دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

تیبا در اوکراین

بنا بر گزارش ارائه شده توسط عصر خودرو :

خودروهای تیبا و همچنین سایپا  111 در سال پیش در یکی از نمایشگاه های اتومبیل اوکراین (SIA) به نمایش گذاشته شدند .

خودروی تیبا از اوایل سال جاری در پی طی نمودن استاندارد یورو 4 بود تا قادر باشد به بازار های اوکراین وارد گردد .

طبق گفته شرکت سایپا  مردمان اوکراین در نمایشگاه SIA از خودروی تیبا بسیار استقبال کردند و به همین جهت نخستین محموله این اتومبیل به کشور اوکراین فرستاده شد .

در سال های پیش کمپانی سایپا  توانسته بود در شهرهای کیف و خارکف و دونتسک و ماریوپل نمایندگی هایش را افتتاح نماید و علاوه بر نمایندگی ها خدمات پس از فروش را هم در هر شهر افتتاح کرده بود .

در فاز جدید گسترش بازار های صادراتی بزرگترین صادر‌کننده خودرو ایران شهر‌های سواستوپل و پولتاوا نیز به جمع مقاصد فروش سایپا در اوکراین پیوستند و این شرکت امیدوار است با گسترش فعالیت‌هایش در اوکراین بتواند با تیبا روز‌های خوبی را پیش رو داشته باشد .

در میان کشور‌های CIS اوکراین به عنوان دومین بازار بزرگ خودرو پس از روسیه شناخته می‌شود اما تنوع خودرو‌های این کشور بیش‌تر به خودرو‌های روسی کمپانی لادا محدود می‌شوند و خودروسازن بزرگی همچون شورولت وکیا  که سایپا از آن‌ها به عنوان اصلی‌ترین رقبایشان نام برده‌اند نتوانسته‌اند در این بازار به جایگاه خوبی دست پیدا کنند .

همچنین وسایل نقلیه عمومی گسترده در شهر‌های بزرگ اوکراین و سهولت در رفت و آمد یکی دیگر از دلایلی است که تمایل مردم اوکراین را نسبت به خرید خودرو کاهش می‌دهد .

تیبا با قیمت پایه 6999 دلار در اوکراین

بر اساس اعلام پایگاه خبری Newsru.ua اوکراین ، مدل کلاسیک یا پایه تیبا 6999 دلار و نسخه Comfort این خودرو نیز 7499 دلار قیمت‌گذاری شده است .

یکی از مواردی که در متن این خبر بیش از دیگر مشخصات تیبا توجه رسانه‌های اوکراین را به خود جلب کرده مصرف سوخت 5.1 لیتری جاده و 7.1 لیتری شهر این خودرو است .

همچنین وجود امکاناتی همچون کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلو ، ترمز ABS ، شیشه بالابر‌های برقی در جلو و فرمان هیدرولیک نیز موجب خشنودی خبرگزاری‌های اوکراین شده و با طراوت خاصی از عرضه این آپشن‌ها روی تیبا صحبت می‌کنند .

این خبرگزاری همچنین افزوده است که در حال حاضر تیبا تنها در دو شهر خارکف و کیف به بازار عرضه می‌شود اما به زودی در شبکه‌های دیگر فروش سایپا نیز عرضه خواهد شد .

این خبرگزاری همچنین در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که هم‌اکنون کیا  ریو ، هیوندای  اکسنت و فولکس‌واگن پولو حکمرانان بازار در کلاس تیبا هستند و سیتروئن نیز قصد دارد مدل جدید  Elyséeرا به زودی در این کشور عرضه کند .

 منبع : تیبا 

چگونگی ورود سراتو کوپه

متاسفانه این حقیقت وجود دارد که در بازار ایران تنوع بسیار کم می باشد یا به عبارت دیگر بازار ایران بازاری بسته می باشد و هیچ رونقی در آن مشاهده نمی شود .

ما در ایران شاهد این می باشیم که گاهی در برخی از سگمنت ها تقاضا بسیار زیاد می باشد اما در مقابل عرضه ای به آن صورت مشاهده نمی گردد .

حال در این راستا یک نوع خودرویی که از سوی جوانان بسیار مورد استقبال می باشد و جوانان خواهان آن می باشند آن هم در سطح وسیع خودروهای کوپه اسپرت شهری می باشد .

از آنجایی که جوانان در ایران دارای بخش اعظمی از جمعیت کل کشور هستند پس نیاز به این سبک خودروها خیلی نیاز می باشد .

 

در این سگمنت خودروهای آلمانی زیادی مانند بی ام و سری ۳ کوپه و یا پورشه باکستر وجود دارد ولی قیمت آن ها سر به فلک
می‌کشد و هر کسی توان پرداخت آن‌ها را ندارد و هیوندای  جنسیس کوپه و تویوتا GT86 نیز با وجود چهره زیبا و قابلیت‌های مناسب کمی گران به نظر می‌رسند و برای بسیاری دور از دسترس هستند.

اما از این طرف کیا  این موضوع را به خوبی درک کرده و کوپه‌ای را به بازار عرضه کرده که از نظر طراحی و زیبایی همانند اکثر محصولات خود جذاب و گیرا است و از نظر قیمتی “بسیار” ارزان‌تر از تمامی رقیبان خود می باشد.
کیا  سراتو کوپ (Koup) که بعضی آن را کوپه صدا می‌کنند، راه‌گشای جوانان خودرو دوستی است که دیگر از سدان‌های پر زرق و
برق بازار خسته شده‌اند و می‌خواهند یک دو درب جذاب و اسپرتی داشته باشند تا نه تنها به عنوان یک خودروی شهری کارهای روزمره خود را با آن انجام دهند، بلکه بتوانند از آن به عنوان یک دو درب ارزان (البته ارزان‌ترین بین رقیبان) لذت ببرند.

کیا  سراتو کوپ برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک نمونه مفهومی و با موتور ۲ لیتری توربو رونمایی شد و اولین نسل از آن، همین نسلی که قصد داریم به آزمایش آن بپردازیم، پلتفرم مشترکی با هیوندای  الانترا دارد. کیا سراتو در بازارهای اروپایی عرضه نمی شود و در بعضی از بازارها فورته (Forte) و در بعضی دیگر از بازارها مانند سنگاپور و یا کلمبیا آن را سراتو فورته صدا می کنند اما در بازار ما بیشتر به سراتو کوپه معروف است.
اگر به بازار آزاد بروید متوجه می شوید که نسل جدید کیا  سراتو کوپ نیز در مدل های ۲۰۱۴ به بازار آمده است اما با توجه به عرضه چند ساله نسل کنونی و قیمت مناسب و محبوبیت آن بین جوانان، احتمالاً این خودرو در لیست خرید بسیاری قرار دارد و به همین جهت تصمیم گرفتیم تا ملاقاتی با این خودرو داشته باشیم و ارزان ترین کوپه بازار را بررسی کنیم.

منبع : سراتو کیا 

هوشمند سازی خودروهای پژو پارس و پژو ۴۰۵

یکی از اعضا انجمن مخترع ها خبری را منتشر نمود که مبنی بر هوشمند نمودن خودروهای پژو  ۴۰۵ و پژو پارس بود . وی خاطر نشان کرد :

در قبال نصب نمودن تجهیزات و آپشن ها پولی از مشتریان دریافت نخواهد گردید .

در مصاحبه ای که با علی حیدری بوده است وی بیان نموده که بعضی از واردکنندگان در حال حاضر خودروهایی را که وارد می کنند خودروهای بی آپشن می باشد و پس از وارد نمودن خودرو به داخل کشور آپشن ها را بر سر آن نصب میکنند این کار سبب می گردد تا هزینه گمرکی کمتری را پرداخت نمایند و نهایتا بهای تمام شده خودرو پایین بیاید .

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه آپشن‌سازان داخلی خود تولیدکننده هستند و قیمت تمام شده را کنترل می‌کنند، افزود: با این‌حال خودروسازان آپشن‌ها را از واسطه‌ها خریداری می‌کنند و که این امر قیمت تمام شده آنها افزایش می‌دهد.

عضو انجمن مخترعین گفت: خودروسازان خارجی هر شش ماه یک بار اقدام به نظرسنجی از مشتریان کرده و با توجه به نیازهای آنها آپشن‌های جدیدی ارائه می‌کنند. در همین راستا خودروسازان داخلی نیز باید وارد این حیطه شده و از توان آپشن‌سازان داخلی برای افزایش تنوع و کاهش قیمت آپشن‌های ارائه شده از سوی خود استفاده کنند.

حیدری  در ادامه به آغاز طراحی سیستم هوشمندسازی پژو  ۴۰۵ و پژو پارس که از اسفند ۹۲ خبرداد و اظهارداشت: قیمت این تجهیزات برای مشتریان ۴۰ تا ۴۵ درصد پایین‌تر از قیمت‌ خدماتی است که تاکنون توسط شرکت‌های خودروساز ارائه شده است که به عنوان مثال می‌توان به قیمت ۵۰ هزار تومانی سنسور دنده عقب خودروها اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌ای بابت نصب این تجهیزات از مشتریان گرفته نمی‌شود، گفت: برای ارائه این خدمات با ایران خودرو  مکاتباتی داشته‌ایم ولی تاکنون پاسخی به ما داده نشده و خودروسازان بیشتر به دنبال حل بحران اصلی تولید و فروش خود هستند.

تاریخچه پژو پارس : 

پژو پارس خودرویی محصول ایران خودرو  است. این خودرو تغییر چهره یافتهٔ پژو 404  است که در طرح ظاهری آن از بدنه پژو ۴۰۶ الهام گرفته شده است.
خودرو پژو پارس با نام داخلی اکس۹ (به انگلیسی: X9) در ابتدا با نام پژو سفیر به بازار عرضه شد ولی چندی بعد به پژو پرشیا تغییر نام دادو هم اکنون در بازار با نام پژو پارس عرضه می‌شود. پژو پارس تاکنون در چهار نوع پارس معمولی، پارس ۱۶ سوپاپ (به انگلیسی: Pars 16V)، پارس اِگزک (به انگلیسی: Pars Exec) و پارس ئی‌ال‌اکس (به انگلیسی: Pars ELX) تولید و عرضه شده است.

بازدید از کمپانی کرمان خودرو

در حال حاضر بزرگ ترین اتومبیل ساز داخلی کمپانی کرمان موتور می باشد .

این خودروساز موفق شده است در سال پیش با تولید نمودن ۴۲٫۰۰۰ دستگاه اتومبیل پرتیراژترین اتومبیل ساز خصوصی شود .

علاوه برآن توانست ۳ امین اتومبیل ساز کشور گردد .

در سال ۱۳۷۳ بود که کمپانی کرمان موتور تاسیس گردید. این کمپانی با وجود آنکه یک زلزله بسیار شدید را تجربه کرد و در این بین بسیاری از نیروهای مجرب خود را از دست داد اما باز هم در حال حاضر موفق شده است برای افرادی به تعداد بیش از ۴٫۰۰۰ نفر اشتغال زایی کند .

و بنا به گفته منصور عسگریان، مدیر روابط عمومی این شرکت، کرمان موتور قصد دارد این عدد را به ۲۰ هزار نفر نیز برساند.

این روزها کرمان موتور در خط تولید ۱۱۰ هکتاری خود می تواند ۱۵۰ خودرو را در روز تولید کند و فعلاً خودروهای جک و لیفان  را در دستور کاری خود دارد اما با برداشته شدن تحریم ها همانند گذشته دوباره مذاکراتی با خودروسازان آلمانی آغاز شده و امید است با نهایی شدن آن دوباره محصول دیگری از این شرکت ها روی خط تولید کرمان موتور برود.

اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، ابتدا کرمان موتور خودروی محبوب دوو سیلو را روی خط تولید خود داشت اما با تغییر مالکیت دوو به آمریکایی ها همکاری این شرکت با دوو متوقف شد.

پس از آن به سراغ بعضی خودروهای کره ای و آلمانی رفت که یکی از معتبرترین آن ها فولکس واگن گل بود. خودروی هاچ بکی که با توجه به برند خود توانست به سرعت جای خود را در بازار پیدا کند اما با شروع تحریم ها همکاری این شرکت آلمانی با کرمان موتور قطع شد.
اما این خودروساز خصوصی به سراغ دو برند جک و لیفان  از چین رفت. برندهایی که در سگمنت های مختلف نمایندگان مختلفی داشتند و صد البته با قیمت گذاری درستی که توسط این شرکت انجام شد بعضی از این محصولات مانند جک J5 اتوماتیک و یا جک S5 توربو توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند و تعداد این خودروها در خیابان خود گواه بر این موضوع است.
اما در حاشیه این بازدید از کرمان موتور، دو خودروی جک S5 با گیربکس اتوماتیک و لیفان ۸۲۰ نیز به نمایش گذاشته شدند.

خودروی جک S5 اتوماتیک به زودی وارد بازار خواهد شد اما برای لیفان ۸۲۰ باید کمی بیشتر صبر کرد. مورد قابل توجه در مورد جک S5 اتوماتیک که مدل دستی آن به محبوب خاصی رسیده، فیس لیفت نمای جلوی آن است که اگر منصفانه برخورد کنیم، به مراتب نسبت به مدل های کنونی پخته تر و جذاب تر شده است.

خبر خوب در مورد این شاسی بلند، همانطورکه اشاره شد این است که کرمان موتور با توجه به نیاز بازار و ورود رقیبان قصد دارد به زودی این مدل فیس لیفت شده و با گیربکس خودکار را روانه بازار کند و مطمئناً با قیمت گذاری صحیح می تواند رقیبی جدی برای دیگر رقیبان باشد.
در انتها باید گفت با توجه به شرایط کنونی کشور و فشارهای بین المللی در سال های اخیر، کرمان موتور توانسته با اتکا به بخش خصوصی نه تنها اشتغال زایی بسیار خوبی داشته باشد بلکه با عرضه محصولات مختلف در رنج قیمتی مختلف به تنوع بازار و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی کمک کند.

منبع : کرمان خودرو

ظاهر خودروی MVM X33 S

اول از همه بهتر می باشد در خصوص ظاهر این اتومبیل صحبت هایی صورت گیرد .

خودروهای چینی در مبحث طراحی خودرو خیلی پیشرفت کرده اند اما هر چقدر که جلو تر می رویم می بینیم که این خودروساز های چینی بیشتر و بیشتر خودروهای خود را شبیه به اتومبیل های موفق جهان می کنند .

برای اثبات کردن مورد ذکر شده در بالا می توانیم خودروهای : چری آریزو 5 ولیفان  820 و ام وی ام 315 جدید را به عنوان نمونه ذکر نماییم .

ام وی ام X33S نیز از این قاعده مستثنی نیست و از نظر ظاهری مخصوصاً نسبت به مدل قبلی، پیشرفت چشمگیری داشته است. شاید اولین موردی که بسیار جلب توجه کند این مورد است که در مدل اسپرت، سقف خودرو به رنگ مشکی طراحی شده که به نظر نگارنده شاید به مذاق بعضی خوش نیاید و در مقابل برای بعضی جوانان حتی نقطه قوت محسوب می شود.

قسمت دومی که دستخوش تغییرات اساسی شده، طراحی جلوپنجره و نمای جلویی است که باید آن را نسبت به قبل یک قدم رو به جلو دانست که X33S را به خودروهای روز نزدیک تر کرده است.

کمترین تغییرات را در نمای جانبی شاهد هستیم، جایی که بارزترین تغییر استفاده از رینگ های اسپرت 5 پر دوبل است که حقیقتاً طراحی زیبایی دارند.

نمای عقبی نیز تغییرات جزئی و نه کلی را به خود دیده است ولی در کل بهتر از قبل شده است، و به جز وجود سر اگزوزهای نمایشی که حتی داخل آنها پر شده و خروجی اگزوز از قسمت چپ و زیر سپر بیرون زده است، باقی قسمت ها در این نما نمره قبولی را می گیرند

اما بدون اغراق بزرگترین پیشرفت این خودرو در داخل آن است، جایی که بیشترین و البته مفیدترین تغییرات را دارد.

دیگر از آن داشبورد قبلی با طرح کاملاً کسل کننده خلاص شده ایم و تمامی بخش ها همانند خودروهای جدید بازار هستند.

از نشان دهنده‌ها و غربیلک فرمان گرفته تا صفحه نمایش نصب شده در داشبورد وسط. نکاتی که شاید نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب کند، نوارهای قرمز رنگی است که دور خروجی های تهویه مطبوع و یا قسمت های دیگر کابین قرار گرفتند و نمای داخل اتاق را بسیار زیبا و اسپرت جلوه داده اند. همچنین صفحه نمایش میانی داشبورد و نوع طراحی دور آن که به امتداد صفحه پشت کیلومتر شمار است، هماهنگ و جذاب هستند.

مورد دیگر قابل اشاره، نوع نمایش شمارنده های پشت کیلومتر شمار است که اعداد به صورت عمودی بر خطوط نمایش داده شده اند و ما را به سرعت به یاد نمایش مشابه در خودروهایی نظیر تویوتا کرولا و یا فورد ماستنگ نسل قبل می اندازد.

منبع : ام وی ام