دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

بررسی طراحی داخلی دنا (جانشین سمند)

برای بحث نمودن در خصوص اتومبیل «دنا» باید بگوییم که در حال حاضر هیچ گونه قطعیتی درباره طراحی داخلی این خودرو وجود ندارد .

چراکه تا به الان هیچ گونه قطعه ای که ساخته و نهایی شده باشد به ما نشان داده نشده است .

ولی گذشته از همه این حرف ها بنابر آن طرح هایی که انتشار پیدا کرده است مشخص می باشد که تغییرات در طراحی داخلی خودروی «دنا» به عنوان جانشین «سمند» بیشتر در حوالی داشبورد خودرو و همچنین غربیلک فرمان می باشد .

این بخش نیز گویا در طراحی از دو خودروی متفاوت کپی برداری شده است که البته این بار هردو کره ای هستند.

 در طراحی داشبورد «دنا»، آنچه بیشتر از همه به نظر می رسد، کپی برداری داشبورد، کنسول میانی و دریچه های هوا از خودروی «هیوندا سوناتا وای اف» ( سوناتا نسل ششم) است که البته باید گفت انتخاب بسیار خوبی بوده چراکه طراحی داشبورد و کنسول از نقاط قوت «هیوندا سوناتا وای اف» است.

در ضمن این طراحی با طرح دماغه و پیشنانی خودرو تناسب خوبی دارد غربیلک نیز از خودروی دوولاستی آمده است که طرحی زیبا و متناسب و در عین حال خوش دست و به دور از شلوغی و آشفتگی دارد.

مشخصات فنی دنا :

 از دیگر نکات مبهم در پروژه NX7 یا همان دنا، بشخ فنی ان است آنچه در خروجی خبرگزاری های منسوب به ایران خودرو در باره مشخصات فنی این خودرو ذکر شده، آن است که دنا با دو پیشرانه مختلف قابل سفارش خواهد بود پیشرانه اول موتور EF7 یا همان نسل اول موتور ملی است. EF77 موتوری است با ظرفیت ۱۶۴۸ سی سی و پایه گازسوز که طبق ادعای ایران خودرو توانایی تولید ۱۰۵۵ اسب بخار قدرت با گاز و ۱۱۰۰ اسب بخار با بنزین را داراست.

 این موتور که در حال حاظر روی انواع سمند، پارس و رانا قابل سفارش است، در بازار به موتوری نه چندان پرتوان و در عین حال کم مصرف و کم استهلاک اما به شدت پر هزینه و با تعمیرات و نگهداری دشوار مشهور است.

 موتور دیگری که برای دنا در نظر گرفته شده و به احتمال زیاد اولین سری دنا با این موتور به بازار خواهد آمد، موتوری است کاملا جدید که در واقعا همان EF7 اما مجهز به توربو شارژر است. این موتور که فعلا EF7 Turbo نام گرفته، میتواند با سوخت بنزین و گاز در دور موتور ۵۵۰۰، ۱۵۰ اسب بخار را به تولید برساند در ضمن گشتاور ۲۱۵ نیوتون متری آن در دورهای ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، نوید خودرویی بسیار چالاک و پرشتاب را می دهد.

 طبق یک قرار داد بین ایرانخودرو و(FEV Motorentechnik) برای آموزش متخصصان ایرانی ابتدا موتور EF7 با نظارت ایرانی ها توسط گروه آلمانی F.E.V GmbH تولید می شود، سپس موتور EF7Turbo به عنوان محصولی مشترک طراحی و ساخته می شود و در نهایت موتور EF4 با ظرفیت ۱۴۰۰ سی سی با نظارت گروه آلمانی و توسط ایرانی ها برای خودروهای کوچکتر ایرانخودرو تولید خواهد شد.

 لذا بر خلاف موتور EF7 آلمانی، این موتور دوم که محصول مشترک ایرانی ها و آلمانی هاست هنوز در بازار رونمایی نشده است و مشخص نیست که رویکرد مصرف کنندگان نسبت به آن چگونه خواهد بود. نکتهدیگر اینکه با توجه به نیمه ایرانی بود این موتور، معلوم نیست باید منتظر یک موتور توربوشارژدار پرقدرت و با کیفیت اما با هزینه تعمیرات و نگهداری کم باشیم و یا اینکه موتوری با خطاها و اشکالات رفع نشدنی و فراوان و هزینه های سرسام آور پا به عرضه خواهد گذاشت.

 از لحاظ امکانات و تجهیزات، آنچه ایرانخودرو در مورد دنا ادعا کرده اگر عملی شودف دنا را به واقع باید مجهزترین خودروی داخلی دانست. وجود ایربگ های جلو و جانبی، ترمز ABS با پوستر MBA و سامانه EBD ( توضیع الکترونیکی نیروز ترمز)، میل فرمان جمع شونده حین تصادف، سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان الکترونیک، سیستم کمک پارک عقب، مانیتور چند رسانه ای با کنترل روی فرمان، شیشه های رنگی سولار، برخورداری از سیستم مالتی پلکس و امکان تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای ( GPS ) از جمله مواردی است که علاوه بر تجهیزات دیگر انواع سمند بر روی دنا وجود خواهد داشت.

منبع : سمند

بررسی تجهیزات رنو مگان ۲۰۱۷

بعد از بررسی های صورت گرفته از خودروی « رنو مگان » ۲۰۱۷ لیستی از امکانات و تجهیزات این خودرو تهیه شد که به شرح ذیل می باشد اما این را هم باید متذکر شد که این احتمال وجود دارد که بعضی از آن ها در برخی از مدل های خودروی « مگان » موجود نباشد .

  1. دارای صندلی های پشت تاشو با نسبت ۴۰/۶۰
  2. مجهز به چراغ های جلوی اتوماتیک
  3. دارای رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژ آلومینیوم
  4. مجهز به برف پاک کن اتوماتیک
  5. مجهز به سیستم گرم کن صندلی های جلو ان هم به صورت آپشنال
  6. دارای ترمز پارک الکترونیکی
  7.  مجهز به کمربند های ایمنی ۳ نقطه ای
  8. آینه های الکتروکرومیک که باعث جلوگیری از نور خیره کننده می شود
  9. سیستم ایزوفیکس
  10. سیستم تهویه هوای خودکار دوگانه
  11. صفحه نمایش ۸٫۷ اینچی چند کاره ( مولتی مدیا ، مسیر یاب ، مدیریت شرایط خودرو ) با قابلیت سازگاری با گوشی های هوشمند آندرویدی و اپلی
  12. آینه های جانبی مجهز به سیستم گرمایشی و تنظیم الکتریکی
  13. سیستم صوتی پیشرفته و قدرتمند BOSE که دارای ۷ اسپیکر – ۱ ساب ووفر و ۱ آمپلی فایر دیجیتال است
  14. چراغ های LED جلو مجهز به سنسور تاریکی هوا به همراه چراغ های LED روز روشن
  15. سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها
  16. سانروف پانارومیک به صورت آپشنال
  17. کمک پارک خودکار به همراه سنسور های سراسری ( به صورت آپشنال)
  18. دوربین به همراه سنسور پارک عقب
  19. سیستم کنترل ۴ گانه چرخ ها
  20. کروز کنترل
  21. پدال شیفتر دنده

 

طراحی داخلی رنو مگان ۲۰۱۷ :

برای سرنشینان جلو و عقب در رنو مگان ۲۰۱۷ ،جای شانه به ترتیب ۱.۴۴۱، ۱.۳۷۷ متر و جای آرنج به ترتیب ۱.۴۲۹ و ۱.۴۱۳ تعبیه شده است.

فضای ۲۱۶ میلی‌متر برای پاهای سرنشینان عقب که ۳۷ میلی‌متر بیشتر از مدل ۵ درب است.

صندلی‌های عقب با زاویه ۲۷ درجه کار گذاشته شده که فضای کافی برای بالای سر افراد قد بلند در عقب رنو مگان ۲۰۱۷  را فراهم می‌کند.

کابین  مگان جدید ، کیفیت بالای ساخت به همراه طراحی مدرن داخلی ، شما را مبهوت خود می کند. وقتی درب را می بندید اختلاف صدای بیرون و داخل کابین به طور واضحی خود را نشان می دهد.

اگر قبلاً در داخل کابین رنو تالیسمان  نشسته باشید ، با فضای کابین  Megan جدید احساس غریبی نخواهید کرد. در طراحی داخلیرنو مگان ۲۰۱۷  از سبک های بهره گیری شده در تلیسمان استفاده شده است ؛ یک مانیتور بزرگ ۸٫۷ اینچی در وسط داشبورد خودنمایی می کند که مغز متفکر مگان است که به شما این امکان را می دهد تا شرایط حاکم بر خودرو را مدیریت کنید.

نورپردازی ماهرانه LED داخلی ، صندلی هایی اسپرت مانند از جنس چرم مشکی یا پارچه سیاه رنگ با راه راه نقره ای که کیفیت مطلوبی دارند ، داشبورد کشیده شده و مسطح  از ویژگی های طراحی داخلی رنو مگان ۲۰۱۷ است.

منبع : رنو