دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

قابلیت های سوناتا اسپرت ۲۰۱۶

در خودروی سوناتا اسپرت چیزی که سبب گشته است قابلیت های این خودرو را بالا ببرد بهتر شدن وضعیت فنربندی خودرو و همچنین بهبود یافتن سیستم تعلیق می باشد .

سوناتا اسپرت ۲۰۱۶ در پیچ و خم های راه ها خیلی تیزتر و کنترل پذیرتر می باشد و این خصوصیت مثبت را مدیون سخت تر شدن فنرهای خودرو می باشد .

این تیز و چالاک بودن خودرو از فرمان الکتریکی اتومبیل به راننده القا می گردد .

ولی باید این را قبول کرد که هنوز موفق نشده است در این خصوص به پای مزدا ۶ برسد و همچنین در آزمون گوزن باز هم موفق نشده است به پای خودروی هوندا آکورد برسد .

با همه این موارد کمپانی هیوندا سعی نموده است که تا در این خودرو قابلیت های دینامیکی را بالا ببرد .

 

سوناتا هنوز هم در پیچ ها مشکل دارد و نیاز به اصلاح مسیر با فرمان احساس میشود. لاستیک های کومهو با رینگ ۱۸ اینچی تا حداکثر شتاب جانبی g 0.82 را تحمل میکنند که این کمتر از میانگین سدان های خانوادگی است که پیش از این در آزمون های رقابتی ثبت شده است.

با این حال عملکرد ترمز سوناتا قابل تمجید است و توانست خودرو را از سرعت ۷۰ مایل در ساعت پس از ۱۶۷ فوت متوقف کند.

سایر تفاوت های سوناتای ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵ در ظاهر چندان ملموس نیست و میتوان به تغییرات اندک در جلو پنجره اشاره کرد.

صفحه نمایش داخل بیشتر سوناتا های مدل ۲۰۱۶ از ۵ به ۷ اینچ افزایش پیدا کرده.

این افزایش در سوناتا اسپرت لیمیتد ۳ اینچ میباشد.

ارگونومی سوناتا کاملا مطلوب است و با حذف بیشتر دکمه ها و کنترل کننده ها و قرار دادن آنها در صفحه نمایش به صورت دیجیتالی، داشبوردی ساده اما هنوز جذاب به ارمغان آورده است.

لاوه بر این خودرویی که ما مورد آزمایش قرار دادیم به خوبی به انواع تجهیزات ایمنی و رفاهی مجهز بود که از آن جمله میتوان به این موارد اشاره کرد : حسگر نقاط کور، دوربین عقب، صندلی های چرمی گرم شونده جلو، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، اندروید اتو و موارد دیگر

قیمت سوناتا اسپرت با موتور ۲ لیتری توربو نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته و ۱۲۵ دلار افزایش بابت کفپوش های اسپرت تنها موردی است که میتوان به آن اشاره کرد.

بنابراین قیمت کلی این خودرو به رقم قابل قبول ۲۹۸۸۵ دلار میرسد.

نسخه اکو با قیمت ۲۴۵۶۰ دلار در ابتدا انتخاب بهتری به نظر میرسد اما باید توجه داشته بسیاری از قابلیت های آن فدای اقتصادی و کم مصرف بودن شده است.

این مدل از چرخ های کوچک ۱۶ اینچی بهره برده، تزیینات بدنه کمتری دارد و از تعداد قابل توجهی از امکانات ایمنی و رفاهی نسخه های اسپرت و لیمیتد محروم است.

اما موتور ۱٫۶ لیتری آن از بازدهی بالاتری نسبت به موتور ۲ لیتری توربوی نسخه اسپرت برخوردار است.

اما طرفداران هیجان و اتومبیل های لوکس تر قطعا سوناتا اسپرت را انتخاب خواهند نمود.

 منبع : سوناتا هیوندا 

مقایسه طراحی خارجی ۴۰۵ SLX با ساینا

بررسی طراحی خارجی دو خودروی ساینا و پژو  ۴۰۵ SLX :

در خصوص طراحی خارجی خودروی پژو ۴۰۵ نیازی نیست که خیلی بحث داشته باشیم چرا که این اتومبیل را آنقدر در خیابان هایمان دیده ایم که دیگر همه با چهره این خودرو به خوبی آشنا هستند!

گذشته از شناخته بودن ظاهر این خودرو باید بگوییم که از این رو که این خودرو دیگر خیلی قدیمی و کهنه می باشد صحبت از بابت طراحی اش خیلی جذاب نمی باشد .

در این خصوص باید بیان داشت که شرکت ایران خودرو بعد از آنکه از فیس لیفت خودروی  پژو پارس  موفق بیرون آمد تصمیم گرفت بار دیگر ۴۰۵ را مورد فیس لیفت قرار دهد و از آن اس ال ایکس را درآورد تا چهره قدیمی ۴۰۵ کمی فراموش شود .

در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.

ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا  است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغ‌ها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا  واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دل‌چسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم می‌خورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا  با چراغ‌های بزرگ و سپر عضلانی جلو به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگ‌تر از ساینا به نظر می‌رسد هرچند جراحی جزئی ایران‌خودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً به‌طور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی  سایپا  و ایران‌خودرو بوده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالت‌بار و بی‌کیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاین‌پس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو  ۴۰۵ SLX قرار داده‌ایم.

معرفی خودروها

پژو  ۴۰۵ به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند  و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا  است. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه.

 منبع : پژو 405 

یک نتیجه کلی از مقایسه هیوندا i10 با پیکانتو

این که بخواهیم یک خودرو را از بین دو اتومبیل کیا  پیکانتو و هیوندا آی ۱۰ انتخاب نماییم کار مشکلی می باشد چراکه هر دو خودرو توانایی هایی دارند که قابل انکار نیست .

در باره خودروی کیا  پیکانتو باید بگوییم که این خودرو بسیار جذاب و توانا می باشد . این اتومبیل همه کارهایش را به خوبی به انجام می رساند و در یک جمله باید گفت که هرکس این خودرو را خریداری نماید در پولش صرفه جویی کرده است .

حالا وقتی که به سراغ خودروی هیوندا آی ۱۰ می رویم می بینیم که نمی شود درباره ویژگی های مثبت این اتومبیل حرفی نزد

با بررسی کردن این خودرو دو مورد را می بینیم که باعث شده است تا این خودرو در بین رقابتی ترین خودروهای شهری باقی بماند حال آن دو مورد شامل : درون خودرو احساس برانگیز و داشتن کیفیت سواری عالی می باشد .

گارانتی ۵ ساله‌ی این خودرو شاید ۲ سال کمتر از کیا باشد اما ما فکر می‌کنیم که این i10 ارزش یک خودروی کوچک ممتاز را دارد.

پیشرانه‌ها
هر دو خودرو پیشرانه‌ی پایه‌ی مشترکی دارند که نسخه‌ای ۳ سیلندر و ۱ لیتری است که ۶۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت i10 و پیکانتو با این پیشرانه به ترتیب ۱۴٫۹ و ۱۴٫۱ ثانیه طول می‌کشد. اگر تنها در شهر رانندگی می‌کنید، این پیشرانه انتخاب خوبی است اما در بزرگراه‌ها باید تقلا کنید.

جالب اینکه پیشرانه‌های بزرگ‌تر در دو خودرو با حجم‌های متفاوت اما قدرتی یکسان وجود دارند.i10 با پیشرانه‌ی بنزینی ۱٫۲ لیتری ۸۷ اسب بخاری هم عرضه می‌شود که شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو در ۱۲٫۳ ثانیه ثبت می‌شود. پیشرانه‌ی ۱٫۲۵ لیتری پیکانتو قدرت ۸۴ اسب بخاری دارد و قادر است تا در زمان ۱۱٫۵ ثانیه این خودرو را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. گیربکس‌های اتوماتیک با این پیشرانه‌ها در دسترس هستند اما کمی مصرف سوخت را افزایش می‌دهند.

ارزش در برابر مبلغ پرداختی
برای خریداران خودروهای شهری هزینه‌های سواری مهم است و هیچ‌کدام از این خودروها ناامیدکننده نیستند. I10 در رانندگی ترکیبی می‌تواند به مصرف سوخت ۴٫۳ لیتری دست یابد درحالی‌که این رقم برای پیکانتو ۴٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. مالیات جاده‌ای و هزینه‌های سرویس دو خودرو تقریباً مشابه و کم بوده به‌علاوه کیاگارانتی ۷ ساله را ارائه می‌کند درحالی‌که i10 گارانتی ۵ ساله‌ی هیوندای را دارد.

قیمت آغازی مدل S پایه i10 با پیشرانه‌ی ۱ لیتری ۸۹۹۵ پوند است که با انتخاب مدل ممتاز SE با پیشرانه‌ی ۱٫۲ لیتری و گیربکس اتوماتیک بهای آن به ۱۳۰۴۵ پوند افزایش می‌یابد که با این قیمت i10 وارد محدوده‌ی سوپرمینی ها می‌شود اما این خودرو بی‌شک در بحث فضای داخلی و چندین تجهیزات یافت شده در خودروهای بزرگ‌تر همچون صندلی‌های جلوی گرم شونده و تهویه‌ی مطبوع رقیبی قابل است.

قیمت مدل‌های سه و پنج درب پیکانتو به ترتیب ۸۳۴۵ و ۸۵۴۵ پوند است. کیا در کل ارزان‌تر از هیوندای بوده و گران‌ترین نسخه‌ی آن ۱۲۷۹۵ پوند قیمت دارد. این خودرو نیز سانروف الکتریکی و صندلی‌های گرم شونده دارد اما احتمالاً محبوب‌ترین تریم، مدل SR7 با قیمت ۹۴۹۵ پوند است.

منبع : هیوندا

مقایسه مصرف سوخت پراید 111 با تیبا 2

بررسی مصرف بنزین دو خودروی پراید  111 و تیبا 2 :

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید یک اتومبیل باید به آن توجه داشته باشیم میزان مصرف سوخت آن خودرو می باشد .

پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شده است مصرف سوخت دو خودروی مذکور با همدیگر برابر می باشند در واقع مصرف بنزین تیبا در بزرگ راه ها چنان که خود شرکت سایپا  اعلام نموده است برابر با 7.5 در 100 کیلو متر می باشد و خودروی پراید111 هم چیزی در همین حدود مصرف می کند

این در حالی است که مصرف سوخت پراید  در شهر به حدود 9 لیتر لیتر هم می رسد ولی تیبا در همین شرایط چیزی حدود 7.1 لیتر مصرف دارد. حجم باک پراید  37 لیتر و حجم باک تیبا 40 لیتر است.

مقایسه بازار فروش:

در بازار فروش، پراید  خودرویی شناخته شده تر است و هر زمان که بخواهید می توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید اما تیبا با وجود شهرتی که برای خود دست و پا کرده، تا رسیدن به بازار پراید فاصله زیادی دارد. با اینحال چون در این بازه قیمتی هیچ خودروی رقیبی وجود ندارد، هر دو در بازار صفرکیلومترها برنده هستند.

شاید قدمت بیشتر پراید، نکته ای باشد که باعث شود خریداران با اطمینان بالاتر و آگاهی بیشتری نسبت به نقاط ضعف و قوت آن به سراغ خریدش بروند. از طرف دیگر، تیبا نسبت به پراید دارای مزیت هایی است و البته قیمت بالاتری دارد.

تاریخچه تیبا :

تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) اولین محصول سایپا  است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا  در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تایید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۵/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندار آلایندگی یورو4 می باشد.این خودرو در نسخۀ فول هم قابل سفارش است.در برخی از تیبا های تحویلی دکمۀ باز کن صندوق بر روی ریموت موجود است

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده است  که استفاده از قطعات و طراحی های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده است.این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهکهای میانه و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون معرفی شد ولی در نهایت با افزایش قیمت از دسترس دهکهای پایین خارج شد.

منبع : تیبا

کیا سراتو سایپا و سه ستاره شدنش

مرکز خبری انتخاب :

اتومبیل سراتو کیا  محصول کمپانی سایپا  موفق گردید یک ستاره ایمنی از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد کشورمان اخذ نماید

این خودرو در حال حاضر دارای ۳ ستاره ایمنی می باشد و با این تعداد ستاره ایمنی موفق گشته است در رنج قیمتی خودش بالاترین سطح کیفیت را ازآن خود سازد .

بر اساس گزارشی که سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریور ماه ارائه گردیده است اتومبیل های : پارس تندر و تندر ۹۰ پارس خودرو  و سواری سراتو موفق گردیده اند در رنج قیمتی خود ۳ ستاره ایمنی را کسب نماید .

بر پایه این گزارش در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، خودروکیا  سراتو توانست سه ستاره کیفی را کسب کند و در بالاترین سطح کیفی این رنج قیمتی قرار گیرد و در این ماه نسبت به ارزیابی کیفی ماه گذشته با یک ستاره افزایش همراه شود که نشان از عزم جدی گروه سایپا  در ارائه محصولات کیفی و رفع عیوب محصولاتش می باشد.

همچنین در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، پارس تندر و تندر ۹۰ پارس خودرو  سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند و در رده با کیفیت ترین های این رده قیمتی قرار گرفتند.
گفتنی است شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماه در راستای کنترل و افزایش سطح کیفی محصولات تولید داخل با توجه به استانداردهای داخلی و بین المللی اقدام به تعیین سطح خودروها در بخش های قیمتی متفاوت می نماید تا خودرو سازان با پی بردن به نقاط  ضعف و قوت محصولات تولیدی خود، نسبت به افزایش سطح کیفی آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

کیا سراتو :

کیا سراتو محصولی استثنائی از گروه خودروسازی سایپا است که در دو مدل اتومات و دنده ای با موتور قدرتمند ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

این محصول لوکس یک خودرو ایده آل با امکانات کامل می باشد که در کنار امکانات فوق العاده خود از مصرف سوخت ۶/۶برای مدل دنده ای و ۷/۹ برای مدل اتومات خود بهره مند است.

سراتو تمام خواسته های مشتری را برآورده می کند و با تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی استاندارد با هندلینگ عالی لذت رانندگی را به ارمغان آورده است.

منبع : سراتو کیا