دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

ویژگی های سمند سورن

شرکت «ایران خودرو» با تولید «سمند» سهم عمده ای از بازار ایران را در اختیار خود قرار داده است. این محصول قیمت مناسبتی دارد و نسبت به محصولات مشابه داخلی در ایران از قابلیت های مناسبی برخوردار است. و همین امر موجب شده است تا صادرات این خودرو به کشورهای دیگر از برنامه ها و اقدامات ایران خودرو باشد. سمند انواع مختلفی دارد و قابلیت های کمابیش متفاوتی هم برای هرکدام در نظر گرفته شده است که شامل «سمند LX»، «سمند SE»، «سمند سریر» و «سمند سورن» می باشد.

تمام سمند‌ها به جز سورن، ظاهری شبیه به یکدیگر دارند اما سورن یک فیس لیفت مناسب را به خود دیده که باعث شده خودرو نسبت به نسخه‌های قبلی زیباتر باشد. اکنون در این مقاله از چرخان تصمیم داریم تا به بررسی این محصول و دلایلی برای خرید آن بپردازیم. توجه داشته باشید که این اتومبیل مشکلاتی نیز دارد اما ما در این مقاله از تمام آن‌ها چشم پوشی خواهیم کرد و در مقاله‌ای دیگر به دلایلی برای عدم خرید سورن خواهیم پرداخت. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در این مطلب ما «سمند سورن ELX» را در نظر داریم.

زیبایی

ظاهر چیزی است که خودرو‌های داخلی در آن نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار عقب مانده جلوه می‌کنند. بدنه‌ای ساده و عادی تمام چیزی است که بر روی اغلب محصولات داخلی مشاهده می‌کنیم اما ایران خودرو در سورن سعی کرده تا کمی این طراحی را به سمت مدرنیته بکشاند (این که موفق شده یا نه خود موضوعی دیگر است) اما در کل سورن نسبت به سمند عادی ظاهر بسیار بهتری دارد و چهره خشن بخش جلویی آن و طراحی دوست داشتنی بخش عقب نیز همگی گواهی بر این موضوع هستند. این محصول همانند خود سمند، بدنه‌ای قدرتمند دارد و البته این نیز یکی از دلایلی است که کاربران به سمت این «خودرو» می‌روند و احساس می‌کنند که درون آن امنیت بیشتری نسبت به سایر اتومبیل‌های داخلی دارند.

طراحی داخلی‌ زیباتر

در کنار تغییر طراحی خارجی سورن، طراحی داخلی آن نیز دست خوش تغییرات زیادی شده است. طراحی داخلی این محصول نسبت به سمند LX بسیار زیباتر شده و دیگر آن بخش‌های قهوه‌ای رنگ طرح چوب را درون آن شاهد نیستیم و ظاهری مدرن و هم تراز با محصولات میان‌رده خارجی دارد (البته تاحدودی). این تغییر در طراحی شامل داشبورد، فرمان، رودری‌ها و… می‌شود.

امکانات عالی

ما هم می‌دانیم که در حال حاضر حتی خودرو‌های میان‌رده خارجی نیز دارای امکاناتی هستند که خودروهای داخلی حتی به خواب هم ندیده‌اند. اما اگر بخواهیم درست قضاوت کنیم، سورن نسبت به سایر خودرو‌های داخلی و سمند LX امکانات بیشتری دارد. برای مثال در این خودرو شاهد سیستم تهویه اتوماتیک هستیم که جالب به نظر می‌رسد. از سایر قابلیت‌های آن نیز می‌‌توان به بلوتوث جهت اتصال گوشی به خودرو و قرار گرفتن برخی از دکمه‌های سیستم صوتی و تماس بر روی فرمان اشاره کرد.

مطمئن

سمند سورن ELX با دو نوع متفاوت عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها از نوع L3 و دیگری از نوع موتور ملی یا همان EF7 است. هر دو موتور قدرت و کارایی مناسبی را برای سمند سورن به ارمغان می‌آورند و سایر بخش‌های خودرو نیز باعث خواهند شد که آرامش خوبی را درون آن داشته باشید. با وجود اینکه تمام سمند‌های ایران خودرو سنگین هستند، اما همین سنگین بودن باعث می‌شود که راننده حسی خوبی در آن داشته باشد و احساس پایداری بالایی کند. یک جعبه دنده پنج سرعته دستی نیز این موتور را یاری می‌کند تا بهترین کارایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

فراوانی قطعات

حکایت سمند این چنین است، اگر سورن با مشکلی برخورد کرد (که حتما می‌کند!)، شما می‌‌توانید به سادگی آن را به تعمیرگاه ببرید و هیچ نگرانی‌ای در خصوص کمیاب بودن قطعات و… نداشته باشید. زیرا تمام قطعات آن در هر جایی پیدا می‌شوند و به سادگی می‌توانید آن را تعمیر کنید. البته خدمات دو ساله ایران خودرو نیز در این بین حامی شما خواهد بود.

منبع: سمند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.