خودروی «رنو کولیوس» توسط کمپانی «پارس خودرو» در کشور ما به تولید می رسد . «پارس خودرو» یکی از مهم ترین زیرمجموعه های شرکت «سایپا» است .
قیمتی برابر با ۲۹٫۹۹۰ دلار برای خودروی «رنو کولیوس» در مدل پایه ی تک دیفرانسیل تعیین کرده اند .
این خودرو یک مدل دیگر نیز دارد که با نام ZEN معرفی گشته است .
مدل ZEN مدل متوسط این اتومبیل به حساب می آید .
برای خودروی «رنو کولیوس» در مدل ZEN و تک دیفرانسیل قیمتی معادل ۳۳٫۹۹۰دلار درنظر گرفته شده است و برای مدل دو دیفرانسیل آن ۳۶٫۴۹۰ دلار در نظر گرفته شده است .
و نهایتا قیمتی معادل ۴۴٫۴۹۰ دلار برای آخرین تیپ خودروی «رنو کولیوس» در نظر گرفته شده است که این مدل به صورت ۴ چرخ متحرک است .
«رنو» نسل جدید خودروهای خود را با زبان طراحی متفاوت و بسیار زیبایی طراحی کرده است. این شرکت فرانسوی قصد دارد با طراحی زیبا و امکانات رفاهی متعدد، آمار فروش خود را افزایش دهد.
کراساوور کولیوس نیز یکی از خودروهای رنو است که تحت تغییرات گستردهای قرار گرفته است. نسل پیشین این خودرو در بازار داخلی ایران نیز عرضه شده بود. حال کولیوس ۲۰۱۶ با بهبودهای متعدد برای قدرتنمایی و رقابت با رقبای قدرتمند آسیایی خود به بازار عرضه شده است.
سرانجام رنو قیمت گذاری و مشخصات کراس اوور کاملا جدید کولیوس را اعلام کرد.
این مدل که در ماه آوریل به بازار عرضه خواهد شد از پلتفرم CMF C/D استفاده میکند که در نیسان X-Trail نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این پلتفرم به صورت مشترک طی همکاری این دو شرکت فرانسوی و ژاپنی ساخته شده است. رنو کولیوس جدید دارای طول ۴۶۷۰ میلیمتر است که ۱۵۰ میلیمتر طویلتر از مدل قبلی آن است؛ این افزایش ابعاد سبب شده تا این خودرو از نظر ابعادی بیشتر به هیوندای سانتافهی ۴.۷ متری نزدیکتر شود.
با وجود این که سخنانی در خصوص احتمال عرضهی این خودرو به همراه هفت عدد صندلی وجود دارد اما در حال حاضر نسل جدید کولیوس تنها به صورت پنج نفره عرضه خواهد شد و احتمالا رنو برای کسانی که خواهان سه ردیف صندلی هستند مدل گرانتر Espace را عرضه خواهد کرد.
ضمنا رنو برای سرنشینان عقب این خودرو فضای زیادی را در نظر گرفته است و سرنشینان عقب از فضای پای بزرگی به میزان ۲۸۹ میلیمتر برخوردار خواهند بود. فضای حمل بار کولیوس هم افزایش یافته و به میزان ۶۲۴ لیتر رسیده است. رنو هنوز فضای بار این خودرو را در حالتی که صندلیهای عقب خوابانده شوند را اعلام نکرده است؛ اما گفته که این خودرو از فضای داخلی بیشتری نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است.
در تمامی مدلهای کولیوس از پیشرانهای مشترک با نیسان X-Trail استفاده شده است؛ این پیشرانهی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه دندهی ضریب متغیر از نوع (CVT) که مورد بازنگری قرار گرفته است، به چرخها ارسال میشود.
منبع : پارس خودرو
قیمت خودروی «سمند سورن» توربو که محصول کمپانی «ایران خودرو» است به مبلغ 2.900.000 تومان بالاتر از نسخه های ساده (EF7) «سمند» است .
حال با این افزایش قیمتی که برای خودروی «سمند سورن»در نظر گرفته شده است قیمت کلی این خودرو را در حدود قیمتی کمتر از 40.000.000 تومان می توان در نظر گرفت .
آن گونه که خبر رسیده است سری اول این خودرو قرار است با تیراژی در حدود 250 دستگاه تولید گردد .
خودروی «سمند سورن» توربو قرار است به عنوان مدل 95 روانه بازارها گردد .
تغییرات فنی پیشرانه و گیربکس «سورن توربو» :
از جمله مهمترین تغییرات انجام شده برای تجهیز EF7 به توربوچاجر، می توان به تعویض پیستون ها با نمونه های مستحکم تر و تراکم پایین، طراحی مجدد محفظه احتراق و سرسیلندر، طراحی منیفولد اگزوز مناسب برای توربو و قطعات مربوطه، افزوده شدن اینترکولر برای خنک کاری هوای فشرده شده خروجی از توربو و استفاده از سوپاپ های دود سدیمی اشاره کرد.
با این حساب باید گفت که تغییرات پیشرانه اصولی انجام شده و مهندسان شرکت ایپکو که مسئولیت طراحی و توسعه این پیشرانه را بر عهده داشته اند تلاش حداکثری را برای حفظ دوام و افزایش راندمان این پیشرانه به کار بسته اند.
اما در مبحث گیربکس شرایط متفاوت است و بر طبق فایل های رسمی ضرایب دنده های 3 تا 5 و ضریب دیفرانسیل نسبت به نمونه اتمسفریک سبک تر شده اند.
ضریب دنده یک سنگین تر شده و ضریب دنده 2 نیز ثابت مانده است، بنابراین شتاب گیری خوب و قدرتمند سورن توربو در دنده یک در کنار افزایش 50 اسب بخاری قدرت پیشرانه، به سنگین شدن ضریب دنده 1 نیز ارتباط دارد.
ماحصل تمام تغییرات افزایش قدرت پیشرانه به حدود 150 اسب بخار و رسیدن گشتاور به 217 نیوتن متر است. این درحالیست که براساس اطلاعات رسمی شتاب گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 10 ثانیه انجام می شود که در حدود 3 ثانیه بهتر از مدل معمولی EF7 با 100 اسب بخار قدرت است.
مصرف سوخت این مدل نیز در سیکل ترکیبی در حدود 7.4 لیتر اعلام شده است که کاهش حدود 2 لیتری را نشان می دهد، بنابراین باید کل پروژه را از نظر دست یابی به اهداف تعیین شده، موفق توصیف کرد.
منبع : سمند
این گونه پیش بینی می شود که اگر شرکت «رنو» خودروی «رنو مگان» ۲۰۱۷ را در اوایل سال ۲۰۱۷ روانه بازارهای جهانی کند پیش از آن که سال ۱۳۹۶ شروع شود شرکت هایی که وارد کننده هستند این خودرو را به کشور ما وارد خواهند کرد .
برخی ها بر این عقیده هستند که خودروی «رنو مگان» ۲۰۱۷ قیمتی پایین تر از ۱۳۰میلیون تومان دارد این اشخاص دلیل گمانشان را در این می دانند که اتومبیل «فلوئنس E4» در حال حاضر دارای قیمتی پایین تر از ۱۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است از این رو قیمت خودروی «رنو مگان» ۲۰۱۷ را هم در همین رنج می دانند.
نسل دوم خودروی «رنو مگان» در میان ایرانیان از محبوبیت بالایی برخودار بود .
ایرانیان «مگان» را با نسل دوم آن می شناسند و نشان دادند که اعتماد زیادی به نام این خودرو می کنند. محبوبیت نسل دوم «مگان» به حدی بود که سال ۹۳ قیمت این خودرو در بازار آزاد، بعد از توقف تولید به ۱۲۶ میلیون تومان هم رسید و گاهی بیشتر از یک «فلوئنس» فول معامله می شد.
رنو با ارائه سدان اسپرت مگان توانسته جایگاه خود را در میان خودروسازان بزرگ دنیا تثبیت کند؛ هنوز این کارخانه فرانسوی قیمتی برای رنو مگان ۲۰۱۷ اعلام نکرده است، اما با دانستن قیمت هاچبک ۲۳۹۵۶ دلاری و مدل اسپرت Tourer ۲۵۳۲۴ دلاری میتوان حدس زد که سدان رنو مگان باید قیمت حدود ۲۵۵۰۰۰ دلار داشته باشد، اما به زودی در سال آتی میلادی قیمت آن اعلام خواهد شد.
ایمنی رنو مگان ۲۰۱۷ :
رنو در بخش امنیت مگان از هیچ چیز کم نگذاشته و خودرو را همچون زره ای برای سرنشینان قرار داده است ، گواه آن کسب ۵ ستاره مقتدرانه از سازمان مطرح EURONCAP می باشد.
از جمله ویژگی های امنیتی رنو مگان جدید می توان موارد زیر را نام برد :
سیستم ضد قفل ترمز ها ABS ، سیستم نیروی ترمز الکترونیکی EBD ، سیستم ترمز کمکی سطوح شیب دار HSA ، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ، سیستم تعدیل و ضد لرزش ASR ، ترمز پارک الکترونیکی ، کیسه هوای دو مرحله ای تطبیقی راننده و سرنشین جلو ، کیسه هوای پرده و جانبی در جلو و عقب ، کیسه قفسه سینه برای راننده و سرنشین جلو ، سیستم ایزوفیکس ، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها (TMPS).
پیشرانه و مشخصات فنی رنو مگان ۲۰۱۷ :
همانند کارخانههای آمریکایی، وسایل نقلیه رنو هم لیستی از موتورهای مختلف را دارند که در مورد مگان سدان هم ۵ موتور متفاوت برای مشتریان در نظر گرفته شده است. اولین نوع موتور بنزینی ۱.۶ لیتری با توان ۱۱۵ اسب بخار، گشتاور ۱۵۶ نیوتن متر و جعبه دنده دستی ۵ سرعته یا ۱.۲ لیتری توربوشارژ با توان ۱۳۰ اسب بخار، گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر با جعبه دنده دو کلاجه ۷ سرعته یا ۶ دنده دستی تولید میشوند. مصرف سوخت برای موتور ۱.۶ و ۱.۲ لیتری به ترتیب برابر با ۶.۳ و ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی و خروجی دیاکسید کربن ۱۴۲ و ۱۲۲ گرم در هر کیلومتر است.
موتورهای دیزلی ۳.۷ لیتری با سه توان ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر، ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر و ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر با گیربکس دستی ۶ دنده موجودند که برای موتور دیزلی با توان ۱۱۰ اسب بخار میتوان گیربکس ۶ دنده دو کلاجه را هم سفارش داد. مصرف سوخت برای موتورهای دیزلی به طور میانگین ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و خروجی دیاکسید کربن ۱۰۳ گرم در هر کیلومتر هست.
منبع : رنو
در نیمه اول سال 2016 بود که نسل 4ام خودروی «اسپورتیج» به عنوان مدل 2017 روانه بازارهای اروپا شد .
بعد از آن که خودروی «اسپورتیج» 2017 به بازارهای اروپا وارد شد نوبت به بازارهای آمریکا رسیده بود از این رو روانه بازارهای آمریکا گشت و در حال حاضر هم نوبت به بازارهای کشورما رسیده است .
خودروی «اسپورتیج» 2017 دیگر رقیب خودروهایی چون : «امجی GS» و «میتسوبیشی ASX» و «هیوندای توسان» به حساب خواهد آمد .
خودروی «اسپورتیج» در کشور ما با قیمتی در حدود 190.000.000 تومان خرید و فروش می گردد .
«اسپورتیج» 2017، در بازار آمریکای شمالی قیمت پایهای 23,000 دلاری دارد.
اسپورتیج؛ همچنان ایمن است
نسل سوم اسپورتیج به لحاظ ایمنی خوب بود ولی حالا در نسل چهارم خوبتر شده! اسپورتیج هم در بازار آمریکا و هم در بازار اروپا، تستهای تصادفش را با موفقیت پشت سرگذاشته است. اسپورتیج 2017 از طرف موسسه ایمنی IIHS آمریکا توانست لقب Top Safety PickPluss بگیرد؛ بدین معنی که خودرو در تمام تستهای این موسسه بالاترین امتیاز ممکن را گرفته است.
برای بازار اروپا هم کیا به سراغ موسسه ایمنی euroNCAP رفته است. نسل جدید اسپورتیج توانست از این موسسه 5 ستاره کامل را دریافت کند. البته در سال 2010 هم نسل سوم اسپورتیج 55 ستاره ایمنی از این موسسه گرفته بود و همانطور که در جدول زیر مشخص است، ایمنی نسل سوم در برخی موارد حتی از نسل چهارم هم بهتر است!
اسپورتیج 2017 با اینکه در بازارهای جهانی به پیشرانه جدیدی مجهز شده است اما این کرهای با همان پیشرانه نسل قبلش به ایران میآید. البته این پیشرانه هم در قدرت و هم در مصرف سوخت، اندکی بهتر از گذشته است.
اسپورتیج 2017 هم بصورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است و هم با سیستم محرکه AWD که خوشبختانه مورد دوم در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته است. سیستم AWD اختصاصی کیا Dynamax نام دارد که از سال 2010 روی محصولات کیا قرار گرفت ولی جدیدترین نسخه آن برای نخستینبار روی سورنتو 2016 استفاده شد. داینامکس با سیستم توزیع گشتاور در پیچها (TVCC) کار میکند. برخلاف AWDهای معمولی (که بعد از اتفاق، واکنش نشان میدهند) داینامکس میتواند در هر لحظه گشتاور منتقل شده به چرخها و همچنین هرزگردی آنها را رصد کند.
منبع : کیاموتورز
یکی دیگر از محصولات کمپانی «سایپا» خودروی «پراید ۱۱۱» در مدل SE است .
می توان در این خودرو که دارای بدنه ای هاچ بک است تفاوت هایی را نظاره گر شد تفاوت هایی در قسمت چراغ های جلو و چراغ های عقب آن .
در بازار اتومبیل های کشورما خودروی «پراید ۱۱۱» SE با رنگ سفیدش توانسته است عنوان ارزان ترین خودرو را به خود اختصاص دهد .
قیمت ارزان این خودرو در کنار مسائلی همچون : افزایش استحکام خودرو نسبت به نسخه های پیشین و همچنین به وجود آوردن تغییروتحولاتی در موتور این خودرو به منظور بهینه ساختن مصرف سوخت آن این خودرو را به یک گزینه خوب مبدل ساخته است .
و در نهایت باید این را هم در این جا اضافه نمود که خودروی «پراید ۱۱۱» SE گزینه ای خوب برای استفاده نمودن در خطوط بین شهری است .
این خودرو با موتور ۱۳۰۰ سی سی خود توانی به اندازه ۶۸ اسب بخار دارد و علاوه براین توانسته است استاندارد یورو ۴ جهت حفظ محیط زیست را کسب کند.
مشخصات فنی «پراید ۱۱۱» SE :
تاریخ | کف قیمت | سقف قیمت
|
---|---|---|
قیمت روز | ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۱,۹۰۰,۰۰۰
|