دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

آشنایی با پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین

شرکت «خودرو سازی پژو» مدل دیگری از خودروهای خود را رونمایی کرده است. خودرویی که نام آن را «پژو ۵۰۸ جی تی لاین» انتخاب کرده اند. این خودرو ویژگی های منحصر به فردی دارد که توجه خریداران محصولات «پژو» را به خود جلب کرده است. در اینجا قصد داریم ویژگی های هیجان انگیز این خودروی تازه تولید شده ی منحصر به فرد را برای شما برشماریم. شرکت پژو همواره در تلاش بوده است تا محصولات خود را به گونه ای طراحی نماید که علاوه به مشتریان خود در کشورش که فرانسه است کشورهای دیگر اروپا و حتی کشورهای امریکایی و آسیایی نیز به سمت خرید محصولات بازار فرانسه سوق داده شوند.

پژو ۵۰۸ جدید جی‌تی لاین، استایلی جسورانه دارد که به آن ظاهری به‌روز و مدرن می‌بخشد. جلو پنجره این خودرو دارای خطوط عمودی و افقی زیبایی از جنس کروم است که نشان شیر پژو را بر پیشانی دارد. همچنین کاپوت خودرو دارای خطوط افقی است که ظاهری قدرتمند را نمایش می‌دهد. به‌علاوه سپر عقب پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین حسی اصیل به آن می‌دهد.
نشان GT-LINE را می‌توان روی جلوپنجره، بال چپ و پشت خودرو مشاهده نمود که همراه با رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی و اگزوز دوگانه، شمایل بی‌نظیر پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین را تکمیل می‌کنند.
رانندگی خارق‌العاده

هنگامی‌که پشت فرمان پژو ۵۰۸ جدید جی‌تی لاین می‌نشینید، تخصص پژو را در هندلینگ بی‌نظیر خودرو حس خواهید کرد. بدنه، شاسی، سیستم تعلیق، فرمان و تایرها، با موتور توربوی THP با قدرت ۱۶۳ اسب بخار که دارای استاندارد Euro5 است، ترکیب‌شده‌اند و با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و شیفتر پشت فرمان، تجربه رانندگی لذت بخشی را به ارمغان می‌آورند.
فناوری توربو THP، قدرت بیشتری را در دور موتور پایین (۲۴۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۴۰۰) تولید می‌کند تا شما امکان رانندگی راحت، کم‌مصرف و تندوتیز را هم‌زمان در اختیار داشته باشید.

فن‌آوری چشم‌گیر

تمامی جزئیات برای آسایش بیشتر در رانندگی طراحی‌شده‌اند. نمایشگر هدآپ، سیستم استارت بدون کلید (keyless)، ترمزدستی برقی، سیستم تشخیص نقطه کور و مانیتور لمسی بزرگ ۷ اینچی همراه با سیستم چندرسانه‌ای، رانندگی را برای شما آسان‌تر نموده و همچنین، بالاترین سطح امنیت در جاده را تضمین می‌کند.
داخل اتاق پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین، کیفیت قطعات، توجه و تمرکز بر جزییات و طراحی را حس می‌کنید که هنرمندانه اجزا را کنار هم چیده است تا علاوه بر زیبایی چشم‌نواز خطوط و زوایا، راحتی سرنشین را حداکثر کند. صندلی ماساژور دار با مرغوب‌ترین نوع چرم ناپا ترامونتان و دوخت قرمز طراحی‌شده است و دارای گرم‌کن و پشتی قابل تنظیم است. دوخت قرمز بر روی کف‌پوش خودرو و همچنین بر روی چرم اهرم دنده‌اتوماتیک هماهنگی خارق‌العاده‌ای را در جزئیات ارائه می‌کند.


منبع: پژو 

فرایند و مراحل طراحی خودرو در گروه خودروسازی ساپیا

«طراحی خودرو» یکی از مراحل اولیه ساخت خودرو می باشد. این مرحله که بسیار جذاب است علاقه مندان بسیاری دارد و کسانی که خلاقیت های ذهنی و بصری داشته باشند می توانند در طراحی خودرو موفق باشند. البته طراحی خودرو علاوه بر داشتن ذوق و خلاقیت نیازمند دانش نیز است. شرکت های بزرگ خودرو سازی همواره در طراحی های خود به طرح هایی که علاوه بر زیبایی از دانش «خودروسازی» نیز برخوردار باشد حمایت می کنند. شرکت سایپا نیز با الگو سازی از شرکت های مطرح دنیا، سرمایه گذاری زیادی در مرحله طراحی خودرو کرده است. در اینجا قصد داریم مراحل طراحی خودرو را در «شرکت ساپیا» بررسی نماییم.

درحوزه نمونه سازی دیجیتال (Digital mock –up department) فرایند های مربوط به تولید ( نحوه مونتاژ , دسترسی ابزار ) و جانمایی و دسترسی سرنشینان به صورت مجازی شبیه سازی می شود. نتیجه این شبیه سازی ها جلوگیری از بروز مشکلات قبل از تولید محصول نهایی می باشد. این تحلیل ها در حوزه های زیر انجام می گیرد:

جانمایی اجزا خودرو و نحوه چیدمان آن به صورت صحیح
چک کردن اهداف طراحی خودرو شامل استاندارد های اجباری و استاندارد های طراحی تعرف شده و کنترل ابعادی خودرو و همچنین مباحث ارگونومی
بررسی و مدلسازی دیجیتال از تلرانس های ابعادی بین قطعات به منظور بهبود کیفیت و مونتاژ بدون مشکل قطعات
هم چنین در فرآیند صحه گذاری محصول با انجام تست های برنامه ریزی شده بر روی خودرو های آزمایشی در مراحل مختلف، حصول اطمینان از تطابق طراحی با الزامات قانونی و اهداف کیفی تعیین شده، صورت پذیرفته و مجوز های لازم جهت تولید انبوه از مراجع قانونی اخذ می گردد.

دریافت بازخورد مشتری از محصول طراحی شده و ایجاد ساختارهای دانش محور در جهت بهبود طراحی خودرو مطابق با روند جهانی در معاونت طراحی و مهندسی مرکز تحقیقات سایپا، به عنوان عامل کلیدی در جهت دستیابی به رضایت مشتری همواره مد نظر قرار می گیرد.

طراحی

با رویکرد آینده نگرانه طراحی استایل خودرو به عنوان گام نخست فعالیتهای طراحی با خلق ایده های اولیه به شکل تصاویر دو بعدی(Sketch) از ظاهر بیرونی و داخلی خودرو، آغاز و پس از انتخاب ایده نهایی، مدل سه بعدی استایل خودرو (CAS Model) تهیه می گردد. با کمک بهره گیری از ابزار هایی نظیر Virtual Reality و ساخت مدل های فیزیکی گِلی (Clay Model) در مقیاس مختلف، مراحل نهایی سازی ظاهر خودرو تکمیل و با تبدیل مدل تایید شده به مدلی با سطوح کیفیت بالا (Class A) و ساخت مدل مرجع (Master Model) فرآیند استایل خودرو نهایی می گردد.

به موازات فرآیند استایل خودرو در سایر واحدهای معاونت طراحی و مهندسی، فرآیند طراحی مفهومی (Concept Design) خودرو انجام می پذیرد. در این مرحله واحدهای طراحی بدنه، طراحی قطعات و تزئینات، قوای محرکه و سیستم های شاسی فعالیت های خود را در حوزه های مربوطه شروع می کنند. در ابتدای این فرآیند انجام امکانسنجی های لازم بر مبنای استانداردهای طراحی منجر به تهیه نقشه کاملی می گردد که در آن، ملاحظات ارگونومی سرنشینان در کنار جانمایی اجزاء مختلف پلتفرم خودرو مشخص شده است. مهندسان واحد های طراحی یافتن راه حل های مناسب جهت رسیدن به ویژگی های تعریف شده محصول را با امکانسنجی مقاطع اصلی خودرو بر روی این نقشه آغاز می نمایند.

ارائه راه حل های خلاقانه مهندسی در فاز کانسپت همواره مد نظر طراحان بوده و استفاده از ابزار هایی نظیر مقایسه طراحی در خودرو های روز دنیا (Benchmarking) و استفاده از تجربیات طراحی های پیشین ( در قالب روش DFMEA) در کنار استفاده از نرم افزار های قدرتمند و به روز طراحی و تحلیل (CAD/CAE) پایه های اصلی تحقق این امر می باشند. مشارکت سازندگان و مهندسان فرآیندهای تولید، انتخاب بهترین راه حل از گزینه های موجود برای طراح را ممکن و در نهایت با تکمیل کلیه امکانسنجی های لازم و تهیه فایل های سه بعدی اولیه گذر از مرحله طراحی مفهومی به مرحله طراحی تفصیلی انجام می پذیرد.

در مرحله طراحی تفصیلی (Detail Design)، طراحی جزئیات کلیه قطعات خودرو بر مبنای کانسپت تایید شده تکمیل گشته و با انجام شبیه سازی های کامل در محیط مجازی نظیر انجام تحلیل های ایمنی، استحکامی، ارتعاشی و آیرودینامیک … دستیابی به اهداف کیفی و الزامات طراحی مورد بررسی و صحه گذاری قرار می گیرد. همچنین با ایجاد یک مدل مجازی برای کل خودرو تمامی مراحل مجموعه سازی در خطوط تولید شبیه سازی و مشکلات احتمالی شناسایی و مرتفع می گردد. در این مرحله با استفاده از قابلیت طراحی قطعات و سیستم ها به صورت پارامتریک در نرم افزار CATIA امکان اعمال سریع تغییرات و بهینه سازی طراحی به وجود می آید.

انجام شبیه سازی های مجازی اشاره شده، موجب کاهش چشمگیر زمان طراحی و جلوگیری از اعمال تغییرات پر هزینه در فاز های انتهایی پروژه می گردد.

پس از طی مراحل فوق، مدل های سه بعدی و نقشه های دو بعدی خودرو به منظور طراحی ابزار های مورد نیاز جهت ساخت و تولید محصول و ساخت خودروهای نمونه انتشار می یابد.


منبع: سایپا

اصلاح ترکیب سبد دارایی ها، هدف ایران خودرو

 

شرکت «ایران خودرو» جهت اهداف اقتصادی خود، و همچنین تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، برنامه ها و اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است. قائم مقام ارشد مدیر عامل «گروه صنعتی ایران خودرو» آقای مهندس عباس ملکی تهرانی در گفتگویی به تشریح جزییات اقدامات و برنامه های ایران خودرو برای اصلاح ترکیب سبد دارایی ها با هدف بهبود کارایی شرکت های زیرمجموعه پرداخته است

 

مهندس عباس ملکی تهرانی گفت: جمع ارزش سهام شرکت های واگذار شده ایران خودرو در سال مالی ۹۵ معادل مبلغ سه هزار و ۳۷ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود:‌ اجرای این برنامه، موجب افزایش درآمدهای ایران خودرو از محل واگذاری دارایی‌های مازاد شده است.

ملکی تهرانی با اشاره به تحول ساختاری ایجاد شده در فضای صنعت خودرو در دولت تدبیر و امید و به ویژه پس از اجرایی شدن برجام گفت: از جمله اهداف اقتصادی دولت تدبیر و امید ایجاد تعادل در بازارهای مختلف؛ نظیر بازارهای کالا، سرمایه، مسکن و پول بوده است و خوش بختانه دولت در این مسیر تعامل سازنده‌ای با اقتصاد جهانی در عین توجه به تحکیم بنیان های اقتصاد داخلی را مدنظر قرار داده است.

وی تاکیدکرد: شرکت ایران خودرو نیز هم‌سو با فضای با نشاط ایجاد شده، ناشی از عملکرد حوزه سیاست خارجی در دولت یازدهم، سیاست اصلاح ساختار سبد دارایی‌هایش را در دستور کار قرار داده است.

قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو توضیح داد: این سیاست در چارچوب آیین نامه واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه، مصوب هیات مدیره ایران خودرو به اجرا درآمده است.

به گفته ملکی تهرانی، در این چارچوب اهتمام اصلی و تمرکز ویژه مدیریت گروه بر واگذاری سهام شرکت‌های زیر مجموعه بوده است.

وی با اشاره به آمار واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه در سال مالی گذشته اعلام کرد: در سال مالی ۱۳۹۵ معادل ۱۴ درصد سهام شرکت بیمه پارسیان به مبلغ یک هزار و ۵۹ میلیارد ریال واگذار شد. هم چنین دو درصد از سهام شرکت ایران خودرو متعلق به شرکت سرمایه گذاری سمند به مبلغ یک هزار و  ۱۲۷ میلیارد ریال فروخته شد.

ملکی تهرانی گفت: در ادامه اجرای برنامه اصلاح ساختار سبد دارایی‌های ایران خودرو، ۷۰ درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور نیز در مجموع  به مبلغ ۳۵۳ میلیارد ریال واگذار شد. در این میان بخش دیگری از سهام متعلق به گروه ایران خودرو در سایر شرکت های فعال در بورس در مجموع به مبلغ ۵۱۷ میلیارد ریال فروخته شد.

وی با اشاره به برنامه ایران خودرو برای واگذاری سهام دیگر شرکت های تابعه در سال مالی جاری تاکید کرد: این شرکت در نظر دارد پس از بررسی و تحلیل سبد سرمایه‌گذاری‌ها در صورت لزوم فرایند اصلاح ساختار را امسال هم ادامه دهد، اما طبیعتا این فرایند باید با هدف بهینه‌سازی ترکیب دارایی‌ها در عین رعایت صرفه و صلاح اقتصادی به اجرا درآید.

قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودروافزود: توجه داشته باشید که برنامه واگذاری سهام شرکت‌های زیر مجموعه، با نگاه به افزایش بهره‌وری سرمایه گروه صنعتی ایران خودرو و استفاده بهینه و موثر از دارایی‌های غیر مولد صورت گرفته است. ضمن این که تعیین تکلیف آن دسته از سرمایه گذاری‌هایی که بازده مناسبی نداشته‌اند، یکی دیگر از اهداف ایران خودرو از تدوین این برنامه بوده است.

وی ضمن ابراز امیدواری به نتایج اجرای این برنامه در تداوم فعالیت‌های تولیدی ایران‌خودرو گفت: در صورت تحقق اهداف این برنامه، انتظار داریم ساختار سبد دارایی‌های ایران خودرو بهینه سازی و اصلاح شود. ضمن این که تامین مالی بهینه از منابع غیرمولد یکی دیگر از اثرات مبارک اجرای این سیاست خواهد بود.

ملکی تهرانی ابراز خوش بینی کرد، با اجرای صحیح و دقیق سیاست اصلاح ساختار سبد دارایی‌ها، هم توان رقابتی گروه صنعتی ایران خودرو ارتقا یابد و هم بازده مناسبی از محل فروش دارایی‌های کم بازده کسب شود.

وی درباره واگذاری سایت های داخلی و خارجی توضیح داد: سایت‌های داخلی ابزارهای افزایش تولید در شرکت ایران خودرو هستند، بنابراین با توجه به وضع شرکت‌ها و سایت‌های داخلی و نقش آن‌ها در تولید و عملکرد کلی ایران خودرو، در صورتی‌که متقاضی صاحب اهلیت و امکانات مالی مناسب وجود داشته باشد برای فروش بعضی از سایت‌های داخلی باب مذاکره را بسته نمی‌بینیم.

قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در قالب همین نگاه و برنامه، تاکنون چند سایت داخلی از جمله شرکت ایران خودرو سمنان و شرکت ایران خودرو آذربایجان واگذار شده است.

به گفته ملکی تهرانی در صورت وجود متقاضی خرید برای برخی دیگر از سایت‌های داخلی و خارجی، پیشنهادها طبق چارچوب اعلام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به افزایش تولید ایران خودرو در بهار امسال درباره تاثیر تولید محصولات جدید بر سودآوری و سهام ایران خودرو گفت:  با توجه به سیاست گذاری‌ها و برنامه تولید و فروش و ورود محصولات جدید و اقبال مشتریان به استفاده از خودروهای جدید، افزایش تولید و فروش، افزایش سودآوری را به دنبال خواهد داشت و طبیعتا افزایش سودآوری شرکت، سود سرمایه گذاران یا همان صاحبان سهام شرکت را افزایش خواهد داد.

 

منبع: ایران خودرو