دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

بررسی ام وی ام 530

قبلا همه ما خودروهای ایرانی_فرانسوی را به همه خودروهای چینی ترجیح می دادیم و اصلا راضی نبودیم که با پولی که در جیب داریم به سراغ خودروهای چینی برویم و اگر هم شخصی پیدا می شد که این کار را انجام دهد به احتمال خیلی زود پشیمان می شد .

موضوعاتی که در بین اتومبیل سازان چینی یک امر کاملا عادی و طبیعی همیشه وجود داشت کیفیت ضعیف و عملکرد ناامید کننده خودرو و طراحی نامناسب و داشتن سطح ایمنی پایین بود .

ولی در کنار موارد گفته شده در بالا باید این موضوع را هم بیان نمود که این خودروسازان خیلی زود و در مدت خیلی کوتاه موفق شدند همه چیز را دچار تغییر و تحول کنند .

طرح‌های ناموزون جای خود را به طراحی اصولی‌تر داد، ارگونومی ضعیف بهبود یافت و راندمان کلی نیز نسبت به گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرد. تا جایی که اتومبیل‌های چینی که تا چند سال قبل توان رقابت با سمند و پژو  پارس را نداشتند اکنون با قیمت‌های 40 تا 100 میلیون تومانی کم و بیش مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و این خود نشان از پیشرفت عجیب این کشور در کوتاه‌ترین زمان دارد. البته هنوز هم راه بسیار طولانی پیش روی کشور چین است تا به تولید کنندگان مطرح جهان برسند اما سرعت پیشرفت این کشور در صنعت خودرو سازی به قدری شگفت‌آور بوده که نمی‌توان پیش بینی کرد این مسیر طولانی در چه زمانی طی خواهد شد.

معرفی و بررسی کیفیت

 تقریبا همه ایرانیان با برند MVM در مدل 110 یا به قول بعضی‌ها دوو ماتیز چینی آشنا شدند. خودرویی نسبتاً موفق که هر چند کیفیت و امنیت برادر دوقلوی کره‌ای‌اش را نداشت ولی توانست با کمک اعتبار ماتیز و کیفیت قابل قبول خودش در کنار محدودیت خودروهای ارزان قیمت در ایران به فروش خوبی دست پیدا کند و با استقبال نسبتاً مناسبی بخصوص از طرف خانم‌ها مواجه شد. از آن زمان دیری نپایید که شاهد حضور انواع مدل‌های سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور این خودروساز در کشورمان باشیم.
MVM530، احتمالاً نامش در ابتدا شنونده را به یاد BMW530 می‌اندازد. خودروهای چینی که از نام‌های مشابه ب‌ام‌وه استفاده کرده‌اند، کم نیستند، لیفان  520، ام‌وی‌ام 530 و سری ایکس لیفان . ام‌وی‌ام و جیلی که به تقلید از سری ایکس ب‌ام‌وه نامگذاری شده مثال‌هایی از این تکنیک نامگذاری سرزمین اژدها می‌باشند.

شاید بتوان ام‌وی‌ام 530 را شروع جلب اعتماد ایرانی‌ها به یک برند چینی در صنعت خودرو دانست. اتومبیلی که هرچند به تکامل یافتگی محصولات امروز این کشور نیست اما زمانی که هنوز خودروهای باکیفیت‌تری مثل جیلی و ام‌جی به بازار نیامده بودند به نوعی آبروی این کشور آسیایی را حفظ کرده و با کیفیت قابل قبول‌تر نسبت به محصولات قبلی راه را برای ارائه سایر خودروهای چینی به ایران هموارتر ساخت.
البته در دنیای نسبیت منظور ما از کیفیت مناسب، رقابت با ماندگاری بی چون و چرای تویوتا یا کیفیت ساخت فوق‌العاده مرسدس‌بنز نیست بلکه نسبت به قیمت خودرو و رقبای قیمتی در کشور در کنار تجهیزات ارائه شده، کیفیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با این شرایط باید به 530 نمره قبولی داد چرا که بعد از گذشت چندین سال از ارائه‌ی این محصول توسط شرکت صنایع خودروسازی مدیران، رضایت نسبی را برای مشتریان به همراه داشته. هر چند جهت بررسی کیفیت با چند نفر از مالکان این خودرو صحبت کردم و اشکالاتی از قبیل خرابی و صدای کمک‌ها یا اشکال در کلیدهای کنترل درجه حرارت و … آن هم در کیلومترهای پایین شایع به نظر می‌رسید اما همین که بعد از چند سال از شروع تولید، اکثر این اتومبیل‌ها به غیر از چند اشکال فنی کوچک، از نظر ظاهری و موتوری سلامت خود را حفظ کرده‌اند باعث شده بتوانیم تا حدود زیادی به این مسافر شرقی اعتماد کنیم.

منبع : ام وی ام 

بررسی ترمزهای لیفان 820

نوبت به بررسی ترمز های خودروی لیفان 820 رسیده است .

با لیفان 820 سرعت های مختلفی را تجربه کردیم و در هر سرعتی ترمز های خودرو را نیز تست نمودیم و مشاهده نمودیم که خودرو ترمزهای کوبنده ای را از خود نشان داد .

بعد از اینکه ترمزهای کوبنده مشاهده گردید تصمیم گرفته شد تا تخلیه بار وزنی این خودرو تست شود از این رو مقداری فرمان را به سمت راست دادیم . هدف این بود که بررسی شود که آیا خودرو کله می شود یا خیر و یا اینکه این کار باعث گیجی فرمان می شود یا خیر .

بعد دوباره در مسیری صاف به ترمزها فشار زیاد آوردیم که نتیجه این شد: کمتر گیجی فرمانی احساس می‌شد. اما در برخی مواقع با توجه به اتاق بزرگ خودرو، توقع ترمز قوی‌تر از خودرو را داشتیم. در کنار این مسئله جایی نبود که ترمزهای ۸۲۰ ما را نگران کنند. در کل می‌توان گفت که حس رضایت‌بخشی را به ما القا کرد و توقع ما را بالاتر برد. با سرعت بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و گاهی کمتر و بیشتر، هندلینگ خودرو را با توجه به سرعت‌های متفاوت تست کردیم. بدون اغراق می‌توان گفت که لیز دادن این خودرو روی آسفالت اصلا کار راحتی نیست و فرمان به دقت عمل می‌کند و هندلیگ خودرو بسیار به نسبت رقبای چینی دیگر بالاست. گویا سبک طراحی یک خودروی به نسبت بزرگ خانوادگی در لیفان ۸۲۰ رعایت شده است. پس از چند دور، خودرو را در مسیر تست کوبش و سرو‌صدا بردیم تا در سطوح مختلف خودرو سنجیده می‌شد. وقتی از نواحی زبر و قلوه‌کن جاده تست رد می‌شدیم، صدای لاستیک‌ها به اتاق می‌آمد، ولی به داشبورد و ادوات خودرو منتقل نمی‌شد که باعث ارتعاش در آن‌ها بشود. هم‌چنین یکپارچه بودن داشبورد ۸۲۰ باعث می‌شود که بی‌سر‌وصداتر از سایر داشبوردهای چند‌تکه باشد. وقتی به اصلی‌ترین چاله‌ها رسیدیم، از نرمی ‌خوب اتاق شگفت‌زده شدیم. طبق استاندارد گفته شده از جانب کارشناس همراه، باید از این دست‌اندازهای نامتوازن با سرعت بین ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر به طور یکنواخت رد می‌شدیم. در این مسیر چند متری صدایی از خودرو نشنیدیم و تعلیق خودرو به خوبی بعد از رها شدن از چاله‌ها ثبات ۸۲۰ را حفظ کرد.

پس از دور زدن با سه خودروی لیفان ۸۲۰ و سنجیدن آنها نسبت به یکدیگر، به این نتیجه رسیدیم که این خودروی چینی می‌تواند در رده کیفیت قابل قبول برای مشتریان قرار گیرد. زیرا در داخل آن به مراتب کیفیت بهتری کار شده و توانایی موتور و گیربکس برای یک خانواده، کافی و رضایت‌بخش است. خلاصی گاز بعد از تعویض دنده در دور بالا و شتاب‌گیری ضعیف می‌تواند دلیلی باشد که خریداران چینی هم از ۸۲۰ دلسرد شوند و به سراغ ماشین دیگر بروند. ولی در مجموع فضای کابین مناسب، امکانات تقریبا به‌روز، صندوق حجیم، مصرف سوخت متعارف، دوره گارانتی بالاتر نسبت به سایر محصولات و نرمی‌ خودرو می‌توان دلیلی باشد که چینی‌سواران ایرانی برای سفرهای خانوادگی خود لیفان ۸۲۰ را انتخاب کنند. احتمال می‌رود که ۸۲۰ با قیمتی در محدوده ۸۰ میلیون تومان به بازار ایران ارائه شود.
روزنامه دنیای خودرو خودروی – حسین دلاور و محمدمهدی تفضلی

منبع : لیفان 

بررسی تفاوت قیمت تندر۹۰ در پارس خودرو و ایران خودرو

در طی ۶ ماه گذشته خودروی تندر ۹۰ محصول پارس خودرو در مقایسه با خودروی تندر ۹۰ محصول ایران خودرو یک چیزی در حدود ۲۰۰٫۰۰۰ تومان تا ۵۰۰٫۰۰۰ تومان گران تر به فروش می رسیده است .

این گران تر بودن محصول پارس خودرو در مقایسه با ایران خودرو در صورتی می باشد که بهای تمام شده هر دو محصول در هر دو کارخانه یکسان بوده است و هیچ تفاوتی با هم نداشته اند و حتی در خصوص تیراژ تولید باید بگوییم که تیراژ تولید این خودرو در شرکت پارس خودرو بالاتر از ایران خودرو نیز می باشد .

کیفیت متفاوت ؟

برخی معتقدند مکانیزه‌تر بودن خط تولید تندر ۹۰ پارس خودرو، دلیل گران‌تر بودن محصول این شرکت در بازار است.

حسین اردوخانی – رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو – با اشاره به سابقه شرکت پارس خودرو پیش از پیروزی از انقلاب اسلامی می‌گوید: ‌چون این خط تولید قبل از انقلاب هم خودروهای با کیفیتی مثل کادیلاک را مونتاژ می‌کرد، مردم سابقه ذهنی خوبی از این تولید کننده دارند و به همین دلیل محصولات آن هم در بازار گران‌تر به فروش می‌رسد. این در حالی است که در گزارش‌های بررسی کیفیت خودروهای داخلی که به صورت ماهانه ارائه می‌شود، هر دو محصول ایران خودرو و پارس خودرو رتبه کیفی A را کسب کردند و طبق رده‌بندی‌های شرکت رنو هر دو توانسته‌اند کارت سبز تولید را دریافت کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران دلیل دیگر گرانی تندر ۹۰ پارس خودرو را استفاده از قطعات مرغو‌ب‌تر در بدنه و تزیینات و داخلی آن می‌داند اما نجفی‌منش – دبیر انجمن قطعه‌سازان – این مساله را رد کرده و تصریح می‌کند:‌ قطعاتی که برای تولید این محصولات در خط تولید پارس خودرو و یا ایران خودرو استفاده می‌شود، از نظر کیفی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

وی می‌گوید:‌ قطعه‌سازان قطعه‌های یکسانی را برای تولید این خودرو به خودروساز تحویل می‌دهند، ضمن این‌که باید توجه داشت اگر یک خودروساز بخواهد از قطعات با کیفیت بالاتر در محصول خود استفاده کند، هزینه تمام شده محصول خود را بالا خواهد برد. در حالی که قیمت نهایی تندر۹۰ پارس خودرو و ایران خودرو در کارخانه با هم تفاوتی ندارند و گرانی یکی نسبت به دیگری مربوط به بازار است.
دلالی و یا افزایش تقاضا؟

وقتی تندر ۹۰ پارس خودرو و ایران خودرو هر دو از نظر کیفی در جایگاه یکسانی قرار دارند و قیمت تمام شده آ‌ن‌ها هم در کارخانه با هم یکسان است، پس چرا قیمت یک محصول در بازار بیش از دیگری است؟

نجفی‌منش تنها دلیل این گرانی را دلالی را در بازار می‌داند و می‌گوید: مردم می‌توانند با خرید محصول از کارخانه نقش دلالان را کمرنگ کنند و قیمت مناسب‌تر بپردازند.

اما رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران با تکذیب نقش دلالان در افزایش قیمت تندر ۹۰ پارس خودرو می‌گوید: وقتی تقاضا برای یک محصول بالاتر باشد، قیمت آن هم در بازار افزایش می‌یابد و این ربطی به نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ندارد.

یادآور می‌شود که ‌موتور تندر ۹۰ ایران خودرو از کشور رومانی و موتور تندر ۹۰ پارس خودرو از شرکت داخلی مگاموتور تامین می‌شود. منبع:ایسنا

منبع : پارس خودرو

تغییراتی که سمندهای جدیدتر نسبت به سمندهای قبلی کرده اند

این سمند سفارشی که در خصوصش بحث می کنیم بهترین گزینه برای آزمایش بلند مدت می باشد چراکه بیش از 60.000کیلومتر را در راه ها و جاده های مختلف طی کرده است .

به دلیل اینکه این خودرو 60 هزار کیلومتر را پیموده است می توان با واقعیت های بیشتر به نکات مثبت و منفی این خودرو پرداخت .

بعد از آنکه چند سالی از حضور نخستین نمونه سمند در بازار های کشورمان طی شد کار بهینه سازی خودرو با ایجاد امکانات و آپشن های بیشتر و بالا بردن سطح کیفی و فنی و همچنین جدید ومدرن کردن قسمت های مختلف خودرو آغاز شد .

از این رو بود که مدل های گوناگون این اتومبیل با ارتقاهایی که پیدا کرده بودن وارد بازار ها شدند .

سمند LX سال سفارشی که بالاترین تیپ خانواده سمند LX به حساب می آید، علاوه بر دارابودن تجهیزات سفارشی متعدد نسبت به سمند LX سال معمولی از جمله آیینه های تاشوی برقی، روکش صندلی های چرم روشن به همراه تریم بژ، سیستم صوتی SONY با ورودی USB، رینگ های آلیاژی پنج پره، کفی های موکتی و یخچال (که البته طبق گفته شرکت سازنده این آپشن فصلی بوده و در مدلهایی که در فصل تابستان عرضه می شوند وجود دارد و چون خودروی مورد آزمایش در فصل زمستان خریداری شده بود، فاقد آن بود!)، نسبت به سایر مدل های سمند تغییرات کیفی بسیاری را در خود دیده است که از جمله مهم ترین این موارد می توان به کیفیت بالای مونتاژ خودرو که بدون شک در کنار 206  صندوق دار یکی از برترین های بازار در محدوده قیمتی خود به حساب می آید، اشاره کرد.

از جمله تغییرات این خودرو نسبت به نسل های اولیه سمند نیز می توان به منتقل شدن آنتن رادیویی از روی گلگیر عقب به روی سقف ( آنتن یک تکه )، طراحی مجدد جلو پنجره، طراحی جدید چراغ های عقب، شفاف شدن لنز چراغ های جلو و تغییر چیدمان چراغ های جلو، هم رنگ شدن زیر سپری جلو، تقویت ترمزهای خودرو و مجهز شدن به بوسترهای قوی تر و سیستم ABS وEBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، تقویت سیستم تعلیق، پس زمینه آبی رنگ برای ساعت و صفحه کیلومترشمار، هم رنگ شدن کمربندهای ایمنی با تریم داخلی کابین، قرار دادن دکمه باز کردن صندوق عقب بر روی کنسول مرکزی و همچنین امکان باز کردن در صندوق عقب از طریق دریچه بین صندلی های عقب اشاره کرد.

در شهر ابعاد مناسب، هندلینگ قابل قبول و تجهیزات رفاهی خوب از جمله مهم ترین ویژگی های سمند LX سال در مسیرهای درون شهری به حساب می آید. سواری خودرو در داخل شهر و برای ترددهای روزمره مناسب بوده و تنها در بعضی موارد کمی خشک به نظر می رسد که می توان آن را به حساب دست اندازهای بسیار و نامناسب شهرهای کشورمان که سیستم تعلیق هر خودرویی را به چالش می کشاند و البته خلق و خوی خشن تر و اسپرت تر سمند نسبت به هم رکابانش مانند پژو پارس  و GLX گذاشت. سیستم تهویه مطبوع خودرو که دارای دو وضعیت دستی و نیمه اتوماتیک بوده عملکردی قابل قبول را از خود به نمایش می گذارد. البته باید اشاره کرد که دریچه های در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب کارایی چندانی ندارند و باید نسبت به موقعیت آن ها بازنگری شود. سیستم فرمان و گیربکس خودرو واکنش های مناسبی دارند و تنها گیربکس خودرو در دنده یک یا گاهی اوقات دو تعویض های خشکی را نشان می دهد که واکنش مناسب پیشرانه آن ها را در خود گم می کند.
در مجموع برای یک خودروی شهری با در نظر گرفتن مصرف مناسب خودرو که با توجه به قوای پیشرانه سمند بعد از 206 (مدل های مجهز به موتور TU5) یکی از بهترین ها در میان خودروهای زیر 20 میلیون تومان به شمار می آید و همچنین امکانات رفاهی قابل قبول، سمند انتخابی مناسب برای خانواده ها محسوب می شود.

در جاده سمند در جاده خودرویی کاملا متفاوت از شهر است و شاید بتوان گفت نقاط قوت این خودرو در این بخش پر رنگ تر می شود. بدون شک می توان سمند را یک خودروی سرسخت و بسیار قدرتمند برای مسافرت های خارج شهر به حساب آورد. ایمنی بالای خودرو که به لطف بدنه مستحکم و میلههای جاسازی شده در درها حاصل شده است، آسودگی خاطر بالایی را برای سرنشینان آن فراهم می آورد. هندلینگ خودرو بسیار مناسب بوده و توان 100 اسب بخاری و گشتاور 153 نیوتن متری پیشرانه XU7 این خودرو که از هشت سوپاپ بهره می برد، شتاب و قدرت مناسبی را برای جثه 1220 کیلوگرمی آن به وجود می آورند. با عبور دور موتور از سه هزار دور در دقیقه آوای خشن پیشرانه (نسبت به پژو پارس  و GLX) جان تازه ای به آن می دهد و اعتماد به نفس راننده را دو چندان می کند همچنین عملکرد سیستم ترمز با توجه به بهره گیری از سیستم ترمز ضد قفل + EBD و تقویت بوسترها بسیار قابل قبول است.
حجم بالای باک بنزین (70 لیتر) و همچنین حجم بالای صندوق بار (500 لیتر) این خودرو را  بدون شک تبدیل به یک خودروی مناسب برای مسافرت های خانوادگی می کنند. از دیگر نکات قابل توجه در مورد سمند LX سال باید به حذف صداهای داخل کابین و همچنین عدم ورود صدای باد به داخل کابین در سرعت های بالا اشاره کرد.
در خاتمه و در مجموع باید سمند را یک خودروی خانوادگی مناسب در کلاس خودروهای زیر 20 میلیون دانست که با توجه به قیمت مناسب و تجهیزات رفاهی قابل قبول رقیبی سرسخت برای رقبای خود به حساب می آید.

منبع : سمند 

مقایسه قیمت رنو کوئید با پراید

مقایسه قیمت دو خودروی رنو کوئید با پراید :

در حال حاضر باید گفت که خودروی پراید  در بازار کشورمان دارای قیمتی معادل ۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است .

از آن سو خودروی رنو کوئید دارای قیمتی از ۳۹۰۰ الی ۵۳۰۰ دلار در کشور هندوستان می باشد . که نسخه ۳۹۰۰ دلاری آن برای مدل پایه این خودرو می باشد و نمونه ۵۳۰۰ دلاری هم برای بالاترین نمونه این خودرو می باشد .

حال اگر بخواهیم این مبلغ را با نرخ کشوری خودمان محاسبه نماییم می بینیم که این خودرو در کشور ما دارای قیمتی برابر ۱۳٫۵۰۰٫۰۰۰ الی ۱۸٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد داشت البته با احتساب ارز ۳۵۰۰ تومانی .

اما بنا به اعلام مدیرعامل رنوپارس، قرار است ضعیف‌ترین نسخه کوئید یعنی پیشرانه ۰٫۸ لیتری نمونه سفارشی برزیلی که عملکرد بهتری از مدل پایه هندی دارد، با حدود ۳۱ میلیون تومان قیمت گذاری شود.

 

مصرف و مخارج:

پراید یک خودروی کم‌مصرف داخلی تلقی می‌شود و مصرف آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶٫۵ لیتر است. این درحالیست که کوئید مصرفش حتی از پراید  کمتر است و به عدد ۴ دست یافته است.

در مورد فراوانی و ارزانی لوازم پراید هم جای شکی نیست. خودروی ارزانی که هر بلایی هم سر موتور و گیربکس بیچاره‌اش بیاورید هزینه هنگفتی رو دستتان نمی‌گذارد. بهترین جنبه پراید همین فراوانی، ارزانی و دسترسی آسان لوازم آن در کشورمان است که خیالتان را از بابت هرگونه خرجی راحت می‌کند!

اما این امر درمورد کوئید صادق نیست. در صورت عملی شدن وعده ورود به بازار، شاید زمان زیادی احتیاج باشد که لوازم آن در دسترس بسیاری از کاسبان و تعمیرگاه‌های سراسر کشور قرار بگیرد و تا آن مدت احتمالا باید برای سرویس‌ اتومبیلتان فقط به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید. از طرفی، پراید را خودروی کم استهلاکی می‌دانیم و این درحالیست که بسیاری باور دارند خودرو‌های فرانسوی ذاتا خرج و استهلاک بالایی دارند ولی این امر در مورد کوئید هنوز قطعی نیست. به هرحال تا زمانی که این خودرو عرضه نشود و به قول معروف جواب خود را پس ندهد، نمی‌توان به‌طورقاطع اظهار نظر دقیقی کرد.

تنها نکته‌ای که منطقی به نظر می‌رسد، اینست که با ورود کوئید نباید انتظار قیمت پایین لوازم و دسترسی آسان آن را در مقایسه با پرایدی که حداقل بیست سال است در صحنه بازار حضور دارد، تا مدت‌ها داشت.

ایمنی:

گرچه پراید خودرویی است که گفته می‌شود از طرف سازمان یورو ان‌کپ مردود اعلام شده و اطلاعاتی از سطح ایمنی این خودرو در دست نیست، سایپا ادعا کرده که توانسته با انجام بازنگری‌هایی نظیر تقویت سقف و ستون و اضافه کردن کیسه‌هوا و ترمز ضدقفل، سطح ایمنی پراید را تا دو ستاره ارتقا دهد که حتی در صورت صحت این خبر، بازهم برای یک اتومبیل در سطح جهانی، ایمنی چندان مطلوب و خوشایند محسوب نمی‌شود.

این درحالیست که کوئید فاقد ستاره ایمنی است و کلیپ‌های گرفته شده از تست ایمنی آن فاجعه بار است! در همین خصوص، در نشست خبری اخیر، مدیرعامل رنوپارس اعلام کرد که نمونه وارد به بازار کشور، نمونه برزیلی است و با نمونه هندی تفاوت‌هایی دارد و این خودرو در تلاش گرفتن سه ستاره ایمنی است.

مشخصات فنی:

مقایسه ما این‌جا به اوج خود می‌رسد. بنا به ادعای سایپا از محصولات ایکس ۱۰۰جدیدش، این خودرو از یک موتور ۱٫۳ لیتری ۴سیلندر با توان تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برد. گرچه به‌طور رسمی، شتاب پراید در کاتالوگ سایپا  ذکر نشده اما در بعضی منابع گفته شده است که این خودرو می‌تواند ظرف ۱۴٫۵ ثانیه جثه۹۰۰ کیلوگرمی خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. همچنین حداکثر سرعت پراید ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

و اما نوبت به کراس‌اور کوچک فرانسوی می‌رسد. کوئید مجهز به یک پیشرانه ۰٫۸ لیتری ۳ سیلندر است که قلب آن می‌تواند ۵۳ اسب بخار قدرت و ۷۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. کوئید همانند پراید، دیفرانسیل جلو است و از یک گیربکس ۵ دنده دستی سود می‌جوید. گرچه اطلاعات دقیقی در سایت رنو قرار نگرفته، اما به‌نظر می‌رسد این خودروی ۷۹۹ سی‌سی، زمان۱۷ ثانیه‌ای لازم دارد که از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و حداکثر سرعت آن زیر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است یعنی حدود ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت!

با توجه به مشخصات فنی که گفته شد، شاید برای اولین بار بتوان پراید را در رقابت فنی، برنده‌ِ قاطع اعلام کرد! خودرویی که تا امروز حتی فکرش را نمی‌کردیم از خودروی دیگری سرتر باشد!

 منبع : رنو