از سال 2014 تا به حالا در کشور برزیل پرفروش ترین خودروی چینی اتومبیل شاسی بلند ایکس 60 می باشد .
کمپانی لیفان برای آنکه بتواند فروش خوب این خودرویش را حفظ نماید یک نمونه فیس لیفت شده از این خودرو را با مدل 2017 تولید نموده است که این خودرو را در نمایشگاه سائوپائولو 2016 به نمایش گذاشته است .
این اتومبیل جدید به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز گشته است .
در قسمت طراحی بیرونی این خودرو باید گفت که یک فیس لیفت کامل داشته است در حالی که در درونش هم پیشرفت هایی را کرده است .
این اولین تغییر عمدهٔ X60 از زمان معرفی آن در ماه می 2013 است. البته در اواخر سال 2015 تغییراتی جزئی در ظاهر آن اعمال شد که شامل چراغهای جلو و عقب و جلوپنجرهٔ جدید میشد. بااینحال برای حفظ فروش در بازار پررقابت کراساوورها، تغییرات بیشتری نیاز بود و به همین دلیل لیفان نسخهٔ 2017 آنرا با گیربکس CVT ارائه کرده است.
در قسمت جلو اولین چیزی که جلبتوجه میکند جلوپنجرهٔ جدید آن است که یک نوار افقی عریض در آن تعبیه شده و نام لیفان بهصورت برجسته بر روی آن نقش بسته است. یک نوار نازکتر نیز در زیر این نوار دیده میشود. تغییر دیگر در قسمت سپر جلوی جدید خودرو رخ داده و در آن LEDهای روشنایی در روز هم تعبیه شده است. پروژکتورهای دایره شکل درست در زیر چراغهای جلو قرار گرفته و آینهها هم تغییر کرده و مجهز به LEDهای راهنما شدهاند. همچنین گرافیک داخلی چراغهای جلو بروز شده و رینگها نیز تغییر کردهاند.
اما در قسمت عقب فقط شاهد تغییر سپر و گرافیک داخلی چراغها هستیم. در این بخش پوشش مشکیرنگ سپر بزرگتر شده و در بخش زیرین و مرکزی آنهم یک محافظ نقرهایرنگ نصب شده است. همچنین فرم اگزوز نیز کاملاً تغییر کرده و بجای یک سر اگزوز تکی قبلی، حالا دو سر اگزوز مستطیل شکل در داخل سپر تعبیه شده است که جذابتر از قبل به نظر میرسند. مجموعهٔ این تغییرات، ظاهری اسپرت و مدرنتر به X60 بخشیده که از ویژگیهای یک ماشین خانوادگی هم برخوردار است.
در داخل، پانل مرکزی داشبورد بهطور کامل از نو طراحی شده و بهصورت استاندارد مجهز به تودوزی چرم مصنوعی خاکستری شده است که با رنگ سقف، داشبورد و رو دریها هماهنگ است. همچنین دوخت قرمزرنگی در کنسول وسط، روکش صندلیها، داشبورد و رو دریها بکار رفته است. از دیگر بهروزرسانیهای داخلی X60 جدید میتوان به ارائهٔ نسل جدید سیستم رسانهای Navtech 1.2 اشاره کرد که از طریق یک نمایشگر 8 اینچی ارائه شده و شامل GPS، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، پورت USB، ورودی کارت SD و بسیاری از تجهیزات رفاهی دیگر میشود. این تغییرات لیفان X60 را در بخش کراساوورهای کامپکت که همه به دنبال کسب سهم بیشتری از آن هستند به خودروی برجستهای تبدیل کرده است.
لیفان برای X60 جدید تجهیزات رفاهی کاملی ارائه کرده است که علاوه بر سه مورد آپشنی الکتریکی سنتی (شیشهها، آیندههای جانبی و قفل درها) شامل لیستی طولانی از تجهیزات مانند تنظیم ارتفاع چراغهای جلو، سنسور پارک، چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین، سنسور تشخیص تاریکی و… میشود. در بخش ایمنی هم این خودرو مجهز به دو ایربگ، ترمز دیسکی در هر چهارچرخ با ABS و EBD، کمربندهای ایمنی پیش کشنده برای پنج سرنشین و نوار محافظ داخل درها شده است. به همین دلیل لیفان X60 در تستهای ایمنی و تصادف خودروهای سواری از مجموع 51 امتیاز ممکن، 44.6 امتیاز را کسب کرده که معادل چهار ستارهٔ از پنج ستارهٔ ایمنی است.
پیشرانهٔ لیفان X60 جدید نسبت به قبل یکسان بوده و مجهز به همان موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر با 128 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور است که البته در حال حاضر نیروی این موتور از طریق یک گیربکس جدید CVT منتقل میشود زیرا بخش قابلتوجهی از مصرفکنندگان برزیلی راحتی ناشی از عدم نیاز به تعویض دنده را ترجیح میدهند.
با این تغییرات و بهروزرسانیها، X60 پرچمداری فروش لیفان در برزیل را ادامه خواهد داد و این شرکت به خاطر ارائهٔ گیربکس CVT انتظار رشد فروش قابلتوجهی را دارد تا جایی که مدیر فروش لیفان گفته است در حال حاضر با ارائهٔ نسخهٔ جدید X60 افزایش دو برابری فروش و رسیدن به چیزی نزدیک به 500 دستگاه در هرماه امکانپذیر خواهد بود. لیفان X60 مدل 2017 با گیربکس CVT در سهماههٔ دوم سال 2017 وارد بازار خواهد شد اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. این خودرو همچنان در دو نسخهٔ Talent و VIP عرضه میگردد که در نسخهٔ دوم سانروف و جزئیات تریم داخلی متفاوت ارائه میگردد.
منبع : لیفان
در این مقاله مواردی را بیان نموده ایم که جزو ایرادات و عیب های خودروی برلیانس H330 محسوب می گردد :
۱٫ یکی از عیب های این خودرو سوئیچی می باشد که این خودرو دارد :
در حال حاضر که بی کیفیت ترین خودروهای ساخت ایران هم از داشتن سیستم قفل مرکزی بهره می گیرند و این امکان برای آن ها یک آپشن پیش پا افتاده می باشد این خودرو با قیمت ۴۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان این امکان را ندارد و برای باز کردن قفل خودرو راننده مجبور می شود که تا درب خودرو برود و سویچ را در قفل بچرخاند تا درها باز گردند!
۲- فرش کف ماشین :
خوب یکی نیست بگه آخه عزیزه من,مگه فرش کف ماشین آپشنه که برشداشتین؟؟مگه میشه ماشین بدون فرش
۳-آینه بغل های دستی:
نمیدونم از برداشتن امکان تنظیم برقیه آینه ها,راجع به مردم چی فکر میکن..
۴- ترمز های عقب کاسه ای :
۴۷ میلیون پول ماشین و ترمز عقب کاسه ای مثل پراید
۵-مه شکن جلو :
خیلی حس بدی به آدم دست میده از این که جای مه شکن داشته باشه و نزاشته باشن واسش.
۶- ضبط و پخش بی هیجان:
دیسپلی ضبطی که روی پراید میزارن از این بهتره..این فقط ساعتو نشون میده..اونم ساده ی ساده..
۷- تیز بودن لبه های قاب دور ضبط و تهویه:
همون قابی که توی عکس به صورت نقره ای است..وقتی پاتو تکیه میدی بهش که مثلا استراحت کنه پات,متوجه تیز بودن و درد اون ناحیه از پا میشی..واسه من قابل کنار اومدن نیست..باید یک فکری به حالش بکنم..
۸ – نبود تنظیم گودی کمر :
که باعث شد برم از این روی های صندلی بگیرم که یک مقدار گودی کمرم رو پر کنه..در نبودش درد کمر میاره.
H330 محصول مشترک سایپا و برلیانس ( شریک تجاری BMW) که در شرکت پارس خودرو و در دو مدل دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد . این محصول تمامی ویژگیهای یک خودروی خوب را که می تواند شامل : ظاهر زیبا – موتور قدرتمند – راحتی سرنشینان – ایمنی – ارگونومی – جادار بودن و … باشد را در خود دارا می باشد و به زودی نیز به بازار عرضه خواهد شد .
منبع : پارس خودرو
اتومبیل سمند یک چیزی در حدود 200 کیلو گرم دارای وزن بیشتر در مقایسه با پژو 405 می باشد .
در خصوص پلت فرم این دو خودرو باید بگوییم که هر دو خودرو از یک پلت فرم مشابه بهره می جویند اما پلت فرم سمند نسبت به پژو405 بهبود یافته تر می باشد آن هم در قسمت سیستم فرمان خودرو و همچنین تعلیق خودرو .
در کشور انگلستان سمند موفق شده است از طرف کمپانی (مایرا) استاندارد های ایمنی را به دست آورد . طبق آنچه که بعضی از کارشناسان شرکت ایران خودرو بیان کرده اند اتومبیل سمند در مقایسه با پژو 405 آیرودینامیک تر می باشد .
بدنه خودرو 5/1 برابر بیشتر از پژو 405 نقطه جوش دارد. البته عده دیگر معتقدند که این خودرو در سرعت بالای 140 کیلومتر در ساعت تعادل ندارد اما فرمان پذیری آن از نظر قدرت مانور بسیار بالاتر از پژو 405 بوده و در پیچ ها با سرعت بالا قدرت مانور دارد به همین دلیل از سوی نظرسنجی های اخیر بهترین سیستم فرمان را حتی بین خودروهایی مانند زانتیا و ماکسیما از آن خود کرده است.
اشکال اصلی این خودرو بر روی ترمز و اشکال ترمزگیری و صدای ناشی از ترمزگیری است. البته ایران خودرو مدعی است که سمندهای مدل 83 این مشکل را ندارند. بدنه این خودرو در سال های گذشته سر صدای زیادی داشت که علت هم مهار نکردن قاب ستون های کناری بود.
شرکت ایران خودرو همچنین عنوان می کند که این مشکل را هم در سال 83 حل کرده است. ارگونومی خودروی سمند نیز مشکلاتی دارد؛ به عنوان مثال صندلی این خودرو زیاد مناسب نیست.
در حالت تعویض دنده نیز دست در مواردی به کنسول میانی برخورد می کند. دید این خودرو در جلو کمی کمتر از پژو 405 است و دید عقب خودرو نیز تا حدودی کور است که مسوولان ایران خودرو می گویند با سنسور دنده عقب این مشکل کمی بهبود یافته است.
سیستم فنربندی این خودرو نسبت به پژو405 سخت تر است، حال آنکه ایمنی آن نیز بیشتر از پژو 405 است.
البته بعضی از ایرادات از جمله کمک فنر، یاتاقان زدن موتورها و ایرادات ترمز در مدل قبل از 83 تا حدودی درست است که در مدل های جدید با استفاده از موتور L3 و برقی شدن صندلی در سمند LX تا حدودی برطرف شده صدای بدنه نیز با مهار قاب ستون ها کنترل شده است.
منبع : سمند
بررسی امکانات رفاهی دو خودروی پراید و رنو کوئید :
هنگامی که به سراغ بررسی نمودن امکانات یا همان آپشن های این دو خودرو می رویم در میابیم که این دو خودرو از آپشن های خیلی ضعیفی برخوردار می باشند که حتی در برخی از موارد شاید حتی نشود اسم آن ها را آپشن نهاد!
برای خودروی پراید شرکت سایپا در کاتالوگ رسمی اش از موارد زیر نام برده است :
داشتن چراغ مه شکن
مجهز بودن به تویه مطبوع
داشتن سیستم ضد سرقت
مجهز بودن به فرمان هیدرولیک
داشتن شیشه بالابر برقی جلو
داشتن کمربند ایمنی
ساعت دیجیتال
همان طور که مشاهده می نمایید کمربند ایمنی و یا ساعت دیجیتال را هم جزو آپشن به حساب آورده اند !
و اما در لیست امکانات کوئید به مواردی نظیر:
فرمان برقی،
صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی،
کیسههوا،
سیستم دسترسی بدون کلید،
چراغ مه شکن،
شیشه برقی جلو
تهویه مطبوع اشاره شده که گرچه اختلاف چشمگیری با رقیب خود پراید ، ندارد اما بههرحال از آن کمی جلوتر است
مقایسه ما اینجا به اوج خود میرسد. بنا به ادعای سایپا از محصولات ایکس ۱۰۰جدیدش، این خودرو از یک موتور ۱٫۳ لیتری ۴سیلندر با توان تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتونمتر گشتاور بهره میبرد. گرچه بهطور رسمی، شتاب پراید در کاتالوگ سایپا ذکر نشده اما در بعضی منابع گفته شده است که این خودرو میتواند ظرف ۱۴٫۵ ثانیه جثه۹۰۰ کیلوگرمی خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. همچنین حداکثر سرعت پراید ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
و اما نوبت به کراساور کوچک فرانسوی میرسد. کوئید مجهز به یک پیشرانه ۰٫۸ لیتری ۳ سیلندر است که قلب آن میتواند ۵۳ اسب بخار قدرت و ۷۲ نیوتونمتر گشتاور تولید کند. کوئید همانند پراید، دیفرانسیل جلو است و از یک گیربکس ۵ دنده دستی سود میجوید. گرچه اطلاعات دقیقی در سایت رنو قرار نگرفته، اما بهنظر میرسد این خودروی ۷۹۹ سیسی، زمان۱۷ ثانیهای لازم دارد که از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و حداکثر سرعت آن زیر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است یعنی حدود ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت!
با توجه به مشخصات فنی که گفته شد، شاید برای اولین بار بتوان پراید را در رقابت فنی، برندهِ قاطع اعلام کرد! خودرویی که تا امروز حتی فکرش را نمیکردیم از خودروی دیگری سرتر باشد!
پراید یک خودرو مناسب برای یک خانواده ۳ الی ۴ نفره است. البته اگر خاطرمان باشد، در مدلهای قدیمیتر، این خودرو حتی میتوانست پذیرای ۵ سرنشین نیز باشد ولی چند سالیست که با تغییرات انجام شده در ظاهر این خودرو، اکنون شاهد فضای داخلی بهمراتب کوچکتری نسبت به مدلهای پیشین آن هستیم. برای درک این موضوع میتوانید امروز، برای رسیدن به منزل و مقصدتان، سوار یکی از آنها شده و در صندلی پشت بنشینید، احتمالا در طول مسیر در فضای تنگاش کمی اذیت خواهید شد.
حال نوبت به کوئید فرانسوی الاصل میرسد! به نظر میرسد که این اتومبیل ارگونومی خوبی دارد و راننده و سرنشینان از فضای مطلوبی بهرهمند هستند ولی ممکن است که برای سرنشینان عقب، به خصوص افراد قدبلند و درشت، فضا کمی تنگ باشد، چرا که بههرحال کوئید یک خودروی کامپکت است. فضای بار کوئید حدود ۳۰۰ لیتر است و در مقایسه با پراید که حجم آن حدود ۲۴۵ لیتر است، فضای بیشتری دارد.
منبع : رنو
بر اساس آنچه خود کره ای ها اعلام نموده اند قرار است در سه ماهه دوم امسال کمپانی های کیا موتورز وهیوندا با کمپانی های اتومبیل سازی در ایران قرار داد هایی را به امضا برسانند .
بنا بر گزارش ارائه شده توسط خبرگزاری تسنیم و نقل شده توسط خبرگزاری دونگا :
روز دوشنبه این اطلاعیه مبنی بر اینکه منابع آگاه بیان داشته اند که قرار است شرکت های هیوندای و کیا موتورز با کمپانی های خودروسازی ایران در سه ماهه دوم امسال قرارداد منعقد نمایند گفته شد .
هیوندای دومین شرکت بزرگ کره ای محسوب می شود و کیا هم سومین شرکت بزرگ کره ای به حساب می آید . این دو کمپانی پس از شرکت پوسکو بعد از لغو شدن تحریم های ایران تجارت کردن با کشور ما را شروع کردند .
این قرارداد که در قالب سی کی دی منعقد می شود روشی است که از طریق آن شرکت های هیوندای و کیا قطعات محصولات خود را به ایران ارسال می کنند و کار مونتاژ نهایی قطعات در ایران انجام می گیرد و با برند هیوندای و کیا به فروش می رسد.
کشورهای در حال توسعه این نوع قراردادها را ترجیح می دهند زیرا به ایجاد فرصت های شغلی و توسعه تکنولوژیک آنها کمک می کند.
قبل از اعمال تحریم های غرب علیه ایران، شرکت های هیوندای و کیا با همکاری شرکت های ایرانی آر وی ام کو و سایپا و به روش سی کی دی محصولات خود را در ایران به فروش می رساندند.
هیوندای در سال های 2010 و 2011 به ترتیب 23 هزار و 200 و 14 هزار و 500 دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رساند. تعداد فروش محصولات کیا در این دو سال 26 و 22 هزار دستگاه بود. از آنجایی که صادرات خودرو و قطعات به ایران در سال 2012 به حالت تعلیق درآمد، دلالان در کشورهای همسایه خودروهای کره ای را به صورت غیرمستقیم به ایران صادر می کردند و از این طریق هیوندای و کیا توانستند در طول تحریم ها نیز سهم خود از بازار ایران را حفظ کنند.
هیوندای و کیا، در جولای سال قبل پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، صادرات به ایران را از سر گرفتند.
در حال حاضر، شرکت هیوندای موتور در حال بررسی از سر گیری تولید با همکاری چند شرکت ایرانی است. به گفته منابع محلی، هیوندای احتمالا قراردادی را با یکی از دو شرکت ایران خودرو یا سایپا امضا خواهد کرد. کیا موتورز هم در تلاش برای تمدید قرارداد خود با شرکت سایپاست.
منبع : کیا موتورز