دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

مقایسه بین کیا اپتیما 2016 با تویوتا کمری 2016

اگر بخواهیم بین دو خودروی «کیا اپتیما» 2016 و «تویوتا کمری» 2016 یکی را انتخاب نماییم باید بدانیم که کار دشواری را پیش رو داریم .

ولی در کل بعد از بررسی هایی که صورت گرفته است این نتیجه حاصل گردیده است که خودروی «کیا اپتیما» دارای گارانتی بیشتر و همچنین داشتن سواری بهتر و قیمت مناسب تر و چهره زیباتر در مقایسه با «تویوتا کمری» می باشد و به همین جهت هم می باشد که «کیا اپتیما» نسبت به «تویوتا کمری» گزینه بهتری می باشد .

حال قصد داریم  «تویوتا کمری» ۲۰۱۶ و «کیا اپتیما» ۲۰۱۶ را بررسی کنیم.

اگر به دنبال سواری سایز متوسط جدید و رقابتی هستید پس احتمالا «کیا آپتیما» ۲۰۱۶ و «تویوتا کمری» ۲۰۱۶ را در لیست خریدتان دارید.

اگر ندارید، پس باید به لیستتان اضافه کنید. چون هم کمری و هم آپتیما موتور های عالی، ویژگی های استاندارد و آپشن های فراوان، مصرف سوخت و راحتی عالی و کابین جادار دارند.

اما الان این سوال پیش می آید که کدام یک بهتر است؟ و کدام را باید بخرید؟ برای اینکه جواب این سوال را پیدا کنید این مطلب را از دست ندهید.

ما در این مطلب برای اینکه شما بتوانید راحتتر تصمیم بگیرید بین این دو مدل مقایسه ای دقیق راه انداختیم.

در ابتدا ویژگی هایی که جدیدا به آپتیما و کمری های مدل ۲۰۱۶ اضافه شده اند را بررسی می کنیم.

کیا آپتیما ۲۰۱۶

آپتیما برای عرضه در سال ۲۰۱۶ به طور کامل طراحی دوباره شد. این مدل علاوه بر طراحی داخلی و بدنه جدید چند ویژگی تازه دیگر نیز پیدا کرده. مثل یک موتور توربوشارژ Eco، برای خریدارانی که نمی خواهند هزینه زیاد آپتیمای هیبریدی را پرداخت کنند.

تویوتا کمری ۲۰۱۶

تویوتا کمری بعد از تغییرات اساسی که در سال قبل داشت، برای سال ۲۰۱۶ تقریبا تغییری نکرده است.

قابلیت اطمینان

با توجه به رتبه های اطمینان از متخصصان صنعت در J.D.Power، کمری قابلیت اطمینان بالاتر از متوسط را ارائه می دهد اما رتبه اطمینان آپتیما پایین تر از متوسط است.

آپتیمای سال گذشته نیز همین رتبه را در این زمینه داشت. با اینکه این دو مدل از نظر مکانیکی شبیه هم هستند اما آپتیما ۲۰۱۶ اصلا شباهتی به مدل سال گذشته خود ندارد و پیشرفت خوبی داشته است.

از نظر پوشش گارانتی، آپتیما از کمری خیلی جلوتر است. در حالی که کمری گارانتی بدنه ۳ ساله یا ۵۷۶۰۰ کیلومتری و گارانتی حفاظت از موتور ۵ ساله یا ۹۶۰۰۰ کیلومتری را ارائه می دهد، گارانتی های آپتیما شامل گارانتی بدنه ۵ ساله یا ۹۶۰۰۰ کیلومتری و گارانتی فوق العاده موتور ۱۰ ساله یا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتری می شود.

در نتیجهدر این قسمت برنده نداریم. چون اگرچه کمری، آپتیما را در قابلیت اطمینان به راحتی شکست می دهد؛ اما نمی توانیم در مورد مدل های جدید هنوز اظهار نظر کنیم و از طرفی گارانتی کیا بهتر از تویوتا است.

مصرف

هر دو مدل های کمری و آپتیما چند حق انتخاب برای موتور به خریداران می دهند. مدل های ساده آپتیما از یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار نیرو استفاده می کنند که دارای مصرف سوخت ۹٫۸۵ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۷۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است.

در عین حال، مدل ساده کمری موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری با ۱۷۸ اسب بخار نیرو دارد که مصرف سوخت آن ۹٫۴۶ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۷۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است.

اگر می خواهید کارایی خودرویتان را بهینه کنید، پس باید مدل هیبریدی را انتخاب کنید. مدل آپتیماهیبریدی ۲۰۱۶ هنوز عرضه نشده است، اما به زودی به بازار خواهد آمد و باید قاعدتا مصرف سوخت سال گذشته خود را که ۶٫۵۷ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۵٫۹۱ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه بود را بهبود بدهد.

آخرین مدل کمری هیبریدی دارای مصرف سوخت ۵٫۵ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۷۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است.

وقتی صحبت از مصرف سوخت می شود، آخرین مدل آپتیما یک برگ برنده دیگر نیز دارد. یک مدل اکوی با مصرف سوخت بهینه که برای خریدارانی که نمی خواهند هزینه اضافی برای یک آپتیمای هیبریدی پرداخت کنند طراحی شده است.

اکو از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۱٫۶ لیتری با ۱۷۸ ساب بخار نیرو استفاده می کند و دارای نرخ مصرف سوخت ۸٫۴۴ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۰۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است. که از همه مدل های بنزینی دیگر آپتیما و کمری بهتر است.

بنابراین شما کدام را انتخاب می کنید؟ از نظر مصرف سوخت کلی، کمری هیبریدی انتخاب برتری است، اما اگر قصد دارید پول ذخیره کنید، آپتیما اکو می تواند جایگزینی عالی برای مدل گران قیمت هیبریدی باشد.

منبع : کیاموتورز

جهش قیمت پراید

در میان خودروهای تولید داخل اتومبیل «پراید» یک خودروی محبوب به شمار می آید چراکه «پراید» هم قیمت پایینی دارد و هم مصرف سوخت کمی دارد از این رو است که تقاضا برای این خودرو بالا می باشد .

«پراید» از ابتدای ورودش به بازارها با استقبال مردم روبه رو بود اما این موضوع زمانی به اوج خود رسید که تولید خودروی «پیکان» متوقف شد .

خودروی «پیکان» در سال ۸۴ بود که از چرخه تولید خودرو خارج گشت از آن تاریخ به بعد هیچ یک از جانشین های این خودرو نتوانستند با خودروی کره ای «پراید» رقابت کنند .

خودرویی که به قول اهالی بازار هر وقت اراده کنید مشتری برایش فراهم است و گویی پول نقد با خود همراه دارید.

به گزارش نامه نیوز، قیمت این خودرو که از آغاز ورود آن یعنی سال ۷۲ تا سال ۹۰ در بازه ای بین ۵ تا ۸ میلیون تومان رشد کرده بود، از اواسط سال ۹۱ به یکباره ساز جهش قیمت کوک کرد و با افزایش ۱۰ میلیون تومانی خود، سوالی را در ذهن رئیس جمهور وقت برانگیخت مبنی بر اینکه: «پراید» کیلویی چند؟

این خودروی کره ای که حالا دیگر خود را یکی از اعضای خانواده صنعت این کشور می‌داند در سال ۹۲ تقریبا روزهای آرام و با ثباتی را طی می کرد . حالا اما این خودرو که هیچگاه فکرش را هم نمی کرد روزی وانت شود باز هم شگفتی سازی کرده و در بازار خودرو قیمت خود را در ردیف خودروهای بالای ۲۰ میلیون تومان قرار داده تا دیگر کسانی که شاید روزی به علت درآمد متوسط یا ضعیفشان چشمی به سوی این خودرو داشتند و تحقق آرزوی خودرو دار شدنشان را در گرو نظر لطف پراید می‌دیدند، از این خودرو هم نا امید شوند.

در جدول زیر نگاهی به قیمت پراید های کارکرده می اندازیم .

سال تولیدقیمتویژگی
۷۴۶۴۰۰۰۰۰ 
۷۶۶۵۰۰۰۰۰ 
۸۰۷۵۰۰۰۰۰صبا
۸۸۱۲۵۰۰۰۰۰صبا
۸۸۱۳۶۰۰۰۰۰۱۳۲
۹۰۱۴۲۰۰۰۰۰۱۳۱ SX – سفید
۹۰۱۵۱۰۰۰۰۰۱۳۱ SL – سفید
۹۰۱۵۳۰۰۰۰۰۱۳۱ SL – مشکی
۹۰۱۶۰۰۰۰۰۰۱۳۱ SX – سفید
۹۰۱۶۰۰۰۰۰۰۱۳۱ SL – نوک مدادی
۹۰۱۶۲۰۰۰۰۰۱۳۲ SL
۹۱۱۷۰۰۰۰۰۰۱۳۲ SX  – نوک مدادی
۹۲۱۸۵۰۰۰۰۰۱۳۱ LE – سفید
۹۲۱۸۹۰۰۰۰۰۱۳۱ SE – سفید
۹۲۲۱۸۰۰۰۰۰۱۳۲ SE – سیستم صوتی- دوربین سنسور عقب
۹۲۲۲۵۰۰۰۰۰۱۳۱ TL – دوگانه سوز

 منبع : پراید

قیمت خودروی پژو ۴۰۷

برای فروش خودروی «پژو ۴۰۷» روش های نوینی را در نظر گرفته اند و بر این اساس تعداد ۲۵۰ نفر در طی ۴ روز گذشته در کمپانی «ایران خودرو» برای خریدن خودروی « پژو ۴۰۷ » اقدام کرده اند .

بنابر گزارش ارائه شده توسط ایکوپرس :

معاون بازاریابی و فروش کمپانی بزرگ « ایران خودرو » جناب آقای سرایی نیا در جمع خبرنگارانی که در  نمایشگاه خودروی شیراز بودند بیان داشت :

تعداد ۱۰۰۰ دستگاه از اتومبیل «پژو ۴۰۷» تا به الان روانه کشورما شده است .

ایشان همچنین خاطر نشان کردند :

با توجه به استقبال گسترده از خودرو «پژو ۴۰۷» پیش بینی می شود واردات سری جدید از این خودرو سفارش گذاری شود .
سرایی نیا با اشاره به اینکه زمان تحویل این خودرو ۱۵ روزه پس از ثبت نام خواهد بود خاطر نشان ساخت : خودرو «پژو ۴۰۷» در دو مدل دستی و اتوماتیک به فروش می رسد و قیمت این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۴۷۵ میلیون ریال است.

 

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداریABS

– EBA

– EFB

– REF

– ESP

– ASR

کیسه هواکیسه هوای سرنشینان جلو –

مجموعا ۶ کیسه هوا

سیستم صوتیرادیو دیجیتال به همراه MP3 و CD با کنترل پشت فرمان
دیگر تجهیزاتچراغهای اتوماتیک –

سنسور باران –

آینه الکتروکرومیک راننده –

کنسول صندلی عقب با جای فنجان-

سنسور پارک عقب-

کروز کنترل –

تهویه هوا اتوماتیک با کانال عقب-

آینه بغل برقی و جمع شو هوشمند-

پرده شیشه عقب

منبع : پژو 


چند دلیل تشویقی برای خریدن آریو

خودروی «آریو» که محصول شرکت «زوتی»چین می باشد در کشور ما به وسیله کمپانی «سایپا» مونتاژ و عرضه می گردد .

اتومبیل «آریو» زمانی در داخل کمپانی «سایپا» به مونتاژ رسید که تمام خودروسازان داخلی کشورمان به سمت خودروهای چینی تمایل پیدا کرده بودند .

در واقع دلیل تمایل خودروسازان داخلی ما به خودروهای چینی وجود تحریم در کشورمان بوده است.

بگذریم سعی نداریم به سراغ وضعیت خودروسازی کشورمان برویم، می‌خواهیم دلایلی را بررسی کنیم که شاید بتواند «S300» را در سبد خرید شما قرار دهد.

۱- طراحی ظاهری زیبا

همه ما قبول داریم که تویوتا یک کمپانی فوق‌العاده در تولید خودرو است، ولی اگر شما بخواهید با وضعیت کنونی کشورمان یک خودروی تویوتا حتی مدل ۲۰۰۵ و یا ۲۰۰۶ هم بخرید باید بیش از ۷۰ میلیون تومان هزینه کنید، تا خودرویی را بخرید که چندین سال از زمان تولید آن گذشته است. شما با خرید S300 می‌توانید یک کپی دقیق از TOYOTA ALLION 2007 را سوار شوید. بنابراین شما با حدود ۵۰ میلیون تومان می‌توانید سوار یک خودرو با شکل ظاهری تویوتا شوید. چهره ظاهری آریو یا همان s300 بسیار یک‌دست و هماهنگ طراحی شده، و طرز قرار گیری و طراحی چراغ‌ها در کنار جلوپنجره زیبا یک خودرو شیک را پدید آورده است. البته شاید طراحی این خودرو از نظر شما کمی قدیمی باشد ولی در شرایط کنونی کشور از لحاظ ظاهری، آریو یک امتیاز مثبت خواهد گرفت.

۲- طراحی داخلی قابل قبول

شما با مبلغی که پرداخت می‌کنید طبیعتا انتظار ندارید با یک کابین لوکس روبرو شوید، ولی به جرات می‌توان گفت آریو یکی از بهترین طراحی‌های داخلی را در رنج قیمتی ۵۰ میلیون تومان دارد. در داخل کابین آریو همه چیز به خوبی با هم چفت شده‌اند و کیفیت مونتاژ خوبی دارند. داشبورد نه خیلی شلوغ و نه خیلی خلوت، تریم چوبی با فرمانی که در سمت چپ قرار گرفته در کنار دکمه‌های کنترل کننده یک فضای خوب را ایجاد کرده‌اند.

۳- کابین جادار

یکی دیگر از دلایلی که شما را تشویق خواهد کرد به سراغ این سدان چینی بروید، احتمالا ابعاد داخلی کابین آن است. چرا که شما اگر یک خانواده ۴ نفره را داشته باشید به راحتی میتوانید در داخل این خودرو مستقر شده و به مسافرت‌های درون شهری یا برون شهری خود بپردازید.

منبع : سایپا

قیمت خودروی دنا ELX

کمپانی « ایران خودرو » در حال حاضر به صورت رسمی قیمتی را برای خودروی «دنا ELX» تعیین نکرده است .

این گونه که مشخص می باشد رونمایی کردن از خودروی «دنا ELX» و پیش فروش آن به ماه های بهمن و همچنین اسفند ماه منتقل شده است .

ولی آن گونه که آمار ها و اخبار غیر رسمی اعلام نموده است قیمت خودروی «دنا ELX» در حدود قیمتی ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود.

البته این قیمت بیان شده به احتمال زیاد برای نسخه دستی این خودرو می باشد .

بر این منوال این احتمال وجود دارد که «دنا ELX» در نسخه اتوماتیکش البته اگر عرضه شود دارای قیمتی در حدود ۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود .

و همچنین نسخه فول آپشن این خودرو هم به احتمال زیاد دارای قیمتی در حدود ۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود .

که البته بعد از پیش فروش و تحویل که در سال ۹۶ انجام می شود با توجه به تاثیر گذاری دلالان و واسطه گران می تواند از مرز ۶۰ میلیون تومان نیز در بازار آزاد فراتر رود.

رقمی که دنا ELX اتوماتیک را مستقیما در رده قیمتی خودروهای چینی نظیر جک J5 اتوماتیک، MVM 550 و MG 3600 قرار می دهد. از این رو باید منتظر ماند و دید که خریداران بین دردسر خرید دنای ELXX توربو و مشکلات خودروهای چینی های کدام را انتخاب می کنند.

مشخصات فنی دنا ELX

آنطور که از شواهد امر بر می آید موتور ۱٫۷ لیتری ایران خودرو که با نام EF7 خوانده می شود، برای دنا ELX به توربوشارژر مجهز شده است که برای اولین بار آن را در مورد سمند سورن توربو مشاهده کردیم.

مدل ELX در دو نسخه توربو و غیر توربو عرضه خواهد شد و پیش بینی قیمتی آن رقم زیر ۵۰ میلیون تومان را (بدون احتساب سود دلالان و بازار سیاه) نشان می دهد. قدرت موتور دنا توربو به حدود ۱۴۷ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ می رسد همچنین تولید گشتاور ۲۱۵ نیوتن متری از دیگر مشخصات فنی دنا توربو (ELX) خواهد بود.

البته این موتور از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان با مشکلات بسیاری روبه رو بوده است و آنطور که از گزارش ها پیداست ایران خودرو فعلا عرضه سورن توربو را پس از مشاهده خرابی های متعدد این موتور کاهش داده است.

با توجه به این موضوع ریسک خرید دنا ELX با موتور توربو همچنان بسیار زیاد است و انتخاب نسخه معمولی و فاقد توربو EF7 نسبت به این مدل معقولانه تر به نظر می رسد.

همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه دنا ELX با گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد که هنوز جزییات آن مشخص نیست.

براساس مشخصات فنی و امکانات رفاهی می توان پیش بینی کرد که دنا ELX حداقل بر روی کاغذ توان رقابت با رقبای عمدتا چینی خود را داراست اما در عمل ابهامات زیادی در زمینه کیفیت، قیمت و زمان تحویل این خودرو به مشتریان وجود دارد که می تواند بر موفقیت تئوری دنا ELX سایه بیندازد.

از دیگر تجهیزات دنا ELX می توان به سانروف، لاستیک های ۱۵ اینچی با سایز ۱۹۵ و تغییرات جزیی در بخش مالتی مدیا اشاره کرد.

منبع : ایران خودرو