دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اطلاعاتی از برلیانس H330

در حال حاضر ما در شرایط و موقعیتی می باشیم که بازار خودروهایمان را چینی ها احاطه کرده اند. انواع و اقسام برندهای چینی در این بین به گوشمان رسیده است .

یکی از این برندهای موجود برند « برلیانس » می باشد .

«برلیانس» را کمپانی «پارس خودرو» مونتاژ می کند و همین موضوع هم جای تعجب دارد.

در واقع سوال این جاست که چرا «پارس خودرو» که تا به الان خودروهای درخشانی مانند : «رونیز» و «ماکسیما» و «مگان» و «نیسان قشقایی» و «تیانا» را به تولید رسانده است حالا به مونتاژ خودروهای چینی پرداخته است؟!

اما متاسفانه در این خصوص پاسخی دریافت نشده است.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران یکی از این محصولات چینی «پارس خودرو» «برلیانس H330» است که فرصتی پیش آمد تا این محصول جدید را مورد بررسی میدانی قرار دهیم.
طراحی ظاهری
اینکه چرا محصولات برلیانس در ظاهر شباهت زیادی به ب‌ام‌و دارند نکته عجیبی نیست، چرا که با شروع شراکت برلیانس با این شرکت آلمانی، برلیانس توانسته کمی رنگ و بوی ب‌ام‌و را به خود بگیرد.

مدل شاسی بلند برلیانس یک کپی کاری ماهرانه از ب‌ام‌و X1 محسوب می‌شود، اما در H330 پای نوآوری به میان آمده است. اینکه محصولات برلیانس در جهت هویت بخشی از یک جلوپنجره خاص با فرم T  بهره می‌برند نشان می‌دهد که چشم بادامی‌ها برای توسعه برلیانس در بازارهای جهانی عزم خود را جزم کرده‌اند!

در نمای جلویی H330 با یک درب موتور حجیم روبرو هستید که با توجه به ارتفاع خودرو و خطوط باد کرده اگرH330  را در آینه خودرویتان مشاهده کنید تصور اینکه یک شاسی بلند پشت سر شما قرار دارد دور از ذهن نیست. سپر جلو دارای خطوط زیادی است که در پایین آن مه‌شکن‌های دایره‌ای شکل جا خوش کرده‌اند. در نمای بغل هم به خطوط سیال و پف کرده گلگیرها بر می‌خوریم.

همچنین خطوط ایجاد شده در زیر و بالای درب‌ها طراحی نسبتا شلوغی را در ذهن تداعی می‌کنند و می‌توانست بهتر از این‌ها برای نمای جانبی وقت صرف شود.

زمانی که به قسمت عقب خودرو که می‌رسیم تمام معادلات به هم می‌ریزد! جایی که هیچ هماهنگی با طرح کلی بدنه را ندارد و کمی بیننده را ناامید می کند.چراغ های عقب در قسمت بالایی خودرو تعبیه شده‌اند که ارتفاع خودرو را بلندتر از حد معمول جلوه می‌دهند و دو چراغ دنده عقب که پایین سپر جای گرفته‌اند داری طرحی ناهماهنگ با بدنه است.

برلیانس با ارائه مدل H320 نسخه هاچ‌بک این خودرو را هم روانه بازار کرده است تا این مدل بیش از پیش تکمیل گردد. در مجموع چهره برلیانس آنقدر تازه و جدید است که عابران نیم نگاهی به این خودرو داشته باشند.

نمای داخلی زشت یا زیبا…؟
نمای داخلی با ترکیب پارچه و پلاستیک فشرده به رنگ کرم و هماهنگ شدن با رنگ مشکی قسمت بالایی داشبورد، بد نیست  اما ساده بودن داشبورد و نبود هیجان در قسمت داخلی خودرو خسته کننده به نظر می‌رسد.

جنس به کار رفته در داشبورد و قطعات کابین از کیفیت نسبتا پایینی برخوردار است

صفحه کیلومتر سه‌بعدی خودرو که شکلی دایره‌ای دارند ما را یاد مزدا۳ و هیوندای توسان می‌اندازد. البته با کمی اختلاف در وضعیت قرارگیری شاخص‌های خودرو. نور پس زمینه ادوات و صفحه کیلومتر به رنگ زرد است و همچنین با روشن کردن خودرو  نور صفحه کیلومتر روشن می‌شود.

در طراحی کنسول‌ها و داشبورد از شلوغ‌کاری خبری نیست و جنس به‌کار رفته چنگی به دل نمی‌زند. تعبیه یک جا عینکی در بالای درب راننده و جای بطری در قسمت پایین درها از جزییات نمای داخلی به شمار می‌رود.

اینکه به طراحی کابین H330 نمره قبولی را بدهیم یا از آن ایراد بگیریم باید به فاکتورهایی از جمله قیمت خودرو و رقیبان چینی و همچنین سلیقه مشتریان  توجه کرد که خود نیز یک امر سلیقه‌ای محسوب می‌شود.

منبع : پارس خودرو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.