دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

طراحی بدنه خودروی ساینا

درست است که طراحی خودروی ساینا یک پیشرفت خیلی بزرگ نیست اما یک قدم به سمت بهتر شدن می باشد .

در خودروی تیبا  خط و خطوط کلی آن و همچنین دماغه خودرو به لانچیا اپسیلون شباهت زیادی دارد اما با این وجود باز هم چندان جالب و جذاب نیست .

خودروی ساینا یک چهره نسبتا اسپرتی را به خود گرفته است و این اسپرت بودن را می توان در داشتن جلوپنجره عریض و چراغ های چند ضلعی با فرم کلی افقی دانست .

با مقدار کمی ارفاق کردن به کسانی که این خودرورا طراحی کرده اند می توانیم نمره قبولی را به آن ها بدهیم البته با در نظر نگرفتن خط و خطوطی که بر روی سپر جلو وجود دارد .

همانطور که پیشتر در مورد سایر خودروهای فیس لیفت شده در بازار کشورمان مانند پارس یا دنا هم شاهد بودیم، تغییری در خط و خطوط اصلی درب ها در نمای جانبی روی نداده است و متاسفانه تغییرات طراحی خودرو به تعویض و تغییر فرم چراغ ها و سپر ها در جلو و عقب خودرو محدود می شود،البته جالب است که برخی جزییات در نمای جانبی هم دچار تحول شده است، برای مثال زه ضربه گیر روی درب که در نمای جانبی تیبا  کاملا جلب توجه می کند در ساینا حذف شده اند و خط کمانی برجسته و قدیمی گلگیر جلو تیبا نیز جای خود را به ماهیچه عضلانی جذب شده در فرم کلی گلگیر داده است.

تغییرات در گلگیر عقب بسیار ناچیز به نظر می رسد و در این بخش تنها می توان به تغییر فرم مربع شکل درب باک تیبا به طرح دایره ای شکل در ساینا اشاره کرد.همچنین انتظار می رود که با توجه به قیمت بیشتر ساینا، در این بخش شاهد دستگیره های و آینه های جانبی همرنگ بدنه باشیم.شکی نیست که نمای عقب تیبا نسبت به نمای جلو هماهنگ تر است و زیبایی و تناسب بیشتری دارد اما در ساینا این بخش هم دچار تغییر و تحول شده و حالا چراغ های عقب با رنگ بندی سفید و قرمز مشابه سمند  LX می توانند احساس بهتری را از مواجه با یک سدان اقتصادی و جمع و جور با چاشنی جوان پسند و مدرن به بیننده منتقل کنند.

 

مشخصات فنی ساینا

همانطور که پیشتر گفته شد ساینا با کد فنی S232 از نظر پلت فرم و قطعات فنی، تفاوت چندانی با تیبا ندارد.پیشرانه 1.5 لیتری هشت سوپاپه تحت استاندارد یورو 4 با کد فنی M15 شناخته می شود و با نسبت تراکم 9.7 به 1، اساسا همان پیشرانه مورد استفاده در تیباست که از اواسط سال 92 با انجام برخی تغییرات جزئی، امکان رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 را بدست آورده است.

بر اساس اطلاعات اولیه این پیشرانه در حدود 80 اسب بخار قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور را به گیربکس پنج سرعته دستی تحویل می دهد که با توجه به وزن حدود 1050 کیلوگرمی بدنه، امکان شتاب گیری نسبتا مناسبی را برای ساینا فراهم می آورد.مهمترین تفاوت فنی ساینا نسبت به تیبا را باید در محور عقب جستجو کرد که پس از سال ها تحقیق و توسعه توسط واحد مهندسی سایپا از فرمت قدیمی کاسه ای خارج شده و به نمونه مجهز به ترمز دیسکی تبدیل شده است و از این رو می توان امیداور بود که سرانجام ضعف پایه ای ترمزهای محصولات ارزان قیمت سایپا در این مدل رفع شده باشد.

برای این خودرو علاوه بر سامانه ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز یا همان EBD نیز در نظر گرفته شده است که می تواند در بهبود کارایی ترمز موثر باشد.از نظر ایمنی تفاوت شاخص دیگری بین ساینا و تیبا وجود ندارد و آنطور که از اطلاعات اولیه مشخص است، تغییری در شاسی و بدنه خودرو در جهت افزایش ایمنی تصادفات نیز روی نداده است.در نهایت باید منتظر ماند و دید که آیا برخی مشکلات کیفی تیبا در خصوص ضعف صفحه کلاچ،عدم هماهنگی مناسب ضرایب دنده با عملکرد موتور و یا خرابی زود هنگام کمک فنرها که برخی مالکین با آن مواجه شده اند، در ساینا رفع شده است یا اینکه هر دو خودرو از نظر کیفی نیز در شرایط یکسانی قرار می گیرند.

منبع : سایپا 

اطلاعاتی در خصوص عرضه دنا جدید

لوکس ترین خودروی کمپانی ایران خودرو اتومبیل دنا می باشد حال مدت زمانی می باشد که این کمپانی در حال فیس لیفت نمودن این خودروی جدیدش می باشد و قصد دارد این خودرو را بهینه سازد  .

طبق آنچه که خبر گزاری تسنیم بیان داشته است عکس های غیر رسمی از این اتومبیل مشاهده شده است که به خوبی میتوان تغییرات حاصل شده در آن را مشاهده نمود .

جدیدا تصاویری از این خودروی جدید ( دنای فیس لیفت ) انتشار یافته است که نشان میدهد چند نمونه از این خودروها در فرودگاه امام خمینی می باشند این خودروها را برای انجام تست ها و آزمایش ها و اخذ نمودن تاییدیه ها به کشور کره جنوبی می فرستند .

دنا فیس‌لیفت که قرار است به‌زودی با نام دنا ELX به بازار عرضه شود، بیشترین تغییرات را در بخش جانبی خود تجربه کرده است یعنی قسمتی که بیشترین انتقادات را به خاطر تشابه زیاد به سمند برانگیخته بود؛ بنابراین ایران‌خودرو با تغییر فرم درها، تغییر لچکی پنجره‌های عقب و ایجاد خطوطی روی درها سعی کرده طراحی بخش جانبی دنا را مدرن‌تر و متفاوت از سمند نماید.

اما غیرازاین، تغییراتی جزئی در جلو و عقب خودرو هم دیده می‌شود که عبارت‌اند از تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و تجهیز آن‌ها به دی‌لایت (چراغ‌های روشنایی در روز)، طراحی داخلی جدید چراغ‌های LED عقب، مشکی‌رنگ شدن قسمت میانی جلوپنجره (محل نصب پلاک جلو) و تغییر آینه‌های جانبی؛ اما مشکل همیشگی خودروهای داخلی یعنی رینگ‌های کوچک و قدیمی هنوز هم در دنای جدید برطرف نشده و همچنان از همان رینگ‌های قدیمی متعلق به سمند و سورن برای آن استفاده شده است. البته در دنای جدید بجای لاستیک‌های ۱۸۵ از لاستیک‌های ۱۹۵ استفاده شده است.

در بخش داخلی اما بنظر می‌رسد به‌جز نمایشگر خودرو که ازلحاظ ظاهر و امکانات بروز شده است، تغییر دیگری اعمال نشده باشد؛ ولی یکی از مهم‌ترین امکانات اضافه شده به دنا ELX سانروف است یعنی آپشنی که خریداران زیادی خواهان آن بودند.

طبق گزارشات قرار است دنا ELX با دو موتور EF7 تنفس طبیعی و EF7 توربو به بازار عرضه شود. نسخهٔ تنفس طبیعی این موتور مدت زیادی است در خانوادهٔ سمند و دنای کنونی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ایران‌خودرو قدرت این موتور را برای سمند و سورن ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور آن‌را ۱۵۵ نیوتن متر اعلام کرده است درحالی‌که این اعداد برای دنا ۱۱۵ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتن متر ذکر شده‌اند.

اما نسخهٔ توربوی این موتور به‌تازگی برای سورن ارائه شده است و چند وقتی است که سورن توربو با اختلاف قیمتی حدود یک‌میلیون تومان نسبت به نسخهٔ معمولی به بازار عرضه شده است. موتور EF7 توربو طبق اعلام ایران‌خودرو ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین به‌زودی شاهد ارائهٔ این موتور برای دنای جدید هم خواهیم بود چراکه روی درِ صندوق یکی از دناهای موجود در فرودگاه نوشتهٔ توربو دیده می‌شود.

در کل دنا ELX خصوصاً با موتور توربو در بین محصولات داخلی می‌تواند گزینهٔ قابل قبولی باشد اما متأسفانه هنوز خبری از گیربکس اتوماتیک برای این خودرو نیست که این می‌تواند نقطه‌ضعف بزرگی برای آن باشد. گفته می‌شود دنای جدید یا ELX با دو موتور EF7 تنفس طبیعی و توربو تا پایان سال جاری با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان پیش‌فروش خواهد شد.

دنای جدید ELX توربو این روزها مراحل نهایی تست و آزمون خود را میگذراند و در ماه‌های آینده این خودرو به تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش عصر ایران  و به نقل از کار آی آر دنای جدید ELX توربو تا پایان سال جاری با دو نسخه EF7 1.7 CVVT و EF7 1.7TC با قیمت کمتر از ۵۰ میلیون پیش فروش خواهد شد. در دنای جدید از لاستیک با پهنای ۱۹۵ به جای ۱۸۵ استفاده شده است .

در کابین دنا Elx تغییرات آنچنانی دیده نمی‌شود، جز مولتی‌مدیا که از نظر ظاهر و امکانات به‌روز رسانی شده است.

 منبع : ایران خودرو

اطلاعاتی در خصوص عرضه دنا جدید

لوکس ترین خودروی کمپانی ایران خودرو اتومبیل دنا می باشد حال مدت زمانی می باشد که این کمپانی در حال فیس لیفت نمودن این خودروی جدیدش می باشد و قصد دارد این خودرو را بهینه سازد  .

طبق آنچه که خبر گزاری تسنیم بیان داشته است عکس های غیر رسمی از این اتومبیل مشاهده شده است که به خوبی میتوان تغییرات حاصل شده در آن را مشاهده نمود .

جدیدا تصاویری از این خودروی جدید ( دنای فیس لیفت ) انتشار یافته است که نشان میدهد چند نمونه از این خودروها در فرودگاه امام خمینی می باشند این خودروها را برای انجام تست ها و آزمایش ها و اخذ نمودن تاییدیه ها به کشور کره جنوبی می فرستند .

دنا فیس‌لیفت که قرار است به‌زودی با نام دنا ELX به بازار عرضه شود، بیشترین تغییرات را در بخش جانبی خود تجربه کرده است یعنی قسمتی که بیشترین انتقادات را به خاطر تشابه زیاد به سمند برانگیخته بود؛ بنابراین ایران‌خودرو با تغییر فرم درها، تغییر لچکی پنجره‌های عقب و ایجاد خطوطی روی درها سعی کرده طراحی بخش جانبی دنا را مدرن‌تر و متفاوت از سمند نماید.

اما غیرازاین، تغییراتی جزئی در جلو و عقب خودرو هم دیده می‌شود که عبارت‌اند از تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و تجهیز آن‌ها به دی‌لایت (چراغ‌های روشنایی در روز)، طراحی داخلی جدید چراغ‌های LED عقب، مشکی‌رنگ شدن قسمت میانی جلوپنجره (محل نصب پلاک جلو) و تغییر آینه‌های جانبی؛ اما مشکل همیشگی خودروهای داخلی یعنی رینگ‌های کوچک و قدیمی هنوز هم در دنای جدید برطرف نشده و همچنان از همان رینگ‌های قدیمی متعلق به سمند و سورن برای آن استفاده شده است. البته در دنای جدید بجای لاستیک‌های ۱۸۵ از لاستیک‌های ۱۹۵ استفاده شده است.

در بخش داخلی اما بنظر می‌رسد به‌جز نمایشگر خودرو که ازلحاظ ظاهر و امکانات بروز شده است، تغییر دیگری اعمال نشده باشد؛ ولی یکی از مهم‌ترین امکانات اضافه شده به دنا ELX سانروف است یعنی آپشنی که خریداران زیادی خواهان آن بودند.

طبق گزارشات قرار است دنا ELX با دو موتور EF7 تنفس طبیعی و EF7 توربو به بازار عرضه شود. نسخهٔ تنفس طبیعی این موتور مدت زیادی است در خانوادهٔ سمند و دنای کنونی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ایران‌خودرو قدرت این موتور را برای سمند و سورن ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور آن‌را ۱۵۵ نیوتن متر اعلام کرده است درحالی‌که این اعداد برای دنا ۱۱۵ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتن متر ذکر شده‌اند.

اما نسخهٔ توربوی این موتور به‌تازگی برای سورن ارائه شده است و چند وقتی است که سورن توربو با اختلاف قیمتی حدود یک‌میلیون تومان نسبت به نسخهٔ معمولی به بازار عرضه شده است. موتور EF7 توربو طبق اعلام ایران‌خودرو ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین به‌زودی شاهد ارائهٔ این موتور برای دنای جدید هم خواهیم بود چراکه روی درِ صندوق یکی از دناهای موجود در فرودگاه نوشتهٔ توربو دیده می‌شود.

در کل دنا ELX خصوصاً با موتور توربو در بین محصولات داخلی می‌تواند گزینهٔ قابل قبولی باشد اما متأسفانه هنوز خبری از گیربکس اتوماتیک برای این خودرو نیست که این می‌تواند نقطه‌ضعف بزرگی برای آن باشد. گفته می‌شود دنای جدید یا ELX با دو موتور EF7 تنفس طبیعی و توربو تا پایان سال جاری با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان پیش‌فروش خواهد شد.

دنای جدید ELX توربو این روزها مراحل نهایی تست و آزمون خود را میگذراند و در ماه‌های آینده این خودرو به تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش عصر ایران  و به نقل از کار آی آر دنای جدید ELX توربو تا پایان سال جاری با دو نسخه EF7 1.7 CVVT و EF7 1.7TC با قیمت کمتر از ۵۰ میلیون پیش فروش خواهد شد. در دنای جدید از لاستیک با پهنای ۱۹۵ به جای ۱۸۵ استفاده شده است .

در کابین دنا Elx تغییرات آنچنانی دیده نمی‌شود، جز مولتی‌مدیا که از نظر ظاهر و امکانات به‌روز رسانی شده است.

 منبع : ایران خودرو

بررسی پژو ۲۰۷ جانشین پژو ۲۰۶

شرکت پژو  یک محصول دیگر به نام  پژو ۲۰۷ را تولید نموده است که این خودرو هم نیز یک سوپرمینی دیگر از این کمپانی می باشد .

در سال ۲۰۰۶ بود که از این خودرو رونمایی به عمل آمد و در سال ۲۰۰۷ هم نیز در جاده های کشورهای اروپا دیده شد .

تولید اتومبیل پژو ۲۰۷ در کشورهای اسلواکی و اسپانیا و فرانسه می باشد .

در واقع خودروی  پژو  ۲۰۷ جانشین خودروی پژو ۲۰۶ شده است پایه تولید این اتومبیل مثل سیتروئن C3 می باشد .

برای پژو ۲۰۷ سه موتور ۱٫۴ لیتری طراحی گردیده است به گونه ای که یکی ۹۰ اسب بخار و دیگری ۷۰ اسب بخار و نهایتا یک نمونه VTi که ۹۵ اسب‌بخار قدرت دارد را شامل می‌شود.

همچنین چهار نمونه ۱٫۶ لیتری بر روی ۲۰۷ قابل نصب است که نمونه Sport آن ۱۲۰ اسب‌بخار، نمونه GT آن ۱۵۰ اسب‌بخار، نمونه HDi آن ۱۱۰ اسب‌بخار و نمون Turbo آن ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت دارد.

این خودرو به صورت هاچ‌بک، دودر کوپه و کانورتیبل و پنج‌در استیشن‌واگن عرضه می‌شود.

پژو۲۰۶ از سال ۱۳۸۰در خط تولید ایران‌خودرو، تولید می‌شود که اتفاقا بسیار موفق بوده و از فروش بالایی برخوردار است. پژو ۲۰۷ هم محصول دیگر ایران خودروست که شبیه به ۲۰۶ است و تنها در نمای جلو تفاوت‌هایی با هم دارند و هم‌اکنون نیز در دو مدل دنده اتوماتیک و دنده دستی در بازار موجود است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانا(داناخبر)، در این گزارش تصمیم داریم ۲۰۶ و ۲۰۷ را با هم مقایسه کنیم تا دریابیم به واقع این دو خودرو با یکدیگر یکی هستند یا خیر؟

اگر سری به پیشینه ۲۰۶ بزنیم متوجه می‌شویم این خودرو در کلاس خودروهای سوپرمینی قرار می‌گیرد و سال ۱۹۹۸ وارد بازارهای جهانی شده است و بعد از توقف تولید فیس‌لیف این خودرو با نام ۲۰۶ در بازار اروپا در دسترس است.

این خودرو در نمونه‌های سه‌در و پنج‌در هاچ‌بک، چهاردر سدان، دودر کوپه و کابریولت و پنج‌در استیشن‌واگن در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

۲۰۶ همچنین در کشورهای فرانسه، انگلستان، ایران، برزیل، آرژانتین، چین، اندونزی و مالزی تولید می‌شود.

فیس‌لیفت ۲۰۶ معمولی است که نمای جلوی آن کاملا تغییریافته است که بسیار شبیه به ۲۰۷ است اما در قسمت کابین نیز با خودروی ۲۰۶ معمولی تفاوت داشته که البته این تفاوت تنها به داشبورد ختم می‌شود.

این خودرو در ایران با نام ۲۰۷i  تولید می‌شود که البته در سایت پژو این نام توسط این کمپانی تایید شده و گفته‌اند که در ایران و در برخی از کشورها به دلیل شباهت زیاد به ۲۰۷ این خودرو با این نام عرضه می‌شود.

منبع : پژو 206

مقایسه امکانات رفاهی و قیمت بین سوناتاGLS با مزدا۳

چیزی که سبب شده است تا مردم بیشتر به سراغ خودروهای سوناتا جی ال اس و مزدا ۳ بروند تجهیزات و امکانات رفاهی این دو خودرو می باشد .

با مشاهده نمودن لیست آپشن ها و امکانات رفاهی خودروهای هیوندا سوناتا جی ال اس و مزدا ۳ به غنی بودن این دو خودرو از لحاظ تجهیزاتی پی می بریم .

آپشن ها و تجهیزات رفاهی خودروی سوناتا تیپ ۶ به شرح ذیل می باشد :

۱٫مجهز بودن به ۶ عدد ایربک

۲٫داشتن ترمز های ABS

۳٫مجهز بودن به سانروف

۴٫داشتن گیربکس اتوماتیک ۴ دنده ای

۵٫داشتن کولر اتوماتیک همراه با فیلتر

۶٫چهار دیسک ترمز –

۷٫ پوشش چرم صندلی ها و تودوزی –

۸٫فرمان با قطعات چوبی –

۹٫شیشه با قابلیت کنترل نور آفتاب –

۱۰٫کروز کنترل –

۱۱٫مسافت سنج کامپیوتری –

۱۲٫سنسور هشدار دهنده عقب –

۱۳٫سیستم ضد سرقت –

۱۴٫تنظیم الکتریکی صندلی راننده –

۱۵٫سیستم پخش CD -MP همراه ۶ بلندگو –

۱۶٫سیستم کنترل رادیو از روی فرمان –

۱۷٫آینه های برقی به همراه گرمکن –

۱۸٫چراغ مه شکن جلو و عقب و رینگ آلومینیومی .

قیمت سوناتا تیپ ۶ با تجهیزات گفته شده که توسط شرکت آسان موتور ( نماینده ی رسمی هیوندای  در ایران ) وارد میشود مبلغ ۳۲۶۰۰۰۰۰ تومان میباشد که به رقم فوق باید ۸۰۰۰۰۰ تومان هزینه ی بیمه و پلاک را نیز اضافه کرد که در کل رقمی بالغ بر ۳۳۴۰۰۰۰۰ تومان میگردد .

اما در بخش تجهیزات مزدا ۳ نیز از لیست نسبتا بلندبالایی بهره مند است که به آن اشاره میکنم :

ایربگ – جعبه دنده۴ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی ( تیپ ترونیک ) – ۴ دیسک ترمز – سیستم ABS – فرمان با قابلیت تنظیم در ارتفاع و عمق – سیستم تهویه مطبوع خودکار – آینه های برقی و گرم شونده – پروژکتورهای جلو و عقب – صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع – ریموت کنترل درها – کنترل پخش صورت بر روی فرمان – سیستم قفل دوبله درها – چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – پخش سی دی و ام پی ۳ – رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچ – سانروف – گرم کن صندلی های جلو – سی دی چنجر ۶ تایی – برف پاک کن با حسگر بارش باران – چراغ های جلو با قابلیت روشن و خاموش شدن خودکار و روکش چرم صندلی ها – پوشش چرم دسته دنده و فرمان .

قیمت ثبت نام مزدا ۳ تیپ ۳ ( تحویل دو ماهه ) برابر ۲۹۸۰۰۰۰۰ تومان میباشد البته این خودرو در بازار آزاد در رنج قیمت ۳۳ و ۳۴ ملیون نیز معامله میگردد  .

اگر چه قضاوت در این مورد کمی سخت و دشوار است ولی باید گفت که تجهیزات اضافه هیوندای  نسبت به مزدا مانند : کروز کنترل – کنترل برقی صندلی راننده – مسافت سنج کامپیوتری و  سنسور هشدار دهنده ی عقب در مقابل تجهیزات اضافه تر مزدا نظیر : گرم کن صندلی راننده – خاموش و روشن شدن چراغ ها به طور خودکار و  برف پاک کن با حسگر باران مهم تر میباشد ضمن این که تحویل سوناتا ظرف یک یا دو روز میباشد ولی برای تحویل گرفتن مزدا باید حداقل ۲ ماه صبر کرد .

در این بخش باید سوناتا را با اختلاف اندک اول دانست .

طراحی خارجی :

اگر چه قضاوت در مورد طراحی خارجی دو خودرو امری است سلیقه ای و نمیتوان برای آن معیار خاصی در نظر گرفت ولی در مقایسه ی بین دو خودرو معمولا یکی از دیگری زیباتر به نظر میرسد .

چهره ی مزدا ۳ با داشتن چراغ های بادامی شکل که در حقیقت نمونه ی تکامل یافته ی ۳۲۳ میباشد دوست داشتنی و زیبا جلوه میکند . ضمن این که جلوپنجره ی کوچک این خودرو با سایر ویژگی هایش دارای هماهنگی است . البته چون در این جا تیپ ۳ این خودرو که به پکیج اسپرت مجهز است شرکت کرده از ظاهری به مراتب زیباتر از مدل های عادی بهره مند است .

در نمای عقب چراغ های طوسی رنگ بزرگ مزدا خیلی خوشایند و زیبا به نظر نمیرسد و عدم تغییر رنگ قاب آن در مدل های ( رنگ ) مختلف به زیبایی خودرو لطمه وارد کرده است .

البته در قسمت عقب هم نقاط قوتی همچون بال به همراه چراغ سوم ترمز دیده میشود که به خودرو فرمی اسپرت تر بخشیده اند .

اما طراحی سوناتا که شاید این روزها برای ما کمی عادی شده باشد :  چراغ های جلوی این خودرو علی رغم داشتن فرمی ساده با انحنای کم زیبا و البته خشن جلوه میکند . خشن بودن ویژگی است که در چهره ی مزدا ۳ دیده نمیشود ولی ترکیب آن با چهره ی سوناتا ظاهری به مراتب جذاب تر به آن بخشیده است .

جلوپنجره ی سوناتا که این روزها کم کم دارد به سمبلی در محصولات هیوندای  تبدیل میشود زیبا و مناسب با ویژگی ها چهره ی خودرو شکل گرفته است .

طراحی چراغ های عقب سوناتا همانند برخی خودروهای ایتالیایی شبیه به چراغ های جلو میباشد . این سبک طراحی ظاهری به مراتب هماهنگ تر به خودرو بخشیده است .

طراحی چراغ های عقب سوناتا به مراتب زیباتر و البته هماهنگ تر از چراغ های مزدا ۳ میباشد .

طول سوناتا ۴۸۰ سانتیمتر میباشد در حالی که طول مزدا ۳ فقط ۳۴۹ سانتیمتر است . البته در فاصله ی بین دو محور این اختلاف کمتر میشود به طوریکه این رقم در سوناتا ۲۷۳ و در مزدا ۳ ۲۶۴ سانتیمتر میباشد .

در داخل نیز فضای سوناتا بسیار جادار و راحت بوده و با فضای کوچکتر مزدا ۳ قابل مقایسه نیست .

در این بخش باید سوناتا را به خاطر طرحی هماهنگ تر و جذاب تر یک سر و گردن از مزدا ۳ بالاتر دانست .

منبع : سوناتا هیوندا