دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

قیمت ام وی ام 110 اس | MVM 110 S

کمپانی «ام وی ام» خودروهای متنوع و گوناگونی را به تولید رسانیده است . یکی از خودروهایی که اخیرا این کمپانی تولید و عرضه کرده است خودروی «MVM 110 s» یا همان «ام وی ام 110» جدید است که از استقبال خوبی هم برخوردار شده است که البته ناگفته نماند که بیشتر طرفداران آن هم بانوان هستند حال در ذیل می خواهیم قیمت این خودرو را بیان نماییم :

خودروی «ام وی ام 110 S» در حال حاضر با قیمتی در رنج 30.500.000 تومان در بازار و همچنین نمایندگی ها به فروش می رسد .

خودروهای چینی در زمینه ایمنی شهرت خوبی ندارند ولی در کمال تاسف این مسئله حیاتی با توجه به وضعیت اسف بار ایمنی خودروهای تولید داخل و ایرانی، از اهمیت چندانی برای عموم ایرانیان برخوردار نیست.

به هرحال در ایران نیز متاسفانه شماری از خودروهای چینی با وضعیت ایمنی فوق العاده ضعیف عرضه شده اند و در کمال تعجب سازمان های ذی ربط از جمله سازمان استاندارد نیز ظاهرا اهمیتی برای این مسئله قائل نیست.

نسل قبلی ام وی ام 110 که برای حدود 10 سال در ایران عرضه می شد و یک کپی تمام عیار از دوو ماتیز به حساب می آمد، یکی از همین خودروهای فوق العاده نا ایمن بود که در تست های تصادف، نتایج افتضاحی را کسب کرده است.

با این حال اخیرا و در سال 2015 نسل جدید این خودرو (در بازار جهانی به اسم چری IQ) عرضه شده است که ظاهرا در زمینه ایمنی از سلف خود بهتر شده است.

شاهد این مدعا، تست تصادف نسل جدید توسط سازمان لاتین ان کپ است، که البته بر روی خودرو پایه و فاقد ایربگ انجام شده است

هرچند نتیجه این تست نیز مانند تست ایمنی بر روی تمام خودروهای فاقد ایربگ دیگر صفر ستاره ایمنی بوده است و این نتیجه با حاصل تست تصادف نسخه قبلی مشابهت کامل دارد، اما تفاوت ایمنی این دو نسل از مقایسه تصاویر کاملا مشخص است.

آنجا که نسل قبلی دچار تابیدگی سقف و ستون جلو و رکاب های جانبی شده است ولی برای نسل جدید ظاهرا کابین محکم تر به نظر می رسد و چنین نقاط ضعف پر رنگ و محسوسی نیز دیده نمی شود.

به هرحال هنوز تست تصادف نسخه مجهز به ایربگ انجام نشده و از روی تصویر نمی توان میزان ایمنی این خودرو را حدس زد اما در مقایسه با سایر خودروها می توان حدس زد که این مدل بر خلاف نسخه قبلی می تواند ایمنی حداقلی سرنشینان را برای تردد درون شهری تامین کند و چند ستاره ای را بدست آورد.

مهمترین نکته این است که ام وی ام 110S حتی در این نسخه جدید هم خودرو مناسب تردد برون شهری و سفر نیست و تنها برای زندگی شهری کاربرد دارد. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، اینجا هم رکاب خودرو دچار تغییر شکل شده و ستون A نیز خمشی قابل مشاهده را تجربه کرده است.

به جز مشخصات ایمنی پیشرانه 1.0 لیتری و 68 اسب بخاری این مدل نیز با تنها 93 نیوتن متر گشتاور، شرایط چندان جالبی برای استفاده سنگین در سفرهای خانوادگی ندارد.

در نهایت جالب است بدانید ام وی ام 110 اس با قیمت حدودی اندکی بیشتر از 30 میلیون تومان از نظر ظاهری شباهت هایی با تویوتا آیگو دارد، اما یک خودرو چینی تمام عیار با عرضه محدود در برخی کشورهای در حال توسعه محسوب می شود.

منبع : ام وی ام 

قیمت لیفان 520 | LIFAN 520

یکی دیگر از محصولات چینی بازار خودروی «لیفان 520» است که در این مقاله به قیمت این خودرو می پردازیم .

بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است در تاریخ تیر ماه سال 1395 خودروی «لیفان 520» که یکی دیگر از محصولات شرکت «لیفان» است دارای قیمتی معادل 23.000.000 تومان است . قیمت 23 میلیون تومان برای خودروی «لیفان 520» نو است اما نسخه های کارکرده این خودرو در رنج قیمتی 20 الی 21 میلیون تومان است (در مدل 90) .

نام خودرولیفان 520
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)2006

مشخصات فنی

موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1587سی سی
حداکثر قدرت106 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور137 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده5 دنده دستی
شتاب 0 تا 10013 ثانیه
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت
وزن1130 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4370 طول – 1700 عرض – 1473 ارتفاع
فاصله بین دو محور2540 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک51 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 3
استاندارد امنیت
میزان تولید CO2– گرم در هر کیلومتر

 

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداریABS – EBD
کیسه هواایربگ راننده و سرنشین
سیستم صوتیرادیو و CD
دیگر تجهیزاتقفل مرکزی – سیستم کولر – رینگ آلومنیومی اسپرت – آیینه‌های جانبی برقی – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ ترمز سوم – فرمان هیدرولیک با سیستم چرخ دنده‌ای، تلسکوپی – قفل ایمنی کودک – دربازکن صندوق عقب و باک از داخل – صندلی عقب تاشو – گرم کن شیشه عقب – سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز – شیشه بالابر برقی جلو و عقب – فرمان تلسکوپی قابل تنظیم – دارای استاندارد یورو 3
معرفی لیفان ۵۲۰ به همراه تصاویر

لیفان ۵۲۰ اولین خودروی لیفان در کسب و کار خودرو بوده که در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و در سال ۲۰۰۶ به فروش رسید ولیفان  در آوریل ۲۰۰۸ نسخه هاچ بک ۵۲۰ ای را منتشر کرده است .در حالی که لیفان اصرار دارد که لیفان ۵۲۰ یک ماشین تقلیدی نیست اما بسیاری براین باورند که آن را از  سیتروئن الیزه (که یک نوع سیتروئن Fukang) با فاصله دو محور ۲۵۴۰mmm می باشد شباهت دارد البته نه در ساختار بیرون بلکه ظاهر طراحی داخلی آن بسیار شبیه به این خودرو است و در اواخر سال ۲۰۱۱ نسل دوم ۵۲۰ درگوانگژو پرده برداری شد.و در سال ۲۰۱۳ با نام لیفان ۵۳۰ منتشرشده است .

لیفان ۵۲۰ در کلاس خودروهای سدان کوچک خانوادگی قرار دارد که از نمای جلو دارای چراغهای بزرگ می باشد و در نمای جانبی از طراحی سادهای استفاده شده است .و در نمای عقب این خودرو ضعف طراحی لیفان را خواهید دید که چراغ های بزرگ به هیچ وجه با جثه کوچک این خودرو همخوانی ندارد و اما میتوان گفت که چراغ های مه شکن زیبایی در سپهر عقب خودرو طراحی شده است .

وقتی داخل کابین این خودرو میشویدمشاهد میکنید  که از قطعات با کیفیت بالا استفاده نشده و دارای طراحی بسیار ساده است و راحتی و فضای پای بیشتر برای سرنشینان جلو فراهم است ولی در فضای عقب جای پا بسیار کمی در نظر گرفته شده است در صورتی که اگر یکه فرد قد بلند در عقب این خودرو بشیند به سختی جا می شود.

منبع : لیفان 

سایپا یدک خبر کاهش انتظار مشتریان در طرح نوروزی را داد

به دلیل آن که ۸۵ درصد سهام شرکت «پارس خودرو» در دست شرکت «سایپا» است خوب است از نحوه عملکرد «سایپا یدک» نیز باخبر گردیم . در واقع «سایپا» بزرگ ترین سهام دار شرکت «پارس خودرو» به حساب می آید .
سخنان مدیر عامل «سایپا یدک» حکایت از آن دارد که پس از به اتمام رسیدن طرح امداد نوروزی شرکت «سایپا» بررسی ها نشان داده است که زمان منتظر ماندن مشتریان گروه خودروسازی «سایپا» برای رسیدن خدمات به دست آن ها کاهش پیدا کرده است .
میزان کاهش انتظار مشتریان گروه «سایپا» برای دست یابی به خدمات امدادی در حدود ۱۰ درصد به صورت میانگین است .
آن گونه که مهندس علیشاهی بیان داشته است در طرح نوروزی گروه «سایپا» سال ۱۳۹۶ از فناوری های جدید بهره گرفته شده است . ایشان همچنین بیان داشتند که :
با بکار گیری مدیریت هوشمند ناوگان امدادی (AVL) بر روی تمامی خودروهای امدادی، توسعه و نوسازی ناوگان امدادی، اعزام هوشمند ناوگان، ارائه آموزش های عملیاتی و فنی به تمام امدادگران و تامین به موقع قطعات یدکی و همچنین حضور فعال شبکه نمایندگی‌ها و انجمن‌های صنفی، امسال میانگین زمان انتظار مشتریان برای دریافت خدمات امدادی کاهش یافت.
وی ادامه داد: سرعت در ارسال قطعات یدکی به تمام نقاط کشور و پاسخگویی سریع و به موقع به درخواست‌های مشتریان،‌ آمادگی و به روز بودن کامل سیستم مرکز پیام امداد خودرو از دیگر عوامل موثر بر سرعت ارائه خدمات امدادی به مشتریان است.
مدیرعامل سایپایدک با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی عملیات امدادی خودروهای گارانتی نسبت به سال گذشته، افزایش کیفیت خودروهای تولیدی گروه سایپا را از دلایل موثر این موضوع دانست و گفت: علاوه بر افزایش کیفیت خودروها، انجام طرح خدمات بهار تا بهار و همچنین بازدیدهای پیش از سفر در نمایندگی‌های سایپا بر کاهش تعداد تماس‌ها موثر بوده است.
علیشاهی افزود: در طول مدت اجرای طرح، انجمن‌های صنفی و دفاتر منطقه‌ای بر عملکرد نمایندگی‌ها و امدادگران کنترل و نظارت داشتند ضمن اینکه مدیریت بازرسی و امداد سایپایدک، با انجام گشت‌های نظارت و بازرسی، زمینه ارائه هرچه بهتر خدمات امدادی را فراهم نمود.
وی ادامه داد: در طول اجرای طرح دکتر جمالی مدیرعامل محترم گروه سایپا نظارت کامل بر روند ارائه خدمات امدادی داشتند و با کمک شبکه نمایندگی‌ها و امدادگران خوب سایپا، توانستیم رهنمودهای ایشان را مبنی بر کاهش زمان انتظار و ارائه خدمات با کیفیت مطلوب و برند سازی رفتاری را محقق کنیم.
علیشاهی همچنین به رضایت بالای مشتریان از نحوه ارائه خدمات امدادی گروه سایپا در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: بر اساس نظرسنجی‌های روزانه از مشتریان و همچنین ارزیابی فرم های سنجش رضایت مشتریان، عملکرد گروه سایپا در امداد نوروزی مطلوب بوده که باعث افتخار است.
وی گفت: یکی از مواردی که در طول اجرای این طرح از سوی شبکه نمایندگی‌ها، امدادگران و همکاران شاغل در مرکز تماس مشهود بود، توجه به مفهوم برند سازی رفتاری بود به طوری که برخی نمایندگی‌ها پذیرای مسافران نوروزی بودند. همچنین در حادثه آب گرفتگی و سونامی در بندر دیر، نمایندگی‌ سایپا و امدادگران عملکرد مطلوبی داشتند و از مسافرانی که خودروی آنها آسیب دیده بود به گرمی میزبانی شد.
مدیرعامل سایپایدک گفت:‌ بر اساس رهنمودهای دکتر جمالی، خدمات امدادی گروه سایپا شامل همه خودروهایی می‌شد که در جاده‌ها تردد می‌کردند که این مساله ضمن تقویت برند سایپا در جامعه،‌ مزیت رقابتی گروه سایپا در خدمات امداد نوروزی به شمار می‌رود.
لازم به ذکر است طرح خدمات امداد نوروزی گروه سایپا از ۲۵ اسفند سال ۹۵ آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه داشت. در طول اجرای این طرح بیش از ۴۵۰ نمایندگی سایپا و ۷۳۰ واحد امدادی با بیش از ۴۵۰۰ نفر نیرو در سراسر کشور به ارائه خدمات تعمیرگاهی به هموطنان پرداختند.