دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

میزان شکایت از سنسور سوخت پژو ۴۰۵ و شیشه بالابر پراید

جناب ریاحی در خصوص قطعات فنی که از نظر مردم خیلی مشکل دار و معیوب بوده و از این رو قسمت اعظمی از شکایت های مردمی را به خود اختصاص داده است بیان داشت : یکی سنسور بنزین اتومبیل «پژو ۴۰۵۵» است و دیگری شیشه بالابر خودروی «پراید» این دو خودرو در موارد گفته شده خیلی از مالکان را به ستوه آورده اند .

وی همچنین به دنبال مطلب ذکر گردیده در بالا بیان داشت که متاسفانه اتومبیل «پژو ۴۰۵» قادر به صورت  دادن مناسب سوخت رسانی نیست و به اندازه ای از مشکل سنسور سوخت برخوردار است که از هر ده خودروی «پژو۴۰۵» که به مرحله تولید می رسد تعداد ۶ عدد از آن ها دچار مشکل مذکور است .

وی تصریح کرد: در خودرو «پراید» نیز از هر ۱۰ خودرو تولیدی ۳ تا ۴ خودرو ما با مشکل شیشه بالا بر مواجه بود، به همین منظور پروژه ای برای بهبود در این خصوص تعریف شد و اکنون از هر ۱۰ خورد تنها یک خودرو مشکلات این‌چنینی دارد.

ریاحی گفت: من فکر می کنم تا پایان سال ۹۵ خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید باید خارج شوند.

وی اظهار داشت:به صنعت موتور سیکلت  در ۱۰ سال گذشته، بیشتر از حد مجاز مجوز داده‌ شده است و  برخی  تولیدکنندگان در زمینه آلایندگی و کیفیت استانداردها موجود را پاس نمی‌کنند.

ریاحی گفت: آیین‌نامه کیفیت در این خصوص نوشته  و به موتورسازان ارائه‌ و پروانه برخی از آنها نیز ابطال‌شده است اما با توجه به اینکه این وسیله برای امرارمعاش  و تردد در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخوردها در این خصوص محتاطانه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  تا پایان سال انتظار داریم حداقل ۳۰ درصد خط تولید موتور سکیلت‌های کاربراتی کاسته شود ، تصریح کرد:  امیدورایم که در سال‌های آینده خط تولید موتور سیکلت‌های کاربراتی  به طور کامل از رده خارج  شوند.

۲ خودرو ساز بزرگ گشور تمام استاندارد‌های کیفی را پاس نمی‌کنند :

ریاحی گفت:خودرو در کشور ۵۵ استاندارد اجباری دارد که ۵۱ مورد در خصوص خورد خودرو و ۴ مورد در خصوص آلایندگی است، اما خودرو های ۲ خودروساز بزرگ کشور تمام استانداردهای کیفی را پاس نمی‌کنند.

وی تصریح کرد:خودروهای وارداتی و تولید داخلی  این ۵۵ استاندارد را باید بتواند پاس کنند که در دو خورد ساز مطرح ما  و خورد وهای مونتاژی این وضعیت موردبررسی قرار می‌گیرد.

پروانه‌های نمایندگی‌های بد رفتار را باطل می‌کنیم :

ریاحی گفت: برخی از استاند‌اد های ما در خصوص خودرو‌های چینی مونتاژ شده در کشور نیز صدق نمی‌کند و  حتی در مواردی خودروهای وارداتی نیز این مشکلات را دارند.

وی افزود: مردم زمانی که  خودرو های خود را به درب نمایندگی برای خدمات پس از فروش می‌برند برخوردهای مناسبی با آنها صوت نمی‌گیرد این امر باعث شده است که تعداد زیادی از پروانه‌های نمایندگی‌ها در استان‌ها باطل‌شود.

ریاحی گفت: باید اذعان داشت که ایران به آن شکل خودرو ساز نیست و  کار خود را با مونتاژ شروع کرده‌است، البته اکنون  برخی از خودرو های ما تا ۹۰ درصد اکنون ساخت داخل شده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: در سال ۹۲ ایران ۱۷ تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا بوده است که این رتبه اکنون به ۱۹ رسیده است و ما ۲ پله تزلزل داشته‌ایم.

کد کلاس(های) خودرو۲۵۶۳۴
نوع موتورXU7JP/L3
حجم موتور (cc)۱۷۶۱
حداکثر توان موتور (hp)۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm)۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم۹٫۳
تعداد سوپاپ۸
نوع سوخت سازگاربنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگییورو۴بهینه
حداکثر سرعت (km/h)۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)۱۱
سیستم انتقال قدرت۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر)۱۲٫۸
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر)۶٫۸
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر)۹
طول خودرو (mm)۴۴۰۸
عرض خودرو(mm)۱۶۹۴
ارتفاع خودرو (mm)۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)۲۶۶۹
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)۱۱۰۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر)۷۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب)۴۷۰
آخرین بروزرسانی۱۳۹۵/۷/۱۰


منبع : پژو 405

اکسنت : خودروی جدید هیوندای در ایران

خودروهای «هیوندای آی۱۰» و «هیوندای آی۲۰» در ایران به تولید رسیدند و به موفقیت هایی هم دست یافتند . پس از آن دو خودروی مذکوری که از شرکت «هیوندای» در ایران به تولید رسیدند حال بر اساس خبرهایی که از صنعت خودروسازی کشورمان به گوش رسیده است قصد تولید خودرویی جدید در کشور ما از این خودروساز کره ای به میان آمده است و این خودروی جدید اتومبیل «هیوندااکسنت» است .

بنابر گزارش ارائه شده توسط عصر ایران :

پس از مصاحبه ای که مدیرعامل شرکت «کرمان موتور» با سفیر کره جنوبی داشته است وی بیان نموده است که به زودی خودروی «هیوندا اکسنت» محصول شرکت کره جنوبی در ایران و در شهر کرمان به تولید خواهد رسید .

محمدرضا شه بخش مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان بخش در جلسه ای که با حضور کیم سفیر کره جنوبی در تهران، سامان فیروزی مدیرعامل «کرمان موتور» و سایر مدیران گروه صنایع خودروسازی کرمان در خصوص عقد قرارداد کرمان موتور با هیوندایی برگزار شد، افزود: تا سال ۲۰۲۰ نه تنها در ایران حضور قدرتمندی خواهیم داشت بلکه همزمان در بازارهای همجوار به میزان توانایی خود، محصولات گروه را عرضه خواهیم نمود.

مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان سابقه همکاری با خودروسازی هیوندای کره جنوبی را قدیمی خواند و گفت: چنانچه کشور دچار تلاطم های سیاسی نشود، تا سال ۲۰۲۰ به عنوان یک خودروساز صاحب برند در سطح کشور و منطقه مطرح خواهیم شد.
وی سپس در خصوص کیفیت و قیمت محصولات تولیدی شرکت کرمان موتور نیز گفت: استراتژی گروه این است که با توجه به اتفاقات مهم و خوبی که در دولت یازدهم رخ داده، بتوانیم از تکنولوژی و دانش فنی هیوندایی برای تولید خودروهای به روز استفاده کنیم و قرارداد کرمان موتور با هیوندای نخستین اقدام در گروه، پس از برجام است.

شه بخش تصریح کرد: صنایع خودروسازی کرمان به نحو مطلوب سعی دارد با حفظ کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی، آنها را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه نماید.
هیوندا اکسنت  به به زودی توسط کرمان موتور در ایران تولید خواهد شد

شه بخش در ادامه ارگ جدید بم را قطب تولید خودروی بخش غیردولتی توصیف کرد و گفت: با شروع دولت یازدهم و پس از برجام، گروه صنایع خودروسازی کرمان توانست میزان تولیدات خود را افزایش دهد و این افزایش تولید حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد به گونه ای که در دولت قبل، میزان اشتغال در منطقه کمتر از سه هزار نفر بود.

مدیرعامل کرمان موتور نیز در این نشست، قرارداد با هیوندایی را شامل سه قرارداد مجزا دانست و گفت: نخستین بخش این قرارداد شامل انتقال دانش فنی تولید خودرو و دیگری انتقال دانش فنی قطعه سازی است.

سامان فیروزی افزود: با استفاده از دانش فنی هیوندایی اقدام به ساخت قطعات مورد نیاز خودروهایی که در ایران از این خودروساز تولید و عرضه می شود، خواهیم کرد.

وی سپس به قرارداد دوم اشاره کرد و گفت: در این بخش قرار است برای تامین قطعات خطوط تولید و برخی قطعات در تیراژ بالا، سرمایه گذاری سنگین صورت گیرد که طبیعتا تا آن زمان باید از شرکت هیوندایی قطعات مورد نیاز را وارد کنیم.

وی افزود: به منظور انتقال دانش فنی در حوزه قطعه سازی و ایجاد زنجیره تامین، با شرکت موبیس که شرکت تامین کننده قطعات شرکت هیوندایی است توافق کرده ایم که با قطعه سازان ایرانی در ارگ جدید بم مشارکت داشته و قطعه بسازند.

فیروزی ادامه داد: بخش سوم قرارداد، تضمین ارایه خدمات پس از فروش و انتقال دانش به روز بازاریابی خودرو است که در این حوزه نیز ما به استفاده و انتقال تجربیات جهانی برند هیوندای نیاز بالایی احساس می کنیم.
وی تصریح کرد: در این قرارداد توافق شده که اگر بخش قطعه سازی و تولید به سطوح کیفی مورد تایید هیوندایی برسد، امکان صادرات از ایران نیز فراهم خواهد شد لذا پیش نیاز صادرات رسیدن به سطح کیفی مطابق استانداردهای جهانی است.

فیروزی در بخش دیگری سخنان خود گفت: براساس قرارداد کرمان موتور و هیوندایی، برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۱۷ سه خودرو i10  و i20 و اکسنت در کارخانه کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تولید و به بازار عرضه شود.

مدیرعامل کرمان موتور با بیان اینکه براساس قرارداد، پیش بینی شده از این سه مدل حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید شود، گفت: درصد ساخت داخل این سه مدل در ابتدا حدود ۲۰ درصد است که براساس سند استراتژی صنعت خودروی کشور ما موظف هستیم تا پایان سال ۱۳۹۷ به ۴۰ درصد ساخت داخل برسیم.
وی با اشاره به برنامه ۱۴۰۴ کشور اظهار داشت: کرمان موتور هدف گذاری کرده ۱۵۰ هزار دستگاه از محصولات هیوندایی را تا سال ۲۰۲۱۱ تولید و به بازار عرضه کند و به طور قطع در این سال خودرویی که کمتر از ۴۰ درصد ساخت داشته باشد، در سبد محصولات شرکت کرمان موتور نخواهیم داشت.

ایران دروازه رسیدن به بازارهای منطقه ای است
در ادامه این نشست سفیر کره جنوبی در تهران نیز، ایران را کشوری امن و مطمئن برای سرمایه گذاری و مشارکت صنعتی دانست و گفت: سئول و شرکت های کره ای به طور کامل اتفاقات ایران و موقعیت استراتژی کشور را دنبال می کنند و آگاه هستند که ایران نقطه خوبی برای رسیدن به بازارهای منطقه است.
کیم سئونگ هو افزود: کره جنوبی این آمادگی را دارد تا در آینده نزدیک در ایران هم سرمایه گذاری انجام دهد و بدنبال آن تکنولوژی و دانش فنی را وارد ایران سازد.

وی اضافه کرد: نقطه تمایز ایران با سایر کشورها این است که ضمن داشتن منابع غنی طبیعی، از ساختار صنعتی پیشرفته ای برخوردار است، لذا از این جهت می توان روی ساختارهای صنعتی و امکانات ایران حساب ویژه ای برای تولید و سرمایه گذاری کرد که این موضوع تنها به بخش خودرو اختصاص ندارد و سایر حوزه را نیز شامل خواهد شد.
سفیر کره سپس به اهداف سئول در همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: ما اهدافی در این مسیر پس از برجام دنبال می کنیم که یکی بازگشت به سطح همکاری های دوکشور به زمان قبل از تحریم ها است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه همکاری های دو کشور نباید تنها در سطح روابط بازرگانی باقی بماند بلکه باید این همکاریهای به گونه ای با هم گره بخورند که ارتباطات تهران و سئول در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، تکنولوژی غیرقابل تفکیک شود.

منبع : هیوندای 

تغییر نام تیبا | TIBA

بنابر نوشتار سایت عصر خودرو :

خودروی «تیبا» محصول کمپانی خودرو سازی «سایپا» در زمان رونمایی و معرفی کردنش دارای نام «مینیاتور» بوده است ولی آن نام حذف و به جای آن نام «تیبا» را بر روی این غزال ایرانی گذاشتند . 6 سالی هست که از تغییر نام این خودرو می گذرد . در واقع 6 سال پیش در حدود همین روزها (یعنی 18 اردیبهشت ماه) بود که نام این خودرو از «مینیاتور» به «تیبا» تغییر پیدا کرد .

آن طور که عصر خودرو گزارش کرده است : در فروردین ماه 6 سال پیش بعد از بازدیدی که مقام معظم رهبری از دستاوردهای صنعت اتومبیل سازی کشورمان داشته اند تاکید بر آن کردند که نام این خودرو از «مینیاتور» تغییر پیدا کند.

پس از مدت ها بحث و تبادل نظر در خصوص این موضوع و اعلام فراخوانی که سایپا برای خودرو ملی خود  داشت، نام مینیاتور به تیبا تغییر پیدا کرد.

تینا نیمه دوم امسال عرضه می‌شود
18 اردیبهشت 66 سال پیش معاون تولید شرکت پارس خودرو گفت: با همراهی شرکت نیسان محصولی جدید به نام تینا را در نیمه دوم امسال و در کلاس خودروهای لوکس و در دو مدل HIGH و MIDD تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.

تیبا با بهره گیری از موتور قدرتمند 1500 سی سی یورو 4 از زمان تولید جایگاه مناسبی را در بین مصرف کنندگان داخلی و صادراتی پیدا کرده است. تیبا با ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله شتاب بالا و قدرت مطلوب موتور توانسته است با وجود استانداردهای سختگیرانه اهداف صادراتی را بعنوان خودروئی مطلوب در بسیاری از بازارها و حتی اروپا محقق سازد.

این محصول با طراحی زیبا از نظر بسیاری از مصرف کنندگان محصولی مناسب برای خانواده شناخته می شود و با تکیه بر این کارائی در کنار مصرف سوخت پائین خود یکی از خودروهای مناسب برای سفرهای بین شهری محسوب می شود.

مشخصاً در پروژه تیبا اصل بر این بوده که بدون فاصله گرفتن زیاد از قیمت پراید، خودرویی کمی زیباتر، ایمن‌تر، راحت‌تر و قوی‌تر تولید شود و باید اعتراف کنیم سایپا تا حدود زیادی در رسیدن به این هدف موفق بوده و به نظر می‌آید برای کسی که اتومبیلی با استاندارد کمی بالاتر از پراید را می‌پسندد، پرداخت حدود  3 تا 4 میلیون وجه اضافه و خرید این اتومبیل، کاملاً به صرفه است. اما در مورد مدل هاچ‌بک یعنی تیبا  22 داستان شکل متفاوتی به خود می‌گیرد. شاید نبود تنوع در میان هاچ‌بک‌های جوان‌پسند ارزان قیمت باعث شده این اتومبیل به فروش نسبتاً خوبی دست پیدا کند اما واقعیت این است که مدل هاچ‌بک با قیمتی بسیار نزدیک به قیمت سمند SEE (با بدنه بزرگتر، موتور قوی‌تر و کلاسی متفاوت) از رنج قیمتی معقولانه‌ی خود  فاصله گرفته و همین مسئله باعث شده بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای هاچ‌بک در انتخاب این اتومبیل دچار تردید شوند. شاید با ایجاد اختلاف قیمت بین این خودروها (که امیدواریم با کاهش قیمت تیبا 22 همراه باشد و نه افزایش قیمت پژو و سمند!) خرید تیبا هاچ‌بک نیز مثل نمونه‌ی صندوقدار توجیه اقتصادی بیشتری پیدا کرده تا تعداد بیشتری از مردم بخصوص جوانان و خانم‌ها که مشتریان اصلی اتومبیل‌های هاچ‌بک می‌باشند را برای خرید ترغیب نماید.
در پایان جا دارد از آقای امین میرزازاده نافع که اتومبیل خود را جهت تهیه مقاله در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند تشکر و قدردانی نمایم.

منبع : تیبا 

علت متوقف شدن سراتو کوپه در جهان

در بازارهای خودروی برخی از کشورها مانند کره جنوبی و همچنین شرق آسیا اتومبیل «سراتو کوپه» با نام «فورته» معرفی گشته است .

شرکت اتومبیل سازی «کیا موتورز» خودروی «کیا سراتو کوپه» را قصد دارد از چرخه تولیدش حذف نماید .

بنابر گزارش ارائه شده توسط عصر ایران :

همه انتظار داشتند که در یکی از نمایشگاه های خودرویی سال ۲۰۱۷ اتومبیل «کیا سراتو» کوپه را ببینند چرا که مدت زمانی بود که شایعاتی مبنی بر به میان آمدن نسخه کوپه «سراتو کیا» به گوش ها رسیده میشد . ولی سخنگوی کمپانی «کیا موتورز» آمریکا بیان نمود که نسخه کوپه «سراتو کیا» به دلیل آن که تقاضا از  سوی مردم کم بوده است از چرخه تولید به کنار خواهد رفت .

خداحافظ کوپه

سخن‌گوی شرکت «کیا»، با تائید خبر توقف این «سراتو کوپه» گفت: این تصمیم برای ایجاد همترازی کامل با مشتریان صورت گرفت. شرکت اتومبیل‌سازی «کیا» آمریکا تولید این کوپه خود را متوقف خواهد کرد و از این پس تعدادی از تولیدی‌های سال ۲۰۱۶ که تا کنون در انبار یا نمایندگی‌های فروش این شرکت وجود دارند به فروش خواهند رسید.

تقاضای محدود برای این خودروی مقرون به صرفه کیا به دلیل محبوبیت روزافزون شاسی بلندها و کراس‌اوورهاست.

بنابراین آیا وفات سراتو کوپه شگفت‌آور است؟ نه واقعا.

مدل‌های سراتو به شکل گسترده‌ای تحت‌تاثیر مدل‌های بازطراحی‌های شده در سال ۲۰۱۷ است. در صورت تولید این خودرو باید به رقابت با هوندا سیویک کوپه‌ای می‌رفت که در مصرف بنزین اقتصادی‌تر و در تعداد گزینه‌ها موفق‌تر است.

سراتوهای EX کوپه قدرت خود را از یک موتور چهارسیلندر ۲ لیتری با خروجی ۱۷۳ بخار دریافت می‌کنند.

همانطورکه گفتیم، نسل جدید کیا سراتو کوپ در تعداد محدود و با قیمتی در محدوده ۱۲۳۳ میلیون تومان به بازار عرضه شده و به آهستگی تعداد این مدل در نمایشگاه های کشور بیشتر می شود اما کماکان نسل کنونی سراتو کوپ محبوبیت خاصی بین جوانان دارد و می تواند اولین گزینه برای جوانان خودرو دوستی باشد که به دنبال یک دو درب کوپه هستند. در بازار آزاد کیا سراتو کوپ در مدل های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲۲ موجود است و نمونه های ۲۰۱۲ با کارکرد حدود ۴۰ هزار کیلومتری بین ۸۶ تا ۹۱ میلیون تومان قیمت دارند.
اگرچه نباید از سراتو کوپ انتظار خودرویی مثل سری ۳ کوپه را داشت و قطعاً قابلیت های فنی و کیفیت ساخت آن بسیار متفاوت است ولی در رده قیمتی خود و در نبود دیگر رقیبان، کیا سراتو کوپ در کنار مشکلاتی مثل سیستم تعلیق خشک و کیفیت نه چندان مناسب کیفیت اجزای داخلی (در مقایسه با رقیبان)، به کمک طراحی خوب و جذاب، القای حس اسپرت بوسیله تجهیزاتی مثل شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان و پیشرانه ای قابل قبول برای مصرف داخل شهر می تواند وظیفه خود را به عنوان یک کوپه شهری برای جوانان خواهان چنین خودروهایی به خوبی انجام دهد.
در نهایت از آقای نیما نجدی کمال تشکر را داریم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند

 

تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداریABS – ESC
کیسه هواکیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای – مجموعا ۶ کیسه هوا
سیستم صوتیپورت خروجی USB – کابل مخصوص iPhone و iPod – سیستم صوتی حرفه ای CDC و MP3
دیگر تجهیزاتسیستم ضد سرقت ایموبلایزر – فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم دستی زاویه و تیظیم تلسکوپی – آینه های الکترومرومیک – دکمه استارت موتور – کروز کنترل – گرمکن صندلی های سرنشینان جلو – صفحه کیلومتر سوپر ویژن – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – روکش صندلی و فرمان چرمی – Auto Light – سنسور پارک – گرمکن آینه ها – شیشه دودی

 

قیمت و نمایندگی
قیمت بازار صفر کیلومتر
قیمت بازار کارکردهاز ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومان – بروزرسانی در: ۱۳۹۵/۹/۲۳

 

نام خودروکیا سراتو کوپ
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی)۲۰۱۰
مشخصات فنی
موتور۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور۱۹۹۸سی سی
حداکثر قدرت۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۹۴ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده۶ دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۹ کیلومتر در ساعت
وزن۱۲۴۶ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)۴۴۸۰ طول – ۱۷۶۵ عرض – ۱۴۰۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور۲۶۴۹ میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر۹٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر۶٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی۷٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک۵۲ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۴
استاندارد امنیت
میزان تولید CO2– گرم در هر کیلومتر

منبع : سراتو کیا


شرایط فروش قسطی پارس ELX

اتومبیل «پژو پارس» یکی دیگر از خودروهایی است که شرکت تیراژه خودرو در خصوص فروش اقساطی آن به فعالیت کردن مشغول است و در این زمینه به مشتریان محترم خدمت رسانی می کند .

اتومبیل «پژو پارس» یکی دیگر از محصولات شرکت «ایران خودرو» است که به دلیل اینکه هم از ظاهری مناسب برخوردار است و هم اینکه درون آن از زیبایی برخوردار است طرفداران زیادی دارد و به دنبال آن فروش مناسبی هم تجربه کرده است .

اتومبیل «پژو پارس» از لحاظ امنیتی در سطح خوبی قرار گرفته است چرا که بدنه آن محکم است .

اتومبیل «پژو پارس» اخیرا توسط کمپانی «ایران خودرو» مجهز به سیستم سوخت پاششی شده است . در واقع شرکت «ایران خودرو» برای تامین نمودن نیازهای رفاهی که مشتریان دارند موتور «پژو پارس» را تقویت کرده است .

«پژو پارس» از سال ۱۳۷۹ وارد بازار ایران شد و توانست موفقیت ویژه ای در فروش کسب کند. این خودرو از مصرف سوخت مناسبی برخوردار است و از ایمنی کاملی بهره میبرد.

شرکت ایران خودرو سعی کرده است در راستای خدمت رسانی به مشتریان این خودرو را در مدل های مختلفی از جمله ELX ,AT ,Lx می باشد. فروش اقساطی ایران خودرو و پژو پارس توسط تیراژه خودرو ارائه می شود.

کارخانه تولید کنندهپژو
کشور تولید کنندهایران
نام و مدل اتومبیلپژو پارس ELX
شرکت گارانتی/خدمات دهندهایساکو
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلD segment
تعداد فضای سرنشینان۵
حجم موتور۱۷۶۱ cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها۴
تعداد سوپاپ ها۱۶
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی شیبدار
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک۷۰ لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)۱۱۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)۱۵۵ نیوتون متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)۶۱٫۱ اسب بخار به لیتر
ع جعبه دندهجعبه دنده دستی
تعداد دنده (جلو)۵
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو