دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

پرفروش ترین خودروهای سال ۹۵ : پراید و پژو ۴۰۵

در ۷ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ خودروهای پراید  و همچنین پژو ۴۰۵ طبق آمار ارائه شده عنوان پرفروش ترین خودروها را به خود اختصاص داده اند .

خودروی پراید  امسال هم مانند سال های پیش در رده نخست پر فروش ترین خودروی بازار ایران شناخته شد .

خودرویی که هم از حیث تیراژ تولید و هم از حیث بازار ارزشی رتبه اول را دارد خودروی پراید  می باشد و مثل همیشه بخش اعظم بازار خودروی ایران را در دست گرفته است .

در ۷ ماهه اول سال ۱۳۹۵ پژو  ۴۰۵ از نظر تیراژ تولیدی عنوان دومین اتومبیل را در بازار خودروی ایران به خود اختصاص داده است .

رتبه سوم در بازار ارزشی نیز از آن پژو  ۴۰۵ می باشد .

در سهم بازار از تیراژ تولید؛ بعد ازپراید  و پژو  ۴۰۵، رتبه‌ی سوم به پژو 206  اختصاص یافته است. محصول پرتیراژ دیگر بازار ایران، محصول دیگر پژو در ایران با نام پژو پارس  است. رتبه‌های پنجم و ششم پرتیراژترین خودروهای بازار ایران نیز به ترتیب در اختیار سمند  وتیبا  قرار دارد.

بررسی سهم بازار خودروها بر اساس تیراژ تولید با غیبت بزرگ خودروهای وارداتی مواجه است که دلیل آن سهم ۸۶ درصدی تولیدکنندگان داخلی و سهم بسیار ناچیز (۴.۴ درصدی) وارداتی‌ها در بازار خودروی ایران است.

با وجود غیبت واردکنندگان و تولیدکنندگان بخش خصوصی در سهم بازار تیراژی خودرو؛ یکی از خودروهای وارداتی توانسته است به جدول سهم بازار بر اساس ارزش، راه پیدا کند. به‌طوری که بعد از پراید، پژو 206 ، پژو ۴۰۵، پژو پارس ، خانواده‌ی رنو، سمند  و تیبا ، سانتافه توانسته است بیشترین سهم بازار را از لحاظ ارزشی از آن خود کند. بعد از سانتافه، بیشترین سهم ارزشی بازار متعلق به برلیانس و تندر ۹۰ است.

پژو ۴۰۵ در ایران :

از سال ۱۳۶۹ مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (ازجمله پژو ۴۰۵ جی ال، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۵۸۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی) در خطوط تولید ایران خودرو به انجام رسیده‌است. ساخت داخلیِ قطعات این محصول از سال ۱۳۷۳ در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال ۱۳۷۷ کل اقلام حذف‌شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی است و معادل ۷۷٪ بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده‌است، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به ۸۹٪ بالغ خواهد گردید.

بررسی‌های بعمل‌آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو ۴۰۵ می‌بایست ۳۵ قطعه به‌کلی تغییر می‌یافت و علاوه بر آن، ۸۴ قطعهٔ کاملاً جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعهٔ تزئیناتی، طراحی و ساخته می‌شد، و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.

کلیهٔ محاسبات و اقدامات اجراییِ این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو ۴۰۵ تشریفاتی (لیموزین) به‌عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.

یکی از موفق‌ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به‌عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت، اتومبیل پژو ۴۰۵ است.
پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX و به‌طور محدود GLi به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایراناست.

بدنهٔ پژو ۴۰۵ ایران درعین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱٪ در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.

از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دههٔ ۱۹۹۰ میلادی، و فاقد امکانات خودروهای جدیدتر ساخت ایران و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالاست.
اطلاعات فنیِ این خوردرو با موتور Xu7jpL3: حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه (مانند سمندهای LX و سورن)

همچنین ایراد دیگر در طراحی بدنه، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرهاست. درصورتی‌که در طراحی خودروهای سواری جدیدتر سعی بر آن است تا گلگیرها و درها داری انحنا هم در جهت افقی و هم عمودی باشند؛ یعنی اگر از جلو به خودرو نگاه کنیم قسمت درها نسبت به جلوی خودرو باید عریض‌تر باشد و نیز از قسمت پایین شیشه تا پایینِ در باید انحنای قابل‌توجهی باشد و اینگونه باعث می‌شود تا خوردوهای سواری با طراحی جدیدتر کمی به‌شکل تخم‌مرغ درآید و علت آن امنیت بیشتر درهنگام تصادف است. درواقع، با این کار نیروی واردشده در کل نواحی پخش می‌شود و از آسیب بیشتر جلوگیری می‌شود. این نکته در خودروهای سواری مانند مرسدس بنز، بی ام دبلیو، تویوتا کمری، هیوندای  آزرا و حتی در خودروهای ایرانی مانند آوانته، مگان، سمند  و تا حدی در پراید قابل مشاهده است.

 منبع : پژو 405 

معرفی اتومبیل جنسیس

هنگامی که شرکت هیوندا از خودروی جنسیس سدانش در نمایشگاه نیویورک و در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک اتومبیل مفهومی رونمایی کرد به طور رسمی اعلام نمود که بازار خودروهای سدان با سایز متوسط اسپورت تا یک سال دیگر تکانی خواهند خورد .

در صحبت هایی که یکی از مدیران ارشد شرکت هیوندا داشته است این موضوع را بیان نموده است که :

ما اتومبیل را تولید و عرضه کرده ایم که سواری رولزرویس فانتوم را دارد و همچنین کیفیت  لکسس LS را دارا می باشد اما دارای قیمت  کرایسلر ۳۰۰ می باشد . این اظهارات به نطقی جنجالی مبدل گشت .

خیلی ها این گفته‌ را جدی نگرفتند و برخی آنرا به چالش کشیدن بزرگان معنی کردند اما این همان رقابتی بود که کره ای‌ها چند سال قبل با برندهای LG و Samsung راه انداخته بودند و پس‌لرزه‌شان همه جا را فرا گرفته بود.
بعاد بدنه و ظاهر جنسیس با بکار گیری ۸ رنگ در بدنه و ۳ نوع رنگ بندی داخلی و ۳ طرح رینگ، قطعات کرم، چراغ های زنون هماهنگ شونده با زاویه فرمان در جلو و LED در عقب در یک نگاه گرچه جذاب به نظر نمیرسد ولی آنرا یک سر و گردن از برادران خود بالاتر معرفی می‌نماید.

 

  • کارخانه تولید کننده :هیوندای
  • کشور تولید کننده :کره جنوبی
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده :آسان موتور
  • کلاس بدنه :سدان

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به ۸ کیسه هوای ایمنی که شامل : ۲ عدد جلو ، ۴ عدد جانبی ، ۲ عدد پرده ای محافظ سر
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , BAS , EBD , ESP , TCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی الکترو هیدرولیک EHPS به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلک۴ شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در ۴ حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو ، کانالهای تهویه هوا بر روی ستونها و کنسول میانی ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق ، مجهز به سنسورهای کنترل دمای هوای اتاق
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی حرفه ای Lexicon مجهز به ۱۴ بلندگو و دارای آمپلی فایر ۱۱ کاناله و اکولایزر و قابلیت پخش DVD به همراه چنجر ۶ تایی ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر ۸ اینچی چند منظوره جهت نمایش فایلهای تصویری ، دارای سیستم نمایش اطلاعات چند رسانه ای از طریق سیستم پیشرفته Welcom Light , DIS
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای ۲ حافظه مجزا و قابلیت تنظیم در ۱۲ جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی ها
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای سیستم گرمکن ، دارای تنظیم برقی
سیستم آیینه هاآینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها ، دارای سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، پنجره های عقب مجهز به سیستم پرده برقی جهت کاهش شدت نور ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، سیستم یخ زدای برف پاک کن ،
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم در ۴ حالت دارای سقف پانوراما سفارشی ، دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب
سیستم روشنایی جلوسیستم گردش چراغها در پیچها ، دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم شتشو ، دارای مه شکن ، مجهز به چراغهای روشنایی در زیر دربها
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
سیستم های کمک رانندگیمجهز به سنسور پارک جلو و عقب ، مجهز به سیستم راهنمایی پارک ، دوربین نقطه کور جلو و عقب با قابلیت نمایش تصاویر به صورت رنگی ، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

 منبع : هیوندا

تیبا EX با SX چه تفاوت هایی دارند ؟

فروش خودرو :

یکی از محصولات پر طرفدار شرکت سایپا خودروی ریو بوده است . اما از آنجایی که شرکت سایپا  با شرکت کیا  موفق نشدند با هم بر سر نصب ایبرک بر روی این خودرو کنار بیایند تولید نمودن ریو در ایران متوقف گردید .

حال تیبا در واقع جانشین همان ریو شده است .

بعد از ریو سایپایی ها خودروی تیبا را در دو مدل ای ایکس و اس ایکس در دو نوع دوگانه سوز و تک سوز تولید نمودند .

خودرو تیبا دارای پیشرانه 1500 سی سی و 80 اسب بخار قدرت و مصرف ترکیبی 7.1 لیبری می باشد .

مشخصات عمومی تیبا:

–          سیستم امنیتی: قفل مرکزی، ایموبلایزر (سوئیچ ضد سرقت)

–          کیسه هوا: کیسه هوای راننده و کیسه هوای سرنشین جلو

–          سیستم های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه ای (ABS)

–          سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی

–          سیستم های فرمان و هدایت: دارای قدرت کمکی هیدرولیکی

–          سیستم صوتی، تصویری: رادیو CD با 4 باند و قابلیت پخش MP3 + پورت USB

–          سیستم صندلی: تنظیم دستی ، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده ، کمربند ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع

–          سیستم روشنایی: قابلیت تنظیم ارتفاع نور ، مه شکن عقب

–          سیستم آینه ها و شیشه ها: تنظیم دستی آینه ها، شیشه بالابر جلو برقی ، مجهز به گرمکن شیشه عقب

–          امکانات دیگر: چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور

تفاوت تیبا SX و تیبا EX:

–          رینگ آلومنیومی

–          شیشه بالابر برای شیشه های عقب خودرو

–          تنظیم آینه های جانبی خودرو به صورت برقی

منبع : تیبا 

قیمت سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا

این بار شاهد همکاری دو شرکت اتومبیل سازی سایپای ایرانی و کیای کره ای می باشیم .

هدف شراکت سایپا  با این شرکت خودروسازی کره ای این می باشد که قادر باشد خودروی کیا  سراتو در سایپا  مونتاژ نماید .

این خودرو در شرکت سایپا  به دو نوع تولید می گردد . یکی با حجم موتور ۱۶۰۰ و دیگری با حجم موتور ۲۰۰۰٫

خودروی کیا  سراتو ۱۶۰۰ در مقایسه با کیا  سراتو ۲۰۰۰ دارای قدرت موتور کمتری می باشد و علاوه بر آن این خودرو  سیستم دنده اتوماتیک ندارد از این رو می باشد که قیمت آن در مقایسه با کیا  سراتو ۲۰۰۰ پایین تر می باشد .

کیا سراتو ۱۶۰۰ دارای سیستم ۶ دنده ای دستی می باشد .

سراتو تمام امکانات و سیستم های پیشرفته کنترل بهینه خودرو را دارا می باشد و از ترمز ABS به همراه EBD بهره می برد.

مشخصات فنی کیا سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ:

نوع موتور:۴ سیلندر
حجم موتور:۱۶۰۰ سی سی
حداکثر قدرت:۱۲۴ اسب بخار
حداکثر گشتاور:۱۵۶ نیوتون
طول خودرو:۴٫۵۶ متر
عرض خودرو:۱٫۷۸ متر
ارتفاع خودرو۱٫۴۳ متر
تاریخکف قیمتسقف قیمت
قیمت روز۷۰,۵۰۰,۰۰۰۷۵,۵۰۰,۰۰۰

تاریخ بروزرسانی: ۲۲ November,2016

امکانات رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )۱۰ عدد : راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , ESP , BAS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم ضد سرقت
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی ، حساس به سرعت ، فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلک۳ شاخه لوکس و اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در ۲ حالت برقی ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریرادیو CD ، MP3 , iPod , USB ، به همراه چنجر ۶تایی
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
سیستم صندلیهای جلوتنظیم دستی به همراه گرمکن و سیستم پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آینه ها با گرمکن
سیستم شیشه هاشیشه بالابر جلو و عقب برقی
سیستم های سقفدارای سانروف دو حالته
سیستم روشنایی جلودارای سیستم اتوماتیک روشن و خاموش شدن چراغها و مه شکن
سیستم روشنایی عقبچراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک خودرو ، کروز کنترل سفارشی
سیستم های کمک رانندگی

 منبع : سراتو کیا 

خودروی پژو پارس ELX جدید به بازار می آید

بیانات سلیمانی قائم مقام مدیر عامل کمپانی ایران خودرو  در کیفیت و توسعه محصول :

 

قرار می باشد از آبان ماه سال جاری خودروی پژو  پارس ELX جدید عرضه گردد . این پارس جدید دارای موتوری جدید می باشد که هم مصرف پایینی دارد و هم قدرت بالایی .

این خودرو با موتور جدیدش را XUM نام گذاری کرده اند .

وی با اشاره به مطالب بالا بیان داشت که در واقع این موتور جدید نمونه ارتقا یافته نسخه موتور XU7 می باشد وی گفت این موتور XUM دارای گنجایش بالاتری در مقایسه با نسخه قبلی می باشد و همچنین سوخت کم تری را مصرف می کند و نهایتا توان و گشتاور بیشتری دارد .

به گزارش ایکوپرس، وی افزود: پرو‍ژه بهبود موتور ایکس. یو. ۷٫ به منظور دست یابی به استاندارد یورو۴ از دو سال پیش در ایران خودرو  شکل گرفته، کارهای صحه گذاری و توسعه آن تمام شده و در مرحله تامین قطعات برای تولیداست.

مهندس سلیمانی ، تامین قطعات را مهم ترین عامل در رسیدن به تولید انبوه این موتور ذکر کرد و اظهار داشت: موتور ایکس. یو. ام. در ابتدا برای ۴۰۵ و بر اساس استاندارد یورو ۴ تعریف شد، اما با توجه به توان، گشتاور و مصرف سوخت، باموتور ایکس. یو. ۷٫ جی. پی. ۴٫ ال. ۴٫ که روی پارس ای. ال. ایکس. نصب می شود، برابری می کند.
وی مشکلاتی را که بر سر راه تامین قطعات موتور پارس ای. ال. ایکس. ایجاد شد، مهم ترین دلیل تصمیم ایران خودرو  برای شروع تولیدانبوه موتور ایکس یو ام با این محصول دانست و گفت:‌ با  اجباری شدن استاندارد یورو ۴، این موتور به تدریج  جایگزین موتور ایکس. یو. ۷٫ در خودروهای سمند  و ۴۰۵ نیز خواهد شد.
قائم مقام ایران خودرو  ، استفاده از امکانات داخلی در طراحی ها را از جمله ویژگی های موتور ایکس. یو. ام. دانست و افزود: با تولید انبوه این موتور  و نصب آن روی پارس ای. ال. ایکس به ازای هر خودرو، ۴۰۰ یورو صرفه جویی ارزی حاصل می شود.
سلیمانی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن تیراژ پارس ای. ال. ایکس. نزدیک به ۳۵درصد قطعات موتور آن، از قبیل سرسیلندر، ای. ام. اس.، منیفولد و بسیاری دیگر از خارج وارد می شد.
وی تعداد خودروهای پارس ای. ال. ایکس. تولید شده با موتور جدید را دست کم ۱۰ دستگاه ذکر کرد که به منظور کسب اطمینان از دارا بودن شاخص های کیفیتی لازم توسط مشتریان و معاونت کیفیت کنترل می شود.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت وتوسعه محصول، موتور ایکس. یو. ام. ۱۹۰۰ سی. سی گنجایش و قدرت و گشتاور برابر با موتور زانتیای ۱۸۶۰ ذکر کرد و افزود: این موتور بنزینی و دارای هشت سیلندر است، اما نسخه گازسوز آن برای ۴۰۵ در نظر گرفته خواهد شد.

سلیمانی مصرف سوخت موتور ایکس. یو. ام. را بر روی پارس نزدیک به ۴/۸ لیتر و روی ۴۰۵ نزدیک به ۳/۸ لیتر در سیکل ترکیبی عنوان کرد که از موتور ۱۷۶۰ سی. سی. ایکس. یو. ۷، کمتر است .

منبع : پژو پارس