بنابر گزارش ارائه شده توسط پردیس خودرو :
اتومبیل جک جی ۵ در مقایسه با مدل های نخستینش پیشرفت زیادی را تجربه کرده است .
این خودرو در کلاس اتومبیل های سواری یک خودرویی با برند چینی می باشد که موفق شده است صاحبانش را راضی نگه دارد .
نکته های مثبتی که در خصوص خودروی جک جی ۵ می توان اظهار داشت شامل :
به دنبال نام بردن ویژگی های مثبت این خودرو باید به خصوصیات منفی آن هم نیز اشاره نماییم :
JAC J5 یک سواری کوچک ارائه شده توسط یک برند چینی است که با کمک پینینفارینا طراحی شده است.JAC J5 مدل ۲۰۱۴ نکات بیشتری نسبت به ظاهر زیبای نیز دارد.نمره ی امنیت خودرو در هنگام تصادف از طرف NCAP 5 ستاره است, J5 به همان اندازه که زیباست امن نیز هست,که عبارتند از پنجره های لانه زنبوری,حفاظ اسپورت اطراف چراغ جلو,کروم های اطراف چراغ های مه شکن و طراحی عقب زیبا و دقیق.
دارای یک موتور ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندره به همراه جعبه دنده ی دستی ۵ حالته یا خودکار ۴ حالته میباشد.ویژگی های استاندارد شامل فرمان برقی,آینه های برقی,پنجره های برقی,قفل مرکزی و ورود بدون کلید,صندلی های پارچه ای,تهویه ی مطبوع دستی,رادیوی AM/FM با پشتیبانی از CD/USB/AUX ,2 اسپیکر و لنت های آهنی میباشند.لوازم انتخابی(سفارشی)عبارتند از یک سیستم استریوی بهتر با ۴ اسپیکر,لامپ های مه شکن,چرخ های آلیاژی,صندلی های چرمی,حسگر های پارک خودرو و سقف آفتاب گیر.ویژگی های امنیتی استاندارد شامل کیسه های هوا,ترمز های ABS و توزیع نیروی ترمز برقی(EBD)میباشند.
در داخل,تمرکز سازنده بر استفاده از حداقل کیفیت و کم هزینه ترین مواد بیشتر از همیشه به چشم می آید.با این که تودوزی تیره ی پیانو در طول داشبورد,کنسول مرکزی و پنل های درب وجود دارد,ولی با وجود همه ی اینها هنوز هم خیلی با استاندارد راحتی و کیفیت جهانی فاصله دارد.پیش زمینه های نارنجی برای نمایشگر ها و دستگیره های درب و برای کلید های کنترل تهویه ی مطبوع شاید برای سال ۲۰۰۴ مد و زیبا بود,ولی متاسفانه برای سال ۲۰۱۴ اینگونه نیست.
این خودرو دارای دریچه های تهویه ی مطبوع در عقب,حسگرهای پارک,قفل درب حساس به حرکت,صندلی های چرم و ۶ اسپیکر میباشد,این سواری چینی نسبت به قیمتش(۴۹۹۰۰ AED)دارای آپشن های بسیاری است.
در زیر کاپوت این سواری با ۴۵۹۰ میلی متر طول,یک موتور ۴ سیلندره ی ۱٫۸ لیتری خوابیده است که به همراه یک انتقال دهنده ی نیروی خودکار ۴ حالته – که از میتسوبیشی الهام گرفته شده است – میباشد که نیروی ۱۴۳ اسب بخار و ۱۶۵ Nm را به چرخ های جلویی منتقل میکند.با وجود توزیع نیروی ترمز الکترونیکی(EBD), J5 به صورت خودکار نیروی ترمز به کار گرفته شده برای هر چرخ را تنظیم میکند و میتواند فشار ترمز را از عقب به جلو یا از یک سمت به سمت دیگر برای کمک به بهینه سازی کشش خودرو انتقال دهد.
تا به اینجا,کره ای ها(هیوندای,کیا,و سانگ یانگ)در جایگاه بالاتری بوده اند.به نظر می آید که آن خودرو ها دارای آپشن ها و ویژگی های زیادی هستند,که این یعنی ارزش و هزینه ی بیشتر برای هر خودرو.به هر حال,با تغییر اهمیت و توجه اذهان عمومی به سمت خودروهای سواری خودروسازیان چینی,ادامه ی این مبارزه حتی برای کره ای ها سخت خواهد بود و این سختی به خاطر وجود انتخاب ها و انواع بسیار متنوع زیادی است که خودرو سازان چینی ارائه میدهند.
منبع : کرمان خودرو
پس از آن که خودروی ام وی ام 110 توسط کمپانی چری چین به ایران عرضه گشت حالا نوبت به خودروی ام وی ام 530 می رسد و قرار است با شرایط متفاوت در ایران به فروش برسد .
بنابر گزارش ارائه شده توسط ایسنا :
خودروی ام وی ام 110 به وسیله کمپانی مدیران خودرو در ایران به فروش رسید و با استقبال زیادی هم روبه رو شد . دلیل اینکه مردم به این خودرو توجه نشان دادند این بود که این خودرو مصرف سوخت پایینی داشت و همچنین قیمت خود خودروهم ارزان بود .
حال مسئولان کمپانی چری با در نظر گرفتن شرایط ام وی ام 110 که موفق شده بود امیدوار هستند تا خودروی ام وی ام 530 هم به فروش خوبی دست یابد چراکه این خودرو هم دارای مصرف سوخت مناسبی می باشد و هم در کلاس خودروهای C که مورد پسند ایرانی ها هست قرار دارند
چری همان خودروساز چینی است که قرار بود سه سال پیش کلنگ کارخانه مشترک آن با ایرانخودرو در بابل به زمین زده شود تا به نوعی بازار از دست رفته پیکان را هم برای ایرانخودرو احیا کند که البته با مخالفت وزیر صنایع ومعادن روبهرو و قرار شد به جای آن یک کارخانه ایرانی تولید خودرو در آنجا راهاندازی شود که تاکنون این امر محقق نشده است.
مصرف سوخت این خودرو با موتور 2000 سی.سی در جاده معادل 6.123 لیتر و به صورت ترکیبی (جاده و شهر) معادل 8.01 لیتر است. طبق گفته مدیران چری، برای کاهش بیشتر مصرف سوخت این خودرو، قرار است موتور کوچکتر (مثل 1300 سی.سی) نیز روی آن نصب شود تا خریداران ایرانی حق انتخاب بیشتری داشته باشند.
قیمت فروش این خودرو نیز بین 20 تا 22 میلیون تومان برآورد شده است.
MVM530
با داشتن گیربکس پنج سرعته و با بهرهگیری از سیستم کنترل الکترونیکی، پنج دنده به سمت جلو و یک دنده به سمت عقب دارد که میتوان گفت از توان گشتاوری نسبتا بالایی برخوردار است. سیستم کنترل این خودرو به پردازنده تطبیقپذیر خودکار با استفاده از منطق فازی مجهز است و توان خوب کنترل تعویض دنده، فشار گردش روغن و عبور روغن از خنک کننده آن استفاده از خودرو را آسانتر کرده و به راننده این امکان را میدهد که تجربه دلپذیری از رانندگی داشته باشد.
این خودرو چهار سیلندر در آزمایش تصادف C-NCAP مقام نخست را در میان خودروهای تولید شده در چین کسب کرده و از ساختار شاسی و سیستم تعلیق تقریبا پیشرفتهای بهرهمند است.
مسوولان چری ادعا میکنند که این محصول با بهره گیری از تنظیم دقیق توسط شرکت لوتوس ایتالیا که به طراحی خودروهای اسپورت در انگلستان شهره است و همچنین بهینهسازی NVH (لرزش، صدا و سختی) برای تمام اجزای خودرو، با عملکرد فوقالعاده، سبکی اروپایی، کنترل آسان، آسودگی و پایداری را به راننده ارائه میدهد.
اتاق این خودرو از فضای باز و گستردهای بهرهمند است. صندوق عقب خودرو نیز از فضای نسبتا خوبی برخوردار است؛ به طوری که درصورت دوگانهسوز کردن آن، باز هم فضای کافی در صندوق عقب وجود خواهد داشت.
سیستم صوتی این خودرو به دستگاه پخش شش دیسکه، دکمههای کنترلی تعبیه شده روی فرمان، بلندگوهای پخش Surround و اینتر فیس MP3 مجهز است.
این خودرو دارای دو کیسه ایمنی هوا (ایربگ) در جلو بوده و به سیستم ترمز ABS و EBD مجهز است؛ ضمن اینکه دارای استاندارد آلایندگی یورو3 است.
در ادامه، مشخصات فنی و امکانات این خودرو تازه وارد چری آمده است.
مشخصات فنی و ایمنی:
حجم موتور: 1971 سی.سی
تعداد سیلندر: 4 سیلندر خطی
مکانیزم سوپاپها: 16 سوپاپ DOHC
حداکثر قدرت: 139 اسب بخار
حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت
حجم باک: 52 لیتر
وزن خالص: 1290 کیلوگرم
کیسه هوا: از نوع SRS برای راننده و سرنشین جلو
کمربند ایمنی: کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای سرنشین جلو و کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای سرنشین عقب (چپ وراست)
سیستم ترمز: ABS + EBD . سیستم ترمز دیسکی برای چرخهای جلو و سیستم ترمز دیسکی برای چرخهای عقب.
سیستم ضد سرقت: الکتریکی
دارای چراغهای مه شکن جلو و عقب و چراغ ترمز سوم
تجهیزات جانبی:
سنسور دنده عقب، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، سان روف برقی، سیستم پخش MP3 با پورت USB دارای چهار بلندگوی استریو، کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، کامپیوتر سفری، تنظیم صندلی راننده در چهار جهت، رینگ آلومینیومی
قفل مرکزی با ریموت، آینههای جانبی برقی و شیشه بالابر برقی برای 4 در
منبع : ام وی ام
دو کشور کره جنوبی و چین از بعد پیشرفت صنعت اتومبیل سازی به یکدیگر شباهت های زیادی دارند .
در این بین یک تفاوتی که میان صنعت خودروسازی چین و کره جنوبی وجود دارد این است که چینی ها با شتاب بالاتری به سوی ایجاد تغییر و تحول در محصولاتشان می باشند .
در این خصوص با مشاهده نمودن خودروهای حدودا یک دهه پیش محصولات چین می بینیم که این کشور سازنده خودروهای کپی شده از خودروهای درجه 2 می باشد آن هم کپی های ناقص و فاقد کیفیت! محصولات چین تنها در خود چین و کشورهای جهان سوم فروخته می شد .
به گزارش ایرانجیب به نقل از عصرخودرو، اما سیاستهای صحیح مدیران برندهای خودروسازی کشور چین، آنچنان پیشرفتی را حاصل کرد که این روزها حتی در کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا نیز شاهد تردد برخی خودروهای چینی هستیم! اما با این حال هنوز هم کُرهایها چند سر و گردن بالاتر از خودروسازان چینی عمل میکنند. در واقع این انقلاب که طی نیم دهه اخیر در صنعت خودروسازی چین صورت گرفته، برای کُرهایها عمری بیش از یک دهه دارد.
پس مسلما منطقی است که این روزها شاهد شاخ و شانه کشیدن برخی خودروسازهای کُره جنوبی برای غولهای صنعت خودروسازی همچون تویوتا، بامو، مرسدس بنز و… باشیم. در این گزارش محصول جدید لیفان را در مقابل یک کُرهای سالخوردهتر قرار میدهیم تا بررسی کنیم که با در دست داشتن 80 میلیون تومان پول نقد، چینی پرزرق و برق و خوشچهره را انتخاب کنیم یا کُرهای خوشنام و قابل اعتماد؟
برگ برنده لیفان، ظاهری آراسته
لیفان که بهتازگی توسط کرمان خودرو به بازار عرضه شده است را میتوانیم یکی از جذابترین محصولات یک دهه اخیر شرکتهای خودروسازی چین بنامیم. این خودروی سدان خانوادگی سایز متوسط که با طول 4.8 متری از نظر ابعادی در کلاس D طبقهبندی میشود و با خودروهایی همچون هیوندای سوناتا و کیا اپتیما همرده است، در حال حاضر یکی از بهترین گزینههای چینی برای استفاده خانوادگی است. اما هر چند که در کمتر محصولی از لیفان چهرهای عامهپسند و جذاب دیدهایم، 820 به لطف الگوبرداریهای نسبتا خوب، از ظاهری مناسب بهره میبرد. برای مثال این خودرو در بخش جلو ظاهری شبیه به فورد تاروس دارد و همچنین المانهایی از محصولات جدید هیوندا نیز در چهره آن دیده میشود. همچنین گرافیک بسیار جذاب چراغهای جلو به همراه چراغهای روشنایی روز (Daylight) از نوع LED که در طرفین بامپر جلو قرار گرفته است، ظاهری آراسته و مدرن به محصول جدید چینیها میبخشد.
در بخش جانبی رینگهای اسپرت 16اینچی به همراه جزئیاتی همچون چراغ راهنمای روی آینه، دستگیرههای درب آسان بازشو و… هر چند که به تکمیل مدرنیته شمایل محصول جدید لیفان کمک شایانی میکند اما استایل کلی کمی ساده طراحی شده است. در بخش عقب این خودرو نیز شاهد ترکیبی از بامو سری5 نسل F10 با ردههایی از سوناتا YF و LF هستیم که البته با نمای جلو در تناسب کامل است. اما این چهره پر زرق و برق در برابر خودرویی قدیمیتر همچون اپتیما که سن و سالی گذرانده است، هر چند که قاعدتا عامهپسندتر به نظر میرسد، اما باید دید که خریدار، چه میزان ارزشی برای لوگوی نقش بسته روی جلوپنجره هر خودرو قائل است. در واقع هرچند که کیا اپتیما به اندازه لیفان 820 مدرن و امروزی طراحی نشده، اما همین سادگی و دوری از اغراق در طراحی این خودرو، با سلیقه بسیاری از مردم سازگار است. هرچند که کیفیت داخلی کمی توی ذوق میزند…
هرچند که نمای بیرونی اپتیما و 820 خبر از یک دهه اختلاف عمر طراحی میدهد، در فضای داخلی این تفاوت کمتر به چشم میآید. در واقع اینگونه میتوان گفت که لیفان 820 به آن میزان که در بدنه پر زرق و برق طراحی شده، فضای داخل کابین آنچنان لوکس و جذابی ندارد. همچنین متریال نهچندان با کیفیت به کار رفته در کابین محصول لیفان و مواردی همچون پلاستیک فشرده بسیار خشک داشبورد، تریم فیبرکربن مانند ادوات و…، آنقدرها هم چنگی به دل نمیزند. غربیلک چهارشاخه مشکی/نقرهای (قابل تنظیم در 4 جهت) که به لوگوی سهخط لیفان مزین شده و از دکمههای سیستم کروز کنترل و اینترفیس سیستم صوتی بهره میبرد، شبیه به هیوندا سانتافه CM طراحی شده است. همچنین پشت آمپر این خودرو با دو دایره برای سرعت و دور موتور و یک نمایشگر در وسط برای اطلاعاتی همچون دمای موتور، میزان سوخت داخل باک و دیگر اطلاعات مربوط به کامپیوتر سفری، باز هم یادآور محصولات هیوندای است. کنسول بسیار ساده یک تکه به همراه نمایشگر ساعت در بالا، دریچههای مستطیلی سیستم تهویه مطبوع هوا، نمایشگر و پنل سیستم صوتی (به همراه 6 بلندگو)، سیستم تهویه مطبوع هوای داخل کابین و در نهایت محفظه فندک، کنسول بین دو صندلی و زیر محفظه زیر آرنجی چیزی است که در کابین این خودرو به چشم میخورد. البته سانروف، 6 ایربگ، روکش چرمی صندلیها به همراه تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین و سنسور دنده عقب و… از دیگر امکانات رفاهی این خودروست و جالب اینجاست که امکانات رفاهی لیفان 820 بسیار شبیه به لیستی است که کیا موتورز در فولترین نسخه اپتیما 2009 و 2010 به خریدار عرضه میکند. اما توجه داشته باشید که کیفیت ساخت ادوات داخلی اپتیما کمی بالاتر است؛ هرچند که با توجه به اینکه نمونه دست دوم این خودرو چند سالی استفاده شده است، برخی ساییدگیها در گوشههای چرم صندلیها یا ادواتی همچون دسته دنده و غربیلک فرمان برای یک خودروی کُرهای امری عادی است.
منبع : لیفان
در بازار خودروهای دست دوم اتومبیل تندر ۹۰ یکی از بهترین خودروها می باشد چراکه هم بادوام است و هم پر کار .
کمپانی رنو با محصولاتی که در ایران عرضه می کرد از اول هم فروش خیلی خوب و البته موفقی داشت این کمپانی با عرضه نمودن خودروهایی نظیر : رنو۵ و رنو۲۱ و در حال حاضر هم با عرضه تندر۹۰ و همچنین مگان موفقیت خود را به نمایش گذاشته است .
ویژگی هایی که در خودروهای این شرکت فرانسوی می توان به خوبی مشاهده نمود این می باشد این اتومبیل ها دارای دوام بالایی می باشند و همچنین قدرت خوبی هم دارند و نهایتا باید گفت که از کشش و موتور نرمی هم بهره مند می باشند اما نباید صحبت را در همین جا به پایان رساند چراکه محصولات این برند با به خرج افتادن به راحتی قابل حل نمی باشند و خرج های بزرگی را بر روی دست صاحبانشان می گذارند.
محصولات رنو به دلیل نوع ساختار موتور و تجهیزات هزینه بالایی را به مصرف کننده وارد می کنند لذا برای خرید خودرو دست دوم به نکات زید توجه کنید:
ایراد های رایج تندر ۹۰ در کیلومتر های بالا یکی از گزینههای محبوب بازار در میان خودروهای داخلی، رنو لوگان یا تندر۹۰ خودمان است که در ابتدای ورود به بازار ایران به دلیل چهره ظاهری خشک و ساده، مورد بیمهری قرار گرفت اما با گذشت زمان و اثبات تواناییهای فنی و حفظ کیفیت مطلوب ساخت و مونتاژ خودش، هواداران زیادی پیدا کرد.تندر ۹۰ خودرویی است که مجموعه اتاق و شاسی مستحکم با قابلیت ضربهپذیری و توزیع نیرو دارد و البته بسیاری از اتصالات اتاق آن به صورت ورقهای دوبل انجام شده که در صورت وقوع تصادف، فرآیند ترمیم آن چندان ساده نیست.
حتما خودرو را نزد یک کارشناس یا صافکار خبره ببرید که خودرو را از نظر سلامت اتاق و شاسی تایید کند. در این خودرو مجموعه دیاق، سینی جلو و فنها بسیار به هم نزدیک هستند که در برخوردهای از جلو آسیب میبینند. لبههای ورق این خودرو با مومهای مخصوص و روغن پرشده که بسیاری از صافکارهای ماهر، فابریک بودن آن را تشخیص میدهند.
در هنگام خرید تندر ۹۰ دست دوم، حتما به مواردی نظیر آخرین زمان تعویض تسمه تایم و بسیاری از سرویسهای دورهای دقت کنید. اصولا عموم خودروهای فرانسوی نسبت به زمان انجام سرویسهای دورهای حساس هستند و در صورت انجام بهموقع دردسری ایجاد نمیکنند، اما اگر مالک قبلی سرویسهای دورهای را منظم انجام نداده و از لوازم مصرفی مرغوب استفاده نکرده باشد، دردسرهای خودرو نصیب شما میشود. لوگان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در این خودرو حتما در دورههای ۶۰ هزار کیلومتری تسمه تایم تعویض شده و گردگیرهای پلوس سر گیربکس مورد بررسی قرار بگیرند که نشتی واسکازین وجود نداشته باشد. اگر دندهها بد جا میروند، حتما شرایط واسکازین گیربکس و سالم بودن گردگیر پولوسها را بررسی کنید.
استفاده از روغن نامرغوب و یا گرید نامناسب در موتور لوگان، موجب لرزش پیشرانه و بلند شدن صدای یاتاقان به مرور زمان میشود. حتما دقت کنید که مالک قبلی از فیلترهای تقلبی یا متفرقه روی خودرو استفاده نکرده باشد در غیر این صورت قید خرید آن خودرو را بزنید. دسته موتور پایینی موتور تندر ۹۰ نیز به مرور زمان و کارکرد حدود ۸۰ هزار کیلومتر شل و مستهلک میشود که حاصل آن انتقال ارتعاشات و دل زدن موتور به اتاق و لقی و ارتعاش دسته دنده است.
در کیلومترهای کارکرد بالا پولی سر میللنگ این خودرو فرسوده شده و حتما نیاز به تعویض پیدا میکند. یکی از بخشهایی که حتما باید مورد معاینه قرار دهید، مخزن روغن هیدرولیک فرمان و محکم بودن فیلتر در داخل مخزن است. بسیار پیش آمده که تعمیرکار فیلتر را پس از تمیزکردن به درستی جا نزده یا بهزور جا زده است که حاصل آن، رد شدن پلیسهها و آلایندگی از مخزن و ورود به پمپ هیدرولیک است که یعنی به زودی یک پمپ هیدرولیک خراب در دستان شما باقی میماند.
تندر ۹۰ جلوبندی و سیستم تعلیق با دوام و محکمی دارد اما چند نکته را حتما بایستی مورد بررسی قرار دهید. کشیدهشدن بسیار جزئی خودرو به سمت راست هنگام رها کردن فرمان در اکثر لوگانها طبیعی است اما کشیده شدن زیاد خودرو خبر از شاسی ضربه خورده و یا مجموعه رام جلوبندی آسیبدیده میدهد.
اکسل عقب تندر نسبت به ضربات خارجی نظیر ضربه ناشی از برخورد شدید چرخ با جدول یا تصادف از عقب حساس است و دچار تابیدگی میشود که به خوبی با نگاهی به شرایط اکسل قابل تشخیص است. اگر خودرو سابقه تصادف دارد، اطمینان حاصل کنید که اکسل تعویضی نیست یا با انواع مرغوب تعویض شده است. چرا که دیده شده شرکتهای متفرقه، اکسل این خودرو را با کیفیت نامطلوب تولید میکنند که به دلیل جوشکاریهای ضعیف، خطرساز است. نصب رینگهای بزرگ و پهن و کاهش ارتفاع روی خودرو لوگان نیز در میان بسیاری از افراد باب شده که موجب فشار به اجزای سیستم تعلیق و خطای سیستم ABS و کیلومترشمار میشود. توصیه میکنیم از خرید این خودروها پرهیز کنید.
تندر ۹۰ سیستم برق و الکترونیک نسبتا حساس و پیچیدهای دارد. برخلاف بسیاری از خودروها، در لوگان برای هر شمع یک کویل مستقل وجود دارد که به صورت مستقیم روی آن سوار شده است و البته شدیدا به موتورشویی و تعمیرکار بیتجربه حساس است! هنگام خرید دقت کنید که هر چهار کویل نصب شده روی موتور، از یک مدل و برند باشند. نصب دزدگیرهای متفرقه و تجاری، در دراز مدت به کامپیوتر مرکزی این خودرو (UCH) آسیب وارد میکند.
اگر خودرو دزدگیر دارد، حتما بررسی کنید که دزدگیر از برند معتبر و از نوع سوکت فابریک باشد. حتی دیده شده که لوازم الکتریکی متفرقه بازاری، موجب اعلام خطای کامپیوتر کیسه هوا شده است. پیش از خرید حتما یکبار با دستگاه دیاگ، شرایط بخشهای مختلف الکترونیکی را چک کنید. در صورتی که به طور مرتب خطای کیسه هوا اعلام میشود، حتما با دستگاه دیاگ نوع خطا را بررسی کنید چرا که در صورت تصادف و فعالشدن کیسهها هوا، خطای دائمی ثبت میشود. جالب است بدانید که بسیاری از افراد بعد از تصادف و باز شدن کیسه هوا، مجموعه کیسههای هوا را تعویض نکرده و تنها اقدام به ترمیم پوشش پارهشده وسط غربیلک فرمان و داشبورد میکنند.
سیستم ترمز را مورد بررسی قرار دهید. دیسکهای ترمز لوگان، از نوع خنکشونده دولایه است و مقاومت بالایی در برابر تابیدگی دارد اما نسبتا سریع دچار گودافتادگی و ساییدگی میشود که با لمس انگشت قابل تشخیص است. تقریبا با هر ۲ الی ۳ بار تعویض لنت، دیسکهای ترمز شدیدا گود شده و نیاز به تعویض یا تراشکاری دارند. سوت کشیدن لنت هنگام ترمزگرفتن حکایت از دیسک گود شده دارد. ایجاد لرزش در ستونها در ترمز نیز نشان از تمام شدن لنتهای عقب و خراشیدگی کاسه ترمز دارد.
منبع : پارس خودرو