دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

آیا ساینا خودروی خوبی است؟

دیگر چیزی نمانده است که ساینا را در کوچه و خیابان هایمان ببینیم . سازنده این خودرو بالاخره شروع به پیش فروش این اتومبیل کرده است .

ولی بنابر اطلاعاتی که ما داریم خریدن ساینا چندان خوشایند نخواهد بود .

مثلا یکی از مواردی که ساینا را در نگاه ما بد جلوه داده است این می باشد که این خودرو بیش از حد به تیبا  شبیه می باشد و با این حال قیمت 28.000.000 تومان دارد!

همیشه تصورها به این گونه بوده است که تنوع در خودروهای زیر 30 میلیون تومان کم است اما برخلاف این تصور ما می گوییم که اینجوری نیست و خودروهایی مانند:

از ۴۰۵‌های جدید گرفته تا انواع خانواده سمند  و اگر کمی سر کیسه را شل کنیم انتخاب‌هایی مثل پژو 206  تیپ ۲‌ و رانا پیش رویمان قرار می‌گیرند.

همچنین متوجه شدیم اگر موضوع مصرف سوخت مطرح باشد، می‌‌توان به سراغ گزینه‌ای قابل اطمینان مثل تندر ۹۰ مدل E1 رفت.

هرچند در بازار دست‌دوم‌ها هم انتخاب‌های زیادی وجود دارد. به هر حال کسی که ساینا را انتخاب می‌کند، یک تیبای قشنگ خریده است که اگرچه در شهر خودرویی کم‌مصرف است اما به هیچ‌وجه برای سفرهای برون‌شهری گزینه قابل اطمینانی نیست.

چرا ساینا را دوست نداریم؟

هنوز از راه نرسیده اما فکر می‌کنیم چندان با ما صادق نبوده است و به همین دلیل نمی‌توانیم خیلی برای ورودش هیجان‌زده باشیم. برای بی‌علاقگی‌مان به ساینا دلایل زیادی داریم. دو مورد از آن ها به شرح زیر می باشد :

ساینا سعی می‌کند فریبمان بدهد

از همان روزی که ساینا را در تبلیغات دیدیم یا از وقتی نخستین عکس‌هایش منتشر شد متوجه شدیم که ساینا همان تیبای خودمان است.

البته با کمی تغییرات ظاهری. پیش از این سمند  و پیکان در فیس‌لیفت‌های مختلف تولید می‌شد اما اسم همه‌شان سمند  باقی می‌ماند اما ساینا ترجیح داده به شکلی شیطنت‌آمیز از وفاداری به اصالت خویش شانه خالی کند. کلکی که حالا فقط در بین خودروسازان چینی رواج دارد.

آنها هستند که هنوز MVM  550 را بزک می‌کنند و به جای MVM  530 می‌فروشند. البته اگر کمی انصاف داشته‌ باشیم سدان جدید MVM از نظر فنی هم پیشرفت داشته است.

ساینا یار همیشگی نیست

وزن ساینا به زحمت از یک تن عبور می‌کند. طول آن ۴۲۱۵ میلی‌متر و عرض بدنه ۱۶۴۵ میلی‌متر است. ساینا موتوری با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی دارد و … مشخصات خودرو برایتان آشنا نیست؟ به نظر نمی‌رسد با یک پراید  دیگر روبه‌رو هستیم که بیشتر به درد خودروی دم‌دستی داخل شهر می‌خورد؟ وقتی پراید  تنها هفت میلیون تومان قیمت داشت، ایرادی نداشت که یکی از آنها برای استفاده داخل شهر داشته‌ باشیم اما در شرایط فعلی اصلا منصفانه نیست که این همه پول برای ساینا پرداخت کنیم و نتوانیم آن را با خود به سفرهای خارج شهر ببریم.

 منبع : سایپا 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.