دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

محصولات جدید پژو در ایران

مبلغی معادل ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ یورو برای همکاری دو کمپانی اتومبیل سازی «ایران خودرو» و «پژو» سرمایه گذاری شده است . در واقع این دو خودروساز قصد دارند به طور رسمی همکاریشان را با یکدیگر آغاز نمایند .

نتیجه ای که از همکاری دو کمپانی اتومبیل سازی «ایران خودرو» و «پژو» به دست آمده است این است که پنج خودروی جدید را در کشور ما به تولید برسانند .

اتومبیل های جدیدی که قرار است از «پژو»ی فرانسه روانه بازارهای کشور ما شود دارای نام های : «پژو ۳۰۱» و «پژو ۲۰۸» و «پژو ۵۰۸» و «پژو ۲۰۰۸» و «پژو ۵۰۰۸» هستند .

در این مقاله اطلاعاتی از برخی از این خودروهای جدید «پژو» را به میان می آوریم تا کسانی که تمایل به آشنایی با این خودروهای جدید را دارند از این اطلاعات استفاده نمایند .

احتمال آن وجود دارد که یکی از سایت های «ایران خودرو» به همان واحد مشترک مدنظر تبدیل شده و از این پس «پژو»های جدید را روی خط تولید داشته باشد.

پژو ۳۰۱ :

با اینکه حضور یا عدم حضور پژو ۳۰۱ همیشه بخشی از اخبار خودرویی هفته های اخیر بوده، ولی با توجه به اعلام رسمی، می توان مطمئن شد که باید در انتظار ۳۰۱ باشیم. این خودرو جز آن دسته از دستاوردهای PSA بوده که بیشتر برای بازارهای درحال توسعه طراحی شده است. سیتروئن الیزه دقیقا مشابه این ماشین است و چند وقتی است به بازار منطقه آزاد راه پیدا کرده است. در بازار منطقه آزاد ارس، الیزه در نسخه فول قیمت ۵۹ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است و واقعا امکانات خاصی نسبت به خودروهای کره ای و ژاپنی ندارد.

به احتمال زیاد نسخه ۶/۱ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ پژو ۳۰۱ در ایران تولید می شود. خودرویی که توان تولید ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متری دارد و با گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک و تیپترونیک قدرت را به چرخ های جلو می رساند. نهایت امکاناتی که شما در ۳۰۱ می بینید، سیستم تهویه اتوماتیک و کنترل پایداری ESP است. این خودرو در بازار امارات با مدل ۲۰۱۶ قیمت ۵۵ هزار درهمی را به خود اختصاص داده است.

از ویژگی های این خودرو می توان به کیفیت به نسبت مناسب قطعات، مصرف ترکیبی نزدیک به هفت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، اتاق مناسب برای ۴ نفر، فضای صندوق مناسب، استهلاک معقول و قیمت پایین با توجه به فناوری روز اشاره کرد. البته که در صورت ورود این خودرو احتمال عرضه آن در نسخه فول آپشن دو ایربگ با گیربکس اتوماتیک در بازه قیمتی زیر ۷۰ میلیون کم است و برای اکثر ایرانیان، ۳۰۱ ماشینی ارزان به حساب نمی آید. برخی منابع جهانی از این ماشین بد هم گفته اند.

مثلا می گویند اتاق خودرو آن چنان بی سر و صدا نیست و گاهی صدای جاده به اتاق می آید. ۳۰۱ ماشینی چابک نیست و اصلا روی شتابگیری آن نمی توان حساب کرد. گیربکس چهار دنده اتوماتیک آن با اینکه به صورت دستی هم عوض می شود، ولی واکنش خوبی را در معکوس کشیدن و تخت گاز رفتن ندارد.

برخی امکانات نظیر کروزکنترل و ایربگ جانبی به صورت پایه در خودرو در نظر گرفته نشده است که حتی چینی ها هم امروز این امکانات را پیش پا افتاده می شمارند. در کل می توان نتیجه گرفت که ۳۰۱ خودرویی است که همچنان در سال ۲۰۱۶ از جانب پژو در بازار خاص جهانی عرضه می شود در حقیقت فناوری بالایی ندارد. البته که نبود این فناوری برای خیلی از ایرانی ها مهم نیست و فقط به برندی اکتفا می کنند که چینی نباشد.

پژو ۲۰۸ :

به اعتقاد خیلی از کارشناسان خودرو، بعد از پژو 206  تنها پژو ۲۰۸ است که می تواند جای آن در بازار جهانی تا حد زیادی بگیرد. این تعبیر به این معناست که پژو ۲۰۷ (۲۰۷ اصلی نه +۲۰۶) نتوانست موفقیت ۲۰۶۶ را تکرار کند و در مقابل آن، خودرویی شکست خودرو نام می گیرد. بی شک ۲۰۶ هم در ایران یکی از محبوب ترین خودرو های بازار است که از ابتدا تا کنون مورد استقبال خریداران و مشتریان قرار گرفته است.

با آن که در فرهنگ خودرویی ما جا افتاده است که ۲۰۶ خودرویی پر استهلاک است، ولی خیلی ها این مسئله را نا دیده گرفته و به سراغ خرید نسخه های نو و کارکرده آن می روند.

حال قرار است که در ایران ۲۰۸ بیاید و جای ۲۰۶ محبوب را بگیرد. پژو۲۰۸ از نظر طراحی در سطح خوبی قرار دارد و در قسمت داخل کابین، به شکلی کار شده است که مانند ۲۰۶ سرنشین را جذب خود می کند. پیشرانه های بنزینی ۲۰۸ متعدد هستند و با ۱، ۲/۱، ۴/۱ و ۶/۱ لیتر قدرت نمایی می کنند. توان تولیدی این موتورها بین ۶۸ تا ۱۹۷ اسب بخار است که با توجه به حجم موتور و فناوری توربو و GDi در آن ها متغییر است.

احتمال آن زیاد است که پژو ۲۰۸ با موتور ۲/۱ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری یا موتور ۶/۱ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری به بازار عرضه شود. گیربکس این نسخه عموماً ۴ دنده اتوماتیک یا ۵ دنده دستی انتخاب شده است. مصرف سوخت مناسب، وزن کم اتاق( در برخی مدل ها زیر یک تن)، امکانات خوب و قیمت جهانی مناسب از مزایای ۲۰۸ به حساب می آید.

همچنین در نسخه های فول این خودرو سقف پانارومیک، کروزکنترل، فرمان برقی با حسگر سرعت، سنسور نور و باران، سیستم ESP، کروزکنترل، تهویه دوگانه اتوماتیک، رینگ آلیاژی اسپرت، دی لایت، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم پخش صوتی و تصویری، آینه حساس به نور، تودورزی صندلی و فرمان چرم، داشبورد و رودری ها با تزیینات فیبرکربن، چرخش چراغ در پیچ ها، چهار یا شش کیسه هوا و … وجود دارد. قیمت نسخه فول شش ایربگ با گیربکس اتوماتیک و موتور ۶/۱ لیتری مدل ۲۰۱۶ در امارات ۷۱ هزار درهم است و نسخه های ساده تر مدل ۲۰۱۶ تا ۶۰ هزار درهم هم معامله می شود. این یعنی در صورت حضور ۲۰۸ در ایران با امکانات معمولی، توقع قیمت گذاری زیر ۷۰ میلیون تومان برای آن، غیر واقعی است.

البته اگر سهم داخلی سازی بیشتر شود و نسخه های حجم موتور پایین و گیربکس دنده ای آن عرضه شوند، احتمال اینکه قیمت ۲۰۸ که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده و احتمالا در سال ۲۰۱۷ به بازار ایران می آید، زیر ۶۰ میلیون تومان باشد، بیشتر می شود.

منبع : پژو

قیمت زانتیا سیتروئن | XANTIA

در خصوص قیمتی که قطعات لوازم یدکی خودروی «زانتیا» محصول «سایپا» دارد باید بگوییم که گاهی تا دو برابر سایر خودروهای هم قیمت خود یعنی رنج قیمت 30.000.000 الی 50.000.000 تومان بالا می رود و حتی گاهی این اختلاف قیمتی چیزی بیش از 2 برابر هم می شود .

در حال حاضر حدود هفت سالی هست که دیگر این خودرو تولید نمی شود و به همین دلیل هم پیدا کردن نسخه نو و یا کم کرده این خودرو که سالم باشد کار دشواری است و از سوی دیگر هم خریداری کردن «زانتیا»یی که زیاد کار کرده باشد با توجه به بالا بودن قیمت هایی که قطعات آن دارد ریسک بالایی را برای صاحبش به همراه خواهد داشت .

بنابراین افرادی که به دنبال یک خودروی اقتصادی هستند، باید به فکر یک گزینه دیگر باشند. نمونه های سالم و نسبتا کم کارکرد زانتیا این روزها بیش از 33 میلیون تومان قیمت دارند و با توجه به مشکلات تعمیر و نگهداری خرید نمونه های ارزان قیمت و کارکرد بالای این خودرو توصیه نمی شود.

اما با توجه به بازگشت رسمی سیتروئن با بازار کشورمان و همکاری مجدد این خودروساز با سایپا، شایسته است تا برای احترام به مشتریان قدیمی این برند، سایپا و سیتروئن فکری به حال شرایط نامساعد بازار قطعات یدکی و تعمیرات زانتیا بکنند، تا بلکه جایگاه برند سیتروئن در اذهان مشتریان احیا شود.

سیتروئن زانتیا یکی از محبوب ترین خودروهای فرانسوی تاریخ ایران است. این اتومبیل خانوادگی بین سال های 1993 تا 2001 بر روی خط تولید سیتروئن قرار داشت و در طول این مدت به تعداد 1.2 میلیون دستگاه ساخته شد.

در ژانویه 2001 و تقریبا همزمان با خاتمه پیدا کردن تولید زانتیا در رن فرانسه، سایپای ایران طبق قرارداد منعقد شده شروع به مونتاژ نسخه فیس لیفت 1998 کرد.

زانتیا تا سپتامبر 2010 (شهریور 1389) مهمان سایپا بود و بعد از این تاریخ تولید آن در ایران نیز به پایان رسید. ظاهرا نام این خودرو (Xantia) از کلمه یونانی Xanthos برگرفته شده که به معنای نور است.

ورود زانتیا در اوایل دهه 80 هجری شمسی به بازار فوق العاده تشنه، محدود و بدون تنوع کشور یک اتفاق بسیار خوب برای علاقه مندان به خودرو بود.

مشخصات فنی مناسب، قابلیت های دینامیکی بالا، طراحی خاص و زیبای بدنه در کنار امکانات خوب و سیستم تعلیق منحصر به فرد باعث شد که محصول سیتروئن با استقبال بسیار بالایی روبرو شده و به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند.

منبع : سایپا

قیمت وانت باردو دو گانه سوز

شرکت اتومبیل سازی «ایران خودرو» یک محصول دیگر به نام «وانت باردو» دارد که این خودرو را به دلیل پایین بودن قیمتش اقشار کم درآمد جامعه هم می توانند به راحتی خریداری کنند .

خودروی «وانت باردو» که در واقع همان خودروی «پیکان وانت» است در سال ۱۳۹۳ دیگر تولید نشد .

قیمت خودروی «وانت باردو» مدل دوگانه سوز محصول کمپانی «ایران خودرو» در اواخر سال ۱۳۹۴ در رنج قیمتی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار بوده است این درحالی بوده است که نسخه صفرکیلومتری برای این خودرو در سال ۹۴ دیگر عرضه نمی شده است .

خودروی «وانت باردو» با قیمت پایینی که داشت برای خیلی از افراد در دسترس بود و از آن جا که جزو خودروهای کاری محسوب می شد از فروش خوبی هم برخوردار بود .

کد کلاس(های) خودرو۱۵۵۰۵ : وانت باردو بنزینی جدید با موتور OHV II
۱۵۵۰۴ : وانت باردو بنزینی جدید
۱۵۵۰۳ : وانت باردو بنزینی
نوع موتورکلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : OHV ، کلاس ۱۵۵۰۵ : OHV II
حجم موتور (cc)کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۱۵۹۸ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۱۶۹۶
حداکثر توان موتور (hp)کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۸۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۸۶ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm)کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۱۳۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکمکلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۹٫۵ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۱۰٫۸
تعداد سوپاپ۸
نوع سوخت سازگارکلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگیکلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : یورو ۲ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : یورو ۴
حداکثر سرعت (km/h)۱۶۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۱۴ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۱۲٫۷
سیستم انتقال قدرت۴ دنده دستی
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر)۹
طول خودرو (mm)۴۳۳۲
عرض خودرو(mm)۱۶۲۰
ارتفاع خودرو (mm)۱۴۲۲
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)۲۵۰۲
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)۹۶۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر)۴۵
آخرین بروزرسانی۱۳۹۵/۷/۱۰

منبع : ایران خودرو

پژو ۲۰۶ از بعد کیفی چه تغییراتی را تجربه کرده است؟

اتومبیل «پژو ۲۰۶» در آن ابتدا که تولید گشته بود خودرویی لوکس به شمار می آمد ولی حالا دیگر در دسته  خودروهای معمولی قرار گرفته است ولی باز هم جزو خودروهای دوستداشتنی برای ما ایرانیان به حساب می آید هرچند که همانند قبل نیست .

در حال حاضر خودروی «پژو ۲۰۶» دیگر یک خودرویی چینی به حساب می آید به جای آن که فرانسوی باشد! یا به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که در حال حاضر «پژو۲۰۶۶» به جای اینکه اتومبیلی ایرانی فرانسوی  باشد خودرویی ایرانی چینی است .

از سال ۹۱ به بعد به دلیل وجود تحریم ها دیگر کشور فرانسه برای ما قطعات ارسال نکرد و به همین جهت قطعاتی که خود تولید نمیکردیم را از کشور چین گرفتیم به همین جهت میزان کیفیت «پژو ۲۰۶۶» با نسخه  فرانسوی اش خیلی تفاوت پیدا کرد .

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از خراسان، به این ترتیب «پژو ۲۰۶» مدل ۹۲ با تغییراتی نسبت به مدل سال قبل خود وارد بازار شد و این بار بیش از این که یک خودروی ایرانی- فرانسوی باشد، یک خودروی ایرانی- چینی بود.

بنابراین پژو۲۰۶ های تولیدی ایران را به دو دسته تقسیم می کنیم:

۱) پژو۲۰۶هایی که قبل ازسال ۹۱ درایران تولید شده اند که به علت استفاده ازقطعات فرانسوی به« پژو۲۰۶ فرانسوی» معروفند.
۲) پژو۲۰۶ هایی که از سال ۹۲ به بعد در ایران تولید شده اند که به علت استفاده از قطعات چینی و ایرانی به «پژو۲۰۶ های ایرانیزه شده» معروفند.
این مسئله باعث شد تا بسیاری از متقاضیان این خودروی زیبا، قید ظاهر آن را بزنند و به سمت خودروهای هم رده نظیر L90 بروند. خودروهایی که برخلاف پژو۲۰۶ تنها ایرادشان ظاهر نامناسب آن است. اما برخی از مردم هم آپشن های جدید پژو۲۰۶ را غنیمت شمرده و از این خودرو لذت بردند. تغییراتی که پژو۲۰۶ درک کرد به شرح زیر است:
در عین حال براساس گزارش ها، با وجود برجام و رفع تحریم ها در این حوزه، هنوز تغییری در کیفیت پژو۲۰۶ صورت نگرفته است و بعید به نظر می رسد که گیربکس فرانسوی جای همتای ایرانی خود را بگیرد، چراکه هزینه تمام شده پژو۲۰۶ بالا می رود و سهم بازار خود را از دست می دهد.
بخش موتور
پژو ۲۰۶های ایرانیزه شده همچون ۲۰۶ های فرانسوی ازهمان موتورهای نام آشنای تی یو۵ (مورد استفاده در ۲۰۶ تیپ۵) وتی یو۳ (مورد استفاده در۲۰۶ تیپ۲) استفاده می کنند با این تفاوت که قطعات موتوری ۲۰۶ های فرانسوی اکثرا از فرانسه به ایران صادر می‌شد اما در ۲۰۶ ایرانیزه شده اکثر قطعات موتور از چین به ایران صادر می شود و این یعنی افت محسوس کیفیت ساخت موتور و دوام موتور در دراز مدت.
بخش گیربکس و کلاچ
یکی از بزرگترین تغییرات صورت گرفته منفی در پژو۲۰۶ ایرانیزه شده تغییر کلی سیستم گیربکس آن است. به طوری که پژو۲۰۶ ایرانیزه شده مجهز به گیربکس (بی ای ۱) شده است که همان گیربکس مورد استفاده در پژو۴۰۵ می باشد. این گیربکس هماهنگی خوبی با موتور ۲۰۶ ندارد در نتیجه دو مشکل اساسی در ۲۰۶ های ایرانیزه شده به وجود آمده است:
اول) به علت تعریف ضرایب دنده متفاوت در گیربکس جدید پژو ۲۰۶ دیگر خبری از شتاب گیری عالی نیست به نحوی که ۲۰۶ فرانسوی تیپ۵ طبق اعلام ایران خودرو دارای حداکثر سرعت معادل ۱۹۵۵ کیلومتر برساعت بوده و شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومترآن نیزمعادل ۹٫۸۸ ثانیه بوده است در حالی که بعد از تغییرگیربکس حداکثرسرعت آن به ۱۹۰ کیلومترکاهش یافته و شتاب آن نیز به ۱۱٫۶ ثانیه رسیده است.
دوم) به علت عدم هماهنگی بین موتور و گیربکس جدید در پژو ۲۰۶ درحال حاضر بیشترین تعداد مراجعه به نمایندگی های ایران خودرو در رابطه با خرابی های پژو ۲۰۶۶ ایرانیزه شده مربوط به مشکلات گیربکس آن است که باعث ایجاد نارضایتی برای خریداران شده است.
در بخش سیستم کلاچ این بار ۲۰۶ ایرانیزه شده پیشرفت کرده و دارای کلاچ نرم تری شده که در رانندگی های شهری بسیار قابل توجه است.
منبع : پژو 206

انکار وجود مشکل در خودروهای هیوندا و کیا

بنابر گزارش ارائه شده توسط پدال نیوز :

به جهت وجود نقص فنی در اتومبیل های شرکت های «هیوندای» و «کیا» به تعداد ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو از سوی دولت کره جنوبی فرا خوانده شدند .

فراخوان مذکور ۱۲ مدل از خودروهای این دو کمپانی «هیوندای» و «کیا» را شامل می شود . از جمله خودروهای «هیوندای سوناتا» و «هیوندا آی۳۰» و «جنسیس» و «سانتافه» و «کیا Carnival Minivan» و «کیا موهاوی» در این ۱۲۲ مدل گفته شده قرار دارند .

افشاگری هایی که از سوی کیم گوانگ که یکی از کارکنان سابق شرکت «هیوندای» به حساب می آید مسبب فراخوان ۲۴۰٫۰۰۰ دستگاه خودرو شده است .

تمامی این ۱۲ مدل دارای مشکل لوله خلا، شلنگ سوخت، ترمز در هنگام پارک و برخی ایرادات قطعه ای هستند.

کیم گوانگ که به مدت ۲۵ سال در کمپانی «هیوندا» مشغول به کار بوده است اضافه کرد که این نقص شامل خودرو هایی که به کشور آمریکا صادر شده نیز می شود و با این وضعیت تعداد خودرو های معیوب به ۱٫۵ میلیون دستگاه خواهد رسید.
کیا و هیوندای از فراخوان داوطلبانه این ۱۲۲ مدل خودداری کرده و هرگونه نقص فنی را منکر شدند. آن ها  اعلام کردند: “هیچ گونه گزارشی در رابطه باآسیب دیدگی و یا تصادفات بر اثر مشکلات ذکر شده به ما گزارش نشده است.”
دولت کنونی کره جنوبی در حال بررسی مشکلات کنون و تخلفات احتمالی این دو خودروساز است.

خودرو

نام خودروهیوندای سوناتا
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی)۲۰۱۱

 

مشخصات فنی

موتور۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور۲۳۵۹سی سی
حداکثر قدرت۱۹۷ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۲۵۲ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده۶ دنده خودکار شیف ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹٫۵ ثانیه
حداکثر سرعت۲۱۵ کیلومتر در ساعت
وزن۱۴۱۱ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)۴۸۲۱ طول – ۱۸۳۴ عرض – ۱۴۷۱ ارتفاع
فاصله بین دو محور۲۷۹۴ میلیمتر

 

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر۹٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر۶٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی۸٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک۷۰ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۴
استاندارد امنیت
میزان تولید CO2– گرم در هر کیلومتر

 

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداریHAC – ESC – BAS – ABS – EBD
کیسه هواکیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – مجموعا ۶ کیسه هوا
سیستم صوتیدارای ۶ اسپیکر – قابلیت پخش CD و MP3 – ورودی های iPod و Auxiliary- قابلیت دانلود دفتر تلفن از طریق بلوتوث – در مدل‌های Limited : چنجر CD – نویگیشن – اسپیکر‌های Infinity
دیگر تجهیزاتپشت سری های فعال شونده – ورود بدون کلید – کروز کنترل – گرمکن آینه ها – کامپیوتر سفری Trip Computer – گرمکن صندلی های جلو و عقب – سقف پانوراما – گرمکن برف پاک کن ها – آینه تاریک شونده خودکار – کنترل الکتریکی صندلی ها همراه حافظه – سنسور جلو و عقب – چراغ های زنون – دریچه های تهویه برای سرنشینان عقب – پرده برقی عقب

 

قیمت و نمایندگی

قیمت بازار صفر کیلومتر
قیمت بازار کارکردهاز ۱۱۰ تا ۱۴۸ میلیون تومان – بروزرسانی در: ۱۳۹۵/۷/۴
نمودار قیمتمشاهده نمودار قیمتی
نمایندگی فروشآسان موتور

 

هیوندای سوناتا (به انگلیسی: Hyundai Sonata) در کلاس خودروی اندازه متوسط و با طراحی خودروهای موتور جلو-محور جلو و چهاردر سِدان تولید و در سطح جهانی توسط شرکت هیوندای موتور به بازار عرضه شده است. این خودرو از سال ۱۹۸۵۵ تا کنون تولید شده‌است. نسل هفتم و هشتم هیوندای سوناتا در شرکت آسان موتور ایران عرضه می‌شود.

منبع : هیوندا سوناتا