دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

مقایسه فضای درونی و امکانات رفاهی پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵

هنگامی که دو خودروی پژو  ۲۰۶ و همچنین ام وی ام ۳۱۵ را کنار هم قرار می دهیم در همه ابعاد به خوبی مشاهده می نماییم که ام ویام ۳۱۵ کمی بلند تر و حجیم تر ازپژو ۲۰۶ می باشد و این موضوع سبب شده است که در فضای داخلی خودرو ها هم ام وی ام ۳۱۵ بزرگ تر و جادارتر ازپژو  ۲۰۶ نمایان گردد .

در خودروی پژو  ۲۰۶ ما شاهده داشتن ارگونومی نسبتا خوب جلو داشبورد این خودرو می باشیم و از این رو هنگامی که پشت فرمان این خودرو نشسته ایم به سهولت می توانیم به همه اداوت کابین دسترسی داشته باشیم .

اما در خصوص کیفیت مواد استفاده شده در کابین این خودرو باید بگوییم که از پلاستیک خشک در این خودرو استفاده شده است و حتی در مدل های جدید تر این خودرو مواد مورد استفاده بی کیفیت تر هم شده است .

 

با این حال طراحی داخلی داشبورد حتی علیرغم حذف قطعات پارچه ای که در مدل های فرانسوی ۲۰۶ وجود داشت از تو دری ها و … هنوز چشم نواز و متناسب جلوه می کند و از بسیاری از خودروهای هم کلاس و هم قیمت خود که این روزها در بازار کشورمان عرضه می شوند، بهتر به نظر می رسد.

از ۲۰۶ پیاده شده و سوار برام وی ام  می شویم فضای کابین همانند نمای بیرونی به روزتر از ۲۰۶ ارزیابی می شود، از نظر دسترسی به ادوات هم ام وی ام ۳۱۵ نمره ی قبولی را کسب می کند اما همچنان برتری از آن ۲۰۶ است که با دقت و ظرافت بیشتری مهندسی شده است.

اما فضای داخلی ام وی ام ۳۱۵ علی الخصوص در ردیف عقب بسیار مناسب است و در مقابل پژو ۲۰۶ که عملا فضایی برای پا در نظر گرفته نشده است، از فضای بیشتری برخوردار است.

در قسمت صندوق بار نیز چنین تفاوتی دیده می شود و برتری از آن ۳۱۵ خواهد بود.

از نظر امکانات رفاهی نیز ام وی ام ۳۱۵ و پژو ۲۰۶ در یک جایگاه قرار می گیرند با این تفاوت که سیستم تهویه مطبوع ۲۰۶ اتوماتیک بوده در حالی که این سیستم در ام وی ام دستی است، اما به پاشنه آشیل خودروهای چینی ارزان یعنی کیفیت متریال داخل کابین می رسیم که بی هیچ شک و تردید کابین ۲۰۶ مدل ۹۱ بهتر است اما در مورد مدل های ۹۴ و ۹۵ باید گفت که تفاوت بارزی بین دو خودرو دیده نمی شود و داشبورد هر دو خودرو از جنس ضعیفی شکل گرفته است.

 

طراحی ظاهری

با نگاهی به پژو ۲۰۶ به راحتی می توان دریافت گرد و غبار پیری روی آن نقش بسته است اما با این حال یکی از محبوب ترین خودروها برای قشر کارمند و جوان در بازار کشور است و جوانانی که میزان پولشان ازپراید  بیشتر است، معمولا سراغ ۲۰۶ می روند، علاوه بر اینکه اکثر افرادی که سوار برخودروهای لوکس می شوند خودروی کاری آن ها که در طول هفته از آن استفاده می کنند پژو ۲۰۶ است.

از آن جایی که بارها به طراحی ۲۰۶ پرداخته ایم از تکرار مکررات صرف نظر می کنیم و یک راست به سراغ MVM  315 می رویم.

۳۱۵ خودرو زشتی نیست و علاوه بر طراحی به روزتر، حدود دو سال قبل مورد فیس لیفتی مختصر قرار گرفت و مُدرن تر از چهره ۱۰ – ۱۵ ساله پژو ۲۰۶ جلوه می کند، با این حال هماهنگ و تناسب ابعادی ظریفی که با هنرمندی در طراحی ۲۰۶ لحاظ شده است در قد و قواره ۳۱۵ دیده نمی شود.

چراغ های اصلی با طرحی زیبا،جلوپنجره ای ظریف و کوچک،سپری با ورودی بزرگ مشکی رنگ و کاپوت با خطوطی دلنشین مواردی است که از نمای جلو ام وی ام ۳۱۵ با آن برخورد می کنید، در قسمت عقب نیز چراغ های اصلی که با دو رنگ قرمز و سفید تزئین شده اند، در ارتفاعی بالاتر از پژو ۲۰۶ قرار گرفته اند و در نزدیکی شیشه عقب نصب شده اند، چراغ های مه شکن نیز در پایین سپر و دو طرف آن دیده می شوند.

منبع : پژو 206 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.