دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

افزایش قیمت خودروی پراید

اخیرا شاهد افزایش قیمت خودروی «پراید» در کشورمان بوده ایم که حال می خواهیم به طور دقییق تر این افزایش قیمت را مورد بررسی قرار دهیم :

بنابر گزارش ارائه شده توسط ۵۹۸ و نقل گردیده از سایت خبری فارس :

قیمت اتومبیل های خارجی و داخلی در حدود ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان الی ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان جهش را تجربه کرده است و این بالا رفتن قیمت های خودرو به دلیل نوساناتی است که ارز داشته است و در آخر نیز طی چند هفته اخیر نرخ ارز افزایش قیمتی قابل توجهی داشته است .

مطالب گفته شده در بالا بر اساس گفته فعالان بازار بوده است .

ولی باید به این مسئله نیز توجه داشت که تغییرات نرخ ارز قادر نیست در مدت زمان کوتاهی این همه تاثیر در قیمت تمام شده یک خودرو  و حتی واردات یک خودرو بگذارد .

و برای برآورد تأثیر آن بر قیمت تمام شده تولیدات داخل باید از زمان سفارش‌گذاری خرید قطعات مدتی بگذرد و در مورد خودروهای وارداتی نیز باید حداقل ۴۵ روز زمان برای ثبت سفارش و واردات خودرو صرف شود.

در مورد محصولات پراید نیز می‌توان به رشد ۶۵۰ هزار تومانی سایپا ۱۱۱ اشاره کرد به طوری که در حال حاضر این خودرو ۱۱ میلیون و ۱۰۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی به ترتیب به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۲۰۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش ۴.۵ میلیون تومانی قیمت مگان

قیمت هر دستگاه تندر ۹۰ پارس خودرو با افزایش یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به ۲۲ میلیون تومان رسید و هر دستگاه تیانا نیز با رشد قیمت ۵ میلیون تومانی، ۹۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

افزایش قیمت ماکسیما دنده اتوماتیک نیز ۴ میلیون تومان است به طوری که در حال حاضر این خودرو ۷۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت هر دستگاه مگان دنده اتوماتیک نیز این روزها به ۵۱ میلیون تومان رسیده که افزایش ۴.۵ میلیون تومانی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.

* رشد ۲ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی

در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت پرادو اشاره کرد، به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در خصوص تویوتا کرولا نیز باید به افزایش ۶ میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد، در حال حاضر این خودرو با قیمت ۸۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

قیمت هر دستگاه یاریس هاچ‌بک نیز با رشد ۵ میلیون تومانی به ۵۴ میلیون تومان رسیده است.

قیمت هر دستگاه اسپورتیج نیز مشمول افزایش ۶ میلیون تومانی شده و در حال حاضر این خودرو ۱۰۳ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت هر دستگاه موهاوی نیز با رشد ۵ میلیون تومانی به ۱۱۲ میلیون تومان رسیده است.

در مورد محصولات مزدا نیز می‌توان به رشد ۲.۵ میلیون تومانی قیمت مزدا ۲ اشاره کرد که در حال حاضر ۴۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین قیمت مزدا ۳ در بازار با رشد ۴ میلیون تومانی به ۷۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت هر دستگاه هیوندایی I۲۰ با افزایش ۲.۵ میلیون تومانی به ۴۶ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه هیوندایی I۳۰ نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی، ۵۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین قیمت هر دستگاه آزرا گرانجور با افزایش ۷ میلیون تومانی به ۱۱۸ میلیون تومان رسیده است.

هر دستگاه جنسیس نیز با رشد قیمت ۳ میلیون تومانی، ۱۳۰ میلیون تومان و هر دستگاه سوناتا با افزایش قیمت ۷ میلیون تومانی، حدود ۹۴۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

منبع : پراید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.