دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

تجهیزات رفاهی و پیشرانه جک J5

خودروی جک جی ۵ دارای قیمتی معادل ۴۹٫۹۰۰ درهم می باشد .

حال باید گفت که از یک خودروی با این قیمت توقع نمی رفت که از این همه تجهیزات بهره مند باشد اما ما می بینیم که این خودرو موفق شده است ویژگی های زیادی را در اختیار مشتریانش قرار دهد .

برخی از ویژگی های این خودرو عبارتند از :

  1. صندلی های چرمی
  2. سنسور پارک
  3. ۶ عدد بلندگو
  4. دریچه های تهویه مطبوع نصب شده در عقب …

 

پیشرانه : 

زیر کاپوت این سدان ۴۵۹۰ میلی‌متری چینی، یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱٫۸ لیتری قرار دارد که به همراه یک گیربکس ۴ دنده تیپ ترونیک – که منبع آن از میتسوبیشی است – توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۵ نیوتن متر را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو به سیستم EBD یا فن‌آوری توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز مجهز است.

 

خلاصه بررسی

امتیاز کلی خودرو: ۴ از ۵

JAC J5 مظهر و نمونه یک سدان تکامل یافته از یک برند چینی ست که در پی آن است که خریداران را از خودروهایی همانند هوندا سیویک و هیوندای  الانترا دور نموده و نصیب خود سازد

نمای ظاهری

خودروی JAC J5 که در همکاری با شرکت پنین فارینا طراحی شده زیباترین مدل در میان خودروهای در حال تولید این برند است.۵ ستاره‌ای که از موسسه NCAP به آن اعطاء شده گواه بر آن است که این خودرو به همان اندازه که خوش‌قیافه است، ایمن نیز هست. نمای زیبای این خودرو شامل مواردی همچون آرایش شش‌ضلعی جلوپنجره، چراغ‌های پیچیده شده جلو، کروم کاری اطراف لامپ‌های مه شکن جلو و طراحی خردمندانه دیفیوزرهای عقب می‌گردد.

کابین

چنانچه کانون تمرکزتان را به فضای داخلی این خودرو معطوف کنید بیش از هر امری، این تلاش برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌هاست که کاملاً مشهود است. تریم داخلی آن که شامل پلاستیک‌های مشکی پیانو بر روی داشبورد، کنسول میانی و پانل‌های روی درب‌هاست، سال‌های طولانی که پیش‌تر بر فصول طراحی خودرو در دنیا گذشته را به نحو کافی بازتاب نمی‌دهد. نورهای پس‌زمینه نارنجی رنگ که از تجهیزات داخل کابین پراکنده می‌شود و همچنین دکمه‌های دمده و منسوخ سیستم تهویه مطبوع، احتمالاً برشی از سال ۲۰۰۴ میلادی را به تصویر می‌کشد، اما در سال ۲۰۱۴ آدمی را هیجان‌زده نمی‌کند.

داوری نهایی

در حال حاضر، خودروهای کره‌ای ازجمله هیوندای ، کیا، سانگ یانگ، گزینه‌های ارزشمندتری هستند. این‌طور به نظر می‌رسد که مدل‌های مذکور ویژگی‌های بسیاری را به مشتریانشان عرضه نموده و خرید بهتر و مناسب‌تری هستند. بااین‌وجود، سمت‌گیری مهم خودروسازان چینی در ارائه خودروهای مجهزتر، ادامه کار را حتی برای خودروسازان کره‌ای نیز دشوار نموده است تا بلکه بتوانند همچنان خود را در مقابل ضربات پی‌درپی چینی‌هایی که – خودروهای پر آپشن متناسب با جیب خریداران عرضه می‌کنند- حفظ نمایند.

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طراحی بدنه آن که با همکاری پنین فارینا انجام شده است،J5 در بین سدان های هم‌ردیفش بهترین نمای ظاهری را داراست.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

متریال مورد استفاده در کابین در مرز کهنگی و دمده شدن قرار دارد

منبع : کرمان خودرو

تست رانندگی با ام وی ام 530

هنگامی که پشت فرمان این خودرو مستقر می شویم و استارت می زنیم مقدار کمی از صدای موتور را در درون خودرو می شنویم .

در ام وی ام 530 که مورد تست ما واقع شده است صدای پیشرانه کمی خشن است آن هم به این دلیل است که این خودرو کارکرد پایینی دارد و سرویس اولیه انجام نشده است . این موضوع پس از آنکه موتور را تنظیم کنند و یک تعویض روغن هم انجام دهند مشکل تا حدودی رفع می گردد .

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

 

پیشرانه 2 لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام530 یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام 530 بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد

منبع : ام وی ام

فروش اقساطی خودروی لیفان 820 شروع شد

فروش اقساطی اتومبیل لیفان 820 توسط کمپانی کرمان خودرو آغاز شده است .

قیمت اعلام شده برای خودروی مذکور معادل 83.210.000 تومان می باشد .

کسانی که متقاضی این خودرو با شرایط اقساطی می باشند می بایست در همان مرحله اول که برای ثبت نام اقدام می نمایند 30 الی 45 میلیون تومان بپردازند .

تعداد قسط های مشخص گردیده برای این خودرو برابر 6 الی 36 تا می باشد .

مشتریان باید به صورت ماهیانه اقساط را پرداخت کنند. زمان تحویل خودرو در این طرح شهریور ماه 1395 تعیین شده و شروع پرداخت اقساط، یک ماه پس از تاریخ تحویل خودرو می‌باشد.

لازم به ذکر است که ثبت نام با پیش پرداخت 30 میلیون تومان و اقساط 6 ماهه، فاقد بیمه‌نامه بدنه می‌باشد. اما نکته جالب توجه اینجاست که شرکت کرمان موتور در بخش نامه مربوط به فروش اقساطی خودروی لیفان 820، هیچ اشاره‌ای به سود مشارکت، انصراف و… نداشته است!

 

lifan-820

طراحی بدنه لیفان 820

لیفان 820 که برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه اتومبیل پکن در سال 2014 معرفی شد، در سگمنت D یا سدان‎های سایز متوسط  قرار می‎گیرد؛ رده‎ای که در آن خودروهایی مثل سوناتا، اپتیما  و کمری نیز حضور دارند.

در نگاه اول استایل بدنه 820 شاید تویوتا کمری، هیوندای  سوناتا و حتی ب ام و سری پنج را در ذهنتان تداعی کند،

فاصله محوری لیفان 820 دقیقا یکسان با نسل قبلی کمری و برابر با 2775 میلی‎متر است!

طراحان لیفان با الگوبرداری از محصولات شرکت‎هایی چون تویوتا، هیوندای  و ب ام و، دست‎پرورده جدید خود را در قامتی قابل قبول به میدان فرستاده‎اند؛ از آنجایی هم که مشتریان ایرانی به دلیل کم‎کاری خودروسازان داخلی با طراحی‎های روز بیگانه هستند، 820 می‎تواند این عطش آنها را تا حدود زیادی برطرف کرده و رضایتشان را به عنوان یک خودرو نسبتا زیبا جلب کند.

البته ایرادهایی هم به ظاهر این خودرو وارد است، مثلا اینکه لیفان 820 در عین شباهت به خودروهای مطرح از زوایای مختلف، تناسب بصری چندانی ندارد و گویی هر قسمت از خودرو یک جا برداشته شده است.

همچنین  هنگامی که از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید، در همان ابتدا متوجه خواهید شد که رینگ‎های 16 اینچی نسبت به این اندازه بدنه کاملا کوچک هستند و چرخ عقب نیز دقیقا در مرکز کمان گلگیر قرار نمی گیرد و کمی تمایل به سمت جلو دارد که طبیعی نیست.

 منبع : لیفان 

تندر۹۰ اتوماتیک بهتر است یا برلیانس ؟

اتاق خبر ۲۴ :
در حال حاضر در بازار کشور ایران شرایط و موقعیت خودروها به گونه ای شده است که آن اتومبیل های که برای قشر متوسط جامعه می باشد(مانند خودروهای هیوندای و کیاموتورز و تویوتا … ) و باید قیمتی مناسب داشته باشد (اغلب با بهایی پایین تر از ۳۰٫۰۰۰ دلار در بازارهای جهانی) در بازار کشور ما با قیمت هایی نجومی لقب خودروهای لوکس را گرفته اند و به فروش می رسند که این افزایش قیمت گاها تا مرز بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می رسند .
اگر بخواهیم در این خصوص مثالی را ذکر نماییم می توانیم به خودروی هیوندای اکسنت ۲۰۱۶ اشاره نماییم . این خودرو در بازارهای جهانی دارای قیمتی معادل ۱۵٫۰۰۰ دلار می باشد در حالی که در کشور ما در حدود ۱۰۰میلیون تومان خریدوفروش می گردد .
همین موضوع و البته قوانین نانوشته بازار خودرو در ایران موجب می‌شود خودروسازان برای ارائه یک محصول ارزان قیمت‌تر به بازار ایران، سراغ گزینه‌های چینی یا مونتاژ برخی محصولات قدیمی‌تر برندهای معتبر خودروسازی بروند. برلیانس H330 و تندر ۹۰ اتوماتیک ازجمله خودروهایی هستند که با استفاده از همین فرمول به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند، اما با توجه به این که این دو محصول پارس خودرو و ایران خودرو در نمونه‌های مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک از برچسب قیمتی تقریبا مشابه بهره می‌برند، باید دید کدام گزینه برای خرید عاقلانه‌تر است؟ به بیان ساده‌تر، باید ببینیم آیا می‌توان از فرانسوی مغرور چشم پوشید و تازه وارد چینی را انتخاب کرد؟

بیشتر بشناسیم

شرکت خودروسازی برلیانس اتو (Brilliance Auto) چین که این روزها با سه محصول در بازار ایران حضور دارد، از خودروسازان معتبر این کشور به شمار می‌رود که در طول تاریخ خود با خودروسازانی همچون ب ام و (از سال ۲۰۰۲ از طریق جوینت ونچر BMW-Brilliance)، تویوتا (در دهه ۹۰ میلادی برای ساخت میکرو ون‌ها) و نهایتا سایپای ایران (از سال ۲۰۱۵ برای تولید سری H300 و H200) همکاری داشته است. آمارها حاکی از آن است که برند برلیانس در سال ۲۰۱۳ (در بازار چین) توانسته به رتبه دهم فروش در بین برندهای خودروسازی چینی دست یابد.

مدت چندان زیادی از عرضه H330 ـ سدان سایز متوسط این خودروساز ـ به بازار ایران نمی‌گذرد و از آنجا که این محصول از ظاهری نسبتا خوب در بین دیگر خودروهای چینی موجود در کشور بهره می‌برد، احتمال موفقیت آن در بازار داخلی زیاد است، اما در شرایطی که شما با پرداخت مبلغی مشابه قادر به خریداری یک تندر ۹۰ اتوماتیک باشید، باید مسائل سلیقه‌ای را در نظر گرفت.

در واقع از دید بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی رنو لوگان (معروف به تندر۹۰) از نظر طراحی ظاهری چندان اغواگر و دوست‌داشتنی نیست و تنها دوام مناسب، کیفیت ساخت و در نهایت فضای کابین و بار این خودروست که عمده خریداران تندر ۹۰ را به سمت این گزینه می‌کشاند. برلیانس با جلوپنجره کلیوی که شبیه محصولات ب‌ام‌و نمود می‌کند و همچنین استخوان‌بندی عادی‌تر بدنه نسبت به لوگان که یک «ناچ بک خانوادگی» به شمار می‌رود، احتمالا عامه‌پسندتر است.

رقابت با اشتراکات فراوان

تندر۹۰ اتوماتیک همچون نمونه دنده‌ای از پیشرانه چهار سیلندر ۶/۱ لیتری به همراه نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

این در حالی است که در برلیانس H330 تازه وارد شاهد یک موتور چهار سیلندر ۵/۱ لیتری با قدرت ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و مشابه تندر۹۰، یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک هستیم. همان‌طور که از اعداد ذکر شده در سطرهای بالا نمایان می‌شود، این دو خودرو با توجه به اختلاف حجم موتور ناچیز ۱/۰ لیتری، قدرتی تقریبا مشابه تولید می‌کند که البته با توجه به بهره‌گیری از جعبه دنده‌های مشابه، به نظر می‌رسد شتاب و کشش این دو خودرو تقریبا یکسان باشد، اما توجه داشته باشید تندر۹۰ گشتاور و نهایت قدرتی بالاتر (هر کدام دو واحد!) از برلیانس تولید می‌کنند و با توجه به این که محصول ایران خودرو ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است و از جعبه دنده بهتری بهره می‌برد، تندر۹۰ لذت رانندگی بالاتری نسبت به H330 به شما ارائه خواهد کرد. هر چند به دلیل ارتفاع پایین‌تر H330، این خودرو پایداری بهتری در سرعت‌های بالا خواهد داشت و سرنشینان نیز احساس امنیت بیشتری دارند.

H330 در نمونه دنده‌ای از ترمزهای کاسه‌ای در اکسل عقب بهره می‌برد، اما در نسخه اتوماتیک این خودرو شاهد دیسک ترمز برای هر چهار چرخ به همراه سیستم ضد قفل ABS و سامانه تقسیم نیروی ترمز بین چرخ‌های EBD هستیم. در مقابل، تندر۹۰ برای چرخ‌های عقب از ترمز کاسه‌ای بهره می‌برد که این موضوع در ترمزهای ناگهانی تاثیر منفی خواهد داشت. هرچند در سیستم ترمز این خودرو نیز شاهد دو سامانه ABS و EBD هستیم و برای ترمزهای جلوی آن سیستم خنک کاری در نظر گرفته شده است.

از کابین بی‌روح تندر تا امکانات برلیانس

در کابین این دو خودرو نیز وضع مشابه ظاهر آنهاست. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و کاستی‌های لوگان را می‌توان در طراحی کابین بسیار بی‌روح و ساده آن دید. فضایی سراسر پوشیده از رنگ خاکستری به همراه کنسول میانی تخت و به دور از هر گونه هیجان و البته امکانات رفاهی ساده‌ای همچون شیشه‌بالابر‌های برقی در جلو و عقب، آینه‌های برقی به‌همراه گرمکن، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر همراه با ریموت کنترل، تنظیم دستی صندلی‌ها به همراه تنظیم ارتفاع صندلی راننده، چراغ مطالعه جلو، سیستم تهویه مطبوع دستی و در نهایت سیستم پخش صوت به همراه بلندگوهای در جلو و قابلیت پخش MP3 از روی USB یا CD، چیزی است که با ورود به کابین تندر۹۰ دریافت می‌کنید، اما در مقابل، برلیانس H330 با توجه به این که سن و سال کمتری نسبت به رنو لوگان دارد از طراحی کابین بهتر و امکانات بیشتری بهره می‌برد.

این خودروساز چینی برای کابین این خودرو از دو تریم رنگی کرم و مشکی بهره گرفته که البته هر چند آنچنان هم جذاب و اغواگر طراحی نشده، اما نسبت به چیزی که در تندر۹۰ می‌بینیم مدرن تر است. برلیانس H330 از حیث امکانات رفاهی نیز یک سر و گردن بالاتر از تندر۹۰ قرار می‌گیرد و در نمونه دنده اتوماتیک آن که کامل‌ترین نسخه این خودرو محسوب می‌شود، شاهد امکاناتی همچون کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (دستی در مدل دنده دستی)، سنسور دنده عقب، بالا رفتن خودکار شیشه‌ها هنگام قفل کردن درها، تنظیم دستی صندلی‌ها به همراه تنظیم گودی کمر، سیستم صوتی به همراه ورودی CD، USB و Aux و پخش صوت از طریق شش بلندگو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای، غربیلک چرمی فرمان به همراه دکمه‌های تنظیم صدا و… به‌چشم می‌خورد که با توجه به موارد ذکر شده، تندر ۹۰ از این حیث هیچ حرفی برای گفتن در مقابل محصول برلیانس ندارد، اما توجه داشته باشید تندر۹۰ سواری بهتر و فضای کابین جادارتری را به شما ارائه می‌دهد و بیش از هشت سال حضور این خودرو در بازار ایران، دوام آن را تضمین می‌کند.

منبع : پارس خودرو

تغییرات فنی سمند 84

تغییرات فنی سمند 84 :

در آن زمانی که خودروی سمند معمولی به تازگی عرضه شده بود ایراداتی مبنی بر نامناسب بودن ترمزهای این خودرو گرفته شد که البته ناگفته نماند که بعد از بررسی های لازم توسط متخصصان کمپانی ایران خودرو این مشکل تا برطرف گردید ولی متاسفانه باز هم سیستم ترمز این خودرو کارایی مناسبی از خود بروز نمیداد .

بعد از سمند معمولی سمند ال ایکس بر روی کار آمد که در این خودرو برای ترمزها از سیستم ضد قفل یا همان ABS استفاده گردیده است که این کار توانست تا حدی کیفیت سیستم ترمز این خودرو را بالا ببرد .

در حال حاضر نیز متخصصان در تلاش هستند تا در سمند 84 ترمزهای جدیدی را جایگزین نمایند .

این تغییر در شش ماهه دوم طرح انجام میشه. پمپ بنزین سمند مثل دیگر خودروهای جدید از نوع برقی هستش و استفاده از پمپ های مکانیکی که در پیکان به کار میرفت تقریبا رو به منسوخ شدن گذاشته. پمپ های برقی معمولا در حین کار باعث ایجاد صدایی مثل صدای کار کردن یک آرمیچر ولی در حدی بلند تر میشوند که باعث شده برای مدل ۸۴ این پمپ درون باک جاسازی و نصب بشه تا صدای حاصل از اون به حداقل برسه. از دیگر ایرادات وارده به افتخار ملی ما (خودروی ملی٬ افتخار ملی!)٬ وزن زیاد اون در مقایسه با پِژو ۴۰۵ هستش (سمند و ۴۰۵ دو رقیب قدر هستند) که مرکز تحقیقات ایران خودرو در صدد بهبودش است و با تغییر موارد سازنده برخی قطعات در حال انجام پروژه است.

دست آخر فکر میکنم وضعیت سمند خیلی بهتر از مدل های قبلی بشه اما امیدوارم که این بهبود باعث بالا رفتن قیمت نشه چنانچه در مدل LX این اتفاق افتاد و باعث نا امیدی خیلی ها از جمله خود بنده شد (حساب کنید اگه خودروسازان خارجی هم مثل ایران خودرو  بودند تا الان بیل گیتس هم نمیتوانست یه پِژو ۲۰۶ آریان بخره چون با اضافه شدن هر کلیدی صد هزار تومن به قیمت ماشین اضافه میشد!)

تغییرات ظاهری :
یکی از بزرگترین ایراداتی که به سمند گرفته میشه٬ طراحی ظاهری قدیمی این خودرو نسبت به خودروهای تولیدی در کشورهای دیگه هستش از این رو کارشناسان ایران خودرو اقدام به اجرای تغییراتی در ظاهر خودرو نموده اند. جلو پنجره ای فعلی سمند به رنگ مشکی است و از دور ظاهر جالبی ندارد که در سمند ۸۴ به رنگ نقره ای در می آید. اختلاف رنگ بین سپر و بدنه نیز از عوامل تخریبی ظاهر سمند است به صورتی که در قسمت پایین پلاک رنگ سپر مشکی است که در مدل ۸۴ سپرها با رنگ خودرو کاملا یکسان میشوند . طراحی رینگ ها در سمند LX مورد انتقاد بسیاری از خریداران قرار گرفت که با نظرسنجی های گوناگون برای مدل ۸۴ یک مدل رینگ اسپرت پنج پر آلومینیومی با آرم سمند در وسط آن طراحی شد. صندلی های سمند معمولی دارای تنظیم دستی هستند که در سمند LX با سیستم الکترونیکی جایگزین شدند و در سمند ۸۴ سیر تکاملی طراحی صندلی ها طی شده و صندلی با طراحی جدید تر و تنظیم برقی روی خودرو نصب خواهد شد. سیستم پخش صوتی در سمند معمولی خیلی ساده و قدیمی است و در سمند LX هم با اینکه قابلیت پخش CD رو داره زیاد رضایت بخش نیست ولی در مدل ۸۴ سیستم جدیدی نصب خواهد شد که هنوز از جزئیاتش خبری ندارم. چراغهای جلوی سمند جدید تغییرات خیلی کوچکی خواهد داشت که شاید متوجه اونها نشوید. رنگ بندی داخلی خودرو هم یکنواخت خواهد شد.

طی چند سالی که سمند تولید میشه (از سال ۱۳۸۰) تقریبا اکثر عیب و ایرادهای اون شناسایی شده و ایران خودرو رو به فکر برطرف کردن ایرادات سمند و عرضه مدلی جدید (البته بر پایه مدل قدیمی) انداخته. پروژه تولید سمند ۸۴ در دو فاز جدا انجام میشه٬ فاز اول در شش ماهه اول و فاز دوم در شش ماهه دوم امسال. فعالیت ها در دو بخش تغییر ظاهر و بهبود قطعات و تجهیزات انجام میگیره.

منبع : سمند