دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اپتیما 2016 بهتراست یا کمری 2016

دو خودروی «کیا اپتیما» 2016 محصول شرکت «کیاموتورز» و «تویوتا کمری» 2016 محصول شرکت «تویوتا»  از جمله خودروهایی می باشند که به اشخاصی پیشنهاد می شود که به دنبال یک سدان باکیفیت و جدید می باشند .

بعد از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که خودروهای «کیا اپتیما»2016 و «تویوتا کمری»2016 مدل های پیشرانه های مختلفی را در اختیار قرار می دهند .

برای هر دو خودروی مذکور توانایی ها و قابلیت های مختلف و گوناگونی در نظر گرفته شده است که به صورت استاندارد و یا سفارشی وجود دارد .

مصرف سوخت و کابین داخلی جادار نیز از دیگر ویژگی های این دو خودرو به شمار می رود.

اما کدامیک از این دو گزینه ی بهتری خواهد بود؟ کدام خودرو با نیازهای شما سازگاری بیشتری دارد؟

مقایسه ی جزئی به عمل آمده از این دو مدل، در تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد.  نگاهی خواهیم داشت به قابلیت های جدید کیا اپتیما و تویوتا کمری .

کیا اپتیما 2016

مدل اپتیما شرکت کیا برای سال 2016 کاملا بازطراحی شده است. علاوه بر طراحی کاملا جدید در نمای ظاهری و کابین داخلی، آخرین نسخه ی این خودرو با قابلیت های جدید و پیشرانه ی توربوشارژر سازگار با محیط زیست نیز در دسترس قرار گرفته است؛ این گزینه برای کسانی در نظر گرفته شده که توانایی خرید مدل هیبریدی کیا اپتیما را ندارند.

تویوتا کمری 2016

این خودرو در سال گذشته به طور کل تغییر کرده است؛ بنابراین در سال 2016، بدون هیچ تفاوتی عرضه می شود.

منبع : کیاموتورز

رنو کوئید(جانشین پراید) : تهدیدی برای سایپا

کمپانی های «ایران خودرو» و «سایپا» هر یک در طی مذاکراتی که با شرکت فرانسوی «رنو» داشته اند گسترش دادن همکاری های خود با این شرکت فرانسوی در دوران پسابرجام را  به در دست گرفتن تولید خودروی «رنو کوئید» مشروط نموده بودند .

در واقع به صورت همزمان هر دو خودروساز بزرگ کشورمان یعنی «سایپا» و «ایران خودرو» در طی یک سال گذشته خواهان آن بوده اند که تولید خودروی «رنو کوئید» را در کشورمان به دست بگیرند .

خودروی «رنو کوئید» که یک خودروی ارزان قیمت می باشد احتمال دارد که به صورت مستقل توسط خود  «رنو» به تولید برسد .

به عبارت دیگر : با این حال به توجه به اقدام اخیر «رنو» در انعقاد تفاهمنامه همکاری برای تولید محصولات خود به طور مستقل در ایران، احتمال تولید مستقل خودروی «کوئید» در ایران از سوی «رنو» نیز افزایش یافته است.
در این زمینه اخیرا رنو تفاهمنامه‌ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منعقد کرده که براساس آن یک شرکت خودروسازی جدید با مشارکت دو طرف تاسیس خواهد شد که سهم رنو در آن ۶۰ درصد بوده و این شرکت فرانسوی می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را به صورت مستقل در ایران ایجاد کند.

در این شرایط در صورت تولید مستقل کوئید در ایران از سوی رنو، این خودرو احتمالا در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد و با توجه به جذابیت‌های ظاهری، فنی و کیفی آن در مقایسه با خودروهای پراید و تیبا، می‌تواند مشتریان این خودروها را به سوی خود جذب کند.

به این ترتیب از هم‌اکنون زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است و این خودروساز بزرگ ایرانی باید به  فکر جایگزین مناسبی برای پراید به عنوان پر تیراژترین خودروی تولیدی‌اش باشد تا بتواند با خودرویی مانند کوئید در ایران رقابت کند.

مشخصات کوئید

طول خودرو ۳۶۸۰ میلی متر و عرض آن ۱۵۸۰ میلی متر و فاصله کف خودرو تا زمین ۱۸۰ میلی متر می باشد .

موارد کلیدی :

اندازه چرخ ها ۱۳ -۱۴ اینچ

پوشش پلاستیکی در دو طرف خودرو

فاصله کف خودرو تا زمین ۱۸۰ میلی متر

اگزوز همرنگ بدنه

سیستم صوت و تصویر با صفحه نمایش ۷ اینچی (۱۸ سانتی متری )

استایل ظاهر SUV

حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

منبع : پراید

بهبود ظاهر و بدنه پژو ۴۰۷ جدید

در خودروی «پژو ۴۰۷» جدید در قسمت های جانبی بدنه خودرو بخش های سیاه رنگی به وجود آمده است که طراحی جدیدی را در این خودرو خلق کرده است .

قسمت های سیاه مذکور ترکیبی از تناسب را بین رنگ سیاه خود و خطوط باریک متقاطع به وجود آورده است .

یک ورودی هوای متفاوت در خودروی «پژو ۴۰۷» جدید در دو مدل سالون و استیشن در ناحیه جلویی خودرو به وجود آمده است .

ورودی هوای متفاوت گفته شده توانسته است هم در بحث زیبایی خودرو و هم در بحث فنی آن بهبود هایی را به وجود آورد .

یک جلو‌پنجره جدید که با ظرافت انحنا داده شده است، هوای ورودی نیز به همین طریق وارد می‌شود.

این جلوپنجره از سه میله افقی که از جنس کروم و یک میله عمودی متقاطع، ساخته شده است.

وضیعت متقاطع و شیب آن باعث شده که نور را جذب نماید و به جلو پنجره جلوه خاصی بدهد که بدون اینکه تاثیر سویی در عمل خنک کردن داشته باشد، سبب می شود قسمت‌های مکانیکی کمتر به نظر بیایند.

برای حفاظت از خودرو در برابر ضربات و ایجاد رفاه بیشتر برای صاحبان ۴۰۷، حس‌گر فاصله جلو نیز علاوه بر حس‌گر فاصله عقب به این خودرو افزوده شده، بنابراین سپر جلو به چهار سنسور ظریف که اطلاعات را برای سیستم جمع آوری می‌کنند مجهز شده .
از مهم‌ترین و زیبا‌ترین قسمت‌های در، محافظ (زه) بدنه می‌باشد که همرنگ با بدنه است و با لایه کرومی زینت داده‌شده.
قسمت عقب ۴۰۷جدید از هویت اسپرت نوع کوپه گرفته شده که خصوصیات منحصر بفردی دارد. پنل پایین قسمت عقب طراحی کاملا جدیدی دارد و دارای سرپوش محافظ است و با مهره کرومی تزیین شده است.

قسمت پایین آن با شبرنگ بسیار ماهرانه به پویایی خودرو کمک کرده در حالی که قسمت بالای این پنل جدید، پایه رکاب درب را که مورد بازبینی قرار گرفته شکل می‌دهد.

شکل جدید پنل عقب ظاهر تنومند قسمت عقب ۴۰۷را برجسته کرده و همچنین با جادادن چهار سنسور در درون سپر به صورت کاملاً هوشمندانه و هم‌سطح با آن از تداخل آن‌ها در ظاهر آن کاسته است.
چراغ‌های عقب که کاملاً از نظر طراحی دگرگون شده‌اند این ابتکار را هم در روز و هم در شب نمایان می‌کنند. مشخصه ای که ظاهر آن را در طول روز کاملاً متفاوت کرده است رنگ قرمز یاقوتی و سفید بلوری چراغ دنده عقب و راهنما های آن می‌باشد. در شب وظیفه بازتاب نور، از چراغ به شبتاب های افقی دو طرف پلاک منتقل می‌شود.
حجم جدید نور‌، بازتاب قرمز شفاف آن که با کروم احاطه شده و همچنین بخش خارجی چراغ که بزرگ‌تر به‌نظر می‌آید، به کیفیت ظاهری آن افزوده ، که این امر به خاطر کیفیت بالای تولید آن است.

منبع : پژو

آریو : طراحی داخلی زیبا

اطلاعاتی در خصوص طراحی داخلی «آریو» مونتاژ شده توسط «سایپا» :

زمانی که به درون خودروی «آریو» وارد می شوید با مونتاژی با کیفیت خیلی خوب مواجه می شوید در واقع مشاهده خواهید نمود که در درون این اتومبیل همه چیز به خوبی با یکدیگر چفت شده است .

همه در زمانی که «آریو» را خریداری می نمایند به نسبت پولی که پرداخت می کنند توقع ندارند که با کابین لوکسی مواجه شوند ولی با وجود توقع نداشتن در زمان ورود به کابین با یک طراحی خیلی عالی روبه رو می شوند .

در واقع باید گفت که «آریو» در رنج قیمتی 50.000.000 تومان بهترین طراحی داخلی را از آن خود ساخته است .

داشبورد نه خیلی شلوغ و نه خیلی خلوت، تریم چوبی با فرمانی که در سمت چپ قرار گرفته در کنار دکمه‌های کنترل کننده یک فضای خوب را ایجاد کرده‌اند.

کابین جادار

یکی دیگر از دلایلی که شما را تشویق خواهد کرد به سراغ این سدان چینی بروید، احتمالا ابعاد داخلی کابین آن است.

چرا که شما اگر یک خانواده ۴ نفره را داشته باشید به راحتی میتوانید در داخل این خودرو مستقر شده و به مسافرت‌های درون شهری یا برون شهری خود بپردازید.

طراحی ظاهری زیبا

همه ما قبول داریم که تویوتا یک کمپانی فوق‌العاده در تولید خودرو است، ولی اگر شما بخواهید با وضعیت کنونی کشورمان یک خودروی تویوتا حتی مدل ۲۰۰۵ و یا ۲۰۰۶ هم بخرید باید بیش از ۷۰ میلیون تومان هزینه کنید، تا خودرویی را بخرید که چندین سال از زمان تولید آن گذشته است. شما با خرید S300 می‌توانید یک کپی دقیق از TOYOTA ALLION 2007 را سوار شوید.

بنابراین شما با حدود ۵۰ میلیون تومان می‌توانید سوار یک خودرو با شکل ظاهری تویوتا شوید.

چهره ظاهری آریو یا همان s300 بسیار یک‌دست و هماهنگ طراحی شده، و طرز قرار گیری و طراحی چراغ‌ها در کنار جلوپنجره زیبا یک خودرو شیک را پدید آورده است.

البته شاید طراحی این خودرو از نظر شما کمی قدیمی باشد ولی در شرایط کنونی کشور از لحاظ ظاهری، آریو یک امتیاز مثبت خواهد گرفت.

منبع : سایپا

H30 کراس در چه شرایطی وارد بازار شد؟

خودروی «H30 کراس» توسط کمپانی «ایران خودرو» در سال ۱۳۹۴ نوید ورود به بازار را به مردم داد حال می خواهیم ببینیم که این خودرو در چه شرایط و موقعیتی وارد بازارها شده .

در بازار خودروی کشور ما و در حدود قیمتی زیر ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان تنوع بسیار پایین می باشد و متاسفانه یک خودروی با امکانات تکمیل شده با این قیمت وجود ندارد .

یکی از راه هایی که پیش روی خریداران خودروی زیر ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد این است که به سراغ خودروهای خوب و البته  دست دوم  کره و یا ژاپن و یا فرانسه … بروند و خیالشان راحت باشد که خودرویی که خریده اند نام و آوازه ای خوش دارد و می توان به آن اعتماد کرد اما متاسفانه در این راه مشکلی وجود دارد و آن این است که خیلی از خودروهای قدیمی که اصالتی خوب داشتند دیگر تولید نمی شوند و پیدا کردن قطعات مورد نیاز برای همان دسته محدودی که وجود دارد نیز سخت و مشکل است مانند خودروی «مزدا ۳۲۳» .

به همین علت بسیاری از مصرف کنندگان خودروهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان، برای انجام ریسک کمتر به سراغ خودروهای صفر می روند.

واقعیت این است که بعد از رفتن ۲۰۶ تیپ۶ و V9، کمی بازار خودروهای این رده قیمتی از تب و تاب افتاد و دیگر گزینه اتوماتیک قابل اعتمادی دیده نمی شد.

تندر۹۰ اتوماتیک هم با ویژگی های فنی بارز، نتوانست به خاطر ظاهرش آنچنان محبوب ظاهر شود.

در این میان بود که نسخه های کم کارکرد ۲۰۶ تیپ۵ مدل ۹۱ گاهی تا ۴۵میلیون تومان معامله می شد و برخی نمایشگاه داران، نسخه های صفر موجود در انبار این خودرو را تا ۵۳ میلیون تومان برای فروش می گذاشتند.

رنو ساندرو در سال گذشته توانست به عنوان یک هاچبک فرانسوی نظر بخش عمده ای از بازار را جذب کند. در این میان رقیب اصلی گروه خودروسازی سایپا، برگ برنده را به نمایش گذاشت.

در فروش خودرو H30 کراس دو اقدام کم سابقه اتفاق افتاد.

اول این بود که ایران خودرو قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان را برای این هاچبک کراس چینی در نظر گرفت و دوم، استقبال عجیب خریداران بود.

آمار فروش ایران خودرو، بیش از ۱۵ هزار متقاضی را برای این خودرو نشان می دهد و حال و هوای حواله های H30 کراس نشانگر این است که بازار آزاد این خودرو به محض ورود به خیابان ها داغ می شود و احتمالا در نمایشگاه ها تا ۵۲ میلیون تومان به فروش می رسد.

چندی پیش شرایطی فراهم شد تا با نسخه مونتاژ داخل این خودرو ملاقاتی داشته باشیم و طی ۴ روز آن را مورد بررسی در شرایط مختلف قرار دهیم.

منبع : ایران خودرو