دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

قیمت سوناتا ۲۰۱۶ در سال ۹۵

بر اساس اطلاعاتی که در تاریخ ۱۳۹۵/۴/۱۹ به دست رسیده است اتومبیل «هیوندا سوناتا» مدل ۲۰۱۶ دارای قیمتی مابین ۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان الی ۱۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ بوده است . رنج قیمتی بیان شده برای این خودرو نشان دهنده آن است که این خودرو برای قشر با درآمد بالا به تولید رسیده است و توان خرید برای همه وجود ندارد .

خودروی «سوناتا» محصولی پرفروش برای کمپانی «هیوندای» بوده است و طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است . این خودرو آپشن های خوبی را با خود به همراه دارد . در واقع آپشن هایی که ما در این خودروی سدان میبینیم چیزی است که توقعش را در واقع نداشتیم .

«سوناتا» دومین رونمایی ۲۰۱۶ «هیوندای» است. پیش از این «هیوندای جنسیس» ۲۰۱۶ را معرفی کرده بود. «سوناتای» ۲۰۱۶ تغییرات قابل ملاحظه ای در طراحی جلو، عقب و همچنین چراغ ها داشته است.

در طراحی داخلی نیز سوناتا تغییراتی در مدل ۲۰۱۶وارد کرده است و طراحی داخلی آن نزدیک به اپتیما است. داخل خودرو رسمی تر و جادارتر شده است. طراحی فرمان نیز تغییر کرده و خروجی اگزوز نیز چهار دهانه شده است.

استفاده از الگوی طراحی سیال، خط مشی است که هیوندای در مدل کنونی سوناتا که در سال ۲۰۰۹ پا به عرصه‌ی وجود نهاده، بهره برده است. اما در جنسیس ۲۰۱۶ و همچنین سوناتا ۲۰۱۶ که نسل جدید الگوی طراحی سیال در آن به کار گرفته شده است، تا حدودی از به‌ کارگیری خطوط بدنه‌ی شدید پرهیز شده است. علی‌رغم اینکار، هنوز ظاهر مدرن در این کار حفظ شده است. می‌توان این نسل و طراحی آن را نشان‌دهنده‌ی پخته‌شدن خودروهای تولیدی هیوندای برشمرد.

بسیاری از تکنولوژی های جدید موجود بر روی هیوندا جنسیس جدید بر روی سوناتا ۲۰۱۶ نیز وجود دارد. سیستم هشدار ترافیک پشت خودرو ، هشدار خروج از لاین ، کروز کنترل فعال . هشدار وجود خودرو در نقاط کور راننده بر روی آینه های  جانبی از جمله آنها است. سوناتا جدید ۷ ایربگ را برای سرنشینان در نظر گرفته که یکی از آنها برای زانوی راننده است. سوناتا در مدل های اخیر موفق شده نشان ۵ ستاره را از موسسه امنیت خودروی llHs کسب کند . قابلیت جدیدی که به سوناتا اضافه شده باز شدن خودکار درب صندوق عقب خودرو است. به این صورت که اگر سوئیچ خودرو همراه داشته باشید و برای ۳ ثانیه در پشت خودرو کنار در قرار بگیرید. صندوق عقب به صورت خودکار باز می شود.

سیستم اطلاع رسانی سوناتا ۲۰۱۶ نیز به روز شده است. و در حال حاضر شامل دستورات صوتی از طریق بلوتوث ، ارتباط ماهواره رادیویی ، اتصال USB و ipad در تمام نسخه ها در یکی از مدل ها سیستم ناوبری با صفحه نمایش ۸ اینچی نیز قراردارد که با بسیاری از اپلیکیشن های موجود هماهنگی دارد. مدل هایی که سیستم ناوبری دارند قابلیت پشتیبانی از فرامین صوتی سیری اپل را نیز دارند. آپشن سیستم صوتی اینفیتی ۴۰۰ واتی نیز موجود است .

موتور هیوندای سوناتا  ۲۰۱۶ Hyundai Sonata :

دور موتور بهتر است و کارایی آن بالاتر، یک موتور ۲٫۴ لیتری خطی دارد در حالی که موتور قبلی ۲ لیتری توربو بود. موتور حال حاضر چهار سیلندری است که ۱۸۵ اسب بخار و ۱۷۸ پوند بر فوت گشتاور ایجاد می کند در حالی که موتور توربو ۲۰۱۴ و ۲۴۵۵ اسب بخار و ۲۶۰۰ پوند بر فوت گشتاور دارد.

در هر صورت شما اتومبیلی خواهید داشت که یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک که قابل تنظیم به صورت دستی نیز هست، دارد.

تغییرات جزئی در مورد مشخصات تئوری سیستم پیشران سوناتا نسبت به مدل های قبل صورت گرفته اما هیوندای ادعا می کند که خودرو پاسخگویی بهتری نسبت به رفتار راننده خواهد داشت. مدل پایه سوناتا ۲۰۱۶ موتوری ۴٫ ۲ لیتری ۴ سیلندری با ۱۸۵ اسب بخار نیرو دارد و مدل ۲T این خودرو موتور توربو شارژ با توربین کوچکتر که ۲۴۵ اسب بخار نیرو تولید می کند دارد. در هر ۲۲ حالت خودرو مجهز به گیربکس ۶۶ سرعته اتوماتیک با کنترل دستی شیفت سونیک با انتقال نیرو به چرخ های جلو است.

در مدل جدید طراحان تمرکز زیادی به روی کم کردن صدای داخل کابین داشته اند. طبق اظهارات هیوندای مواد عایق صدای بیشتری در فایر وال و زیر درپوش موتور و زیر کف خودرو قرار داده اند تا جای ممکن از صدای داخل کابین کم کنند.

منبع : هیوندا سوناتا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.