دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

مقایسه جنسیس با BMW سری ۵

برای مقایسه نمودن دو خودروی هیوندای «جنسیس Ultimate» و «BMW 528I» بهتر است ابتدا به سراغ خصوصیات مشترک و استاندارد موجوددر هر دو خودرو برویم .

ویژگی های مشترک در هر دو خودرو شامل :

  1. وجود یک عدد صفحه نمایش در روی داشبورد خودروها
  2. مجهز بودن خودرو به سنسور جلو و عقب
  3. چرم بودن تجهیزات داخلی هر دو خودرو
  4. نمایشگر صدای فراگیر
  5. مجهز بودن اتومبیل ها به دوبین دید عقب
  6. قابلیت تنظیم الکتریکی فرمان های هر دو خودرو
  7. مجهز بودن هر دو خودروها به سنسور باران
  8. داشتن چرخ های ۱۹ اینچی آلیاژی
  9. مجهز بودن هر دو خودرو به نوربالای اتوماتیک
  10. چراغ‌های جلوی اتوماتیک با قابلیت گردش در پیچ‌ها
  11. سیستم تهویه دو منطقه‌ای و ناوبری ماهواره‌ای

اما در نبرد سیستم صوتی، «جنسیس»، مدعی کره‌ای، سیستم صوتی LEXICON با ۱۷ بلندگو و مدعی آلمانی سیستم صوتی Harman Kardon با ۱۶ بلندگو مجهز شده‌اند.

از آنجا که «جنسیس »۱۵,۹۰۰ دلار ارزان‌تر از «BMW» تمام می‌شود اما تجهیزات ارائه شده در آن بسیار قابل توجه است، تجهیزاتی مانند: رادار، کروز کنترل، ترمز مستقل اضطراری، تشخیص نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب، کنترل فشار باد تایر، صندلی‌های جلو برقی و دارای حافظه در ۱۲ حالت مختلف، (در ۵۲۸i تنها برای راننده است)، صندلی‌های جلو و عقب گرم‌کن دار و دارای تهویه مناسب، سقف پانوراما، شیشه‌های عقب (برقی)، پرده برقی درب‌های عقب و شیشه عقب، شیشه‌های عایق صدا، درب Soft-Close، درب صندوق خودکار، رنگ متالیک، و یک سنسور CO2 که به طور خودکار تنظیم هوای تازه را در کابین در گردش درمی‌آورد و کمک به جلوگیری خواب‌آلودگی راننده می‌کند.

حال شما می‌توانید شروع به محاسبه قیمت BMW سری ۵ کنید که چگونه خیلی بیشتر از هیوندای جنسیس تمام شده است؟
با نگاه کردن به آپشن های اضافی که در خودروی تست ما نصب شده‌اند درمی‌یابید که برای رنگ فلزی ۲۰۰۰ دلار، درب صندوق خودکار ۱۳۰۰ دلار، پرده عقب ۱۵۰۰ دلار، گرم‌کن‌های صندلی ۹۰۰ دلار، هشدار خروج از خط ۱۴۰۰ دلار، درب‌های Soft-Close 900 دلار و ۳۲۰۰ دلار برای سانروف باید بپردازید.

گارانتی جنسیس بیش از پنج سال است که تحت پوشش خدمت جاده‌ای هیوندای هم می‌باشد و تا ۷۵,۰۰۰ کیلومتر هم به شما کمک‌های جاده‌ای رایگان ارائه می‌دهد.

گارانتی بی ام و به طور متوسط سه سال است، و این در حالی است که خدمات فراگیر شرکت هم رایگان نیست و باید ۱۲۹۰ دلار برای پوشش دهندگی پنج ساله یا ۸۰,۰۰۰ کیلومتر بپردازید.

راهنمایی‌های کارشناسان فروش در واقع پیش‌بینی می‌کنند که جنسیس حتی کمی کمتر از ۵۲۸i مستهلک خواهد بود، هرچند که نسل جدید جنسیس کمی به خاطر ورود تازه‌اش کمی ناشناخته‌تر از ۵۲۸i است پس این پیش‌بینی راهنماهای فروش کمی خشن گبه نظر می‌رسد.

بااین‌وجود، BMW سری ۵ به‌سادگی نمی‌تواند با هیوندای جنسیس ازنظر ارزش به رقابت بپردازند.

هیوندای هم به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کره‌ای در حال فاصله گرفتن از رقباست و اهداف بلندپروازانه‌تر از این را در سر دارد. مدل جنسیس برای همین طراحی شده است که فراتر از شهرت و نشان هیوندای باشد و فروش قابل‌قبولی را تجربه کند.

در واقع جنسیس به‌قصد جنگ با آلمانی‌ها رشد یافته است که از دو نظر رانندگی و پالایش کابین، خود را با E250 و ۵۲۸i قیاس می‌کند و ویژگی‌های بارز این دو خودرو را با طراحی خاص خودش نشانه گرفته است.

همین امر ما را بر آن داشت تا برای اطمینان از صحت این ادعا، آزمون کاملی از حالات رانندگی این دو خودرو را انجام دهیم. به همین منظور از اطراف بندر خلیج فیلیپ مسیر را شروع کردیم و تا دفتر ملبورن تیم CarAdvice در Cremorne به پایان رساندیم.

منبع : هیوندا 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.