دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

رانندگی با خودروی جک جی ۵

اتومبیل «جک جی ۵» دارای یک سوئیچی می باشد که در مقایسه با سوئیچ اتومبیل های دیگر طول بیشتری دارد و از این رو هم می باشد که مقداری توجه ها را به سوی خود می کشاند .

سوئیچ خودروی «جک جی ۵» توانایی کنترل قفل مرکزی از طریق ریموت را دارد .

مادامی که اتومبیل «جک جی ۵» را روشن می کنیم در همان ابتدا متوجه عایق بندی مناسب این خودرو می شویم چراکه صدای موتور و همچنین صدای خیابان ها خیلی کم به درون کابین خودرو نفوذ می کند .

برای آنکه شتاب خودروی «جک جی ۵» را در حالت تخت گاز مورد آزمایش و تست قرار دهیم این خودرو را به مسیری مستقیم رساندیم .

بر خلاف دیگر خودرو‌های ۴ سرعته با اشاره به تمام قدرت گاز گیربکس با کندی وارد مسیر نمی‌شود و واکنش آن نسبت به میزان فشرده شدن پدال گاز سریع است اما شتاب اولیه خودرو با توجه به ۱۴۱ اسب بخار قدرت چندان جالب توجه نیست که البته این موضوع در مقایسه با خودرو مشابهی مانند «تویوتا کرولا» صدق می‌کند و در مقایسه با بسیاری دیگر از خودرو‌های چینی به‌مراتب بهتر است‌.

ترمز‌گیری با توجه به وزن خالص ۱۳۵۵ کیلوگرمی که در شرایط آزمایش تا حدود ۱٫۵ تن افزایش پیدا کرده بود هیچ‌گونه ضعفی را نشان نمی‌داد.

تمایلی در دماغه خودرو به پایین آمدن در هنگام ترمز‌گیری نیز مشاهده نمی‌شد‌.

گیربکس ۴ سرعته J5 به صورت کلی عملکرد قابل قبولی دارد و در هنگام سبقت‌گیری شما را نا‌امید نمی‌کند، چرا که با استفاده از تعویض دنده دستی می‌توانید به راحتی معکوس بدهید و گیربکس هیچ‌گاه به اشتباه هوشمند نمی‌شود تا دنده معکوس شما را پس بگیرد و همواره می‌توانید روی رانندگی پر شتاب با این خودرو حساب کنید‌. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو چیزی حدود ۱۲ ثانیه است.

پشت فرمان

 اولین خودرو اتوماتیک کرمان‌موتور

کرمانی‌ها از اینکه اولین خودرو اتوماتیک‌شان وارد بازار شده، خوشحالند‌. J5 اتوماتیک روی کاغذ هیچ چیزی برای کسب بیشترین‌ها با یک قیمت معقول کم ندارد اما آیا در عمل هم اینگونه خواهد بود‌؟ در خودرو را که باز کنید با تودوزی تمام تیره‌ای مواجه می‌شوید که برای J5‌سواران تازگی دارد، چرا که کرمان‌موتور این تودوزی تیره را جایگزین تودوزی روشن در مدل‌های ۱۵۰۰ دستی کرده است‌.

ابعاد لاستیک در مقایسه با لیفان ۶۲۰ عریض‌تر هستند و در کنار ارتفاع ۱۷  سانتیمتری از سطح زمین پایداری خوبی را نوید می‌دهد‌.

پشت فرمان J5پیش از هر چیز این حس را القا می‌کند که آیا این اتاق متعلق به یک خودرو ۵۵ میلیونی است‌؟ بله، در ظاهر این حس تا مدتی پایدار خواهد بود اما اگر در هر خودرو چینی بعد از تفکر دستی به سر و روی اتاق بکشید، از گفته‌تان پشیمان می‌شوید اما در J5 همه بخش‌ها اینگونه نا‌‌امید‌کننده نیستند‌.

چرم و متریال استفاده شده در اتاق در بیشتر قسمت‌های داشبورد و روی در‌ها کیفیت خوبی دارند و به هیچ وجه احساس خشکی به شما دست نمی‌دهد‌.

روکش چرم صندلی‌ها و فرمان نیز در نگاه اول خود را با کیفیت نشان می‌دهند اما از آنجایی که هیچ دستگاهی برای سنجش کیفیت این تودوزی وجود ندارد، بهتر است بعد از استفاده طولانی‌مدت به بررسی آنها بپردازیم‌.

در سمت چپ فرمان سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها با نشان دادن نور سبز روی هر ۴ لاستیک از مناسب بودن وضعیت تایر‌ها خبر می‌دهد و سیستم صوتی نسبتا بزرگ که در میانه کنسول جای گرفته با ورودی‌USB و ۶ بلند‌گو پشتیبانی می‌شود.

مجموعه نمایشگر‌های پشت فرمان با ملودی رنگ آبی در ۳ قاب دایره‌ای بیشتر یادآور خودرو‌های جدید ژاپنی  و کره‌ای است‌. کامپیوتر سفری این خودرو علی‌رغم طراحی بزرگ بیانگر اطلاعات کاملی نظیر مصرف سوخت و یا فاصله قابل پیمایش نیست‌.

کیفیت تجهیزات کلی اتاق در وضعیت ایده‌آل خودرو‌های لوکس قرار ندارند اما در مقایسه با دیگر خودرو‌های چینی وضعیت قابل قبولی دارند‌.

دسته دنده بزرگ به همراه کلید آزاد‌ساز آن قابلیت تعویض به صورت دستی را نیز دارند‌. روی این گیربکس ۴ سرعته هیچ خبری از کلید‌های حرکت روی برف یا رانندگی اسپرت نیست اما J5 اتوماتیک شما را برای رانندگی اسپرت نا امید نمی‌کند چرا که کات‌آف موتور آن روی دور ۵۰۰۰ انجام می‌شود و با خیال راحت می‌توانید تا دلتان می‌خواهد آن را بتازانید و از هر گونه کات‌آف زیر ۵۰۰۰ دور در دقیقه که در لیفان ۶۲۰۰ دیده می‌شود، در امان باشید‌.

مصرف اعلام شده توسط رسانه‌های چینی برای این خودرو ۷٫۶ لیتر در سیکل ترکیبی است که البته به نظر می‌رسد در حقیقت رقمی حدود ۵۵ باشد که در طول مدت آزمایش امکان محاسبه آن در غیبت کامپیوتر سفری نبود و البته نحوه رانندگی با خودرو نیز نمی‌توانست عدد دقیقی را به ما نشان دهد‌.

منبع : کرمان خودرو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.