دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

تفاوت قیمت رنو کوئید(جانشین پراید) در سه کشور

اتومبیل « رنو کوئید» به وسیله کمپانی « رنو» تولید شده است و هدف از ساخت آن کشور هند بوده است اما قرار شده است که این خودرو به کشورهای برزیل و ایران هم وارد گردد .

آن گونه که گفته شده است « رنو کوئید » قرار می باشد جایگزین خودروی «پراید»  گردد .

آن گونه که اعلام شده است قیمت خودروی «رنو کوئید» در کشورما در حدود ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰۰ تومان خواهد بود این در حالی می باشد که خودروهای مشابه در کشور هندوستان در حدود ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان قیمت خواهد داشت .

مسئولان شرکت «رنو» می گویند که «کوئید» ایران متفاوت از «کوئید» هندی است و به همتای برزیلی خود شبیه است. بررسی تفاوت قیمت این خودرو در ایران و سایر کشور ها، مقایسه آن با «پراید» و آزمون امنیت آن گزارش امروز را شکل می دهد.

اختلاف حدود ۵۰ درصدی قیمت  رنو کوئید ایران با هند

قیمت ۳۰ میلیونی رنو کوئید برای ایران، بسیار بیشتر از چیزی بود که انتظار آن را داشتیم، به ویژه این که عنوان می شد که کوئید قرار است جانشین پراید ۲۰ میلیونی شود.

حال سوال اینجاست که آیا قیمت رنو کوئید در دنیا نیز آن قدر بالاست یاخیر.

بررسی های خراسان نشان می دهد که در حال حاضر محصولی با نام رنو کوئید به صورت گسترده تنها در هند عرضه می شود. این محصول با ۷ آپشن متفاوت در این کشور به فروش می رسد.

وب سایت رنو قیمت نهایی محصول برای مصرف کننده (on road price)  را ۲۸۸٫۷۶۱ تا ۴۳۰٫۶۷۹ روپیه ذکر کرده است که این رقم با توجه به نرخ ۴۷٫۷ تومان به ازای هر روپیه، بین ۱۳ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان تا ۲۰ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان است.

جدول زیر قیمت مدل های مختلف این محصول را نشان می دهد که تفاوت آن ها در آپشن هاست و به نظر می رسد محصولی که به ایران عرضه می شود، از گزینه هایی است که آپشن های بیشتری دارد. چرا که گزینه های اولیه آن از امکاناتی نظیر پخش صوت یا کولر نیز برخوردار نیست.

اما آن طور که از سایت های محلی برزیل برمی آید، عرضه این محصول در برزیل هنوز به صورت گسترده صورت نگرفته است. قرار است که مدل جدید رنو کوئید که آن را کوئید ۲۰۱۷ می نامند، وارد بازار های برزیل شود.

محصولی که به گفته مسئولان شبیه کوئید ایرانی است. سایت معتبر برزیلی precso carros درباره قیمت احتمالی این خودرو در برزیل می نویسد: این خودروی ارزان قیمت در هند از ۱۶ میلیون تومان شروع می شود و تا ۲۰ میلیون تومان ادامه پیدا می کند.

با این حال، به دلیل وجود مالیات های سنگین در برزیل قیمت این خودرو براساس گمانه زنی ها به ۳۳ میلیون تومان می رسد. تمامی اعداد با نرخ دلار ۳۵۵۰ تومان تبدیل شده است.

اما در ایران گفته شده است که قیمت این خودرو ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. البته این قیمت با توجه به آپشن ها کم و زیاد می شود.

اگر بپذیریم که خودروی رنوکوئید ۲۰۱۷ برزیلی با نمونه ایرانی یکسان است، تفاوت قیمت اندکی میان این دو نمونه وجود دارد، اما با موارد مشابه هندی فاصله ای زیاد دارد. علت این تفاوت، مالیات، بیمه و… است.

برای مثال، هر خودرو باید ۹ درصد کل ارزش تمام شده را مالیات بر ارزش افزوده بدهد. برای یک خودروی ۲۰ میلیونی این رقم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. هزینه بیمه شخص ثالث پراید هم حدود ۸۵۰ هزار تومان است که اجباری است و به قیمت خودرو اضافه می شود.

هزینه پلاک و شماره گذاری نیز از دیگر مواردی است که به قیمت خودرو می افزاید. این ها باعث می شوند که تفاوت قیمت تا اندازه ای توضیح داده شود اما این موارد حدود ۳ میلیون تومان می شود و بقیه تفاوت قیمت مشخص نیست که به چه دلیل است.

منبع : پراید 

بررسی ظاهر پژو ۴۰۷

هنگامی که به خودروی «پژو ۴۰۷» نگاه می کنیم می بینیم که این خودرو در یک نگاه کلی بی عیب و نقص اساسی  است بعد از دقت کردن در طراحی ظاهر این خودرو این احتمال وجود دارد که مواردی یافت شود که مقداری غیر عادی جلوه کند اما در همین موارد به ظاهر غیر عادی می توان نوآوری را دید و در نتیجه به جای اینکه فکر کنیم که «پژو ۴۰۷ » دارای طراحی غیر عادی است این به ذهن خطور میکند که دارای طراحی می باشد که در آن نوآوری وجود دارد .

ذکر این نکته در اینجا خالی از لطف نمی باشد که همه محصولات کمپانی «پژو» در بدو معرفی شان مقداری غیر عادی جلوه می کنند اما بعداز طی شدن مدت زمانی در دل مردمان جای باز کرده و از نظر ظاهری طرفداران بیشماری را پیدا می کند .

چراغ های کشیده جلو شخصیت خاصی به ۴۰۷ داده و اصالت در طراحی را به دلیل شباهت به تمام محصولات دیگر پژو میرساند، ستون جلو دارای شیب بسیار زیادی بوده و شیشه جلو بسیار بزرگ است که دید فوق العاده به راننده داده ولی محل قرارگیری ستون کمی غیر عادی است. در عقب اتومبیل با ستونی بسیار کم ارتفاع ولی پهن مواجه هستیم که به صورتی جالب از دید سرنشینان عقب و حتی راننده نکاسته است.
ابعاد کلی اتومبیل عبارت است از: ۴۶۹ سانتی متر طول، ۱۸۱ سانتی متر عرض و ۱۴۴ سانتی متر ارتفاع. اندازه اتومبیل کوچکتر از اندازه ای است که به نظر میرسد.

تنها ایراد اتومبیل در بدنه را میتوان طرح بزرگ جلو دانست که در پارکینگ های کوچک کمی مشکل ساز خواهد بود. در رانندگی روزمره نیز به علت فاصله زیاد جلوی اتومبیل با چرخ های جلو و محل قرارگیری راننده ، نمیتوان به درستی محل جلوی اتومبیل را درک کرد. مدیریت پژو این امر را به علت طراحی ضرب گیر های متعدد در جلوی شاسی و ایجاد فضای جاذب انرژی در جلو دانسته و آنرا با بهبود آیرودینامیک و ایمنی توجیح کرده اند. این مدل دارای ضریب پسا ۰٫۲۹ است که رقم بسیار خوبی محسوب میشود. برای کنترل قسمت جلوی اتومبیل از سنسورهای پارک به صورت استاندارد استفاده شده است.

موتور و گیربکس: 
اساس موتور ۴۰۷ با زانتیا مشترک بوده ولی در مواردی بهیته سازی شده تا آلایندگی آن بسیار کاهش یافته و نحوه ارسال قدرت اندکی بهبود یابد. این موتور چهار سیلندر دارای ۱۹۹۷ سی سی حجم بوده و به صورت عرضی در بدنه جای گرفته است. حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه به چرخ های جلو میرسند. موتور دارای بلوک آلومینیومی و سر سیلندر آلیاژ سبک با ۱۶ سوپاپ است. گیربکس در مدل دستی دارای ۵ دنده جلو و در مدل اتوماتیک دارای ۴ دنده در جلو است. متأسفانه موتور در مدلهای وارداتی به ایران اندکی ضعیف بوده و انتظار بیشتری از آن میرود. موتورهای ۶ سیلندر قوی تر با اختلاف قیمت اندک در ۴۰۷ هایی که در اروپا فروخته میشوند وجود دارند ولی به هرحال خریدار ایرانی مجبور است نمونه ۴ سیلندر را فقط با قدرت انتخاب بین دنده ای و اتوماتیک انتخاب نماید.
این موتور در آغاز به حرکت ضعیف بوده و با عبور دور موتور از حدود ۴۰۰۰ با کشش کافی مواجه هستیم. این اتفاق در شتاب گیری ناگهانی در دنده ۲ نیز وجود دارد و گویی پدال گاز واکنش چندانی به فشار پای راست نشان نمیدهد. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون در بهترین حالت با نمونه ای دنده ای به ۹ ثانیه و در نمونه اتوماتیک به ۱۰٫۵ ثانیه زمان نیاز است. جالب است بدانید زانتیا، مزدا ۳،نیسان ماکسیما هیوندای آزرا، کیا اپیروس و اکثر اتومبیلهایی که بین ۲۵ تا  ۵۲  میلیون تومان قیمت دارند دارای شتاب های بهتر هستند.

در اتوبان ها و جاده ها شتاب گیری فقط با معکوس های ناگهانی قابل انجام است و قدرت مانور راننده به دور موتور ۴۰۰۰ الی ۶۰۰۰ محدود شده است. در نمونه های اتوماتیک خوشبختانه قابلیت تعویض دستی وجود دارد و با گیربکس دنده ای میتوان تعویض های سریع و دقیقی را تجربه کرد.
مصرف سوخت پایین ۴۰۷ که توجیه مدیریت ایران خودرو برای انتخاب مدل  ۴ سیلندر است در شهر بین ۱۱ تا ۱۲ لیتر و در اتوبان ۶ تا ۶٫۵۵ لیتر اندازه گیری شده است. در مجموع میتوان مصرف سوخت را به صورت میانگین در سیکل ترکیبی ۸٫۳ لیتر دانست.
در نهایت باید گفت که تنها نکته قوت موتور ۴۰۷ این است که استاندارد آلایندگی یورو ۴ را اخذ کرده و مصرف ۸٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را داراست. نکته ای که مسئولان از آن غافل هستند این است که مصرف سوخت در اتومبیلی که بیش از ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد چندان فاکتور تعیین کننده ای نیست و کسی که توانایی پرداخت ۵۰ میلیون تومان را دارد اهمیت چندانی به این که هفته ای ۴۰ لیتر بنزین میزند یا ۶۰ لیتر، نمیدهد! به نظر شما کسی که ۵۱ یا ۵۴ میلیون تومان بابت ۴۰۷ میپردازد به کدام مورد اهمیت بیشتری میدهد. هفته ای ۸ هزار تومان بیشتر بابت بنزین یا قابلیت های دینامیک و لذت رانندگی؟ قطعأ ایران خودرو  میتوانست نمونه  ۶ سیلندر فول ۴۰۷ را با قیمتی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان وارد بازار کند و علاوه بر فروش بیشتر، لذت رانندگی بیشتری به طرفداران پژو بدهد.

منبع : پژو 

قیمت خودروی ساینا

به نظر مردم تعویض سپر جلو و عقب خودروها و یا عوض کردن چراغ های خودروها خیلی کار ساده و راحتی می باشد اما این نظر مردم است و با نظر اتومبیل سازان ایرانی خیلی فرق دارد .

اتومبیل سازان بارها و بارها اعلام داشته اند که ایجاد نمودن تغییراتی در ظاهر اتومبیل های جدید برای خودروسازان چند ده میلیارد خرج خواهد داشت .

کمپانی خودروسازی «سایپا» پنج سال بعد از آنکه خودروی «تیبا» را معرفی کرد حالا تصمیم دارد تا اتومبیل «ساینا» را روانه بازارها کند .

خودرویی که از نظر فنی هیچ تفاوت شاخصی با تیبا ندارد.

 

حدود دو سال از معرفی مدل اولیه ساینا در طی یک مراسم خصوصی در شرکت می گذرد و ظاهرا بلاخره شرایط تولید انبوه این محصول ظاهرا جدید مهیا شده است.

موتور 1.5 لیتری 80 اسب بخاری این خودرو تفاوتی با تیبا ندارد و در سایر قطعات  فنی هم تغییراتی اعمال نشده است.

طراحی ظاهری جذاب تر و تغییر داشبورد از جمله مهمترین تفاوت های ساینا و تیبا هستند.

هرچند بنا به وعده محصولات سایپا، امکان عرضه نمونه گیربکس اتوماتیک ساینا در آینده وجود دارد.

این خودرو در دو تیپ ساده و EX به بازار می آید که نمونه EX از برخی تجهیزات رفاهی بیشتر نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور پارک دنده عقب نسبت به نمونه ساده و پایه برخوردار خواهد بود.

سایپا برای سری اول ساینا، تخفیف 500 هزار تومانی را اعمال کرده است و این خودرو را با قیمت 27600 به بازار عرضه می کند.

منبع : سایپا 

آشنایی با خودروی دنا

بعد از آنکه اتومبیل های «سمند» و «سورن» و «رانا »به وسیله شرکت خودروسازی «ایران خودرو» به تولید رسیدند و با موفقیت هم مواجه گشتند این کمپانی تصمیم گرفت تا یک خودروی لوکس به نام «دنا» را تولید نماید .
تولید خودروی «دنا » نشان دهنده داشتن توانایی و خودباوری متخصصان شرکت «ایران خودرو »در طراحی و تولید خودرویی جدید و مدرن  می باشد.
خودروی «دنا» قادر می باشد که انتظارات مردم از خودرویی جدید را به خوبی پاسخ گو باشد .

بنا بر گزارش ارائه شده توسط دنیای خودرو :

به اطلاع میرساند، اکنون که در آستانه تولید انبوه و تحویل اولین سری از خودروی «دنا» به مشتریان قرار گرفته ایم شایسته است تا بمنظور آشنا سازی و ایجاد ذھنیت مثبت در مشتریان با ویژگی ھا و تجھیزات این خودرو بیشتر آشنا شده و تلاش شود تا به نحو مطلوبی اقدامات و زحمات صورت گرفته برای توسعه و تولید این محصول جدید به مشتریان معرفی شود.

به پیوست مشخصات فنی و تجھیزاتی خودروی دنا ارسال می گردد. شایسته است نمایندگان محترم به نحو مقتضی اطلاع رسانی نمایند.

گروه صنعتی ایران خودرو پس از عرضه موفق خودروهای ملی سمند، سورن و رانا، اقدام به تولیـد خـودرویی لوکس با نام «دنا» نموده است. «دنا»، نشانگر خلاقیـت، توانـایی و خودبـاوری متخصصـان ایـران خـودرو در طراحی خودرویی به روز و مدرن برای پاسخ به انتظارات نو و سلایق متنوع ایرانیان است.

تفاوت ها و ویژگی های خاص این خودرو به شرح ذیل بوده و در ادامه جدول کامل مشخصات این خودرو آمـده است.

· سیستم مالتی مدیا تصویری با امکان پخش فرمتهای مختلف صوتی و تصویری
· قابلیت استفاده از سیستم رهیاب (GPS)
· کروز کنترل
· صندلی های جدید راننده و سرنشین جلو برقی
· دکمه های کنترل روی فرمان(کنترل سیستم صوتی، پاسخگویی به تلفن همراه و کروز کنترل)
· هندزفری تلفن همراه
· تهویه اتوماتیک
· آینه های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
· شیشه های سولار
· ایزوفیکس (نصب صندلی کودک)

این خودرو آمیزهای از فناوری پیشرفته، طراحی مدرن و ایمنی بالا که به همراه امکانات و تجهیزات پیشرفته خود، رفاه و آرامش را برای مشتریان خویش به ارمغان می آورد.

پشت فرمان خودرو «دنا» حس بی نظیری از پویایی، صلابت، و ممتاز بودن را تجربه میکنید و این خودرو درک شما را از راحتی، لذت و امنیت تغییر خواهد داد.

توضیحات:
برنامه تولید رنگ های نقره ای ، مشکی و خاکستری غالبا با تریم تک رنـگ (مشـکی) و رنگهـای آبـی رویـال ، آبـی کبـود و قهوهای روشن غالبا با تریم دو رنگ (بژ و مشکی) تولید شده است. همچنین تولید رنگ سفید با هر دو نوع تریم (تک رنـگ و دو رنگ) انجام پذیرفته است.

هشداردهنده ها شامل: باز بودن درها و در موتور و صندوق عقب، کم شدن بنزین، روشن ماندن چراغ هـا، کـم شـدن فشـار روغـن موتور، پایین بودن سطح روغن ترمز، سوختن یکی از چراغ های خودرو، خرابی دینام و بالا بودن دمای موتور و …

منبع : ایران خودرو