دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اطلاعاتی در خصوص قیمت و خرید رنو فلوئنس

اتومبیل رنو فلوئنس در نسخه ی دنده ای ۲۰۰۰ CC در سال ۱۳۹۴ بود که موفق به کسب رتبه نخست در کیفیت در میان رنج قیمتی ۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان الی ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان بر اساس اعلام سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شناخته شد .

در حال حاضر می توان خودروهای رنو فلوئنس ۲۰۱۷ دنده ای وارداتی را با بهای معادل ۹۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان و مدت زمان تحویل ۶۰ روز کاری خریداری نمود .

باید بیان داشت که در نسخه های جدید این خودرو دو آپشن نیز افزوده شده است که سبب لذت بردن بیشتر از رانندگی کردن با این خودرو می گردد آن دو آپشن شامل : کروز کنترل و محدود کننده سرعت می باشد .

 ضمن آنکه خودروهای موجود در بازار ایران با این حدود قیمتی، تنها محصولات چینی هستند که هرگز قابل قیاس با برند اروپائی، محبوب و اصیل « رنو » نیستند.

برای خرید می توانید با پرداخت حدوداً نیمی از مبلغ کل در هنگام ثبت نام و پرداخت مابقی در ۲ مرحله ۳۰ و ۵۰ روزه  صاحب یک دستگاه رنو فلوئنس دنده ای ۲۰۱۷ شوید و از ۵ سال و یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی شرکت نگین خودرو بهره مند گردید

  • کارخانه تولید کننده :رنو
  • کشور تولید کننده :فرانسه
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده :نگین خودرو
  • کلاس بدنه :سدان

ترکیب امکانات فراوان و فضای کابین رنو فلوئنس آنرا بین خانواده سدان های رده کوچک C و سدان های متوسط قرار می دهد. این خودرو میان رقبا با خطوط روان و موقر خود متمایز است و در عین حال راحتی وکیفیت داخلی آن از طریق کیفیت بالای ساخت، مواد اولیه و ارگونومی بالا به راحتی قابل لمس است.

رنو فلوئنس شرایط کاملی را برای راحتی راننده ارائه می دهد که شامل روشن کردن و ورود به خودرو بدون دخالت دست و بسته شدن خودکار قفل ها هنگام دور شدن کارت هوشمند از خودرو می باشد. همچنین سیستم مسیریابی جدید Carminat TomTom و چند نوع سیستم صوتی دیگر شامل سیستم Arkamys با قابلیت ارتباط با بلوتوث نیز ارائه می شوند.

شاسی رنو فلوئنس ، رانندگی لذت بخش و راحت را فراهم می کند . سیستم فنربندی آن به گونه ای طراحی شده تا فرمان پذیری و قابلیت هدایت دقیقی را ایجاد کند.

 

مشخصات مهم

حجم موتور۱۹۹۷
تعداد سیلندرها۴
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)۱۹۵ نیوتون متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دندهانتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
تعداد دنده (جلو)۵
حداکثر سرعت۱۹۵
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه)۱۰٫۲
سیکل ترکیبی مصرف سوخت۷٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۴
منبع : رنو

SPORTAGE 2017 | اسپورتیج 2017

کمپانی کیا از 4 امین نسل خودروهای کراس اوورش در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2015 خود رونمایی به عمل آورد .

در سال 2016 و در ماه می بود که اسپورتیج 2017 موفق شد به رکورد فروش جهانی دست یابد (50.000 دستگاه) .

این خودرو موفق شده است بالاترین میزان فروش را از از سال 1993 که زمان نخستین عرضه اش بوده است به خود اختصاص دهد

خودروی اسپورتیج 2017 همراه با خودروی هیوندا  توسان در حال گرفتن کل بازار ایران می باشند . این خودرو به عنوان پرفروش ترین خودروی اروپایی به ایران وارد شده است که محصول دومین اتومبیل سازی بزرگ کره جنوبی نیز می باشد

نسل سوم اسپورتیج توانست جایزه کیفیت و رضایتمندی مشتریان را از AutoPacific VSA به خود اختصاص دهد. همچنین با دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSAخودرویی ایمن به شمار می­‌رفت. چنین دستاوردهایی انتظارات را از نسل چهارم اسپورتیج افزایش می­‌داد و به همین دلیل نیز حالا شاهد اسپورتیجی هستیم که از همه نظر تغییرات متعددی به خود دیده است. کیا تصمیم دارد تا به وسیله اسپورتیج رشدی را که در بازار اروپا داشته دنبال کند چراکه این خودرو در بازار اروپا پرچمدار فروش خودروهای کیاست و توانست بیش از یک چهارم فروش اروپایی کیاموتورز (بیش از 27 هزار دستگاه در سال 2014) را به خود اختصاص دارد.

به سبک KX3

طراحی خودرو دست‌پخت مرکز طراحی کیا در آلمان است ولی نظرات مراکز طراحی کیا در کره­‌جنوبی و آمریکا نیز در آن تاثیرگذار بوده­‌اند. طراحان سعی کرده­‌اند تا به کمک چهره جدید اسپورتیج حس خودرویی اسپرت و پرتوان را به بیننده القا کنند و با ترکیب سطوح صاف و خطوط زاویه­‌دار، طراحی موزونی را پدید آورند. این طراحی جدید بدنه باعث بهبود آیرودینامیکی اسپورتیج نسبت به نسل­ قبل شده و توانسته است ضریب درگ را از 0.35 به 0.33 کاهش دهد.

شاید تنها نقطه ضعف این خودرو نمای جلو آن باشد؛ کیا این چهره اسپورتیج را از برادر کوچک‌تر اسپورتیج یعنی Kia KX3 قرض گرفته است. در نسل قبل چراغ­‌های جلو با جلوپنجره ترکیب شده بودند اما در این نسل با تفکیک چراغ و جلوپنجره از یکدیگر سعی بر تاکید بیشتر بر هر یک از این قسمت­‌ها شده است.

با همان ابعاد و اندازه؟ نه!

با آن­که در نگاه اول خودرو عریض­‌تر به نظر می­‌آید اما این یک خطای چشمی است! چراکه همچون نسل سوم، عرض خودرو 1855 میلی­متر باقیمانده است. فاصله محوری و طول خودرو نسبت به نسل قبل به ترتیب افزایش 30 و 40 میلی­متری داشته­‌اند. فاصله دو چرخ جلو افزایش 20 میلی متری داشته اند در حالی که فاصله دو چرخ عقب 10 میلی متر کوتاه‌تر شده است.

طولعرضارتفاعفاصله محوریحجم باک
4.48m1.85m1.63m2.66m62L

در نمای کنار طراحی عضلانی گلگیرها و شیب ملایمی که در سقف وجود دارد قابل توجه است. در نمای عقب خط­‌های افقی را می­‌بینیم که قسمت­‌های مختلف را تفکیک کرده­‌اند. چراغ‌های باریک عقب با الهام از کانسپت Kia Provo طراحی شده است و با قوس‌های درب عقب و اسپویلر سقفی نیز هماهنگی خوبی دارند. همچنین از جداشدن چراغ­‌های راهنما از چراغ­‌های اصلی نیز نباید غافل شد.

در نمای داخلی اسپورتیج تجهیزات جدیدش را به رخ می­‌کشد. تیم طراحی داخلی سعی داشته­‌اند تا کابین جادارتر و و داشبورد نیز راننده محورتر از نسل گذشته باشد. همچنین طیف وسیعی از فن­اوری­‌ها به منظور بهبود آسایش، راحتی و ایمنی سرنشینان در نظر گرفته شده است.

طراحی کابین ساده و مدرن است. برای پوشش کابین ترکیی از سطوح فلزی و پوشش­‌های نرم را شاهد هستیم که در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند. در نسل چهارم اسپورتیج فضای سر و پا افزایش یافته است تا سرنشینان راحت‌تر از همیشه باشند. ستون­‌های Aو C باریک­‌تر شده­‌اند و محل قرارگیری آینه­‌ها نیز بهبود یافته است تا دید عقب و جلو بهبود یابد. در کنار این موارد سفارش سانروف منجر می­‌شود تا فضای کابین دلبازتر به نظر بیاید. همچنین به لطف استفاده از مواد جاذب صدا، افزایش ضخامت شیشه­‌ها و عایق­‌بندی سیستم تعلیق میزان صدای نفوذی به فضای کابین کاهش یافته است

منبع : کیاموتورز

کم شدن ۱۳۱ در بازار به خاطر مصرف سوخت پایین

فارس :
در بازار های خودروی کشورمان از اتومبیل سایپا ۱۳۱ به شدت استقبال شده است و همین امر هم سبب شده است که این خودرو در بازار با کمبود عرضه مواجه گردد این موضوع در خصوص رنگ سفید این خودرو بیشتر صادق است .
این اتومبیل محصول کمپانی خودروسازی شرکت سایپا می باشد که بر روی پلت فرم ایکس ۱۰۰ تولید شده است .
سایپا ۱۳۱ موفق شده است در بازار اتومبیل کشورمان طرفداران زیادی را به سوی خود جلب نماید و باید دلیل داشتن طرفداران بی شمار را در برخورداری خودرو از استانداردهای لازم و داشتن کیفیت خوب خودرو و همچنین پایین بودن مصرف سوخت اتومبیل و نهایتا اقتصادی بودن قیمت آن اشاره کرد .
بر اساس اخبار رسیده از نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو به علت تقاضای غیر قابل پیش‌بینی برای خودروی سایپا ۱۳۱، این محصول به ویژه رنگ سفید آن در بازارها به سختی یافت می شود.
در تماسی که با یکی از کارکنان واحد فروش سایپا  داشتیم، وی اظهار داشت: به دلیل استقبال فراوان از خودروی سایپا ۱۳۱ سفید رنگ در بازار، این خودرو کمیاب شده که تلاش می‌کنیم این مشکل را به زودی برطرف کنیم.
X100 ، با ورود به سبد محصولات سایپا تاکنون پاسخگوی نیاز بسیاری از اقشار جامعه بوده است . مصرف ترکیبی این خودرو ۶/۴۴لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد که یکی از مهمترین وجوه تمایز این محصول و از ویژگی های مهم آن بشمار می آید. X100 محصولی است که توانسته علاوه بر اخذ استانداردهای ۵۱ گانه اروپا ،تائیدیه استاندارد تصادفات از مراکز معتبر اروپائی را نیز اخذ نماید و با مقاوم سازی و استحکام در نقاط اصلی آن در کنار اقتصادی بودن، خودرویی ایمن برای مصرف کنندگان محسوب شود.

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )

 

۱ عدد ، کیسه هوای راننده ، در برخی مدل ها ۲ کیسه هوا
سیستم های پایداری و کمک راننده

 

دارای ترمز ضد قفل ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتی

 

بدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم فرمان و هدایت پذیری

 

دستی
نوع غربیلک

 

غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
سیستمهای تهویه مطبوع

 

سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویری

 

CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی ۴ باند
سیستمهای مولتی مدیا

 

ساعت دیجیتال
سیستم صندلیهای جلو

 

طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقب

 

طراحی جدید
سیستم آیینه ها

 

آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
سیستم شیشه ها

 

شیشه های جلو با تنظیم برقی ، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم
سیستم های سقف

 

سیستم روشنایی جلو

 

چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
سیستم روشنایی عقب

 

چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعال

 

چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
سیستم های کمک رانندگی

 


منبع : پراید

اطلاعاتی از ورود پژو ۲۰۷ آی

کمپانی پژو به خاطر محبوبیتی که خودروی پژو ۲۰۶ در بین مردم داشت تصمیم گرفت حدودا در زمانی که تولید این خودرو در کشور فرانسه نزدیک به پایان بود این خودرو را فیس لیفت کند و از این طریق چند سالی هم به تولیدش ادامه دهد .

۲۰۶+ اسم خودروی جدید یا همان خودروی فیس لیفت شده پژو ۲۰۶ بود طراحان سعی نموده بودند تا این خودرو را به شکل و شمایل  ۲۰۷ نزدیک کنند .

در ناحیه جلویی این خودرو قسمت هایی که دچار تغییر و تحول شده بود چراغ ها و جلو پنجره و سپر بوده است که دستخوش بازنگری قرار گرفته بودند .

در ناحیه پشت خودرو چندان تغییری صورت نگرفته بود و فقط گرافیک داخلی چراغ ها و همچنین سپر دچار تغییر شده بود این کار به جهت کاهش دادن هزینه های آن می باشد .

به همین دلیل ۲۰۶+ در جلو تقریباً ظاهر جدید و بروزی پیداکرده بود اما در قسمت عقب تفاوت چندانی با ۲۰۶ نداشت. در داخل هم تغییراتی ایجادشده و بازهم سعی شده بود تا داشبورد خودرو به ۲۰۷ شبیه گردد.

در سال ۱۳۸۹ ایران‌خودرو تصمیم گرفت ۲۰۶+ را به‌عنوان نسل جدید ۲۰۶ یعنی ۲۰۷ در ایران عرضه کند؛ بنابراین نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۶ با عنوان مدلی کاملاً جدید و بانام ۲۰۷i به بازار عرضه شد! آن‌هم درحالی‌که ازلحاظ آپشن، موتور و گیربکس تقریباً هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ نداشت. بااین‌حال در سال ۱۳۹۰ و وضع تحریم‌ها علیه صنعت خودروی ایران، تولید پژو ۲۰۶ و به‌تبع آن ۲۰۷ در ایران با مشکل مواجه شد. البته ایران‌خودرو توانست به هر نحوی که شده تولید ۲۰۶ را ادامه دهد اما امکان ادامهٔ تولید ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ وجود نداشت و تولید آن در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.

پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران، بعد از مذاکرات فراوان سرانجام دوباره همکاری ایران‌خودرو و پژو آغاز گردید. بدین ترتیب زمزمه‌هایی مبنی بر تولید مجدد پژو ۲۰۷ مطرح شد و حتی ایران‌خودرو در دی‌ماه سال گذشته اقدام به‌ پیش‌فروش این خودرو با موعد تحویل مرداد، شهریور و مهر امسال کرد. سپس در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که در اسفند سال گذشته برگزار شد، ایران‌خودرو مدل جدید ۲۰۷ را رونمایی نمود که دستخوش فیس‌لیفت و تغییراتی جزئی در داخل و خارج‌شده بود.

البته مدیرعامل ایران‌خودرو، هاشم یکه‌زارع در نشست مطبوعاتی سال گذشته اعلام نمود که تولید مجدد ۲۰۷ ربطی به قرارداد جدید ایران‌خودرو نداشته و مالکیت آن به‌طور کامل به ایران‌خودرو واگذارشده است. بااین‌حال معلوم نیست اگر تولید مجدد ۲۰۷ ارتباطی با قرارداد با پژو نداشته است پس چرا در دوران تحریم و قطع روابط پژو با ایران‌خودرو تولید آن متوقف شد؟

علاوه بر این، گزارشاتی نشان می‌دهد که پژو خط تولید ۲۰۷ را بابت بخشی از غرامت خود به ایران‌خودرو، به‌صورت رایگان راه‌اندازی کرده و گفته می‌شود راه‌اندازی مجدد خط تولید این خودرو ۱۱ میلیون یورو هزینه داشته است. درهرحال چندی پیش ایران‌خودرو به‌صورت رسمی مشخصات و جزئیات نسخهٔ جدید پژو ۲۰۷ را اعلام نمود که در ادامه به بررسی تغییرات و بهسازی‌های آن می‌پردازیم.

تغییرات خارجی

در بخش خارجی صرفاً به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییر آینه‌های جانبی بسنده شده است. در ۲۰۷ جدید یک ردیف لامپ LED ابرویی به بالای چراغ‌های جلو اضافه‌شده است که احتمالاً نقش چراغ‌های روشنایی در روز را دارند. در چراغ‌های عقب نیز از LED استفاده‌شده و گرافیک و طراحی داخلی آن‌ها بسیار زیباتر از چراغ‌های عقب قبلی ۲۰۷ شده است. آینه‌های جانبی جدید آن نیز از طراحی بهتری نسبت به قبل بهره می‌برند چراکه آینه‌های مدل قبلی ۲۰۷ متعلق به پژو ۲۰۶ بوده و تغییری نداشتند.

تغییرات داخلی

در داخل نیز کلیت داشبورد دست‌نخورده باقی‌مانده و از تغییرات مهم آن می‌توان به نصب یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز به سیستم چندرسانه‌ای و GPS در بالای داشبورد و تغییر غربیلک فرمان اشاره کرد. غربیلک فرمان جدید ۲۰۷ ضمن برخورداری از طراحی بهتر، مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و قطع و وصل تماس تلفنی نیز شده است و تصویر عقب خودرو با استفاده از دوربین دید عقب بر روی نمایشگر داشبورد به نمایش درمی‌آید. در داخل ۲۰۷ جدید غیر از موارد مذکور تغییر عمدهٔ دیگری دیده نمی‌شود.

تجهیزات و امکانات

پژو ۲۰۷ جدید با توجه به شرایط قیمتی بازار خودروی ایران، از تجهیزات و امکانات نسبتاً مناسبی سود می‌برد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از ترمز ABS، EBD و MBA، ایربگ راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش DVD، پورت USB، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، GPS، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های برقی چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی و کروز کنترل.

موتور و گیربکس

۲۰۷ جدید همانند گذشته از پیشرانهٔ آشنای TU5 با ۱۶۰۰ سی‌سی حجم استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن از سوی ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر اعلام‌شده است. البته علت اختلاف قدرت ۵ اسب بخاری میان ۲۰۷ و ۲۰۶ تیپ ۵ مشخص نیست. طبق اعلام سازنده، ۲۰۷ جدید فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و بازهم مشخص نیست که گیربکس دستی آن از نوع ایرانی (متعلق به پژو ۴۰۵) است یا مانند نمونه‌های قبلی ۲۰۶ از نوع فرانسوی خواهد بود. شتاب صفرتا صد ۲۰۷ جدید ۱۱٫۶ ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی آن ۶٫۶ لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام گردیده است.

 منبع : پژو

رقبای ساینا در بازار صفرکیلومتر ها

این احتمال می رود که مادامی که خودروی ساینا روانه بازارها گردد رقیب های پروپا قرصی را در جلو خود ببیند .

در گام نخست دو خودروی تیبا و پراید  که دارای قیمت ارزانی هم دارند وجود دارند ما ازاین خودرو ها رد شویم و به سراغ خودروهای گران تر می رویم  .

قیمت خودروی ساینا در حدود 27.000.000 تومان الی 28.000.000 تومان می باشد .

در حال حاضر امکان خرید خودروها به صورت قسطی وجود دارد پس با این وجود می توان به جای خرید اتومبیل ساینا به سراغ خودروهای بهتر رفت و آن ها را به صورت قسطی خریداری نمود .

پژو 206  تیپ دو انتخاب بدی نیست؛ فقط سه میلیون تومان گران‌تر است اما از همه نظر به ساینا برتری دارد. درست است که حجم موتور ۲۰۶ تیپ‌۲ حدود ۱۳۰۰ سی‌سی است اما به هر حال توسط پژو فرانسه طراحی شده، با استانداردهای زیبایی‌شناسی منطبق است و انتخاب منطقی‌تری به نظر می‌آید. در منوی ایران‌خودرو حتی می‌توان دست روی رانا گذاشت که مدل EL آن با قیمت ۳۱ میلیون تومان در بازار پیدا می‌شود و مدل LX حدود ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. رانا سنگین‌تر از سایناست، فضای بیشتری برای سرنشین‌ها دارد و حجم موتور آن تقریبا برابر است اما توان خروجی‌ موتورش به وضوح بیشتر است. اگر رانا را انتخاب کنید برای سفرهای برون شهری هم وسیله دم‌دستتان هست اما به هیچ‌وجه نمی‌توان مصرف سوخت رانا را با ساینا مقایسه کرد. رانا در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در جاده اشتهای رانا به ۵٫۷ لیتر می‌رسد و به صورت ترکیبی این عدد روی ۶٫۹ لیتر است. ضمن اینکه در رانا امکاناتی مثل قابلیت تنظیم ارتفاع پیش رویتان است و صندلی‌ها راحت‌تر به نظر می‌رسند.

حالا می‌رسیم به محصولی که مدت‌هاست در بازار حضور دارد، قابلیت‌هایش را نشان داده و طبق آخرین آمارها همچنان پرفروش است. درباره پژو 405  حرف می‌زنیم که تمام موفقیت‌هایش را با همان قیمت ساینا به دست‌آورده است؛ مدل GLX در نمایندگی‌ها ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و اگر به بازار آزاد بروید می‌توانید آن را ۲۷ میلیون و ۴۰۰ بخرید.

سری داشبورد جدید ۴۰۵ هم در نمایندگی‌ها ۲۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. اگر موضوع مصرف سوخت برایتان مسئله باشد، می‌توانید مدل دوگانه‌سوز ۴۰۵ را با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان در نمایندگی‌ها و ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد پیدا کنید. اگر قرار باشد روی تریم داخلی ساینا زوم کنیم، ۴۰۵ مدل SLX با قیمت ۳۰ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان در نمایندگی‌ها و ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد چشم‌انتظار شماست. سمند  هم می‌تواند انتخاب قابل اطمینانی باشد. به خصوص که مدل SE آن ۲۷ میلیون تومان بیشتر قیمت ندارد. اگر مدل LX سفارش دهید باید ۲۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خرج کنید.

خرید LX سال هم در نمایندگی‌ها ۲۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برایتان آب می‌خورد. اما می‌رسیم به انتخابی که می‌تواند روی دست همه آنها بلند شود. هم از نظر مصرف سوخت قابل اطمینان باشد، هم به روز‌تر باشد و هم برای سفر گزینه‌ای قابل اطمینان باشد. داریم درباره تندر ۹۰ مدل E1 حرف می‌زنیم که ایران‌خودرو آن را ۳۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان می‌فروشد و در بازار آزاد تنها ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر است. خرید این خودرو از سایپا برایتان ۳۳ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان تمام می‌شود.

منبع : سایپا