در سال 1393 بود که برای فروش اتومبیل های اطلس خودرو که نماینده شرکت «کیاموتورز» است و همچنین ارائه خدمات پس از فروش برای این خودروها عاملیت مجاز 313 اطلس خودرو تشکیل گردید .
عاملیت مجاز 313 اطلس خودرو در راستای به انجام رساندن وظایف و مسئولیت های خود در کنار آنکه نسبت به حفظ محیط زیست متعهد است و همچنین نسبت به صیانت انسان ها متعهد است سعی دارد تا خدماتی با کیفیت مناسب و بالا ارائه نماید .
این شرکت برآن است تا خدماتی را که ارائه می دهد در جهت نیازهایی که مشتریان دارند به انجام برساند .
این کمپانی رضایت مشتریان را با ارائه خدمات مورد نظر ایشان جلب نموده و مشتریان راضی خود را به مشتریانی وفادار تبدیل نماید.
کیا موتورز (به کرهای: 기아자동차) شرکت خودروسازی کرهای است، که بهعنوان زیرمجموعهای ازهیوندای موتور گروپ، محسوب میشود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد.[۳]
کیا موتورز هماکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی مستقر میباشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره دادوستد میشود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن ۳۳٫۹۹۹٪ درصد از سهام کیا موتورز، بزرگترین سهامدار آن بهشمار میآید.
تاریخچه
شرکت کیا موتورز بهعنوﺍن قدیمیترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتولهای فلزی و دوچرخهسازی، شروع به کار نمود. در سال ۱۹۵۲، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساختموتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد.در سال ۱۹۸۶ و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدلهای مزدا مانندمزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدلها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ ۱۲۱۱) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نامهای فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.
کیا موتورز که در سال ۱۹۸۶ تنها ۲۶ دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال ۱۹۸۷ در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه افزایش داد. در سال ۱۹۹۲، کیا موتورز آمریکا، درایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق ۴ شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه ۱۹۹۴۴ بهفروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روشمند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگیهای فروش در سال ۱۹۹۴ مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.
با ﺍین حال، ورشکستگی شرکت کیا در سال ۱۹۹۷؛ که در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیا رخ دﺍد، موجب گردید که ﺍین شرکت توسط دیگر شرکت خودروساز کرهﺍی، هیوندای موتور در سال ۱۹۹۸۸ ﺍز طریق خرید سهام شرکت فورد، که در سال ۱۹۸۶ بخشی ﺍز سهام ﺍین شرکت رﺍ خریدﺍری نموده بود، تصاحب گردد.
در سال ۱۹۹۸، شرکت کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرﺍت خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدلها فورد ﺍسکورت و اپل ﺁسترﺍ در بازار اروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت. سپس در اواسط دهه ۱۹۹۰ مدل هاچبک منتور، با نام کیا شوما عرضه شد. تغییر ظاهری (فیس لیفت) که در سال ۱۹۹۹۹ صورت گرفت، کیا منتور رﺍ همچنان در رده سدان نگاه دﺍشت.
کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال ۱۹۹۹ ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی بافورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت.
خودروی جانشین کیا برﺍی کردوس، یعنی کیا مجنتیس در سال ۲۰۰۱ نتوﺍنست محبوبیت کیا کردوس رﺍ ﺍحیا کند. کیا در سال ۱۹۹۹ با خودروی کیا سدونا وارد بازﺍر خودروهای امپیوی شد. در زمان ﺍرﺍئه ﺍین خودرو به بازﺍر، ﺍرزﺍنترین خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس امپیوی در بریتانیا شناخته شد.
ﺍین مدلها تا سال ۲۰۰۴ که مدل کیا سرﺍتو به بازﺍر عرضه شد، به فروش رفت و همین ﺍمر سبب گردید تا شرکت کیا موتورز، به عنوﺍن یکی ﺍز خودروسازﺍن جدی، وﺍرد عرصه رقابت گردد. خودرویاسیووی کیا اسپورتیج در سرتاسر ﺍروپا عمومیت پیدﺍ کرد، ﺍما ﺍز سال ۲۰۰۲ بود که کیا فروش بیشتری رﺍ ﺍز طریق عرضه مدل کیا سورنتو در بازﺍر بدست ﺁورد.
منبع : کیاموتورز
بنابر آماری که سایت خبری ممتاز نیوز ارائه نموده است قیمت های انواع خودروهای سواری «پراید» محصول شرکت «سایپا» به شرح ذیل گزارش شده است :
لازم به ذکر است که این آمار و ارقام در خصوص قیمت های انواع «پراید» اخیرا به روز رسانی شده است و کاملا جدید و به روز است .
در حقیقت تاریخ دقیق به روز رسانی قیمت های این خودرو در انواع مدل ها چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ اعلام شده است .
خودروی «پراید» به دلیل داشتن قیمتی پایین نسبت به سایر خودروها در کشورما از فروش بالایی برخوردار است .
حال در این قسمت از مقاله قیمت های خودروهای «پراید» را در انواع مدل هایش ذکر می نماییم :
مدل خودرو | مشخصات
| قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار آزاد (تومان) |
---|---|---|---|
سایپا پراید | ۱۱۱ SE
| ۲۱,۱۸۶,۰۰۰ | ۲۱,۳۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید | ۱۳۱ SE
| ۲۰,۶۹۶,۰۰۰ | ۲۰,۹۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید | ۱۳۱ SE تنوع رنگ
| ۲۰,۹۵۶,۰۰۰ | ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید | ۱۳۱ SE پایه گازسوز | ۲۱,۸۵۰,۰۰۰
| ۲۲,۹۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید | ۱۳۲ SE سفید | ۲۰,۵۹۶,۰۰۰
| ۲۱,۱۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید | ۱۳۲ SE تنوع رنگ | —
| ۲۱,۳۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید | ۱۳۲ SE دوگانه | —
| — |
سایپا پراید | ۱۴۱ SE سفید | ۱۹,۴۹۶,۰۰۰
| ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید | ۱۴۱ SE تنوع رنگ | ۱۹,۸۸۰,۰۰۰
| ۱۹,۲۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۵۱ وانت | SE | ۱۸,۶۹۶,۰۰۰
| ۱۸,۳۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۵۱ وانت | EX | —
| — |
منبع : پراید
در تاریخ تیر ماه سال ۱۳۹۵ قراردادی میان دو شرکت «ایران خودرو» و «پژو» بسته شد که به موجب آن قرارداد یک کمپانی همکاری مشترک (JV) تشکیل گردیده است و هدف آن تولید نمودن و وارد کردن و همچنین توزیع نمودن خودروهای جدید شرکت «پژو» است .
در اوایل سال ۱۳۹۶ نخستین اتومبیل های تولید گردیده در سایت تهران به بازارها وارد خواهد شد .
برای شرکت ایکاپ نمایندگانی از میان نمایندگی های برگزیده شده از کمپانی «ایران خودرو» در فاز اول انتخاب شده است .
قرار بر این است که فاز اول این گونه آغاز گردد : در تهران چند نمایندگی و همچنین در شهرهای بزرگ چند نمایندگی به وجود آید و همچنین در هر استان یک نمایندگی به وجود آید .
و در مراحل بعد با استانداردسازی و ارتقا و ارزیابی مجدد و انعقاد قرارداد ھمکاری، نھایی خواھد شد.
ھمکاری نمایندگی در سطوح ۱ ،۲ و ۳ به شرح زیر تعریف شده است:
نمایندگی سطح ۱ :
· ثبت نام خودرو
· تحویل خودرو
· انجام کلیه خدمات گارانتی و وارانتی
· انجام خدمات سرویس سریع
نمایندگی سطح ۲ :
· ثبت نام خودرو
· تحویل خودرو
· انجام خدمات سرویس سریع
نمایندگی سطح ۳ :
ھمچنین با افزایش تولید، توسعه ی متناسب شبکه با افزایش تعداد نمایندگی ھا و از طریق ارزیابی قابلیت ھا و تحلیل نتایج حاصله خواھد بود و نمایندگی ھای دارای شرایط ھمکاری به شبکه موجود ملحق خواھند شد جھت ارایه سرویس متناسب با کیفیت و سطح تکنولوژی محصول و ایجاد رضایتمندی برای مشتریان، نیاز به نیروی انسانی ماھر و دوره دیده، تجھیزات تعمیرگاھی استاندارد، فضای مناسب جھت نمایش خودرو و … در نمایندگی است.
ھر نمایندگی که شرایط اولیه سطح ۱ و ۲ ھمکاری در زمان ارزیابی را احراز نماید و پس از پیاده سازی استانداردھا تحت نظارت کارشناسان شرکت ایران خودرو، به شبکه فروش و خدمات پس از فروش محصولات ایکاپ خواھد پیوست. ارزیابی عملکرد در دوره ھای زمانی مشخص تکرار و بر اساس نتایج حاصله در سطح ھمکاری تجدید نظر خواھد شد.
برخی از موارد این ارزیابی ھا به شرح ذیل می باشد:
· پیاده سازی آخرین نمای استاندارد ایران خودرو
· نصب لوگوی پژو در نواحی تعیین شده
· استقرار سیستم یکپارچه خدمات و بازرگانی ایساکو
· تخصیص بخشی از فضای نمایشگاه به برند پژو
· تجھیزات تعمیرگاھی استاندارد مانند اتاق رنگ، جک شاسی کش
· نیروی انسانی دوره دیده و ماھر
· تضمین سپاری به ایران خودرو و ایساکو مطابق ضوابط
برای رسیدن به بالاترین درجه از رضایت مشتریان، کلیه فعالیت ھا در فروش و خدمات پس از فروش مطابقِ استانداردھای ابلاغی خواھد بود.
منبع : پژو
در واقع کمپانی «سایپا» یدک وظیفه بررسی نمودن فعالیت های نمایندگی ها و ارزیابی کردن فعالیت های آن ها را بر عهده دارد «سایپا» یدک نمایندگی های شرکت «سایپا» را از لحاظ توسعه کمی و کیفی مدیریت می کند .
در تاریخ 26/12/70 بود که شرکت «سایپا» یدک تاسیس گشت .
«سایپا» یدک جهت ارائه نمودن خدمات پس از فروش محصولات کمپانی «سایپا» و همچنین به منظور تهیه نمودن قطعات یدکی خودروهای شرکت «سایپا» تاسیس گشته است .
شرکت بازرگانی «سایپا» یدک مسؤلیت خدمات پس از فروش محصولات «سایپا» را عهده دار می باشد تا از این طریق بتواند علاوه بر جلب رضایت مشتریان ارزش افزوده بیشتری را برای محصولات «سایپا» ایجاد نمایند.
عرضه قطعات یدکی ، افزایش کمی و کیفی خدمات ، اجرای نظام آراستگی ، عرضه قطعات یدکی با برند سایپا ، استقرار کارشناسان فنی در نمایندگی ها مجاز و همچنین آموزش تعمیرکاران در شبکه گسترده خدمات پس از فروش در داخل و خارج از میهن اسلامی را سرلوحه اهداف خود قرار داده است .
این شرکت با تاسیس شرکت امداد خودرو سایپا در سطح کشور از طریق شبکه گسترده نمایندگی های مجاز امنیت خاطر و آسایش را برای مشتریان فراهم کرده است .
این شرکت از طریق سیستم صدای مشتری و واحد نظر سنجی خود دیدگاه نسبت به نحوه عملکرد و برخورد عوامل مجاز ، برخورد پرسنل سایپا یدک ، نحوه ارائه خدمات ، کیفیت خودرو و کیفیت قطعات جویا شده از طریق واحد مشتریان هرگونه انتقاد و پیشنهاد مشتریان را دریافت کرده و مورد رسیدگی قرار می دهد .
سیستم گردش اطلاعات در شرکت مکانیزه شده ، به طوری که با پذیرش خودرو در نمایندگی مجاز ( در اقصی تقاط کشور ) اطلاعات مربوط به نقایص خودرو و نیاز به قطعات یدکی به واحد گارانتی یا بازرگانی شرکت منعکس می گردد و در راستای تامین خدمات محصولات صادراتی شرکت سایپا ، این شرکت از انعقاد قرارداد خدمات پس از فروش با خریداران خودرو و ارسال قطعات به آنها گام مهمی در ارائه خدمات پس از فروش مطلوب در خارج از کشور برداشته است .
منبع : سایپا
کمپانی «ایران خودرو» به مناسبت نوروز سال ۱۳۹۵ شرایط فروش اقساطی برای خودروهایش در نظر گرفته است .
کمپانی «ایران خودرو» در حال حاضر آخرین شرایط فروش اقساطی و همچنین پیش فروش خودروهای خود را منتشر نموده است .
آغاز فروش قطعی محصولات کمپانی «ایران خودرو» از تاریخ یکم اسفند ماه تا زمانی که ظرفیت تکمیل گردد خواهد بود .
کمپانی «ایران خودرو» یکی از بزرگ ترین شرکت های خودروسازی در کشور ما است که مشتریان زیادی را به سوی خود جذب نموده است از این رو در این مقاله شرایط فروش اقساطی محصولات این کمپانی را آن گونه که خود شرکت اظهار داشته است آورده ایم :
منبع : ایران خودرو