دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

منتفی شدن همکاری سایپا با کیاموتورز و آغاز شراکتش با سیتروئن

آن گونه که مدیرعامل شرکت «سایپا» بیان داشته است در زمستان سال بعد قرار است که نخستین خودروی مشترک میان کمپانی های «پژو سیتروئن» و «سایپا» بعد از آن که شراکت «سایپا» با کمپانی «کیا موتورز» منتفی گردید عرضه شود .

بنابر گزارش ارائه شده توسط پایگاه خبری بورس پرس و نقل گردیده از دنیای اقتصاد :

بنابر بیانات جناب مهدی جمالی مشخص شده است که کمپانی «سایپا» همکاری اش را با کمپانی «کیاموتورز» لغو کرده است و در عوض قرار شده است تا با کمپانی «سیتروئن» به شراکت بپردازند .

 

یکی از ابهامات بزرگ در مورد «سایپا»، به مشارکت با «سیتروئن» فرانسه برمی‌گردد، شرکتی که هنوز مشخص نیست اصلا با «سایپایی‌»ها قراردادی امضا کرده یا نه.

با وجود آنکه گمان می‌رفت سایپا و سیتروئن در جریان سفر کارلوس تاوارس مدیرعامل پژوسیتروئن به ایران، قرارداد مشارکت امضا کرده‌اند، گفته می‌شود دو شرکت با چالش‌هایی جدی بر سر همکاری مشترک مواجه اند.

به گفته برخی منابع آگاه، ظاهرا سیتروئن چندان به‌دنبال انتقال فناوری نبوده و این موضوع به مانعی جدی بر سر راه شراکت با سایپا تبدیل شده است.

آن‌طور که جمالی عنوان کرده، اولین محصول مشترک میان این دو خودروساز، اواخر سال 2017 میلادی (زمستان 97) راهی بازار داخل خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: به‌زودی نقل‌و‌انتقال سهام سایپا کاشان به سیتروئن (به‌عنوان بخشی از قرارداد) انجام خواهد شد.

جمالی در مورد کیاموتورز نیز عنوان کرد: همکاری با این شرکت با توجه به سیاست‌های تعیین شده از سوی وزارت صنعت مبنی‌بر الزام سرمایه‌گذاری در ایران، منتفی شده است.

منبع : کیاموتورز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.