دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

در مقایسه با پورشه و هیوندا و تویوتا کمپانی کیاموتورز بهتر است

بنیان خدماتی جی دی پاور بر اساس آماری که منتشر نموده است نشان داده است که محصولات شرکت کیاموتورز در سطح کیفیتی بالاتری در مقایسه با اتومبیل های پورشه و تویوتا و هیوندا  دارند .

مسئولیت این موسسه جی دی پاور این می باشد که کیفیت خودروها را در روزهای اول تولیدشان بررسی نماید .

طبق گزارشی که جی دی پاور ارائه کرده است کیفیت اتومبیل ها امسال 6 درصد بالاتر رفته است این پیشرفت از سال 2009 بالاترین نرخ پیشرفت بوده است .

این دست از مطالعات در حال حاضر در 30 امین سال کاری خود به سر می‌برند. تحقیقاتی که موسسه‌ی جی‌دی پاور انجام می‌دهد، بر مبنای کیفیت خودرو‌ها در طول 90 روز اول از مالکیتشان توسط صاحبان آن صورت می‌گیرد.

درواقع مشکلاتی که در این بازه‌ی زمانی توسط مالک انواع خودرو‌ها گزارش می‌شوند، جمع‌آوری‌شده و طبق آن‌ها رده‌بندی کلی تشکیل می‌شود. تعداد ایراد‎های کشف‌شده رکن اصلی رده‌بندی است و هرچه گزارش‌های خرابی بیش‌تر باشند، شرکت سازنده نمره منفی بیش‌تری دریافت خواهد کرد.

تحقیقات این موسسه در بیان عام، به‌عنوان IQS شناخته‌شده است. طبق همین گزارش، اکثر نمانام‌هایی که در این بررسی قرار داشتند نسبت به سال گذشته بهبود کیفیت قابل‌توجهی را کسب کرده‌اند. بدیهی است رده‌بندی یادشده، اهمیت زیادی برای تمامی خودروسازان دارد. از طرفی وقتی نام جی‌دی پاور در میان است کم‌تر کسی فکر تقلب به سرش می‌زند، بااین‌وجود بسیاری از کسانی که در آمریکا قصد انتخاب اتومبیل دارند، خودروهای قابل قبولی موجود در این لیست را مدنظر قرار می‌دهند.

رنه استفن، مدیر بخش کیفیت اتومبیل در سازمان جی‌دی پاور می‌گوید:

فهرست امسال، نشان داد که خودروسازان با تمام تلاششان در حال تولید خودرو‌هایی با بالاترین کیفیت هستند. داده‌هایی که ما در طول چند سال گذشته جمع‌آوری کردیم، مشخص می‌کند که خودروسازان طبق نیاز مشتری رفتار می‌کنند. آن‌ها نقاط ضعف محصولات را شناسایی کرده و بر روی بهسازی آن متمرکز می‌شوند. حتی آن‌ها تکنولوژی‌های جدیدی را به خودرو‌ها می‌آورند و بااینکه برخی از این نوآوری‌ها باعث بروز مشکلاتی شده، اما کیفیت همچنان بهتر از قبل است.

خودروسازان بومی ایالات‌متحده بسیار بهتر شده‌اند

سال 2016 دومین بار در تاریخ 30 ساله‎ی این بررسی‌ها بود که در آن برند‌های داخلی ایالات‌متحده درمجموع، گزارش خرابی کم‌تری نسبت به همتایان وارداتی خود داشته‌اند.

هر سه خودروساز ساکن آمریکا، نسبت به سال گذشته بهبود وسیعی تجربه کرده‌اند و مجموع امتیازات آن‌ها به رقم 103 می‌رسد که نشان از بهبود 10 درصدی در مقایسه با سال 2015 دارد. آخرین باری که کمپانی‌های بومی آمریکایی توانستند رتبه‌‌ی بهتری نسبت به رقیبان وارداتی کسب کنند، به سال 2010 بازمی‌گردد که موفق شدند امتیاز 109 را به ثبت برسانند.

کیفیت بالا مساوی است با اطمینان بالا

از منظر 49 درصد از صاحبان خودرو، قابل‌اطمینان بودن محصول، مهم‌ترین موضوع در هنگام خرید یک خودرو جدید است. موسسه‌ی جی‌دی پاور نیز به همین منظور فعال است تا به‌وسیله‌ی صاحبان خودرو‌ها، برترین و قابل‌اطمینان‌ترین برند را در میان تولیدکنندگان خودرو پیدا کند.

از بین مالکین خودروهایی که در 90 روز اول هیچ نقصی نداشتند، 54 درصدشان خودرو دوم خود را نیز از همان برند انتخاب کردند. همچنین آن‌هایی که در طول سه ماه نخست با یک مشکل مواجه شدند حدود 50 درصد نسبت به تولیدکننده وفادار مانده و برای سایر کسانی که بیش از سه بار با خودرو خود دچار مشکل شدند، این درصد رضایت‌مندی به 45 درصد رسید.

استفن دراین‌باره می‌گوید:

رابطه‌ای کاملا مستقیم بین تعداد مشکلات مشتری با وسیله‌ی نقلیه خود و انتخاب خودرو بعدی‌اش وجود دارد. درحالی‌که اندکی حس وفاداری واقعی نسبت به برند ممکن است تاثیر چندانی نداشته باشد اما یک نارضایتی کوچک می‌تواند میلیون‌ها دلار از چنگ تولیدکننده درآورد

برترین نمانام‌ها و محصولات

اگر از کسی بخواهید تا فهرستی از بهترین خودروسازان جهان گردآوری کند، مطمئنا بنا بر اطلاعات و شواهد قبلی، مرسدس بنز، بی ام و، پورشه و یا حتی رنج روور را در چند پله‎ی اول قرار خواهد داد؛ اما این پژوهش کاملا عملی، شرکت خودروسازی کره‌ای کیاموتورز را با امتیاز 83 در رده‌ی اولین و باکیفیت‌ترین خودروساز جهان قرار داده است. این برای اولین بار در 27 سال اخیر است که شرکتی کم‎تر شناخته‌شده به مقام اول لیست دست پیدا می‌کند که همچنین باعث شده تا سایر شرکت‌های به‌نوعی غیر متعارف‌تر برای افزایش کیفیت تلاش بیش‌تری اختصاص دهند.

منبع : کیا موتورز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.