دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اخباری از ارزان شدن پژو ۲۰۶ | PEUGEOT 206

بر اساس آمار و اخباری که جدیدا به گوشمان رسیده است این گونه مشخص شده است که خودروی «پژو۲۰۶» اخیرا کاهش قیمت را تجربه کرده است و در مقابل آن خودروی «رنو ساندرو استپ وی» بوده است که  افزایش قیمت را تجربه کرده است .

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران بیان نمود :

در میان همه اتومبیل های کشورمان خودروی «پژو ۲۰۶» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده است . کاهش قیمت خودروی «پژو ۲۰۶» به گونه ای بوده است که تیپ ۲ آن معادل ۸۰۰٫۰۰۰۰ تومان پایین آمده  است .

خودروی «پژو ۲۰۶» که دارای قیمتی معادل ۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان بوده است به قیمتی معادل ۳۴٫۲۰۰٫۰۰۰  تومان رسیده است .

و مدل تیپ ۵ آن با دویست هزار تومن کاهش قیمت از ۳۸ میلیون به ۳۷ میلیون و ۸۰۰ رسیده است و همچنین مدل صندوق دار آن نیز کاهش سیصد تومانی داشته و از ۳۸ میلیون و ۷۰۰ به ۳۸ میلیون و ۴۰۰ رسیده است.

همچنین بیان کردند که  تندر اتوماتیک ششصد هزار تومان کاهش قیمت داشته و به ۴۷ میلیون و ۴۰۰۰ هزار تومان رسیده است ولی خبری از ارزان شدن رنو ساندرو استپ وی به گوش نمی رسد و کماکان  ۹ میلیون تومان با قیمت کارخانه تفاوت دارد و به قیمت ۶۲۲۲ میلیون در داخل بازار فروخته می شود .

 

کد کلاس(های) خودرو۲۶۰۲۸
نوع موتورTU3A
حجم موتور (cc)۱۳۶۰
حداکثر توان موتور (hp)۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm)۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم۹٫۶
تعداد سوپاپ۸
نوع سوخت سازگاربنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگییورو۴بهینه
حداکثر سرعت (km/h)۱۷۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)۱۴٫۱
سیستم انتقال قدرت۵ دنده دستی
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر)۸٫۹
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر)۵
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر)۶٫۴
طول خودرو (mm)۳۸۳۵
عرض خودرو(mm)۱۶۵۲
ارتفاع خودرو (mm)۱۴۲۶
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)۲۴۴۵
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)۱۰۲۵
گنجایش مخزن سوخت (لیتر)۵۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب)۲۴۵
آخرین بروزرسانی۱۳۹۵/۷/۱۰

منبع : پژو 206


فراخوان هیوندای برای ۹۸۰ هزار دستگاه سوناتا | SONATA

در خودروهای «هیوندا سوناتا» از مدل ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۵ یک نقص فنی در قسمت کمربند ایمنی وجود دارد  هر چند که خوشبختانه تا به الان گزارشی مبنی بر مصدوم شدن سرنشینان ارائه نشده است اما کمپانی «هیوندای» تصمیم گرفته است تا اتومبیل های «هیوندا سوناتا» در مدل های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵۵ را برای  بررسی نمودن مشکل مذکور فراخوان کند .

فراخوانی که شرکت «هیوندای» در حال انجام آن است برای اتومبیل های «سوناتا» در مدل های ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۴ در اتومبیل های استاندارد و همچنین مدل های ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۵ در خودروهای هیبریدی است .

مشکل نقص فنی در کمربند ایمنی خودروهای «سوناتا»ی مذکور در ناحیه قفل پیش کشنده‌ی آن هست .

به گزارش اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا، پیش کشنده قبل از این‌که زبانه‌ی کمربند به آن وصل باشد، به تیر کف خودرو متصل است.

اگر این رابط در هنگام مونتاژ خودرو به‌خوبی در سر جای خود محکم نشود، زمانی که زبانه در داخل رابط فشار داده می‌شود، کمربند می‌تواند از قفل پیش کشنده جدا شود. جدا شدن کمربند در یک تصادف قطعاً خطرناک است و تقریباً یک درصد از خودروهای فراخوان شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هیوندای از تاریخ ۷ آوریل تا ۵ می (۱۸ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) از طریق ایمیل به دارندگان این  خودروها اطلاعمی‌دهد و آن‌ها را برای بررسی بیشتر به نمایندگی‌های مجاز دعوت می‌کند.

تابه‌حال گزارشی مبنی بر مرگ افراد براثر چنین نقصی گزارش نشده است؛ اما هیوندای می‌داند که گزارشِ  حتی یک مورد مصدومیت هم می‌تواند وضعیت این شرکت را به مخاطره بیندازد. هیوندای و شرکت سازنده‌ی کمربندهای ایمنی آن در حال بررسی این نقص هستند.

 

هیوندای سوناتا (به انگلیسی: Hyundai Sonata) در کلاس خودروی اندازه متوسط و با طراحی خودروهای موتور جلو-محور جلو و چهاردر سِدان تولید و در سطح جهانی توسط شرکت هیوندای موتور به بازار عرضه شده است. این خودرو از سال ۱۹۸۵۵ تا کنون تولید شده‌است. نسل هفتم و هشتم هیوندای سوناتا در شرکت آسان موتور ایران عرضه می‌شود.

منبع : سوناتا هیوندا

تا دی ماه سال ۹۷ تولید پژو ۴۰۵ و پراید تداوم خواهد داشت

آن گونه که از اخبار انتشار یافته برآمده است مشخص شده است که همه اتومبیل های تولید شده در ایران تا دی ماه سال ۹۷ شمسی در بازار های خودروی کشورمان خواهند ماند . در واقع ما شاهد آن بودیم که تولید خودروهای «پژو ۴۰۵» و «پراید» تا پایان سالی که گذشت متوقف نشدند و به انضمام آن با تصمیم هایی که گرفته شد تولید خودروهای داخلی تا سال ۹۷ ادامه خواهد داشت . تصمیم های اتخاذی مبنی بر رعایت بالا بردن استانداردها از ۵۲ به ۸۳ مورد بوده است .

با شنیدن این خبر مشخص شد که اخباری که مبنی بر متوقف شدن اتومبیل هایی نظیر: «پراید» و «پژو۴۰۵۵» بوده است شایعه ای بیش نبوده است .

پیش از این، پیش‌بینی می‌شد که پس از ۱۰ سال تولید «پراید» و «پژو ۴۰۵»، خط تولید این خودروهای  بی‌کیفیت متوقف شود.

در مقاطع مختلف نیز صحبت‌ها و شایعاتی در این مورد به گوش می‌رسید اما به نظر می‌رسد که همچنان تولید این خودروها ادامه خواهد داشت و «پراید» و «پژو ۴۰۵» حداقل تا اواخر سال ۹۷۷ مهمان بازار کشورمان  خواهند بود.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در آخرین نشست خبری خود اعلام کرد که استانداردهای خودرویی از ۵۲ مورد به ۸۳ مورد افزایش پیدا کرده‌اند و قرار شد در ستاد سیاست‌گذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، در خصوص نحوه اجرای این استانداردها تصمیم‌گیری شود.

توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ ارتباطی به سازمان ملی استاندارد ندارد :

پیروزبخت در واکنش به این موضوع که طبق قانون باید خط تولید خودروهایی که ۱۰ سال از زمان تولیدشان می‌گذرد متوقف شود، گفت:

در هر کشوری بین سازمان‌های مختلف، یک فرایند زنجیره‌ای حاکم است. در ایران نیز همه چیز بر عهده سازمان ملی استاندارد نیست و خودرو هم از این مقوله مستثنی نخواهد بود. موضوع توقف خط تولید خودروهایی که ۱۰ سال از عمرشان می‌گذرد مانند پراید و پژو ۴۰۵، ارتباطی به ما ندارد.

همچنین سعید تاجیک، معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد آخرین وضعیت تولید پراید و پژو ۴۰۵ و زمان توقف تولید این خودروها بیان کرد که باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که خودروی جایگزینی با این قیمت در دنیا به سختی پیدا می‌شود. بسته CKD خودرو تقریبا ۹ تا ۱۰ هزار دلار است که با احتساب نرخ دلار و تعرفه‌ها، کمتر از ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان آب نمی‌خورد؛ بنابراین ما خودروی ۲۰ تا ۳۰ میلیونی که جایگزین پراید و پژو ۴۰۵ شود نداریم.

صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مورد خیال همه را راحت کرد و گفت تا دی‌ماه ۱۳۹۷، تولید هیچ خودرویی در کشورمان متوقف نخواهد شد. بر اساس رعایت استانداردهایی که توسط شورای عالی استاندارد و سازمان ملی استاندارد ایران تدوین می‌شود، بخش‌های مختلف باید این استانداردها را رعایت کنند و در بخش خودرو نیز، استانداردهایی در زمینه ایمنی، کیفیت، آلایندگی و مصرف سوخت مد نظر قرار می‌گیرد.

تولید پراید و پژو ۴۰۵ از اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ شمسی در ایران آغاز شد. در سال ۹۵ بارها صحبت‌هایی مبنی بر توقف تولید این دو خودرو تا پایان سال مطرح شده بود، اما در نهایت با افزایش تعداد استانداردها به ۸۳ مورد و تغییر پلتفرم خودروهایی که به اصلاح نیاز دارند، تمامی خودروها تا دی‌ماه ۹۷ به حیات خود ادامه می‌دهند و پس از آن در مورد تولید یا توقف تولید آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع : پژو 405

رونمایی هیوندا از آفرود سانتافه

اعضای سما (SEMA) خیلی خوب شرکت خودروسازی کره ای «هیوندای» را می شناسند . شرکت کره ای «هیوندا» در رویداد سالانه سما خودروی جدید «آفرودسانتافه» را برای نمایش آماده کرده بود و با آن خودرو توجهات زیادی را به سوی خود کشانید .

کمپانی «هیوندا» اتومبیل «آفرود سانتافه» اش را خیلی قدرتمند از آب درآورده بود و سبب شد تا توجه های زیادی را به سوی خود جلب نماید .

در واقع سما یا همان (SEMAA) مخفف  (Specialty Equipment Market Association) به معنای انجمن بازار تجهیزات تخصصی است . این بازار را در سال ۱۹۶۳ به دست تعدادی از بزرگان عرصه اتومبیل تاسیس کرده اند .

بازار سما به بازاری گفته می شود که در رابطه با تولید، بازسازی، توزیع، خرده فروشی، نصب و راه اندازی تمام قطعات خودرو، مواد شیمیایی، تجهیزات و لوازم جانبی پس از فروش خودرو توسط تولید کننده تجهیزات اصلی (OEM) به مصرف کننده فعالیت دارد .

این مجمع هم اکنون ۶,۳۸۳ کمپانی از تولید کنندگان لوازم جانبی، تولید کنندگان تجهیزات اصلی، رسانه ها، نمایندگی های خودرو، توزیع کنندگان تجهیزات تخصصی، خرده فروشان و تعمیرکاران متخصص از سراسر جهان را شامل می شود.

هیوندای در چنین رویدادی محصول قدرتمند و پرزرق و برق خود را به معرض نمایش گذاشت؛ یک خودروی آفرود زیبا و در عین حال با چهره ای تهاجمی که نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد.

هیوندای معمولا چندان توجه ویژه ای به مشخصات فنی محصولات تولیدی خود ندارد؛ اما گویی در این مدل، خودروساز کره ای روند دیگری را در پیش گرفته است. لیست تغییرات انجام شده بر روی این خودرو بسیار چشمگیر است.

یک موتور به شدت اصلاح شده ۳٫۳ لیتری V6 به عنوان قلب تپنده این خودرو انجام وظیفه می کند و البته بجز این موتور اصلاح شده، ویژگی های بیشتری نیز وجود دارد. سیستم خنک کننده ارتقا یافته میشیموتو (Mishimoto)  و اگزوز سفارشی از جمله آنهاست.

اضافه کردن یک سیستم جدید نیترو به این پیشرانه ۳٫۳ لیتری می تواند قدرت این غول آفرود را به شکل وحشتناکی افزایش دهد. جزئیات بیشتری از این مدل به زودی منتشر خواهد شد.

منبع : هیوندای

کیفیت پایین تیبا و پراید

در این مقاله به بررسی میزان کیفیت خودروها مانند : «تیبا» و «پراید» و … می پردازیم .

در ماه دی سال 1395 اطلاعاتی از میزان کیفیت اتومبیل ها اعم از خودروهای سواری و خودروهای سنگین توسط کمپانی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شده است .

بنابر گزارش ارائه شده توسط خبر گزاری تسنیم :

به تعداد 89414 دستگاه اتومبیل به گزارش کمپانی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دی ماه سال 95 به مرحله تولید رسیده است .

از آن تعداد خودروهای تولیدی که در کشور ما به تولید رسیده است تنها 1 درصد مختص خودروهای سنگین بوده است و 99 درصد از آن ها مختص خودروهای سبک بوده است .

خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل 41 مدل خودرو در گروه سبک و 10 مدل در گروه سنگین می باشد.

براساس این گزارش در رده پایین تر از 25 میلیون تومان خودروهای تیبا، تبیا 2، سایپا 131، 132، 111 وسایپا 131 پارس خودرو همچنان تک ستاره هستند.

در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون نیز تغییر خاصی در کیفیت محصولات نسبت به آذر ماه امسال به وجود نیامده است به نحوی که خودروهای تک ستاره همچنان همان کیفیت را در دی ماه دارند. فقط در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون برلیانس h330 توانسته دو ستاره خود را به سه ستاره در بخش کیفیت افزایش دهد.

بخش سواری: خودروهای پژو 206 و نیومزدا 3 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را در این  ماه به خود اختصاص دادند.

بخش وانت: در دی ماه سال 95 در این بخش خودروهای وانت نیسان دو گانه سوز و وانت مزدا دو کابین به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع : تیبا