دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اخباری از رنو و نیسان

شرکت خودروسازی «رنو» همیشه به دنبال روش های بازاریابی جدید و ماثر برای خود بوده است چراکه این شرکت همیشه در پی آن بوده است که بالاترین سهم را در بازار خودروها از آن خود سازد . در واقع شرکت «رنو» در همه بازارها از جمله بازارهای اروپا و آفریقا و آسیا وآمریکا همیشه خواهانه بدست آوردن بیشترین سهم از بازار بوده است .

آن گونه که اخبار خودرو گزارش کرده است یکی از روش هایی که بر حسب آن محصولات می توانند محبوبیتی را به دست آورند این است که با یک برند خاص در قدم نخست معرفی گردند و پا به بازار های خودرو بگذارند .

یک برند خاص در میان مردم زمانی به محبوبیت میرسد و طرفدار پیدا میکند که حضوری مثبت و شناختی خوب از آن در میان مردم به وجود آمده باشد .

به عنوان مثال گروه «رنو» یا همان «رنو- نیسان» در بازار آمریکا با لوگو نیسان سودآوری خود را تضمین می‌کند. وقتی هم که در بازار اروپا حضور دارد، برند «رنو» و داچیا را برای فروش محصولاتش انتخاب می‌کند.

وقتی هم که بحث بازار کره‌جنوبی می‌شود، خودروهایش را با لوگو رنو- سامسونگ در بازار آن کشور به فروش می‌رساند.

با این نگاه تخصصی گروه رنو، می‌توان به این نکته رسید که این کمپانی بزرگ علاقه هر بازار را برای لوگویی خاص می‌شناسد. بدیهی است که هر محصولی از این کمپانی در بازار ایران و منطقه با لوگو رنو عرضه شود.

به عنوان مثال لوگان، ساندرو و داستر هم با همین نشان تجاری در بازار به فروش می‌رسند. حال برخی از کاربران فضای مجاری به این نکته باور دارند که گاهی تغییر لوگو باعث تغییر اصالت خودرو نمی‌شود و این کار تنها برای بازار ایراناتفاق می‌افتد ولی جالب است بدانید که نیسان هم به عنوان یک خودروساز مطرح جهانی و به عنوان یکی از شرکای گروه رنو، چند وقتی است که لوگوی خود را روی محصولات مشترک می­گذارد تا بتواند سهم بیشتری از بازار کشورهای مختلف داشته باشد.

بحث امروز ما بر سر پروژه داستر است. خودرویی که در بازار جهانی فروش خوبی را داشته و در بازار اروپا و کشورهای هدف جوایز مختلفی را بدست آورده است.

بسیاری از کاربران ایرانی در فضای مجازی می گویند که داستر اصلا رنو نیست و این خودرو آنچنان قابلیت خاصی ندارد و تنها در بازار ایران و کشورهای همسایه با لوگو رنو به فروش می‌رسد. برخی حتی اصالت این خودرو را هم نقد می‌کنند ولی باید اشاره کرد، همین خودرویی که برخی به آن انتقاد دارند، امروز با نشان نیسان در بازارهای هدف این برند به فروش می‌رسد.

رنو داستر در بازار برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی با لوگو نیسان و با نام ترانو TERRANO به بازار  عرضه می‌شود. نیسان ترانو دقیقا همان رنو داستر است و تفاوتی هم با داچیا داستر بازار اروپا ندارد. این خودرو تنها در بخش جلو و عقب از نظر ظاهری با رنو داستر تفاوت دارد و پیشرانه آن کاملا مشابه با خودروهای گروه رنو است.

وقتی به تصویر نمای داخلی ترانو نگاه می‌کنید، این خودرو دقیقا مشابه با داستر سفارش هند به دست مشتریان می‌رسد و از نظر امکانات رفاهی و نوع مواد به کار رفته در داخل فرقی با نمونه رنو خود ندارد. حال با این مثال می‌توان راحت‌تر به این مساله پرداخت که گروه‌های خودروسازی جهانی همیشه در راستای هدف کلی حرکت می‌کنند و سعی دارند تا رقابت خود را به سمت افزایش بازار کلی گروه سوق دهند.

بدیهی است داستر، ترانو، کولئوس، ایکس تریل و… خودروهایی هستند که موفقیت‌های زیادی را برای رنو- نیسان پدید آورده‌اند و با توجه به سلیقه بازار هدف به کشوری ورود پیدا کرده‌اند.

جالب است که نوع قیمت‌گذاری چنین خودروهای مشابهی نزدیکی زیادی به هم دارد و تنها در بازار ایران است که نوع قیمت‌گذاری گاهی خارج از عرف جهانی انجام می‌شود.

گفتنی است امروز داستر پروژه‌ای موفق به حساب می‌آید و به شکلی در بازار جهانی حاضر شده که باز هم نیسان خودرو مشترک دیگری را به بازار خود با لوگو ژاپنی اش عرضه می‌کند.

منبع : رنو

تکنولوژی 5G رکن اصلی توسعه خودروهای خودران از دیدگاه کیاموتورز

در ذیل به بررسی این موضوع می پردازیم که «کیاموتورز» تکنولوژی 5G را رکن اصلی توسعه یافتن خودروهای خودران می داند.

تکنولوژی مخابراتی 5G فناوریی است جدید و منحصر به فرد که به دنبال خود محصولات و دستاوردهای زیادی را به همراه آورده است .

دستاورد ها و محصولات جدید مذکور در نمایشگاهی که اخیرا برگذار شده بود به نمایش در آمدند . در این بین نیز گونه های مختلفی از دیوایس های وصل گردیده به اینترنت و همچنین خودروهای خودران و حقیقت مجازی به معرض نمایش درآمده بود .

مدیرعامل شرکت کوالکام طی CES 2017 بعضی از فناوری و تکنولوژی هایش را معرفی کرد و به دنبال آن این گونه بیان داشت که اهمیت 5G برابر با کشف برق است .

و در سوی مقابلاینتل با تلاش فراوان اولین مودم سازگار با این استاندارد را معرفی کرد.

در این بین «هنری بژیه» یکی از مدیران کمپانی خودروساز «کیا موتورز» که برنامه های ویژه ای برای تولید اتومبیل های خودران دارد اظهار داشته که تکنولوژی 5G یکی از ارکان اصلی صنعت ماشین سازی هوشمند است.

وی معتقد است در حال حاضر بهره وری از اتومبیل های تمام خودران امکان پذیر است، اما بدون 5G هرگز به مرحله مد نظر توسعه دهندگان نخواهند رسید. چراکه قابلیت ها و ویژگی های بی شماری باقی مانده که می تواند به آنها اضافه شود.

گفتنی است کیا طی برگزاری این نمایشگاه ار برنامه 15 ساله اش برای توسعه 5 ماشین تمام خودران سخن گفت.

کیا در نظر دارد تا سال 2025 به مرحله چهارم از 5 استاندارد قابلیت ها و امکانات اتومبیل های خودران مد نظرش دست یابد و 2030 را سال موعود برای رسیدن به نهایت بهره وری و استفاده از خودروهای هوشمند در هر شرایطی می داند.

گفتنی است طبق پیش بینی ها، سال 2018 تاریخ احتمالی پیاده سازی میدانی نخستین بسترهای مبتنی بر تکنولوژی 5G خواهد بود و یقیناً طی ماه ها و سال های آینده بیشتر در مورد این فناوری مخابراتی خواهیم شنید.

منبع : کیاموتورز

پشتیبانی فروشندگان خودرو از جانشینی پراید و پژو ۴۰۵

موضوع جایگزین کردن اتومبیل های جدید به جای خودروهای «پژو 405» و همچنین «پراید» از سوی رییس اتحادیه ی فروشندگان اتومبیل مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفت .

وی در این خصوص بیان داشت : اگر ما در این شرایط و جامعه شاهد آن هستیم که مردمانمان به سمت اتومبیل «پراید» می روند دلیلش آن است که چاره ای به جز خرید این خودرو ندارند . به عبارت دیگر باید این گونه بیان داشت که رفتن مردم به سوی خودروی «پراید» از روی اجبار است و نه به خواست دلی خود چرا که برای اقشار کم درآمد کشور ما خودرویی با قیمت نسبتا پایین وجود ندارد به غیر از خودروی «پراید».

اگر خودرویی در حدوحدود قیمت «پراید» برای مردم در نظر گرفته می شد دیگر کسی به آن صورت به سمت «پراید» نمی رفت .

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سعید موتمنی با استقبال از اتخاذ تصمیماتی برای از رده خارج کردن «پراید» و «پژو 405» تا پایان سال جاری اظهار کرد:

اتومبیلی که ۱۰۰ سال از تولید آن می‌گذرد، باید از خط تولید خارج شود ضمن آنکه تولید چنین اتومبیلی برای مردم نه تنها نفع ندارد بلکه با توجه به نبود کیفیت و استاندارد کافی به ضرر مردم تمام شده است.

وی ضمن اعلام آنکه بازار همیشه در انتظار خودروهای جدید و به روز است، افزود: در سال ۷۵ مونتاژ خودروی پراید در ایران آغاز شد و از آن سال به بعد باید تغییراتی در بدنه و موتور خودروی پراید صورت می‌گرفت که متاسفانه انجام نشد.

موتمنی تصریح کرد: مردم به اجبار دست به خرید خودروی پراید می زنند و در صورتی که خودروی جدید و با قیمت مناسب تری جایگزین پراید می شد، خیلی وقت پیش از خرید آن دست می کشیدند.

وی همچنین در خصوص انتشار اخباری پیرامون جایگزین شدن رنو کوئید به جای پراید نیز افزود: هر  خودرویی جایگزین پراید شود، بدون شک با استقبال خریداران و بازار مواجه خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو ضمن بیان اینکه خودروی کوئید از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: قیمت این خودرو در هند حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان است اما پیش بینی ها  و برآورد تقریبی بر قیمت ۳۰ میلیونی این خودرو در بازار است.

وی همچنین با انتقاد از قیمت گذاری بالای خودروی پراید وپژو اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی ما منجمله پراید، پژو و تیبا  بسیار بالا است و قیمت این خودرو نه تنها با حباب مواجه است بلکه غیرمنطقی و  غیرواقعی قیمت گذاری شده است.

بنابراین گزارش  بهروز ریاحی مشاور وزیر صنعت در مصاحبه با تسنیم در نیمه آبان سال جاری با اشاره به مشکلات کیفی دو خودرو پراید و پژو 405  خبر از خارج شدن این خودروها از خط تولید تا پایان سال جاری  داد.

منبع : پراید

قیمت پژو ۲۰۰۸ | PEUGEOT 2008

کمپانی «پژو» خودرویی کراس اوور به نام «پژو ۲۰۰۸» دارد که قیمت آن را بدون آنکه مالیات و بیمه را محاسبه نمایند معادل ۱۶٫۰۰۰ دلار تا ۲۴٫۰۰۰ دلار اعلام کرده اند.

خودروی «پژو ۲۰۰۸» در واقع محصول شرکت ایکاپ است که مدیر عامل کمپانی «ایران خودرو» قیمتی معادل ۷۷٫۰۰۰٫۰۰۰تومان را برای آن اعلام کرده است .

ولی در حال حاضر با توجه به قوی کردن نسخه ۲۰۰۸ در کشور ما در نمایشگاه خودروی تهران این اتومبیل را با قیمتی معادل ۸۰ میلیون تومان الی ۱۰۰میلیون تومان قیمت گذاری کرده اند  .

حال که ازقیمت خودروی «پژو ۲۰۰۸» باخبر شدیم در ذیل به بررسی رقیب های این خودرو می پردازیم : اتومبیل «پژو ۲۰۰۸» به خاطر قیمت و همچنین کلاس بدنه ای که دارد از رقیب های زیادی برخوردار است .

هر کدام از رقبا توانسته است بازار خود را پیدا کنند. رقبای این کراس‌اوور در میان تولیدات چینی‌ها خودروهایی از قبیل، «ام وی ام ایکس ۳۳ اس»، «دانگ فنگ اچ‌ ۳۰ کراس» ، چانگان سی اس ۳۵۵، هایما اس ۷، جک اس ۷، لیفان ایکس ۵۰ و لیفان ایکس ۶۰۰ است و در میان خودروهای غیر چینی، رقبای بین‌المللی چون رنو کپچر، نیسان جوک، سوزوکی گرند ویتارا، رنو ساندرو استپ‌وی، سانگ یانگ تیوولی و ام‌جی جی‌اس  دارد.

اما پژو ۲۰۰۸ در بازار داخلی علاوه بر رقبای چینی، باید به رقابت با کراس‌اوور‌های دیگری نیز بپردازد که با وجود قیمت بیشتر، پیشرانه‌ی توانمند‌تر و امکانات بیشتری در دسترس خریداران قرار می‌دهند. نیسان جوک و رنو کپچر تعدادی از کراس‌اوور‌های مطرح بازار ایران هستند که قیمت نزدیکی به ۲۰۰۸۸ دارند و در  بازار‌های جهانی نیز فروش خوبی تجربه کرده‌اند.

پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

شرکت ایکاپ به تولید و مونتاژ خودروهای تولید مشترک ایران خودرو و پژو در ایران خواهد پرداخت. بر  اساس توافق انجام‌شده و شرایطی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است، خودروهایی در این کارخانه تولید می‌شوند که کمتر از ۳ سال از طراحی و تولید آن‌ها در بازار روز جهان گذشته باشد.

ایکاپ در فاز اول به تولید و داخلی سازی سه خودروی پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ می‌پردازد تا در عرض سه سال این خودرو به ۸۰ درصد ساخت ایران برسد. در کنار این سه خودرو مونتاژ پژو ۵۰۸ در ایران قطعی شده و احتمالا خودروی پژو ۵۰۰۸۸ در ایران مونتاژ شود.

منبع : پژو

معرفی وانت شوکا محصول سایپا | SAIPA

اتومبیل «Z24» که محصول شرکت خودروسازی «سایپا» است خودرویی محبوب و بسیار دوست داشتنی بود چرا که هم خیلی مستحکم بود و هم اینکه از استقامت فوق العاده ای بهره مند بود به همین منظور گروه طراحی مهندسی کمپانی «زامیاد» که از زیر مجموعه های شرکت خودرو سازی «سایپا» است تصمیم گرفت که این خودروی محبوب مذکور را از بعد امکاناتی و همچنین طراحی ظاهری بهبود ببخشند و پس از عملی کردن تصمیم خود نام خودروی جدید را «وانت شوکا» گذاشتند .

مشخصات فنی

گیربکس
مدل گیربکسF4W81A
تعداد دنده4+1 دنده
مدل کلاچ

فشاری تک صفحه خشک با تنظیم کننده هیدرولیکی

موتور
نوع موتورZ24I انژکتوری با تزریق سوخت گاز و بنزین به روش چند نقطه ای و زمانبندی پاشش سوخت در حالت های بنزین و گاز
تعداد سیلندر۴ سیلندر خطی
حجم موتور cc۲۴۰۰ سی سی
حداکثر قدرت950hp در دور موتور 4800rpm
حداکثر گشتاور190N.m در دور موتور 2400rpm
سیستم فرمان
نوع سیستم فرمانهیدرولیک
قطر غربیلک فرمان380mm
اکسل ها
نوع اکسل جلومستقل جناغی دوبل
نوع اکسل عقب

صلب، چرخ دنده هیپوئیدی با ضریب انتقال نهایی 5.571:180

سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلوفنر پیچی ، کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دوکاره
سیستم تعلیق عقب

فنر شمش + کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دوکاره

سیستم ترمز
نوع ترمز اکسل جلودیسکی مجهز به ABS+EBD
نوع ترمز اکسل عقبکاسه ای مجهز به ABS+EBD
ترمز دستی

مکانیکی عمل کننده روی محور عقب نصب روی گاردان

سیستم تقویتی ترمزبوستر

منبع : سایپا