کمپانی کرمان موتور با حضور داشتن در نمایشگاه های خودرو آن هم به صورت دایم و گسترده توانسته است موقعیت های خوبی را برای مردم جهت آشنایی با اتوموبیل ها فراهم سازد .
مدیر بازاریابی کمپانی کرمان موتور آقای مصطفی جعفری گفت :
یک نمایشگاه مناسب برای همه شرکت های اتوموبیلی نمایشگاه خودرو مشهد می باشد که سابقه زیادی هم دارد
جعرفی در باره خودروی جدید این کمپانی یا همان لیفان ۸۲۰ بیان داشت :
از تاریخ ۲۱ ام تا ۲۴ ام مهر ماه در نمایشگاه خودرو تبریز از لیفان ۸۲۰ رونمایی به عمل خواهد آمد و بعد از این مراسم فروش رسمی ۸۲۰ آغاز خواهد شد.”
وی همچنین در ادامه افزود:”خط تولیدلیفان ۸۲۰هماکنون در کرمان موتور راهاندازی شده و این خودرو بهصورت آزمایشی نیز تولید شده است و تاکنون بازخوردهای خوبی از تیم مهندسی در موردلیفان ۸۲۰گرفتهایم و این خودرو بهزودی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.”
جعفری در پاسخ به این سوال که۸۲۰برای رقابت با چه خودروهایی وارد بازار میشود گفت:”این خودرو رقیب خودروهای دستدوم ژاپنی و کرهای در بازار خواهد بود و اگر بخواهیم خودروهای چینی را با آن مقایسه کنیم از نظر کلاس،۸۲۰فراتر از آنها قرار میگیرد اما اگر بخواهیم نگاه قیمتی به آن داشته باشیم با هموطنان چینیاش همرده خواهد بود.”
وی همچنین در زمینه سرنوشت عرضهلیفان ۷۲۰به بازار گفت:”برای این خودرو نیز برنامه داریم و تجهیزات مونتاژ آن در خط تولید نصب شده است و پس از عرضه۸۲۰برنامه مونتاژ و عرضه این مدل را نیز در برنامه خواهیم داشت و۷۲۰بهعنوان محصولی جدید روانه بازار میشود و قرار نیست جایگزین مدل ۶۲۰ شود.”
بهرهگیری از محصولات دو برند لیفان و جک موجب شده تا در برخی کلاسها مشتریان شاهد رقابت محصولات کرمان موتور باشند. مدیر بازاریابی کرمان موتور در این زمینه معتقد است که مشتریان محصولات جک و لیفان تفاوتهای زیادی دارند و حتی اگر از این برندها دو خودرو با یکدیگر شباهت قیمتی داشته باشند نوع مشتریانشان متفاوت خواهد بود. جعفری همچنین در ادامه به این نکته اشاره کرد که با توجه به اینکه ما در کرمان موتور یک شرکت مولتی برند هستیم تلاش کردهایم سبد محصولاتمان را بهخوبی مدیریت کنیم.
جعفری همچنین پس از اعلام برنامه محصولات جدید لیفان در ایران از مدلS3شرکت جک بهعنوان خودرویی جدید در برنامههای آینده شرکت کرمان موتور یاد کرد و گفت:”امسال برای ما بیشتر سال لیفان است.” وی همچنین استقبال از فروش شاسی بلند جک S5 را بینظیر اعلام کرد و افزود:”S5 هماکنون پرفروشترین محصول ما است و فروش این خودرو فراتر از انتظار بوده است.”
شرکت کرمان موتور جزو معدود خودروسازانی بود که در شرایط رکود ماههای قبل هیچگاه شرایط ویژه با تخفیف یا اقساط بدون بهره ارائه نکرد. همین موضوع باعث شد تا علت را از مدیر بازاریابی این شرکت جویا شویم و جعفری نیز در پاسخ به این نکته اشاره کرد که در بازاری که نرخ تورم مشخص است اگر شرکتی خودرو را بهصورت اقساط بدون بهره به فروش برساند در حقیقت روی قیمت خودرو تخفیف داده است. ما در شرایطی که برای محصولاتمان تقاضا وجود دارد نیازی به ارائه چنین شرایطی نداریم و علاوه بر آن قیمتها را بهگونهای اعلام کردهایم که جایی برای کاهش یا تخفیف در آنها وجود ندارد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفری همچنین در توضیح دلیل عدم انتشار شرایط پیشفروش گفت:”به دلیل آنکه ما یک شرکت تولید محور هستیم و تیراژ انبوه داریم به سراغ پیشفروش نمیرویم و همواره بر اساس تقاضا و فروش نقدی خودرو را به مشتریان ارائه میکنیم و این مساله نیازمند سرمایهگذاری زیادی از سوی کرمان موتور در بدو ورود یک محصول است تا خط تولید همواره در حرکت باشد.”
جعفری همچنین در پایان ایجاد اشتغال در منطقه تجاری ارگ بم و دستیابی به حداکثر ظرفیت تولید را بهعنوان اصلیترین برنامههای کرمان موتور اعلام کرد.
منبع : کرمان خودرو
تابناک یزد :
اتوموبیل دنا و ام وی ام 315 در یک رنج قیمتی قرار گرفته اند اما در یک کلاس قرار ندارند .
اگر این دو اتوموبیل را از جهت ابعاد و فضایی که دارند بررسی نماییم درمیابیم که دنا خودرویی بزرگتر از ام وی ام می باشد . دنا نسبت به ام وی ام فضای بیشتری را در خود جای داده است .
خودروی دنا دارای حجم موتور بیشتری در مقایسه با ام وی ام می باشد و در مجموع دنا اتوموبیلی قوی تر می باشد . دنا را با کیفیت تر از ام وی ام 315 به شمار آورده اند .
از نظر ظاهری هر دو زیبا هستند اما دنا با توجه به طراحی هجومی که دارد جذابتر جلوه میکند.
این در حالی است که 315 با تعداد سرنشینان کامل از نظر دینامیکی کشش مناسبی را در مسیرهای سربالایی ندارد.
از نظر خدمات پس از فروش، دنا در وضعیت بهتری قرار دارد و قطعات آن نیز با توجه به مشترک بودن با سمند از نظر قیمتی ارزانتر و البته در دسترسترند.
فضای داخلی هر دو خودرو طراحی خوبی دارد اما مواد به کار رفته درون آنها تعریفی ندارد اما در این میان بازهم میتوان دنا را کمی بهتر دانست امکانات هر دو خودرو مناسب بوده و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار میدهند اما دنا با توجه به داشتن اتاقی بزرگتر و البته صندوقی جادارتر برای خانوادههای پرجمعیت مناسبتر است.
خودرویی زیبا، جذاب و با قابلیتهای شهری و اسپرتی که آن را انتخابی ایده ال برای تمام اقشار به ویژه جوانان و بانوان می نماید و القاء گر مفهوم مدرن و به روز بودن در بین خریداران می باشد.
قابلیت های خودرو از لحاظ فنی و ظاهری نسبت به رقبا باعث استقبال بسیار خوب از ان در بازارهایی که بدان راه یافته است گشته و در مجموع آن را به خودرویی اقتصادی با ظاهری زیبا و مشتری پسند بدل نموده است.
بر اساس تست هایی که در سازمانهای معتبر ایمنی صورت گرفته، خودرو نتایج بسیار مطلوبی را کسب کرده که این خودرو را به خودرویی مطمئن و انتخابی مناسب در این کلاس تبدیل نموده است.
طراحی داخلی محیطی گرم، دلپذیر، شاداب، با نور پردازی زیبا و ملایم و وجود نشانگرهای خودرو در دو طرف که انرا به محیطی مناسب بدل نموده است.
صندلی های نرم و راحت، کیفیت داشبورد و ادوات داخلی بسیار خوب، طراحی دلنشین و امکانات رفاهی مناسب در این کلاس خودرو آن را به انتخابی مناسب برای خریداران بدل نموده است.
منبع : ام وی ام
یک اتوموبیل جدیدی که این روزها در خط تولید سایپا کاشان قرار گرفته است خودروی چانگان CS35 می باشد .
سایپا کاشان برای عرضه این خودرو در بازارها برنامه های خاصی را در نظر گرفته است
از سویی دیگر هم اخیرا کمپانی کرمان موتورفعالیت های خود بر سر خودروی لیفان ایکس 60 را گسترش داده است و این احتمال وجود دارد که این کمپانی می خواهد برای بار دیگر بازار اتوموبیل های کراس اوورها با قیمت 70.000.000 تومان را دست بگیرد .
این شرکت در زمان عرضه لیفان X60 دنده ای، شرایط سختی را برای شرکت های رقیب ایجاد کرده بود. حال بعد از چند سال دوباره سایپا و کرمان موتور بر سر دو کراس اوور با هم رقیب شده اند و این رقابت به خاطر نوع قیمت گذاری شکل گرفته شده است. در این بخش به مقایسه این خودرو با هم می پردازیم.
مشخصات فنی :
لیفان X60 به موتور ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است که ۱۳۱ اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور ۱۶۸ نیوتون متری را به وسیله گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. حداکثر دور موتور تعریف شده در لیفان X60 به صورت استاندارد ۶۰۰۰rpm است و این امر باعث می شود تا در شتاب و دورگیری خودرو تاثیر مثبتی دیده شود. طبق اعلام شرکت کرمان موتور وزن خالص این کراس اوور چینی ۱۳۳۰ کیلوگرم است و وزن این خودرو روی چرخ هایی با قطر رینگ ۱۶ اینچ قرار دارد. فاصله محوری X60 توسط شرکت سازنده ۲۶۰۰ میلی متر اعلام می شود و از همین جهت می توان به ابعاد به نسبت مناسب کابین پی برد. سیستم تعلیق لیفان X60 در جلو از نوع مک فرسون بوده و در عقب آن از اکسل یک پارچه استفاده شده است. با اینکه تعادل این خودرو به نسبت مناسب گزارش می شود، ولی با نگاهی ساده در بخش تعلیق از فناوری خاص و بروزی استفاده نشده است و نمی توان توقع خاصی از آن داشت. عددی مورد تایید در خصوص مصرف سوخت نسخه اتوماتیک منتشر نشده است. ولی با توجه به مصرف ترکیبی نسخه دنده ای X60 احتمال داده می شود که نسخه اتوماتیک به صورت ترکیبی بیش از ۸٫۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف داشته باشد.
چانگان CS35 در سال های گذشته توانسته است به عنوان یک کراس اوور شهری بسیار در چین محبوب واقع شود و آمار فروش چند صد هزار دستگاهی را در چین ثبت کند. آمار فروش نشان می دهد که CS35 با فروش ۱۲ هزار و ۳۱ دستگاه در ژوئن ۲۰۱۶ به عنوان دوازهمین کراس اوور پرفروش بازار چین شناخته می شود. این در حالی است که لیفان X60 با فروش ۲۸۴۴ دستگاه در رتبه ۷۴ قرار دارد.
موتور CS35 از نوع ۱٫۶ لیتری بولوکور است که از فناوری به نسبت خوبی برخوردار بوده و ۱۲۳ اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می دهد. قدرت این موتور توسط یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک و تیپرونیک به چرخ های جلو منتقل می شود. با توجه به اینکه کمپانی Aisin ژاپن تامین این گیربکس ها را بر عهده دارد، عملکرد نرم و دقیقی در CS35 به چشم می آید. به خاطر فناوری Bluecore در CS35 شاهد هستیم که مصرف سوخت ترکیبی تا ۷ لیتر ثبت شده است. همچنین وزن این کراس اوور شهری ۱۲۹۰ کیلوگرم است. فاصله محوری این خودرو کراس اوور ۲۵۶۰ میلی متر اعلام می شود و همین عدد نشان دهنده فضای کابین کمتر CS35 نسبت به لیفان X60 اتوماتیک است. جالب است بدانید که با توجه به ابعاد کوچکتر CS35، رینگ ۱۷ اینچی برای لاستیک های آن انتخاب شده است که ظاهری جذابتر را از کنار به این خودرو می دهد. سیستم تعلیق CS35 در جلو از نوع مک فرسون بوده و در عقب از سیستم تعلیق یک پارچه نه چندان بروز استفاده شده است. فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی است که با توجه به سرعت سفتی و واکنش متفاوتی را از خود نشان می دهد.
منبع : لیفان
بدنه و اتاق تندر 90 و سمند
وقتی دو خودروی تندر90 و سمند را مقایسه می کنیم در بخش بدنه و اتاق خودروها خود اتوموبیل سواران میگویند تندر بهتر از سمند می باشد .
اتاق سمند در مقایس با تندر وزن سنگین تری را دارد . در حالی که سمند های جدیدتر در مقایسه با سمند های اولیه وزنشان کمتر شده است و طبیعتا از استهلاکشان هم کم شده است اما کماکان در مقایسه با تندر وزنشان بیشتر است .
به همین دلیل در مدت زمان نه چندان طولانی، جلوبندی و خصوصا درهای سمند به صدادادن میافتد و این برای رانندگانی که به صدای اضافه در اتاق خودرو حساسند، آزاردهنده است.
از طرف دیگر گفته میشود طراحی جلوبندی و زیر تندر 90 برای جاده و خیابانهای پر دست انداز مناسب است و از همین رو به این راحتیها مثل سمند بدنه اش فرسوده و مستهلک نمیشود. به همین دلیل صداهای اضافه داخل کابین نیز در تندر چنانکه اشاره شد از سمند کمتر است.
از سوی دیگر ارتفاع خودرو از زمین در تندر 90 بیشتر است و این یعنی عبور از دست اندازها و ناهمواریها با این خودرو راحتتر انجام میشود.
قوای محرکه و دینامیک خودروها
موتور 16 سوپاپ خودرو تندر 90 با داشتن 105 اسب بخار قدرت و گیربکس پنج سرعته نرم و دقیق ظرف 10.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر میرسد و نهایت سرعت آن نیز 208 کیلومتر است.
در حالی که موتور سمند سال قدیمیتر است. این موتور تنها 8 سوپاپ دارد و 100 اسب بخار نیرو تولید میکند.
شتاب آن 11.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 211 کیلومتر بر ساعت است. وزن تندر 90 حدود 105 کیلوگرم سبکتر و به این دلیل پرشتابتر نیز است.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه است. گفته میشود این تاخیر این به دلیل قدیمیتر بودن تکنولوژی ترمز سمند است.
در مورد دینامیک خودروها در حرکت های مارپیچ، سمند به دلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد مناسبتری دارد و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر است. به همین دلیل در میان خودروسواران ایرانی، سمند به خودروی جاده و مسافرت معروف است.
این در حالی است که در پیچها و حرکتهای مارپیچ طراحی تندر به گونهای است که یک ناپایداری مصنوعی به راننده القا میکند و درست به همین دلیل در طراحی سیستم تعلیق میتوان برتری را به خودروی ایرانی داد.
با این حال ولی هدایت خودروی تندر به واسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند است. در مسیرهای ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر 90 از سمند پیشی میگیرد و عملکرد بهتری ارائه میکند. در فنربندی هم دو خودرو تقریبا مشابه هم بوده با این توضیح که در قسمت عقب برتری با تندر است.
منبع : سمند