در تیر ماه سال ۱۳۹۵ بود که شرکت اتومبیل سازی «سایپا» اقدام به فروش اتومبیل «کیا سراتو» ۲۰۰۰ به صورت قسطی و البته بدون اخذ بهره نمود .
آن گونه که سایت کمپانی «سایپا» گزارش کرده است :
شرکت «سایپا» فروش فوری اعتباری خودروی «کیاسراتو» ۲۰۰۰ را با تسهیلات بدون بهره از لیزینگ پارسیان را به جای فروش فوری اعتباری ۱۰ روزه خودروی «کیا سراتو» ۲۰۰۰ از محل لیزینگ پارسیان را در تاریخ ۸/۴/۹۵۵ شروع کرده بوده است .
قیمت خودروی «کیا سراتو» ۲۰۰۰ بر اساس بیانیه ای که از سوی خود کمپانی «سایپا» اظهار شده است معادل با ۹۰٫۹۴۰٫۰۰۰۰ تومان اعلام شده است .
قیمت مذکور همراه با تسهیلات بدون بهره ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومانی به مشتریان این خودرو واگذار خواهد شد .
که نحوه بازپرداخت آن به دو صورت ۱۵ ماهه با ۳ چک پنج ماهه و همچنین ۲۰ ماهه با ۴ چک پنج ماهه است. گفتنی است که زمان تحویل این خودرو از زمان ثبت نام، حداکثر ۳۰ روز کاری خواهد بود.
مبالغ چکهای دریافتی در اقساط ۱۵ ماهه، ۱۳ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان خواهد بود و در اقساط ۲۰ ماهه نیز مبلغ چکهای دریافتی ۱۱ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان تعیین شده است.
در خصوص خود کیا سراتو ۲۰۰۰ هم باید گفت که این خودرو از پیشرانهای ۴ سیلندر ۲۲ لیتری سود میبرد که قدرت تولیدی آن ۱۵۶اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم ۱۹۴۴ نیوتن متر اعلام شده است. با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نصب شده بر روی این مدل هم میتوان انتظار شتاب صفر تا صد ۱۰٫۵ ثانیهای و مصرف سوختی ۷٫۷ لیتری در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی داشت.
منبع : سراتو کیا
خودروی «پژو پارس» در مدل ۹۵ خود که محصول شرکت بزرگ «ایران خودرو» هم هست دارای رنج قیمتی بین ۳۶میلیون و ۲۵۰ هزار تومان الی ۳۹میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفته است .
خوشبختانه قیمتی که برای خودروی «پژو پارس» در نظر گرفته شده است در حدودی است که قشر وسیعی از مردم ایران توانایی تهیه نمودن آن را دارند .
همین موضوع قیمت مناسب خودروی «پژو پارس» سبب گردیده است تا طرفدار و مشتری برای این خودرو نیز زیاد باشد .
«پرشیا» نخستین نامی بود که برای این خودرو در نظر گرفته بودند .
در واقع کمپانی «ایران خودرو» در سال ۱۳۷۹ خودروی «پژو پارس» را روانه بازارهای خودرویمان کرد .
تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان تقریبا با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت دارد که در کنار قیمت «پژو پارس» موجب محبوبیت آن شده است.
کد کلاس(های) خودرو | ۲۸۷۰۵-۲۸۷۰۴ | |
نوع موتور | Tu5 | |
حجم موتور (cc) | ۱۵۸۷ | |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۰۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه | |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه | |
نسبت تراکم | ۱۰٫۵ | |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵ | |
سیستم انژکتوری | پاشش چند نقطه ای | |
استاندارد حد آلایندگی | کلاس ۲۸۷۰۴: یورو۳، کلاس ۲۸۷۰۵: یورو۴ | |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۸۷ | |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۴٫۲ | |
سیستم انتقال قدرت | گیربکس اتومات (AL4) بدون تیپ ترونیک | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) | ۱۱٫۲ | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) | ۶٫۳۸ | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) | ۸٫۱۵ | |
طول خودرو (mm) | ۴۴۹۸ | |
عرض خودرو(mm) | ۱۷۰۴ | |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۱۰ | |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۷۱ | |
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۲۱۵ | |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۷۰ | |
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) | ۴۷۰ | |
آخرین بروزرسانی | ۱۳۹۵/۷/۱۰ |
منبع : پژو پارس
بررسی قیمت خودروی مناسب «جک جی ۵» محصول کشور چین در اواخر سال ۹۳ :
خودروی «جک جی ۵» که دارای پیشرانه ۱٫۸ لیتری بود و برای خرید آن باید در نمایندگی های مجاز ثبت نام به عمل می آمد در کشور ما دارای قیمتی معادل ۵۷٫۷۰۰٫۰۰۰ در اواخر سال ۹۳ تومان بوده است .
همین خودروی مذکور ولی با تفاوت پیشرانه ۱٫۵ لیتری دارای قیمتی برابر با ۴۷٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان بوده است که برای تهیه آن هم نیز باید در نمایندگی ها ثبت نام میشد .
خودروی «جک جی ۵» همراه با پیشرانه ۱٫۸ لیتری در اواخر سال ۹۳ در کشور امارات متحده عربی در رنج قیمتی ۴۵ هزار الی ۵۰ هزار درهم بوده است .
در حال حاضر قیمت این خودرو به شرح ذیل است :
مدل خودرو
| قیمت نمایندگی – تومان | قیمت بازار – تومان | آخرین تغییر قیمت | توضیحات |
---|---|---|---|---|
جک J5
| ۵۵۰۰۰۰۰۰ | ۵۵۲۰۰۰۰۰ | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ | جی ای سی جی ۵ |
جک J5 اتوماتیک | ۵۵۲۰۰۰۰۰
| ۶۲۹۰۰۰۰۰ | ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ |
مشخصات فنی | جی ۵ |
موتور | ۴G۹۳D |
حجم موتور (سی سی) | ۱۸۳۴ |
نوع موتور | بنزین سوز – طراحی میتسوبیشی پاشش چند نقطه ای MPI |
استاندارد آلایندگی | مطابق استاندارد EURO IV |
تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ | ۴ سیلندر خطی، ۱۶ سوپاپه (۲ سوپاپ ورودی و ۲ سوپاپ خروجی به ازاء هر سیلندر)، ۲ میل سوپاپ در سر سیلندر (DOHC) با قابلیت تغییر زمانبندی سوپاپها |
ضریب تراکم | – |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۶۵۰۰@۱۴۰.۷ |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۵۰۰۰@۱۶۵ |
جعبه دنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو , Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانه ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو ، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | رادیال ۱۶ – ۵۵۲۰۵ |
طول خودرو (میلی متر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلی متر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلی متر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلی متر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۱۵ |
گنجایش و تعداد سرنشین | ۴ نفر (با احتساب راننده) |
تجهیزات و امکانات | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو مجهز به سیستم پیش کشنده، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای سرنشینان عقب، کمربند های ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، مجهز به سیستم ISOFIX ، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS و EBD، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم در دو جهت، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن شیشه عقب، اخطار دهنده صوتی دنده عقب بر حسب فاصله، رینگ اسپورت آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر لادری (دو درب جلو)، چراغ جلو و عقب هالوژن، شیششه بالابر جلو و عقب برقی، آینه جانبی برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، سیستم رادیو پخش MP۳/CD/USB با ۶ باند، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، آنتن شیشه ای، آینه جانبی دارای گرمکن و چراغ راهنما، چراغ نقشه خوان، آینه آرایش چراغ دار، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل اتاق، کاور موتور، چراغ جعبه داشبورد، قابلیت روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، اخطار دهنده فشار باد چرخ ها (TPMS)، کلید پخش روی فرمان، هدرست جلو قابل تنظیم، دارای جعبه کنسول وسط، سان روف، محفظه عینک روی سقف، تودوزی مشکی، دریچه کولر سرنشین عقب، کلید به همراه ریموت کنترل (متعلقات ذکر شده بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است) |
منبع : کرمان خودرو
اتومبیل «MVM 530» از تجهیزات و آپشن های خوب و جدیدی سود می جوید اما با وجود برخورداری از تجهیزات خوب و مناسب باز هم قیمت مناسبی در مقایسه با دیگر خودروها دارد .
«MVM 530» محصول کمپانی «مدیران خودرو» است .
در حال حاضر قیمت خودروی «MVM 530» در رنج قیمتی 38,000,000 الی 44,510,000 است .
چهره خودروی «ام وی ام 530» یک چهره مدرن است که از زیبایی و جذابیت بالایی نیز برخوردار است .
زمانی که به خودروی «ام وی ام 530» نگاه کنیم می بینیم که همه قطعات این خودرو با هماهنگی مناسبی در کنار هم مستقر گردیده اند .
طراحی ظاهری این خودرو در عین سادگی از جذابیت فراوانی برخوردار است
«ام وی ام 530» با برخورداری از فرمان هیدرولیکی نرم و سیستم 5 دنده ای اتوماتیک شرایط فوق العاده ای را برای شما در رانندگی فراهم می کند.
مشخصات فنی ام وی ام 530 :
منبع : ام وی ام |
در اواخر سال 91 آن گونه که سایت نامه گزارش نموده است قیمت های خودروهای و «لیفان» به شرح ذیل اعلام گشته است :
خودروی «لیفان 620» : 49.000.000 تومان (همراه با موتور 1800 CC)
خودروی «لیفان ایکس 60» : 69.900.000 تومان (همراه با موتور 1800 CC)
در حال حاضر که در سال 95 هستیم قیمت خودروی «لیفان 620»چندان تغییراتی را به خود ندیده است .
بر اساس بررسی های صورت گرفته قیمت الان خودروی «لیفان 620» در حدود رنج قیمتی 40 الی 45 میلیون تومان است.
بررسی خودرو:
وقتیکه به ظاهر این خودرو نگاه میکنیم میتوانیم نشانههای یک خودروی مدرن و امروزی را در طراحی آن ببینیم. چراغهای LED، آینههای راهنمادار، نبودن ضربهگیرهای پلاستیکی روی درها که سالهاست از دنیای طراحی خودروها حذف شدهاند، دستگیرههای خارجی کروم، رینگهای آلومینیومی و بسیاری دیگر از المانهای طراحی یک خودروی زیبا و مدرن که در طراحی این خودرو رعایت شدهاند.
چراغهای جلوی این خودرو به طور غیر قابل انکاری شبیه بعضی از مدلهای BMW هستند و چراغها عقب نیز ما را به یاد بنزهای کلاس E و C نسل قبل میاندازد. علاوه بر اینها نمای کلی خودرو نشان از شباهت بسیار زیاد آن به تویوتا کرولا نسل قدیم (2005) دارد. به طوری که یک روز ماشینم را کنار یک تویوتا کرولا همرنگ آن پارک کرده بودم و با دوستم به سمت ماشین میرفتیم و دوستم که بارها سوار ماشین من شده بود، به اشتباه به سمت کرولا رفت و وقتیکه گفتم ماشین من آن یکی است، از شباهت بین دو ماشین حیرتزده شده بود!
علاوه بر این موارد، در داخل خودرو هم طراحی فرمان شبیه برخی از مدلهای مرسدس و داشبورد هم شبیه برخی از مدلهای نسبتاً قدیمی BMW است. البته لازم به ذکر است که شباهتهای این ماشین به بنز و BMW و تویوتا فقط در همین موارد ظاهری است، نه بیشتر! اما برای قشر متوسط ایرانی که توانایی خرید مدلهای اصلی بنز و BMW و حتی تویوتا را ندارند، داشتن خودرویی که شباهتهایی به این نامهای بزرگ دارد هم گزینه بدی نیست. خود شرکت لیفان هم ابایی از بیان شباهتهای خودروهایش با محصولات خودروسازان بزرگ دنیا ندارد. البته نباید فراموش کنیم که کشور ما با سابقه بسیار بیشتر از چین در زمینه خودروسازی، حتی توانایی کپی کاری از روی محصولات بزرگ دنیا را ندارد و در تمام طول حیات خود همواره یک مونتاژکار صرف بوده است. بهگونهای که روزی محصولات هیلمن انگلیسی (پیکان) و شورولت آمریکایی (در شمار بسیار محدود) را مونتاژ میکردیم و بعدها به مونتاژپژو و رنو و نیسان و مزدا و سوزوکی و دوو وکیا و پروتون و … رو آوردیم و امروزه هم با قدرت در حال مونتاژ چینیهایی هستیم که برخی از آنها عمر کارخانهشان به اندازه عمر محصولات جدید خودروسازان ماست!
گذشته از این بحثها، به نظر میرسد که شرکت لیفان توانسته است به امضای خاصی در طراحی محصولاتش برسد. مثلاً جلوپنجره کرومی با آرم لیفان در وسط و یا چراغهای LED جلو و چراغ عقب که یک مستطیل توخالی با لبههای گرد را نشان میدهد و این عناصر هم در مدل 620 و هم X60 و 720 قابل مشاهده است. در مجموع لیفان 620 میتواند از نظر ظاهری نمره خوبی کسب کند و انصافاً در بین خودروهای داخلی ما جزو زیباترین خودروهاست.
منبع : لیفان