکلی که “هنگ” داشت هم باید بگم که نحوه شتاب گیری در گیربکس های اتوماتیک حالا چه از حالت تعویض دنده دستی اون استفاده بکنید یا از همون حالت اتوماتیک، با گیربکس های معمولی تفاوت داره و دیر شتاب گرفتن و سرعت کم در دنده های پایین هم مربوط به همین قضیه اس ولی یه مزیت بزرگ داره که همون معافیت از کلاچ و دنده و مکافات های حاصله هستش. اگه شتاب گیری و سرعت در دنده های پایین خیلی محسوس باشه که حتما یه سری به نمایندگی بزن چون از کار ایرانی جماعت خیلی نمیشه مطمئن بود!

 

از طرف دیگه توجه کنید که رقبا زیاد هستند و از ماشین های دیگه ای مثل گل، ورنا و ریو هم نباید غافل بشید اما چون من زیاد با این ماشین ها سر و کار نداشتم هیچ اظهار نظری هم نمیکنم، باید یه مدتی بگذرهتا کارایی واقعی هر مدلی معلوم بشه. از نظر ظاهری بین این چند تا مدل من شیفته “ورنا” هستم و واقعا از طراحی اون، چه از عقب و چه از جلو حال میکنم! یه چیز دیگه هم به دوستانی که میخوان ماشین بخرن بگم که آقا عجله نکنید، قیمت ها هر روز پایین تر و مدل ها هر روز بیشتر میشن، مثلا همین ورنا اولش ۱۵ میلیون بود ولی حالا حدود ۲ میلیون از قیمتش کم شده. چیزی که باعث میشه بیشتر مشتری ها به طرف ماشین های جدید نرن، عدم اطمینان از خدمات پس از فروش (تعمیر و لوازم یدکی) هستش هر چند بقیه هم هیچ تعریفی ندارن! البته ریو چون تولیدی سایپا هست زیاد مشکلی نداره. از وقتی هم که کره با ایران توی جریانات هسته و اتم و شورای حکام درگیر شده، مشکلاتی برای ورود لوازم یدکی ریو و ورنا پیش اومده که هنوز خبر ندارم رفع شده یا نه. اگه از من بپرسید، صبر کنید و اگه عجله دارید هم پژو پارس رو پیشنهاد نمیکنم ولی پژو ۲۰۶ تیپ ۴ برای افراد معمولی انتخاب خوبیه البته اگه خیلی به دنده اتوماتیک علاقه ندارید چون موتور تیپ ۴ و دیگر تجهیزات اون دقیقا عین تیپ ۵ هستش به جز سیستم دنده اش. اگه شما هم نظری در این رابطه دارید بفرمایید تا دوستان دیگه استفاده کنن.
از اول آذر ماه هم ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند بنزین در سراسر کشور شروع میشه(البته اگه مثل دفعه های قبل ملت رو سر کار نگذارند!) مثل اینکه این دفعه دیگه قضیه جدی شده. تا آخر امسال همه جایگاه های عرضه سوخت به شبکه و دستگاه های لازم تجهیز میشن و در آینده خدمات مربوط به اون مثل: استفاده به جای کارت ماشین، پرداخت هزینه سوخت، سهمیه بندی بنزین و … ارائه خواهند شد.

منبع : پژو پارس 

تولید اتوموبیل های هیوندا در کرمان موتور

طبق اخباری که مدیرعامل کرمان موتور در اختیار گذاشته است کمپانی کرمان موتور با شرکت هیوندا موجود در کره جنوبی قراردادی مبنی بر تولید اتوموبیل های کمپانیهیوندا در شهر ارگ جدید بم منعقد نموده است .

سامان فیروزی گفت :

پس از انعقاد این قرار داد قرار شده است در تاریخ دی ماه همین سال اتوموبیل هایهیوندا در ایران به تولید برسند

بنا بر گفته ایشان قرار شده است ابتدا قرار است دو خودروی هیوندا آی ۱۰ و همچنین آی ۲۰ در کرمان خودرو به تولید برسد و همه تلاش ها به کار گرفته شود تا خودروهای بهتر و با کیفیت تر هم در برنامه کاری قرار گیرد .

فیروزی با تاکید بر اینکه لغو تحریم ها به واسطه برجام، فصل تازه ای در اقتصاد ایران و به ویژه صنعت خودروسازی کشور گشوده است، تصریح کرد: خودروسازان بخش خصوصی با قراردادهایی که با شرکای جدید خود به امضا می رسانند، از یک سو به إیجاد اشتغال بیشتر کمک کرده و از سوی دیگر حق انتخاب بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می  دهند.
مدیرعامل کرمان موتور متذکر شد: شرکت های إیرانی، باید با قراردادهای مشارکت انتفاعی یا جوینت ونچر از مزایای مالی و همچنین دانش و تکنولوژی شرکای خارجی خود بهره مند شوند. وی در پایان اولویت اصلی کرمان موتور را گسترش همکاری با شرکای فعلی و آغاز همکاری جدید با خودروسازان معتبر جهانی، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و توسعه سبد محصولات دانست، که در همین راستا قرارداد هیوندای موتور کره جنوبی به امضا رسیده است.

گروه صنعتی کرمان موتور یک شرکت خودروسازی ایرانی است که در دی ماه ۱۳۶۹ با نام صنایع خودروسازی کرمانبرای واردات مدل‌های مختلف خودروهای دوو تأسیس شد و از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد.

مدیرعامل این شرکت از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ ابوالفضل سجادی بود.

کرمان خودرو در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ با واردات و مونتاژ خودروهای شرکت کره‌ای دوو به سود کلانی رسید، اما در سال ۱۳۸۱ پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری «جنرال موتورز دوو» با کرمان خودرو به دلیلتحریم‌های آمریکا علیه ایران، این شرکت با ایجاد سه شرکت دیگر راین خودرو، بم خودرو ومدیران خودرو، در پی مونتاژ و واردات خودروهای شرکت آلمانی فولکس واگن، شرکت کره‌ای هیوندای و خودروهای ارزان قیمت چینی شرکت لیفان برآمد. بحران‌های مالیکرمان خودرو همانند دیگر شرکت‌های خودروسازی ایرانی موجب شد تا در ۱۳۸۳ مبلغ ۹۲٫۰۶ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به این شرکت پرداخت شود.حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین و نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان است و چهار درصد سهام این شرکت از بدو تأسیس به گروهی از مدیران فنی تعلق داشته است. شرکت خودرو سازی کارمانیا زیر مجموعه شرکت کرمان موتور است که محصولات Byd چین را در ایران به فروش می رساند

منبع : کرمان خودرو