دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

طراحی خودرو از رویا تا واقعیت

راحی خودرو آن هم در بالاترین سطوح ممکن ، رویای خیلی از افرادی ست که خلاقیت در وجودشان موج میزند.

اما به راستی چگونه می توان به این جایگاه رسید و در عمل چه تعداد از این افراد به رویای خود جامه ی عمل می پوشانند. برای یک طراح عالی شدن چه مهارت هایی لازم است و نیاز امروز دنیای طراحی خودرو به چه طراحانیست .

سری به کالج سلطنتی هنر انگلستان زدیم تا بفهمیم برای ورود به عرصه ی طراحی خودرو چه مهارت‌هایی مورد نیاز است.

طراحی خودرو مفهومی
زیبایی جگوار اف تایپ و درخشش زمخت رنج‌روور اسپرت؛ خطوط بدنهٔ زیبای آستون مارتین DB11، این خودروهای دوست‌داشتنی و پرطرفدار و همگی محصول بریتانیا هستند. ولی چیز دیگری است که این سه خودرو را به هم مرتبط می‌کند: کسانی که آن‌ها را طراحی کرده‌اند .

ایان کالوم و گری مک گاورن  مارک ریچمن، طراحان خودروی حرفه‌ای هستند که این خودروها را خلق کرده‌اند، این سه نفر دورهٔ طراحی خود را در کالج سلطنتی هنر لندن RCA گذرانده‌اند.

می‌توان گفت که این سه ابرستارهٔ طراحی، در حال حاضر در بالاترین سطح دنیای طراحی خودرو قرار دارند، برای هر طراح خودرویی حضور در موقعیت فعلی آن‌ها و قبول مسئولیت طراحی هرکدام از این خودروها می‌تواند یک رؤیای بی‌نظیر باشد، مخصوصاً وقتی این موضوع را در نظر بگیریم که دنیای طراحی خودرو در حال حاضر به‌شدت رقابتی است. ولی بالاخره باید از یک جایی شروع کرد، از این رو تیمی از اتو اکسپرس به یکی از کلاس‌های دورهٔ طراحی خودرو کالج سلطنتی هنر لندن در کنزینگتون رفت تا ببینیم نسل فعلی دانشجویان این کالج چه حرف‌هایی برای گفتن دارند. در این برنامه همچنین خواهیم دید که دانشجویان این دوره پس از فارغ‌التحصیلی با چه چالش‌هایی روبرو خواهند بود.

طراحی خودرو مفهومی
اگر داخل نمایشگاه کالج به گشت‌وگذار بپردازیم این نکته را میفهمیم که دانشجویان این رشته استعدادهای مختلفی دارند؛ داخل نمایشگاه همه چیز بود، از یک پین بال آنتیک تا یک بازوی رباتیک که با اشاره کنترل می‌شد. این فقط گوشه‌ای از توانایی‌ها و استعدادهای دانشجویان این کالج است، طراحان بسیاری از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور نیز رقابت شدیدی با هنرمندان این کالج در حال حاضر دارند.

yuki_isogai_03

طراحی خودرو مفهومی لکسوس

در قسمت طراحی خودرو ، واضح است که قابلیت رانندگی خودکار و تکنولوژی‌های جدید دنیای خودرو در حال حاضر موضوع اصلی تمرکز دانشجویان هستند. پروژهٔ خودروی ۶۰ دقیقه که توسط تام آلیس طراحی شده است، با توجه به نوآوری‌هایی که ارائه کرده است، به نظر می‌رسد دنیای صنعت حمل و نقل را در صورتی که به سرانجامی برسد کاملاً متحول خواهد کرد.

طراحی خودرو بنز
پروژه‌های مشترک زیادی بین طراحی‌ های این مرکز با خودروسازهای مختلف وجود دارند. پروژهٔ لکسوس LF-CS یوکی ایسوگای ، لندروور Aegis متیو رابسون ، تنها دو نمونه جالب توجه از بین آن‌ها هستند، این موضوع که RCA به‌خوبی دانشجویان خود را این‌گونه با صنعت خودرو درگیر می‌کند کاملاً قابل تحسین است. علیرغم این که طراحان جوان در طول تحصیل خود با خودروسازان بزرگ همکاری می‌کنند، این موضوع استخدام شدن آن‌ها پس از پایان تحصیل را تضمین نمی‌کند، متیو کونتی استاد ارشد RCA اعتقاد دارد با رقابت شدیدی که در حال حاضر در این عرصه وجود دارد، پیدا کردن یک شغل مناسب کار بسیار سختی می‌تواند باشد.

طراحی خودرو مفهومی
وی می‌گوید:

در حال حاضر میزان دانشجویان طراحی که هر ساله فارغ‌التحصیل می‌شوند بسیار بالاست.اما میزان تقاضا برای طراحان جدید آن قدری که ما می‌خواهیم بالا نیست، و همین موضوع صنعت طراحی خودرو را به صنعتی جذاب و درعین‌حال فوق‌العاده رقابتی تبدیل می‌کند.

وقتی می‌پرسیم پس یک طراح جوان چگونه می‌تواند سری بین سرها دربیاورد؟ کونتی می‌گوید:

 دانشجویان فعالیتشان بیشتر فنی و حرفه‌ای و عملی است و معمولاً بیشترین زمان را روی یادگیری مهارت‌های جدید صرف می‌کنند. چالش بزرگ آن‌ها این است که چیزی طراحی نمایند که قابل توجیه باشد. آن‌ها اصلاً به این فکر نمی‌کنند که صنعت خودرو در حال حاضر واقعاً به چه چیزهایی نیاز دارد.

درحالی‌که دوره‌های طراحی در حال تربیت طراحان درجه یک است، در حال حاضر در بریتانیا کمبود نیروهای فنی وجود دارد، این کمبود هرچند بسیار کمتر از نیاز بریتانیا به ۵۰۰۰ نیروی جدید با مهارت‌های بالای مهندسی در صنعت خودرو می‌باشد. و با وجود دانشجویانی که در آینده برای تحصیلات تکمیلی قصد ورود به RCA دارند و قبل‌تر بورسیه تحصیلات کارشناسی را دریافت کرده‌اند، این مشکل وجود دارد که به این دلیل برخی از بهترین طراحان نتوانند برای تحصیلات تکمیلی وارد این کالج شوند.

how-to-be-a-car-designer-pt2
کونتی می گوید:

بعضی دانشجویان گمان می‌کنند باید یک ابرقهرمان باشند تا در کالج سلطنتی هنر لندن پذیرش شوند . به همین دلیل گهگاه برخی از دانشجویان فکر می‌کنند  برای تحصیل در اینجا آمادگی کافی ندارند، حتی وقتی که آن از توانایی خوبی برخوردار باشند.ین موضوع به‌هیچ‌وجه صحت ندارد که برای پذیرش در اینجا باید بهترین باشی،ما همواره به دنبال رزومهٔ فوق‌العاده قوی نیستیم.

این روزها تکنولوژی خودروها خودران و کابین‌های خودرویی با تکنولوژی بالا به‌خوبی خود را در مدل‌هایی که وارد بازار می‌شوند تأثیر خود را گذاشته‌اند. کونتی به‌خوبی یک فاصله در بازار را جایی که طراحان آینده بتوانند به نوعی تأثیر خود را بگذارند می‌بیند.

امروزه کمبود طراحان داخلی کابین در صنعت خودرو وجود دارد. بسیاری از دانشجویان فقط به فکر طراحی خارجی و بدنهٔ خودروها هستند. اما بخش واقعی خودرو که موضوع تغییرات تکنولوژیکی شدیدی دارد بخش داخلی و کابین می‌باشد.

Italdesign Giugiaro GEA concept
به همین خاطر ، مقامات این کالج برای دوره‌های ویژه طراحی کابین خود به دنبال جذب دانشجویانی اند که بیشتر مخاطبان آن نیز طراحان مبلمان و معمارها می‌باشند. کونتی اضافه میکند:

در صنعت خودرو یک بخش رو به رشدی هست که به دانشجویانی که درزمینهٔ رابط کاربری انسان و ماشین HMI تخصص دارند و یا آن‌ها که در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت کرده‌اند نیاز دارد . این یک تغییر بزرگ در ذهنیت‌ است. ما تلاش می‌کنیم تا جای ممکن روشن‌فکر بوده و طراحانی با پس‌زمینه‌های مختلف را کنار هم داشته باشیم.

پس اگر فکر می‌کردید توانایی مورد نیاز برای تبدیل شدن به ایان کالوم یا مارک ریچمن فقط مهارت طراحی تصاویر خودروهای بی‌نظیر را داشتن  است، کاملاً در اشتباه بوده‌اید.

کونتی ادعا می‌کند دانشجویی روشن‌فکر با شور و اشتیاق واقعی برای یک رشتهٔ خاص، کسی که کاملاً متعهد و آمادهٔ یادگیری می‌باشد را به یک استعداد صرف که آماده برای یادگیری نبوده و کنجکاو نیست، ترجیح می‌دهد.

Automotive-Design-Terms-Main-Art
در واقع کونتی می‌گویدکه از بین بردن تصورات و ذهنیت‌های قدیمی و تفکرات کلیشه‌ای،و تربیت طراحانی قدرتمند برای صنعت خودروی آیندهٔ دنیا هدف او از فعالیت به‌عنوان یک استاد در کالج سلطنتی هنر لندن است .

سابقهٔ درخشان این کالج،باعث میشود به‌سختی بتوان با این نظریهٔ وی مخالفت کرد. حال سوال این است ، آیا شما برای تبدیل شدن به فرد موردنظر کونتی آن چه که لازم است را دارید؟

car designer05

نکاتی از فارغ‌التحصیلان کالج سلطنتی هنر لندن

ایان کالوم،

رئیس بخش طراحی، جگوار

ایان کلوم ، رییس بخش طراحی جگوار
به اعتقاد کالوم بریتانیا در بحث طراحی خودرو  ،میتواند تأثیر بسیار زیادی در صنعت جهانی بگذارد، میراث فوق‌العاده صنعت خودروی بریتانیا نیز در این مورد بی‌تأثیر نیست. توصیه ی وی به طراحان آینده این است : هیچ وقت دست از طراحی اسکچ بر ندارید

او می‌افزاید:

بسیار مهم است که طراح‌ها بتوانند ایده‌های خود را روی کاغذ پیاده کنند ، ولی این مهمتر است که همواره ذهنشان خلاق و به دنبال نوآوری باشد.

گری مک گاورن،

رئیس بخش طراحی، لندروور

گری مک گاورن، رئیس بخش طراحی، لندروور
ما به زبان تصاویر صحبت میکنیم نه کلمات!”،“قبول کنید که ما متفاوت هستیم!

مک گاورن سخنانش را اینطور شروع می‌کند.به اعتقاد وی طراحان هیچ‌گاه نباید دست از نوآوری و خلاقیت برداشته و نباید همواره به عملکرد فکر کنند. وی می‌افزاید:

عالی بودن طراحی فقط به یک مهارت خاص نیاز ندارد. یک طراح خوب باید توانایی روبرو شدن با چالش‌های مهندسی، تولید و فروش را داشته باشد

مارک ریچمن،

مدیر اجرایی و رئیس بخش طراحی، آستون مارتین

مارک ریچمن، مدیر اجرایی و رئیس بخش طراحی، آستون مارتینوی می‌گوید:

نمونه کارهای شما توسط اساتید کالج بررسی خواهد شد تا ببینند آیا شما توانایی‌های تفکر جایگزین را دارید یا نه؛ آیا شما دارای  فرآیند فکری مورد نیاز برای خلاقیت در دنیای خودروها هستید یا نه!

پیتر شرایر،

رئیس بخش طراحی، هیوندای-کیا

پیتر شرایر، رئیس بخش طراحی، هیوندای-کیا
کسی که هم‌اکنون در بالاترین بخش طراحی هیوندای و کیا فعالیت می‌کند کسی نیست جز طراح پشت پردهٔ آئودی تی تی.

او که مسئولیت تغییر سبک طراحی خودرو در محصولات کیا را از سال ۲۰۰۶ به این سو بر عهده دارد می‌گوید:

طراحی خودرو فقط به معنی “چیزی را زیباتر ساختن” نیست. بلکه بیشتر کاربرد، درک و فعالیت در حوزهٔ پارامترهای تولید است و صدالبته وی اضافه می‌کند که عشق و علاقه به دنیای خودرو و داشتن یک ذهن هنری و معماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


منبع : یدک یار

تاریخچه آرم شرکت های خودروسازی دنیا

آرم یا نشانه امروزه در بحث برندسازی بسیار با اهمیت است. همانطور که میدانید این اهمیت برای برندها و محصولاتی که به صورت مستمر در زندگی روزمره مشتریانشان حضور دارند چندین برابر است . نشانه های این برندها باید بتوانند بطور خاص در ذهن مردم بمانند برای آنان جذابیت داشته باشند و کاری کنند حضور پیوستشان در زندگی مردم حل شود و بعبارتی عضوی از خانواده شان شوند . و این راه حلی ندارد غیر به کار بستن ظرافت بسیار در طراحی آن نشان . بطوریکه هم بیانگر محتوای کار و هدف آن برند باشد و هم برای سلیقه ی اکثر مردم پذیرفتنی . شاید بتوان گفت از برندهایی که باید بیشتر از همه این نوع نگاه را در طراحی لوگو رعایت کنند شرکت های خودروسازی می باشند.

نشانه ها نمایانگر حجم زیادی از اطلاعاتاند که در بیان بصری،فشرده شده است؛ آرم یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابل‌تشخیص باشد.

برای طراحی «لوگو» باید به  قالب رنگ و دیگر اجزای آن توجه کرد؛ زیرا هر یک از آنها معنا و مفهوم خاص خود را به مخاطبان منتقل می‌کنند و تاثیر خاص خود را بر آنها می‌گذارند؛ برای مثال، بر اساس تحقیقات انجام شده، دیدگاه افراد به شکل کلی لوگوها کاملا متفاوت است و در ذهن مخاطبان، لوگوهای گرد یا زاویه‌دار معانی مختلفی پیدا می‌کنند.

خیلی از افراد نشانه های گرد را نماد تعامل و ارتباط میان محیط و داخل می‌دانند. گردی با هماهنگی ، نزدیک بودن، صمیمی بودن و ارتباط دارد. در مقابل، اشکال زاویه‌دار نشان‌دهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند. لوگوی مطلوب فرهنگ‌های مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویه‌دار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. بسیاری از صاحبنظران بر این عقیده‌اند که با جهانی شدن برندها، گرایش عمومی بیشتر به سمت و سوی طرح‌های مشرق زمین سوق پیدا کرده است و طبق تحقیقات، ۶۸ درصد شرکت‌ها تمایل دارند تا لوگوی‌شان را از شکل زاویه‌دار به گرد تغییر دهند.

آرم اتومبیل و شرکت های خودروسازی معروف جهان

با این مقدمه به سراغ چند لوگو و آرم از اتومبیل‌ها و نشان(برند)های معروف خودروسازی جهان می‌رویم.

آرم مرسدس بنز

آرم شرکت خودروسازی بنز

برای اولین بار ، اتومبیل دایملر مدل ۱۹۰۹ دیده شد. این آرم، ستاره ۳ پری است که نشان مرسدس‌ بنز بوده و به معنای تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. این لوگو نخستین‌بار روی اتومبیل دایملر مدل ۱۹۰۹ دیده شد. لوگوی کنونی که در آن حلقه‌ای به دور یک ستاره اضافه شده، در سال ۱۹۳۷ میلادی طراحی شد و تاج افتخاری برای این نشان(برند)

آرم تویوتا

آرم شرکت خودروسازی تویوتا

در نگاه اول آرم شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن بنظر یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌می‌کند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است.

آرمولوو

آرم شرکت خودروسازی ولوو

در آرم ولوو دایره پیکان‌دار ، نماد قرارداد فولادی است. دایره و پیکان همچنین یادآور سپر، نیزه و سیاره مریخ است که نماد شیمیایی برای آهن نیز است.

آرم آئودی

آرم شرکت خودروسازی آ‍‍ئودی

نشانه تجاری  آئودی، چهار حلقه‌ی درهم تنیده است. این علامت، که در واقع از چهار حلقه‌ی درهم تنیده درست شده نماد به هم پیوستن چهار شرکت خودروسازی Audi, DKW, Horch و Wanderer است که تا قبل از آن مستقل از هم فعالیت میکردند.

آرم مزدا

آرم شرکت خودروسازی مزدا

در فرهنگ کشور ژاپن علامت ۷ به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است. «آرم» مزدا چیزی شبیه یک لاله خوش فرم و نمایانگر بال‌های باز شده است. در فرهنگ ژاپن علامت ۷ به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است.

آرم بی.ام.و

آرم شرکت خودروسازی بی ام و

لوگوی «بی.ام.و» نمایانگر یک ملخ خوش‌فرم و در حال چرخش هواپیما است. از وقتی «بی.ام.و» به تولید موتور هواپیما روی آورد، آرم امروز خود را برگزید. این آرم نشانگر یک ملخ خوش‌فرم و در حال چرخش هواپیما است و می‌گویند رنگ آبی آن یادآور آسمان است.

آرم سیتروئن

آرم شرکت خودروسازی citroen

لوگوی سیتروئن در ظاهر حرکت رو به بالا را نشان می‌دهد اما در واقع طراح آن با هدف دیگری آن را خلق کرده است. «آندره سیتروئن»، خالق این خودرو کار در صنعت موتور را با تولید چرخ‌دنده آغاز کرد و علامت نظامی ۲ تایی آن را در واقع نماد دندانه‌های چرخ‌دنده برشمرده است.

پورشه 

آرم شرکت خودروسازی پورشه

نشان محلی شهر اشتوتگارت لوگوی  پورشه است. اسب علامت مزرعه اشتات، شاخ ها و خطوط مشکی و سرخ بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است.

آرم سوبارو

آرم شرکت خودروسازی سوبارو

نخستین کارخانه ژاپنی تولیدکننده خودرو سوباروست . نشان این شرکت به ستارگان خوشه پروین اشاره دارد.

آرم هیوندای

آرم شرکت هیوندایی

آرم هیوندای یک بیضی است که حرف H با فونت خاص بیضی‌مانند، درون آن قرار دارد. می‌توان آن را نمادی از هدف کارخانه برای پیشرفت قلمداد کرد؛ بدین صورت که بیضی نمادی از گسترش و افق جهانی است و حرف H مورب نمادی از ۲طرف یعنی کارخانه و مشتری است که به یکدیگر دست مشارکت داده‌اند.

آرم رنو

آرم شرکت خودروسازی رنو

آرم رنو به الماس شبیه است و اولین بار بصورت ایستاده، روی «در» موتور به‌کار رفت و بوق اتومبیل پشت آن قرار می‌گرفت. در سال ۱۹۲۲ میلادی قسمت مرکزی آرم برای خروج هوا بریده شد. رنو آرم امروز خود را از سال ۱۹۲۴ میلادی با خود همراه دارد.

میتسوبیشی

آرم شرکت خودروسازی میتسوبیشی

تاریخچه شرکت مربوط به سال ۱۸۷۰ است ، هنگامی که اولین کشتی خود را ساخت. سه الماس ملخ کشتی است. واژه میتسوبیشی به معنای سه منشور است. اخیرا مطرح شده است که این نشان از ترکیب دو نشان خانوادگی تشکیل شده و نمایان گر هیچ بخشی از یک کشتی نیست. ارتباط این نشان با کشتی تصور اشتباهی است که بدلیل سابقه کشتی رانی و کشتی سازی شرکت در اذهان ایجاد شده است.

آرم پژو

آرم شرکت خودروسازی پژو

رابطه‌ای بین پژو و تندیس آزادی چیست . پاسخ این است که یکی از اولین خودروهای پژو به نام مدل شیر شناخته می‌شد که نشان محلی شهر بلفورد (محل ساخت مدل مزبور) را روی خود داشت.

داستان «آرم»های کادیکلاک و فولکس و فراری

آرم کادیلاک

نماد ابتدایی کادیلاک بر پایه شناسه خانوادگی مردی که این شرکت را در سال ۱۷۰۱ میلادی تاسیس کرد، طراحی شده بود. «آنتونی دلاموته» که با نام «سر کادیلاک» هم شناخته می‌شد، مدیری میان‌پایه در دولت ایالات متحده بود که پایه‌گذار کادیلاک در دیترویت شد. شرکت او تا سال‌ها ارابه‌های فلزی می‌ساخت و نشانی که برای محصولات‌اش انتخاب شده بود، برازنده‌اش می‌کرد.

قورباغه هیتلری

آرم فولکس واگن

«ریمپیسه» همان کسی بود که در اواخر دهه ۳۰ میلادی موتور فولکس قورباغه‌ای را طراحی کرد. در سال ۱۹۳۹میلادی فولکس قورباغه‌ای محبوب هیتلر بود و از آن به عنوان لذت از مسیر یاد می‌کرد. لگوی اصلی که «ریمپیسه» در رقابتی درون‌سازمانی آن را طراحی کرده و به خاطر این خلاقیت ۵۰ مارک برنده شده بود، با چرخ دنده‌ای احاطه شد که نشان رسمی جبهه کارگری آلمان بود اما پس از جنگ دوم جهانی این دنده از لوگو حذف شد.

ماجرای اسب «فراری»

آرم شرکت خودروسازی فراری

لوگوی مربوط به این شرکت یک اسب بلند شده روی ۲ پا در یک زمینه زرد رنگ است که معمولا حروف S F به علامت «Scuderia Ferrari» در پایین آن مشاهده می‌شود. این آرم در حقیقت مربوط به یک خلبان بسیار ماهر ایتالیایی در جنگ جهانی اول است که همیشه این آرم را بر روی هواپیماهای خود ترسیم می‌کرد.

برخی می‌گویند، لوگوی فراری علامت مربوط به شهر «اشتوتگارت» است و عده‌ای نیز می‌گویند، انتخاب این لوگو به این علت بوده است که خانواده «کنت فرانسیسکو باراکا» اسب‌های زیادی نگهداری می‌کردند و عده‌ای معتقدند وی این آرم را از روی یک هواپیمای سقوط کرده آلمانی که نشان شهر «اشتوتگارت»را بر روی خود داشته، الهام گرفته است.

نکته جالب اینکه «اشتوتگارت» یک لغت قدیمی آلمانی به معنای مزرعه است که در ایتالیایی scuderia تلفظ می‌شود. در ۱۷ ژوئن ۱۹۲۳ «انزو فراری» یک مسابقه سرعت را در شهر «راونا» برد و با مادر «فرانسیسکو» ملاقات کرد. «کنتس پاولینا» (مادر فرانسیسکو) به او پیشنهاد کرد که از آرم اسب روی اتومبیل‌های خود استفاده کند تا برای وی خوش‌شانسی بیاورد اما نخستین‌باری که وی از آرم اسب روی خودروهای خود استفاده کرد ۱۱ سال بعد، در ۲۴ سپتامبر ۱۹۳۴ بود.

داستان آرم شورولت

آرم شورلت

لوگوی شورولت، که یکی از نشان(برند)های جنرال‌موتورز به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیاست، به یکی از سفرهای «ویلیام دورانت»، موسس این شرکت به پاریس در سال ۱۹۰۷میلادی باز می‌گردد. «دورانت» آنچنان مسحور طرح زیبای کاغذ دیواری خود قرار گرفته بود که تکه‌ای از آن را کند و داخل کیف پول خود قرار داد. چند سال بعد در سال ۱۹۱۳میلادی او این تکه را مبنای طراحی لوگوی طیفی از خودروهای تولیدی خود که نام‌شان را از «لوئیس شورولت»، راننده مسابقات سرعت به عاریت گرفته بودند، قرار داد.

باور کردن اینکه یک تکه کاغذ دیواری الهام‌بخش دلیلی بوده که با کنار هم قرار دادن چند شرکت خودروساز، بزرگترین تولیدکننده خودرو را به وجود آورد، شاید کمی سخت باشد اما این داستان تقریبا با واقعیت انطباق دارد. سفر او به پاریس و آن تکه کاغذ دیواری لوگوی شرکتی را رقم زد که اکنون از آن به عنوان «ضربان قلب صنعت امریکا» یاد می‌شود. در ابتدا همه شرکت‌ها اصرار داشتند، نماد فلزی از لوگوی خود را در قسمت جلویی کاپوت روی رادیاتور نصب کنند اما بعدها بیشتر به استفاده از نمادهای رنگارنگ که روی حفاظ جلویی رادیاتور یا به اصطلاح جلوپنجره قرار می‌گرفت، روی آوردند.


منبع : یدک یار