دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

ورود سانتافه و توسان به کرمان خودرو | KERMAN KHODRO

کمپانی «کرمان خودرو» با شرکت «هیوندای» در سال گذشته قردادی را منعقد نمودند که بر اساس آن خودروهای «هیوندای آی ۱۰» و «هیوندای آی ۲۰۰» و «هیوندای اکسنت» در داخل کشور ما به دست شرکت خودروسازی «کرمان خودرو» به تولید رسیدند .

پس از آن که شرکت «کرمان خودرو» اتومبیل های مذکور را به تولید رسانید با فروش بسیار خوب این خودرو روبه رو گشت . مردم از تولید این خودروها بسیار زیاد استقبال کردند .

همان طور که گفته شد شرکت اتومبیل سازی «کرمان خودرو» با عرضه ۳ خودروی مشهور «هیوندای» به موفقیت های زیادی دست یافت و فروش خوبی را تجربه کرد به همین دلیل هم تصمیم گرفت که کار خود را با شرکت «هیوندای» گسترش دهد و خودروهای «توسان» و «سانتافه» را هم نیز به سبد محصولات خود اضافه نماید .

که در صورت تحقق این هدف، شرکت خودروسازی «کرمان موتور» تبدیل به اصلی ترین تولید کننده و عرضه کننده محصولات «هیوندای موتورز» کره جنوبی در کشور می شود.

در خصوص مشخصات فنی این دو محصول که قرار است وارد خط تولید کرمان موتور شوند صحبتی به میان نیامده است، ولی باتوجه به خودروهای عرضه شده توسط آسان موتور می توان انتظار همان پیشرانه ها را داشت، به این ترتیب که خودروی هیوندای توسان با شاسی ۴۴۷۵ میلی متری در طول، ۱۸۵۰ میلی متری در عرض و ارتفاع ۱۶۴۵ میلی متری، احتمالا به همراه پیشرانه ی ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی از نوع MPI به خط تولید کرمان موتور اضافه شود که به جعبه دنده ی اتوماتیک شش دنده متصل شده و می تواند با انفجار مخلوط سوخت و هوا در سیلندرهای خود، حداکثر قدرت ۱۵۷ اسب بخار را تولید کند.
از طرفی دیگر، در زیر کاپوت هیوندای سانتافه هم پیشرانه ای ۲٫۴ لیتری از نوع GDI مورد استفاده قرار گرفته است که با سود جستن از سیستم پاشش مستقیم سوخت داخل سیلندرها، می تواند حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب بخار را تولید کرده و در اختیار اتومبیل قرار دهد. حال انتظار می رود که کرمان موتور برای تامین بازار داخل کشور هم از چنین سیستم های مولد قدرتی بر روی محصولات جدید خود استفاده کند که در این مورد باید منتظر تایید و یا تکذیب کرمان موتور باشیم.

گروه صنعتی کرمان موتور یک شرکت خودروسازی ایرانی است که در دی ماه ۱۳۶۹ با نام صنایع خودروسازی کرمان برای واردات مدل‌های مختلف خودروهای دوو تأسیس شد و از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد.

مدیرعامل این شرکت از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ ابوالفضل سجادی بود.

کرمان خودرو در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ با واردات و مونتاژ خودروهای شرکت کره‌ای دوو به سود کلانی رسید، اما در سال ۱۳۸۱ پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری «جنرال موتورز دوو» با کرمان خودرو به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این شرکت با ایجاد سه شرکت دیگر راین خودرو، بم خودرو و مدیران خودرو، در پی مونتاژ و واردات خودروهای شرکت آلمانی فولکس واگن، شرکت کره‌ایهیوندای و خودروهای ارزان قیمت چینی شرکت لیفان برآمد. بحران‌های مالی کرمان خودرو همانند دیگر شرکت‌های خودروسازی ایرانی موجب شد تا در ۱۳۸۳ مبلغ ۹۲٫۰۶۶۶ میلیون دلار ازحساب ذخیره ارزی به این شرکت پرداخت شود.

حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین و نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان است و چهار درصد سهام این شرکت از بدو تأسیس به گروهی از مدیران فنی تعلق داشته است. شرکت خودرو سازی کارمانیا زیر مجموعه شرکت کرمان موتور است که محصولات Bydd چین را در ایران به فروش می رساند.

منبع : کرمان خودرو 

استقبال مردم از MVM X33 جدید

پس از آن که کمپانی خودروسازی «مدیران خودرو» اتومبیل «ام وی ام X33» نسخه جدیدش را به بازار معرفی نمود شاهد استقبال بی نظیر و فراوان مردم از این خودرو شد . در واقع خودروی «MVM X33» جدید همان نسل سوم «ام وی ام X33» است.

بنابر گزارش ارائه شده توسط سرویس اقتصادی جام نیوز :

نسل نخست خودروی «ام وی ام X33» با فروش خوبی از سوی مردم روبه رو شد و از ورود نسل اول خودروی «ام وی ام X33» تا به حالا چیزی در حدود ده سالی هست که طی می شود و حالا هم باز بار دیگر شاهد ورود نسل سوم این خودرو به بازارهای کشورمان و استقبال بی نظیر مردم از این خودرو هستیم .

با نگاهی دقیق تر به این محصول جدید، می توان به روشنی متوجه سرعت پیشرفت این شرکت در طول این مدت شد و این نکته نیز واضح است که محصولات و تولیدات مدیران خودرو بعد از مدت کوتاهی توانسته اند به سطح نسبتا خوبی از تکنولوژی دست پیدا کنند.
خودرو ایکس۳۳ جدید یاMVM X33 S با قیمت مناسب جزو انتخاب های خوب در بین محصولات کراس اور در بازار بوده و به گفته مسولان فروش شرکت مدیران خودرو، در مدت زمان عرضه این محصول استقبال فراتر از انتظار بوده است.

شرایط فروش فوری اقساطی این خودرو با مبلغ پیش پرداخت ۳۵ درصد کل قیمت خودرو از سوی شرکت منظور شده تا شرایط ثبت نام برای مشتریان با سطح درآمدی مختلف سهل باشد.

موعد تحویل خودروها نیز ۳۰ روزه اعلام شده است.

براساس این گزارش، در مدل MVM X33 S به خوبی می توان طراحی زیبا و خصوصیات اسپرتی را مشاھده کرد و باید گفت سواری با MVM X33 S حس رانندگی با یک خودروی شاسی بلند را در کنار لذت راندن یک خودروی سواری به راننده منتقل می کند.

طبق اطلاعات منابع آگاه، ظرفیت فروش بسیاری از نمایندگان پایان یافته است و با شرایط فروش جدید نیز انتظار می رود شاهد حضور مشتریان بیشتری در نمایندگی های شرکت مدیران خودرو باشیم.

فروش فوق العاده خوب ام وی ام X33 سری نخست در سال 89 را می توان سرآغازی برای فراگیر شدن خودروهای چینی در بازار ایران دانست.

X33 اولیه، کراس اوور تک دیفرانسیل نسبتا ارزان قیمتی بود که با قیمت اولیه 19.5 میلیون تومان به گزینه ای جذاب و متفاوت در بازار ماتم زده و بی تنوع اواخر دهه 80 تبدیل شده بود و به ازای کمی ریسک، حس تنوع طلبی مشتریان را سیراب می کرد.

اما خودروسازان ایرانی نه تنها از فروش خوب X33 درس نگرفتند، بلکه حتی با جنبش شاسی بلند سواری جهانی نیز همراه نشدند و حالا پس از گذشت قریب به 6 سال از عرضه اولیه X33 ، تاکنون شاهد معرفی یک کراس اوور شاخص توسط ایران خودرو و سایپا نبوده ایم.

جالب تر آنکه دو خودروساز بزرگ کشورمان به جای تلاش برای رقابت با خودروسازان چینی، خود نیز به جمع مونتاژگران محصولات سرزمین اژدهای زرد پیوسته اند و در یکی دوسال اخیر با سرعتی لاکپشت وار محصولاتی نظیر هایما S7 و چانگان CS35 را به بازار معرفی کرده اند.

در مقابل اما کمپانی چری چین و نماینده ایرانی اش (مدیران خودرو)، تحولاتی برق آسا را تجربه می کنند و هفته گذشته دومین فیس لیفت از X33 را در بازار ایران قیمت گذاری کردند.

منبع : ام وی ام 

لیفان جزو خودروهای برگزیده از دیدگاه مردم

سایت دنده 6 به طور سالانه از مردم نظرسنجی هایی را ترتیب می دهد حال اینبار بر اساس نظرسنجی که این سایت ترتیب داده است دو اتومبیل «لیفان X50» و «جک S5» برگزیدگان از سوی مردم شده اند .

به طور کلی در طول سال 94 این دو خودروی چینی مذکور نظر خیلی از افراد را به سمت خود جلب کرده اند .

همه مشتریان اتومبیل دو موضوع را همیشه در خریدهایشان مد نظر قرار می دهند . یکی پرداختی کمتر و دیگری دریافت کالای بیشتر است .

متاسفانه با وجود بازارهای بی تنوع خودروی کشور ما و همچنین کیفیت پایین خودروها مردم دیگر به سوی خودروهای چینی روی آورده اند .

لیفان ایکس 50 بی هیچ شک و تردید از فرمول موفق و فلسفه صحیحی برخودار است. خودرویی کارآمد برای زندگی و رفت و امد در شهر های شلوغ، با ابعادی نسبتا کوچک اما فضای داخلی مناسب برای استفاده خانوادگی. خودرویی که به خصوص با توجه به شباهت ظاهری X50 به مدل های کراس اوور دل بسیاری را با همان نگاه اول ربوده است.

گیربکس اتوماتیک برای استفاده درون شهری و موتور 1.5 لیتری نسبتا کم مصرف نیز از جمله دیگر نقاط قوتی هستند که باعث جلب نظر خریداران ایکس 50 شده اند.

از سوی دیگر جک S5 هم کما بیش با فرمولی مشابه به یکی از ارزنده ترین خودروهای بازار نسبت به رقم پرداختی مبدل شده و رضایت خریداران این خودرو را می توان با توجه به گروه ها و کلوب های متعدد مربوط به این خودرو در فضای مجازی مشاهده کرد.

شباهت ظاهری به کراس اوور های شناخته شده، توان و عملکرد فنی خوب و قیمت بسیار رقابتی (در حدود نصف قیمت رقبای کره ای) باعث شده اند که ضعف هایی جزئی مونتاژی یا عدم ارائه با گیربکس اتوماتیک (در سال 94) از دید مالکان قابل چشم پوشی باشد و از همین رو نیز می توان در نظر سنجی های متعدد شاهد پیشتازی جک S5 بود.

به نظر می رسد که در آینده نیز با عرضه مدل گیربکس اتوماتیک S5 و جا افتادن لیفان X50 در بازار، شاهد ادامه موفقیت این دو خودرو چینی مونتاژی در کشورمان باشیم.

جالب تر آنکه برلیانس  H330 و سنگ یانگ تیوولی به عنوان رتبه های سوم و چهارم نظر سنجی نیز از فرمولی مشابه برای جلب نظر مخاطبان بهره می برند و هر دو خودروهای جدید، با طراحی ظاهری مطلوب، امکانات رفاهی و فنی قابل قبول و قیمت رقابتی در سگمنت خود هستند که تحولی را در بازار ملال آور و نه چندان جذاب خودروهای کمتر از 100 میلیونی پدید آورده اند.

گروه لیفان (به انگلیسی: Lifan Group) یک شرکت خودروسازی چینی است که تولید نخستین محصولات خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز نمود.

محصولات این گروه شامل سدانهای کوچک، ونهای کوچک و خودروهای هاج بک است.

این شرکت در سال ۲۰۰۹ در رتبه ۸۸ شرکت‌های چینی قرار داشت و دارای ۱۳۶۵۳ پرسنل است.

لیفان (Lifan) گرچه در بیرون از مرزها سواری‌های کوچک می‌فروشد، اما در داخل چین تولیداتی همچون دوچرخه، کفش ورزشی و مشروبات الکلی دارد.

در ایران مدل‌های لیفان ۶۲۰ و لیفان ۵۲۰(توقف تولید) و لیفان ایکس۶۰ و لیفان x50 و لیفان 820(به عنوان سدان مجلل) این شرکت توسط شرکت کرمان خودرو عرضه می‌گردد. فروش خودروهای این شرکت در سال ۲۰۰۹، ۴۳۰۰۰۰۰ دستگاه بود اما لیفان در رتبه سوم صادر کنندگان خودرو چین قرار دارد.

منبع : لیفان 

ارزش یاب محصولات رنو در ایران : پارس خودرو | PARS KHODRO

برای بررسی و ارزیابی خودروهای شرکت «رنو» در کشور ایران کمپانی «پارس خودرو» با مجوز خود شرکت «رنو» بار دیگر برگزیده گردید .

بیاناتی از جناب معاون کیفی شرکت خودروسازی «پارس خودرو» در خصوص گزینش «پارس خودرو» به عنوان ارزش یاب محصولات «رنو» در ایران :

شرکت اتومبیل سازی «رنو» کمپانی «پارس خودرو» را برای دومین سال متوالی به عنوان ارزش یاب خودروهای نهایی خود در ایران انتخاب کرد . و به دنبال آن محصولات شرکت «رنو» نیز برای دومین سال متوالی در کشور ما در محدوده سبز «رنو» قرار گرفت .

بنا بر گزارش ارائه شده توسط سایپا نیوز : ضمن آن که این خبر مذکور را جناب بهنام خلج بیان نمود . وی اظهار داشت :

در نهمین ممیزی شرکت «رنو»{Mass Production Audit}  موسوم به آدیت تولید انبوه که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ توسط تیم ممیزی «رنو» انجام شد، شرکت «پارس خودرو» از گروه خودروسازی «سایپا» توانست برای دومین سال پیاپی این مجوز را از «رنو» دریافت کند

وی با بیان این مطلب که نتایج تیم ممیزی نشان دهنده این مطلب است که نتایج کیفی در پارس خودرو کاملا شفاف و واقعی است افزود: در این شرکت تمام شاخص های کیفی رنو به صورت کامل رعایت می شود و نتایج بازرسی های کیفی شرکت رنو با اعطا مجوز ارزشیابی این مهم را اثبات می کند
خلج خاطر نشان کرد:  نتایجی که ما در حوزه کیفیت بدست آورده ایم توسط تیم ممیزی رنو هم تایید شده و در بهترین معیار این شرکت، یعنی شاخص سبز قرار گرفت که نشان از انطباق و همپوشانی نتایج کیفی پارس خودرو با نتایج رنو دارد.

گفتنی است پیش از این شرکت پارس خودرو موفق به کسب نشان سبز به جهت تولید دو محصول تندر۹۰ و ساندرو از شرکت رنو شده است .

پارس خودرو، شرکت خودروسازی ایرانی است، که هم‌اکنون در زمینه فروش و مونتاژ چند مدل محدود از شرکت‌های خودروسازی نیسان، رنو وبرلیانس آتو چین فعالیت می‌کند.

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵ به عنوان یک شرکت تولیدی و بازرگانی در زمینه اتومبیل‌های جیپ فعالیت خود را آغاز و از آن دوران تاکنون اقدام به تولید و مونتاژ انواع خودروهای سواری و دو دیفرانسیل در ایران نموده است.

شرکت سایپا با در اختیار داشتن ۸۵٪ درصد از سهام پارس خودرو، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید. بخشی از سهام پارس خودرو نیز در بازار بورس اوراق بهادار تهران معامله می‌شود.

تاریخچه :

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵، به شماره ثبت ۵۲۷۲ و با نام شرکت «جیپ» تأسیس شد و با واردات و فروش اتومبیل‌های جیپ ویلیز و قطعات یدکی آن فعالیت خود را شروع کرد.

شرکت در سال ۱۳۳۸ پس از احداث کارخانه در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرکت)، مونتاژ انواع اتومبیل‌های جیپ را در ایران آغاز نمود. در سال ۱۳۴۵ به دنبال احداث سالن‌های پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات، تولید اتومبیل‌های آریا و شاهین (رامبلر) به محصولات قبلی اضافه گردید.

در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۴ شرکت «موتور جک (سهامی خاص)» به شماره ثبت ۱۶۸۳۲ تأسیس و کلیه دارایی‌ها و تعهدات شرکت جیپ به این شرکت منتقل شد. نام شرکت در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۸ بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به «شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص)»، در سال ۱۳۵۹ به «خودروسازی ایران» و سپس در همان سال به «پارس خودرو» تغییر یافت.

شرکت پارس خودرو بر اساس صورتجلسه مجمع فوق‌العاده مورخ ۱۳۷۱/۰۱/۲۶ و به استناد ماده ۲۷۸ قانون اصلاح، قسمتی از قانون تجارت، از «سهامی خاص» به «سهامی عام» تبدیل گردید و اساسنامه جدید شرکت مشتمل بر ۸۰ ماده و ۱۵ تبصره مورد تصویب قرار گرفت.

در اواخر سال ۱۳۷۸ و در پی عرضه سهام شرکت در بازار بورس، شرکت سایپا ۵۱ درصد از سهام شرکت را خریداری نمود و با این اتفاق این شرکت از شمول شرکت‌های دولتی خارج گردید. در سال ۸۲، ۳۴درصد دیگر از سهام شرکت توسط شرکت سایپا خریداری شد.

منبع : پارس خودرو

خودروی سمند در اسکندریه عراق شروع به تولید شدن شد

در اسکندریه کشور عراق هم اتومبیل «سمند» محصول کمپانی «ایران خودرو» شروع به تولید شدن نمود . در واقع کمپانی «ایران خودرو» اتومبیل «سمند» را به سبد محصولات خود در شهر اسکندریه عراق اضافه نموده است .

شرکت اتومبیل سازی «ایران خودرو» پیش از آغاز تولید خودروی «سمند» در شهر اسکندریه کشورعراق یک سری تجهیزات و امکانات را به این خودرو اضافه نمود و پس از آن این خودرو را در این کشور به سبد محصولاتش اضافه کرد .

بنابر گزارشی که ایکوپرس در اختیار قرار داده است :

خط، تولید «ایران خودرو» در اسکندریه تولید محصولاتی مانند «پژو پارس» و «پژو405» را در دستور کار داشت اما در شب میلاد امیرالمومنین،‌ حضرت علی(ع) تولید محصول «سمند» نیز در این سایت آغاز شد.

ظرفیت خط تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در اسکندریه عراق روزانه 45 تا 50 خودرو است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری 2500دستگاه سمند در این خط تولید و به بازار عراق عرضه  می شود.

علاوه بر سمند، دو محصول پژو پارس و پژو405 نیز در اسکندریه عراق تولید می شود. این سه محصول سهم  قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور عراق را به خود اختصاص داده اند.

سه محصول گروه صنعتی ایران خودرو در بازار عراق و به ویژه جهت استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی با استقبال مناسبی روبه‌رو شده است.

منبع : سمند