دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

لیفان 620 : فرشته نجات کرمان موتور

کمپانی «کرمان موتور» در کشور ما به کار مونتاژ اتومبیل های «لیفان» پرداخته است .

شرکت «کرمان موتور» موفق شده است جایگاه خوبی را در بین ایرانی ها باز کند .جایگاه خوبی که «کرمان موتور» در بین ایرانی ها دارد به خاطر خودروهای خوبی مانند: «ماتیز» و «دوو سیلو» است که عرضه کرده است و همچنین علاوه بر آن «کرمان موتور» موفق شده است خدمات پس از فروش خوبی را هم ارائه کند .

ولی متاسفانه به خاطر مسائل ناگواری که برای این شرکت روی داده است «کرمان موتور» نزدیک به ورشکستگی بود و همچنین تا مدت ها هم هیچ گونه خودرویی را عرضه نمیکرد .

تا اینکه همکاری با شرکت «لیفان» توانست شروعی دوباره برای این شرکت مونتاژگر وطنی باشد.

لیفان 620

مدل 620 لیفان به‌نوعی فرشته نجات کرمان موتور بود. این شرکت پس از ناکامی‌های فراوان و عرضه نه‌چندان مناسب لیفان 5200، نیاز به یک شوک قوی داشت تا دوباره به روزهای اوج خود برگردد و 620 همان شوک بزرگ بود. در چین این خودرو فقط با موتور 1600 (در دو نوع ترایتک و LF841Q3) و سه مدل اکونومی، کامفورت و لاکچری عرضه می‌شود که به نظر می‌رسد در ابتدا مدل کامفورت با موتور 1600 سی‌سی ترایتک وارد ایران شد.

لیفان 620 که در سال 2009 به بازار عرضه شد، در چین، برزیل، روسیه، ویتنام و چندین کشور دیگر به فروش می‌رسد. در روسیه این خودرو با نام لیفان سولانو (Solano) مونتاژ می‌شود و به فروش می‌رسد. شرکت ایتالیایی مارتین موتورز (Martin Motors) هم این خودرو را جهت عرضه در بازارهای اروپایی با عنوان MM620 در سایت خود که در تونس واقع است به تولید می‌رساند.

لیفان 620 در سال 89 به ایران وارد شد و در ابتدای ورود به ایران ظاهر جذاب و مدرن به همراه موتور کم‌مصرف و امکانات رفاهی مناسب توانست برگ‌های برنده این ماشین باشد و به‌سرعت فروش آن رو به افزایش رفت.

به دلیل امکانات پایین و قدرت کم موتور 1600 سی‌سی، کرمان موتور تصمیم به عرضه مدل 1800 سی‌سی با کد LFB479Q و تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) در سطح امکانات لاکچری گرفت. همچنین با افزایش امکانات رفاهی، لیفان 620 را به‌عنوان یک محصول ویژه در بازار کم تنوع و پر از مدل‌های قدیمی و تکراری ایران مطرح کرد.

منبع : لیفان 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.