دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

مقایسه قابلیت های سوناتا ۲۰۱۶ VS با اپتیما ۲۰۱۶

بررسی قابلیت های خودروی سوناتا ۲۰۱۶ و اپتیما ۲۰۱۶ :

هر دو خودروی سوناتا ۲۰۱۶ و اپتیما ۲۰۱۶ دارای تجهیزات و آپشن های برابری با هم می باشند .

داشتن مشخصات فنی مشابه سبب شده است تا آپشن های این خودروها هم با هم یکی شود .

بعد از آنکه به بررسی توانایی ها و قابلیت های هر دو خودرو پرداختیم این نتیجه حاصل شد که به سختی می توان قابلیتی را پیدا کرد که در یکی از خودروها وجود داشته باشد و در دیگری وجود نداشته باشد .

تنها قابلیتی که در یکی از خودروها وجود دارد و در دیگری وجود ندارد هیبریدی بودن خودروی سوناتا می باشد .

این خبر برای کسانی که به گجت های گوناگون نیاز دارند، خوشایند خواهد بود؛ چرا که دو خودروی کیا اپتیما و هیوندا  سوناتا هر دو در کلاس خودروهای سدان متوسط، از  جدیدترین تکنولوژی های روز برخوردار شده اند. هر دو مدل از سیستم کنترل کروز تطبیقی، صندلی های مجهز به تهویه (در مدل های سفارشی) غربیلک فرمان مجهز به گرم کننده، سیستم ترمز اتوماتیک قبل از برخورد، سیستم هشدار خروج از لاین و غیره بهره می برند. تنها تفاوت اساسی در این بخش، مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی آنهاست. هیوندا  سوناتا از تکنولوژی هیوندا Blue Link و کیا  اپتیما ازکیا UVOO بهره می برند که از عملکرد مشابهی برخوردار هستند.

ویژگی های فنی
مولفه های فنی این دو خودرو نیز به هم شباهت دارد، علاوه بر اینکه پیشرانه ی آنها نیز تقریبا با هم یکسان است. به ویژه مدل استاندارد این دو خودرو که از موتور ۴ سیلندر با حجم ۲٫۴ لیتر و قدرت ۱۸۵ اسب بخار برخوردار شده است. مدل میان رده ی سازگار با محیط زیست نیز از موتور ۴ سیلندر توربوشارژر با حجم ۱٫۶ لیتر و قدرت ۱۷۸ اسب بخار بهره می برد. مدل رده بالاتر ۲٫۰T نیز با موتور توربوشارژ ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتر و قدرت ۲۴۵ اسب بخار عرضه می شود.
تنها تفاوت آنها مربوط به پیشرانه ی هیبریدی است: مدل هیبریدی سوناتا از موتور ۴ سیلندر با حجم ۲٫۰ لیتر و قدرت ۱۹۳ اسب بخار برخوردار شده که مصرف آن در خیابان های شهری به ۴۰ مایل (۶۴٫۳ کیلومتر) در هر گالن می رسد؛ در حالیکه مصرف آن در بزرگراه ها، ۴۴ مایل (۷۰٫۸ کیلومتر) در هر گالن اعلام شده است. این موتور هنوز در بین مدل های اپتیما عرضه نشده است. شرکت کیا اعلام کرده است که  اپتیما با پیشرانه ی هیبریدی، تا اواخر امسال به فروش خواهد رسید.

طراحی داخلی و کابین
کیا اپتیما ۲۰۱۶ و هیوندا  سوناتا ۲۰۱۶۶ از لحاظ نمای داخلی نیز با هم متفاوت  هستند. صفحه ی کیلومتر شمار و سرعت سنج، طراحی جدید داشبورد، دنده ی متفاوت و چندین ویژگی جدید دیگر، از جمله ی این تغییرات هستند. تنها شباهت داخلی دو خودروی اپتیما و سوناتا، فضای سرنشینان است؛ البته به یاد داشته باشید که بیشتر خودروهای سدان، تقریبا در اندازه های مساوی ساخته می شوند، حتی اگر از ویژگی های فنی متفاوتی برخوردار باشند.

طراحی خارجی
زیر پوسته ی خارجی این دو خودرو، قابلیت های یکسانی نهفته است، اما ظاهر بیرونی آنها کاملا متفاوت است. در حقیقت، تشخیص این دو خودرو از یکدیگر کار دشواری نیست؛ هر دو مدل از پنل بدنه ی متفاوت، سبک طراحی جلو و عقب، طراحی چرخ ها و طراحی کلی متفاوت برخوردارند. این دو مدل اخیرا بازطراحی شده اند، با اینحال تفاوت ظاهری آنها بر هیچکس پوشیده نیست.

منبع : سوناتا هیوندا 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.