دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

مدیرعامل ایران خودرو : شراکت با آلمان رقابتی تر بود

مدیرعامل ایران خودرو گفت : شراکت کردن با کمپانی فرانسوی پژو برای ایران خودرو یک اشتباه بزرگ بود .

وی اظهار داشت :

اگر قرار بود برای شرکت ایران خودرو یک شریک دیگری پیدا کنیم آن را از بین فرانسوی ها انتخاب نمی کردیم . شراکت با آلمانی ها می توانست شرایط رقابتی تری را به وجود آورد .

او در خصوص مذاکرات با کمپانی پژو و دلیل تداوم یافتن آن بیان نمود :

مذاکرات با کمپانی پژو را به این دلیل ادامه می دهیم که این شرکت از قبل شریک ایران خودرو بوده است . اگر ما در نقطه صفر بودیم تصمیم دیگری را اتخاذ می کردیم.

یکه زارع در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تقاضای بالا برای خرید تندر ۹۰، تولید این محصول پایین است گفت: رنو و پژو با دو شیوه مختلف ما را اذیت می‌کنند پژو مستقیم‌تر و رنو نیز به شیوه‌های دیگر این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه ۵۰ دستگاه تندر ۹۰ اتوماتیک در ایران خودرو تولید می‌شود و در سایپا نیز روزانه ۵۰ دستگاه تندر ۹۰ به تولید می‌رسد.

وی تاکید کرد: ما جو فروش گندم‌نما نمی‌خواهیم، چه پژو و چه رنو و یا هر شرکت دیگر باید در همکاری با ما شفافیت داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر شرکت رنو شرایط بهتری را نسبت به پژو پیشنهاد دهد، ما با این شرکت همکاری خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه همکاری با پژو و رنو را پیگیری می‌کنیم افزود: این مسئله به معنی این نیست که اولویت اصلی ما همکاری با این دو شرکت باشد، بلکه اولویت ما تولید محصول با طراحی خودمان است.

وی افزود: وضعیت همکاری با پژو ، رنو، سوزوکی و یا شریک جدید ما در آینده مشخص خواهد شد و با تعریف برد برد می‌توانیم در جایگاه خوبی قرار گیریم.

وی در ادامه از عرضه یک محصول جدید از ۶ ماهه دوم سال ۹۴ خبرداد وگفت: مخلوطی از محصولات داخلی و خارجی از ۶ ماهه دوم ۹۴ عرضه خواهیم کرد به طوری که در هر ۶ ماه یک محصول جدید عرضه شود و علاوه بر این نیز یک فیس‌لیفت جدید ارئه خواهیم کرد و هر ۳ سال یکبار نیز یک خانواده موتور خودرو را تولید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شریک جدید ایران خودرو، غیرآسیایی است که امکان دارد اروپایی  و غیر اروپایی باشد.

وی در مورد رویکرد ایران خودرو نسبت به محصولات چینی نیز گفت: سال گذشته ۲۰ میلیون خودرو توسط خودروسازان چینی تولید شد و هیچ کس نمی‌تواند به آسانی از خرید صرفنظر کند ولی همکاری با چینی‌ها جزء اولویت دوم و سوم ما است.

یکه زارع تاکید کرد: طی ۳ تا ۴ سال آینده نقش تولیدات چینی در سبد ایران خودرو بیشتر از ۱۰ درصد نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های چینی نمی‌توانند برای صنعت خودروی ایران راه‌گشا باشند، اظهارداشت: شرکت‌هایی که به سمت همکاری با چینی‌ها رفته‌اند در نهایت به Full CK‌ِD کاری (مونتاژکاری) ختم می‌شوند.

وی ادامه داد: طی ۴ تا ۵ سال آینده شرکت‌های چینی نمی‌توانند کمک قابل توجهی برای خودروسازان ایران باشند.

یکه زارع در پاسخ به سوالی در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر برنامه ایران خودرو برای واردات خودروهای کپچر و کلیو ۴ به صورت CBU نیز گفت: من شخصاً با واردات خودرو به صورت CBU مخالفم زیرا واردات هر کالا برخلاف منافع ملی است و فقط برای کشورهای دیگر انتفاع ایجاد می کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال واردات خودرو نیستیم و فقط تعداد محدودی برای شناخت بازار، واردات انجام خواهیم داد تا بعد از گذشت حدود یک سال خط تولید دو محصول جدید رنو در ایران ایجاد شود.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: اگر شرکتی برای تولید خودرو به صورت CKD و با سرمایه‌گذاری مشترک در ایران موافق نباشد، واردات آن را انجام نخواهیم داد.

وی افزود: مذاکره برای تولید کلیو و کپچر در ایران در حال انجام است ولی این مسئله به نتیجه مذاکرات ۱+۵ منوط است.

منبع : ایران خودرو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.