دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

قیمت MVM 315 هاچ بک

کمپانی «مدیران خودرو» برای آنکه به مشتریان قشر جوان خود نشان دهد که به فکر آن ها هم هست اتومبیل «ام وی ام 315» را که این کمپانی در تولیدش موفق شده بود را دچار تغییر و تحولاتی کرد و با افزودن تجهیزاتی به آن این خودرو را در قالب هاچ بک روانه بازارها کرد .

با وجود آنکه کمپانی «مدیران خودرو» تجهیزات و امکاناتی را به خودروی «ام وی ام 315» اضافه کرده است اما کماکان قیمت این خودروی جدید مناسب می باشد .

طراحی داخلی این خودرو بسیار شیک و مدرن می باشد و از امکانات بروز دنیا برخوردار است. از ویژگی بارز «ام وی ام 315» هاچ بک جدید مصرف سوخت کم می باشد.

این خودرو از طراحی داخلی بی نظیری برخوردار میباشد به طوری که میتوان ظرافت و زیبایی را در وسایل بکار رفته میتوان به وضوح روئت کرد.صندلی های نرم و راحت این خودرو،کیفیت داشبورد، فضای داخلی دلنشین و زیبا سبب شد تا این خودرو یک انتخاب خوب در بین طرفدارانش باشد.

مشخصات فنی ام وی ام 315 هاچ بک

نوع موتور:4 سیلندر
حجم موتور:1497 سی سی
حداکثر قدرت:107 اسب بخار
حداکثر گشتاور:140 نیوتون متر
شتاب ۰تا۱۰۰ کیلومتر در ساعت:14 ثانیه
حداکثر سرعت:170 کیلومتر در ساعت
ظرفیت باک:50 لیتر
طول خودرو:4.18 متر
عرض خودرو:1.68 متر
ارتفاع خودرو1.48 متر
تاریخ

 

کف قیمتسقف قیمت
قیمت روز44,000,00044,200,000

 

تاریخ بروزرسانی: 28 December,2016

منبع : ام وی ام 

لیفان در صنعت اتومبیل سازی چین

در صنعت اتومبیل سازی چین یک کمپانی جدید که به صورت خصوصی اداره می شود وجود دارد که نام آن «لیفان» می باشد .

اگر بخواهیم محصولاتی را که این کمپانی «لیفان» تولید می کند را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم :

خودرو _ موتورسیکلت _ موتورهای بنزینی _ ون با سایز کوچک _ کامیون در اندازه های کوچک

کمپانی « لیفان » را در سال 1992میلادی به وجود آوردند .

اولین خودروی تولیدی این شرکت «لیفان 520» بود که در سال 2005 معرفی گردید و پس از مدت اندکی مونتاژ آن در ایران هم آغاز شد.

سایر محصولات این شرکت شامل مدل‌های 620، 720، i520، 530، X60، X50 و آخرین محصول آن نیز لیفان 820 می‌باشد که در نمایشگاه سال 2014 رونمایی گردید [6]. با توجه به سیر سریع محصولات این شرکت از مدل 520 تا 820 می‌توان آینده بسیار درخشانی را برای این شرکت در نظر گرفت.

لیفان خودروهایش را در بازارهای 50 کشور دنیا ارائه می‌کند. این شرکت در سال 2013 با صادرات 60 هزار خودرو در مقام سوم صادرات خودروی چین ایستاد

کرمان موتور

مونتاژ کننده خودروهای لیفان در ایران شرکت کرمان موتور است. این شرکت با ارائه محصولات باکیفیتی مانند دوو سیلو و ماتیز در گذشته،‌ به همراه خدمات پس از فروش مناسب، توانست خاطره خوبی در ذهن مصرف‌کنندگان ایرانی به جا بگذارد. اما با اتفاقاتی که برای این شرکت افتاد، کرمان موتور تا مرز ورشکستگی پیش رفت و حتی برای مدت‌ها محصولی را ارائه نمی‌کرد. تا اینکه همکاری با شرکت لیفان توانست شروعی دوباره برای این شرکت مونتاژگر وطنی باشد.

لیفان 620

مدل 620 لیفان به‌نوعی فرشته نجات کرمان موتور بود. این شرکت پس از ناکامی‌های فراوان و عرضه نه‌چندان مناسب لیفان 520، نیاز به یک شوک قوی داشت تا دوباره به روزهای اوج خود برگردد و 620 همان شوک بزرگ بود. در چین این خودرو فقط با موتور 1600 (در دو نوع ترایتک و LF841Q3) و سه مدل اکونومی، کامفورت و لاکچری عرضه می‌شود که به نظر می‌رسد در ابتدا مدل کامفورت با موتور 1600 سی‌سی ترایتک وارد ایران شد.

لیفان 620 که در سال 2009 به بازار عرضه شد، در چین، برزیل، روسیه، ویتنام و چندین کشور دیگر به فروش می‌رسد. در روسیه این خودرو با نام لیفان سولانو (Solano) مونتاژ می‌شود و به فروش می‌رسد. شرکت ایتالیایی مارتین موتورز (Martin Motors) هم این خودرو را جهت عرضه در بازارهای اروپایی با عنوان MM620 در سایت خود که در تونس واقع است به تولید می‌رساند.

لیفان 620 در سال 89 به ایران وارد شد و در ابتدای ورود به ایران ظاهر جذاب و مدرن به همراه موتور کم‌مصرف و امکانات رفاهی مناسب توانست برگ‌های برنده این ماشین باشد و به‌سرعت فروش آن رو به افزایش رفت.

به دلیل امکانات پایین و قدرت کم موتور 1600 سی‌سی، کرمان موتور تصمیم به عرضه مدل 1800 سی‌سی با کد LFB479Q و تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) در سطح امکانات لاکچری گرفت. همچنین با افزایش امکانات رفاهی، لیفان 620 را به‌عنوان یک محصول ویژه در بازار کم تنوع و پر از مدل‌های قدیمی و تکراری ایران مطرح کرد.

منبع : لیفان 

بررسی خودروی رنو ساندرو

مدت زمانی بود که خودروسازان چینی بازارهای خودرویمان را قبضه کرده بودند و خودروسازان اروپایی از کشورما فاصله گرفته بودند اما حالا دوباره فرانسوی ها قصد وارد نمودن خودروهای خوب و ارزان قیمتشان را به کشورمان دارند.

در خصوص ارزان قیمت بودن خودروهای فرانسوی باید گفت که فاکتور ارزان بودن بعد از آنکه وارد کشور ما می شوند به کلی حذف می گردند!

برند «داچیا» از چند سال پیش محصولاتش را با آرم «رنو» در کشورمان به فروش می رساند . در واقع برند «داچیا» یکی از زیربرندهای «رنو» محسوب می گردد .

از جمله خودروهایی که به صورت مذکور در کشورمان به فروش می رسید خودروهای «داستر» و « لوگان» بوده است و هم اکنون نیز خودروی جدیدی به نام « ساندرو» وارد لیست خودروهای «داچیا_رنویی» شده است .

داچیا استعداد خاصی در تولید خودروهای ارزان قیمت دارد و در سال ۲۰۰۴ ارزان‌ترین سدان و در سال ۲۰۰۶ ارزان‌ترین ماشین هفت نفره جهان را ساخت. اما بعد از مدتی تصمیم گرفت خودرویی برای جوانان با جیب‌های کوچکتری بسازد و نتیجه‌ آن شد نسخه هاچ بک لوگان که ساندرو نام گرفت و از سال ۲۰۰۸ تولید آن انجام می‌گیرد. در ادامه به بررسی این خودرو می‌پردازیم تا ببینیم ارزش این هاچ‌بک به نسبت دیگر رقبا چقدر است؛ ماشینی که با قیمت ۴۳ میلیونی، البته دیگر ارزان قیمت نیست.

طراحی خارجی

با خریده شدن داچیا توسط رنو و حضور طراحان رنو در این شرکت، هنوز دیدن یک خودروی زیبا از این شرکت به شکل یک آرزو باقی مانده است. البته منظور این نیست که خودروهای کمپانی رومانیایی زشت هستند، اما طراحی در اولویت آخر برای تولید خودرو در این شرکت است.

ساندرو نیز چهره خیلی بدی ندارد و در قسمت جلو، شکل قورباغه‌ای آن هرچند مدرن نیست ولی نسبتا قابل قبول است.

درنمای کناری نیز اگر قسمت بعد از درب‌های عقب را در نظر نگیریم، شکل مورد تاییدی دارد. اما قسمت مذکور ظاهری بد را به این بخش داده و گویی یک ماشین سدان را به زور هاچ بک کرده‌اند و اصلا زیبا نیست.

اما وقتی از این قسمت بدریخت گذر می‌کنیم، به عقب خودرو می‌رسیم که زیباترین بخش ماشین است. چراغ‌های این بخش زیباترین طراحی را در بین خودروهای رومانی دارند و شیشه بزرگ عقب به زیبایی و دید راننده کمک به‌سزایی خواهد کرد.

 منبع : پارس خودرو 

بررسی تخصصی سمند سورن

خودوری «سمند» دیگر خیلی قدیمی شده بود برای همین هم طراحان به فکر بهبود بخشیدن این خودرو افتاده بودند .

طراحان کمپانی «ایران خودرو» در نخستین ارتقایی که برای خودروی «سمند» به وجود آوردند هدفشان این بود که این خودرو را بیشتر به سمت خودروهای با طراحی آلمانی بکشانند .

این طراحان می خواستند که همه فاکتورها به سوی اتومبیل های قدیمی تر بنز و بی ام و و فولکس واگن کشیده شود از این رو هم نتیجه تلاش های این طراحان کمپانی «ایران خودرو» خودروی «سمند سورن» شد.

«سمند سورن» برای مدت کوتاهی توانست تا حدود بسیار کمی خلا وجود چهره جدید برای خودروی ملی را پر کند، اما این تغییر چهره خیلی ساده تر از آن بود که بتواند برای زمانی زیادی به عنوان یک چهره جدید شناخته شود و خیلی زود در کنار دیگر اعضای خانواده «سمند» به عنوان یکی از تکراری ترین چهره های خیابان های ایران قرار گرفت.

به همین دلیل کارخانه ایران خودرو بر آن شد تا چهره ای دیگر و جدیدتر از سمند  ارائه دهد. لذا این بار نژاد آلمانی سمند را رها کرده و به سراغ خودروی سامورایی این طرح کهنه برزیلی رفت تا با تلفیق آن با دیگر طرح های ژاپنی و کرده ای چهره ای جدید و متفاوت از سمند را معرفی کنید.

برای این مهم در بخش های مختلف طرح های گوناگونی انتخاب شد تا کپی بود طرح درهمان دید اول ذوق بیننده را کور نکند. به همین دلیل خودروهای هوندا آکورد نسل A، میتسوبیشی لنسر، دوو لاستی وهیوندا سوناتا  در قسمت های مختلف مد نظر قرار گرفتند تا خودرویی حاصل شود که امروزه در بروشورهای فروش ایران خودرو << دنا >> نامیده شود.

طراحی ظاهری دنا

 بیشترین مانوری که تا کنون ایرانخودرو روی پروژه NX7 خود که همان دنا است داده، در طراحی ظاهری آن است که مباحث دیگر مانند طراحی داخلی با مشخصات فنی فقط در حد ادعاهای این خودرو ساز باقی مانده و معلوم نیست تا چه حد در زمان حضور دنا در بازار به حقیقت بپیوندند. در واقع تنها بخش خودروی دنا که تا کنون بارها در محافل گوناگون خودرویی رونمایی شده است، طراحی ظاهری آن بوده و حتی مدل هایی که برای نمایش استفاده شده اند هیچکدام از داشبورد و کنسول جدید بهره نمی بردند.

اما دنا طراحی ظاهری به اندازه ای متفاوت و چشم گیر بود که موفق شد ذهن دوستداران خود را به دنبال خود بکشاند و آن ها را به گرفتن اطلاعات بیشتر از این خودرو ترغیب کند طرح دماغه این سمند شرقی، در واقع از دو خودرو مختلف برداشته شده است. خودروی اول از نسل جدید محصولات میتسوبیشی است. خودروی اول نسل جدید محصولات میتسوبیشی است، خودرویی که زمانی قسمت عقب سمند از روی اجداد آن طراحی شده بود، اما این بار طراحی قسمت جلو پنجره دنا از ای خودرو برگرفته شده است.

 اما دیگر بخش های طرح دماغه دنا که البته از نقاط قوت این خودروست. از خودرویی به نام دوو لاستی کپی برداری شده است، و از آنجایی که دوولاستی نیز خودرویی با دور گه کره ای و امریکایی است، لذا استفاده از طرح چراغ ها، درب موتور و نوک گلگیرهای این خودرو حس و حالی از خودروهای آمریکایی نیز به دنا داده است.

منبع : سمند 

طراحی ظاهری رنو مگان ۲۰۱۷

خودروهای «تالیسمان» و «کولیوس» که آخرین محصولات کمپانی «رنو» می باشند شباهت خیلی زیادی با خودروی «رنو مگان» جدید دارند .

اخیرا کمپانی « رنو» یک سبک و استایل خاص از طراحی اتومبیل هایش را در همه محصولاتش پیاده می کند .

اگر بخواهیم خودروی «رنو مگان» را از نظر ابعادی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که این خودرو دارای ابعاد زیر می باشد :

طول :۴.۶۳

عرض:۱.۸۱

ارتفاع : ۱.۴۴

اتومبیل «رنو مگان» ۲۰۱۷ دارای یک زیبایی خاص می باشد و همچنین در کنار این زیبایی اش با وقار هم می باشد .

طراحی خارجی سدان«رنو مگان »۲۰۱۷ تقریبا همانند «مگان» هاچ‌بک ۵۵ درب است. برای مثال چراغ‌های جلویی شکل C کشیده با  LED‌های دارای نور ۳ بعدی و چراغ‌های عقبی LED که مجهز به تکنولوژی نور ۳۳ بعدی قرمز رنگ با پهنای کم حتی روی درب صندوق عقب کار گذاشته شده؛ رینگ‌های ۱۸ اینچی ۵ پر خودرو را اسپرت‌تر و طول ۳۰ سانتی‌متر بیشتر از مدل هاچ‌بک فضای مناسبی را برای صندوق ماشین در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

مگان را باید یکی از خودروهای استراتژیک رنو دانست؛ مدلی که رنو در فرآیند طراحی هر نسل آن، زبان طراحی متحول شده به همراه استانداردهای نوینی در کیفیت سواری و ایمنی را ارائه داده است. نسل دوم رنو مگان مدلی آشنا برای ایرانی‌هاست. رنو با قدرت تر از گذشته به ایران باز گشته و می خواهد بازار را از وجود رقبایش پاک کند. خودرو هایی همچون رنو تلیسمان ، کولیوس سبک جدیدی از زبان طراحی رنو را به ایران آورده اند. این بار رنو آخرین نسل مگان را با تغییرات کلی به ایران آورده و قصد دارد موفقیت اش را دوباره تکرار کند.

طراحی داخلی رنو مگان ۲۰۱۷ :

برای سرنشینان جلو و عقب در رنو مگان ۲۰۱۷ ،جای شانه به ترتیب ۱.۴۴۱، ۱.۳۷۷ متر و جای آرنج به ترتیب ۱.۴۲۹ و ۱.۴۱۳ تعبیه شده است.

فضای ۲۱۶ میلی‌متر برای پاهای سرنشینان عقب که ۳۷ میلی‌متر بیشتر از مدل ۵ درب است.

صندلی‌های عقب با زاویه ۲۷ درجه کار گذاشته شده که فضای کافی برای بالای سر افراد قد بلند در عقب رنو مگان ۲۰۱۷  را فراهم می‌کند.

کابین  مگان جدید ، کیفیت بالای ساخت به همراه طراحی مدرن داخلی ، شما را مبهوت خود می کند. وقتی درب را می بندید اختلاف صدای بیرون و داخل کابین به طور واضحی خود را نشان می دهد.

اگر قبلاً در داخل کابین رنو تالیسمان  نشسته باشید ، با فضای کابین  Megan جدید احساس غریبی نخواهید کرد. در طراحی داخلیرنو مگان ۲۰۱۷  از سبک های بهره گیری شده در تلیسمان استفاده شده است ؛ یک مانیتور بزرگ ۸٫۷ اینچی در وسط داشبورد خودنمایی می کند که مغز متفکر مگان است که به شما این امکان را می دهد تا شرایط حاکم بر خودرو را مدیریت کنید.

نورپردازی ماهرانه LED داخلی ، صندلی هایی اسپرت مانند از جنس چرم مشکی یا پارچه سیاه رنگ با راه راه نقره ای که کیفیت مطلوبی دارند ، داشبورد کشیده شده و مسطح  از ویژگی های طراحی داخلی رنو مگان ۲۰۱۷ است.

منبع : رنو