دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

نمای ظاهری اتومبیل ال اف

ظاهر خودروی ال اف :

وقتی که به قسمت جلویی خودروی ال اف نگاه می کنیم مشاهده می نماییم که قسمت جلویی خودرو نسبتا گرد است اما در عین حال هم خشن و با جذبه به نظر می رسد .

چراغ های این خودرو چند ضلعی و خشن می باشند و قسمت جلو پنجره این اتومبیل آلومینیومی و درخشان می باشد .

این خودرو هیچ تفاوتی با اتومبیل وای اف در قسمت جانبی اش ندارد تنها تفاوت این دو خودرو با هم در این ناحیه این می باشد که یک اینچ اضافه شده است که تاثیرش در فاصله ی بین سرنشینان عقب با جلو است.

در سپر جلو تنها نکته ای که به نظر همه می رسد این است که چه خوب بود خودروی سوناتای اسپورت سفارش آمریکا که دارای دی لایت در زیر سپر با فرمون سه پره اسپورت همراه شیفتر هستند به کشور راه پیدا می کردند.  رینگ های ۱۹ اینچی آلومنیومی این خودرو نیز دارای طرحی گل مانند است که باز هم طرحی نوین از هیوندا است.

 

اگر از نمای عقب به خودرو بنگریم گویا چراغ های اپتیما نیز با کمی فیس لیفت و بازنگری در این قسمت قرار گرفته اند ولی از حق نگذریم به استایل خودرو بسیار نشسته اند و طراحی زیبایی دارند. همچنین خروجی های اگزوز که در دو طرف سپر هستند جلوه ی خوبی را به ماشین بخشیده اند.

 

تجربه رانندگی با ال اف :

 در این خودروی مکانیزه و بهینه سعی بسیاری شده است تا همه لوازم استفاده شده از خودرو عایق صدا باشند و راحتی را به سرنشینان هدیه بخشند. سرو صدای کمی به داخل اتاق راه میابد و در هنگام شتاب گیری در دور موتور بالا شما متوجه این مورد می شوید که هیوندا  واقعاً دقت بسیار زیادی کرده است.
با اینکه ال اف از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد ولی باز هم خشک بودن آن کامل برطرف نشده و شما چاله ها و ناهمواری های خیابان را حس می کنید ولی نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی را داشته است.
در پشت فرمان این خودرو که بنشینید با قرار دادن دنده در حالت درایو و حرکت کردن مطمئناً اولین نکته ای که شما را به وجد می آورد هندلینگ خودرو است که بسیار نرم و خودرو را فرمان پذیر کرده است که به لطف فرمان سه حالته در سرعت های بالا فرمان سفت تر می شود تا کنترل به راحتی از دست راننده خارج نشود.
شتاب گیری خودرو قابل قبول است ولی شاید رضایت بخش نباشد که حتی در سراشیبی ها طی تست های انجام شده رقمی حدود ۱۰ ثانیه و در مسیر صاف ۱۱ تا ۱۲ و سر بالایی حدود ۱۵ ثانیه خودرو از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین ترمز های خودرو قابل قبول است و نسبت به وزن و جثه آن عملکرد خوبی دارند.

آیا پژو ۳۰۱ (جانشین پژو ۴۰۵) اقتصادی می باشد ؟

 در بازار کشورهایی مانند ترکیه و ایران و بعضی از کشورهای آفریقایی یک اتومبیل اقتصادی را در آسان بودن طراحی آن و تولید قالب های بدنه و تامین اقتصادی قطعات فنی و وابسته نبودن به تکنولوژی های جدید می دانند .
 با بررسی نمودن اتومبیل پژو ۳۰۱ و مشاهده دقیق ظاهر این خودرو در میابیم که همه قطعه های بدنه این خودرو ساده می باشند و همچنین خطوط غیرعادی هم در این خودرو مشاهده نمیگردد .
قسمت جانبی این خودرو که معمولا هم این قسمت بالاترین هزینه قالب سازی را به خود اختصاص می دهد در عین سادگی خیلی هم زیبا می باشد .
 همین موارد در قدم اول ساخت بدنه ۳۰۱ را اقتصادی می‌کند‌. در گام دوم پلت‌فرم آن می‌تواند میزبان پیشرانه TU5 با حجم ۱٫۶ لیتر باشد؛ همان موتوری که هم‌اکنون در تیراژ ۵۰۰هزار دستگاهی دوش به دوش موتور EF7 در حال تولید است و ایران‌خودرو از تمام ظرفیتش برای نصب TU5 تولیدی‌اش روی محصولاتش نظیرپژو ۲۰۶‌هاچ‌بک‌، صندوقدار‌، رانا‌، پارس و ۴۰۵ استفاده می‌کند‌.
۳۰۱ مجبور است از این ظرفیت سهمی بگیرد چرا که عرضه موتور و گیربکسی جدید برای آن می‌تواند به گران‌شدنش در بازار ایران کمک کند و این موضوعی نیست که در بدو ورود مورد پسند مشتریان باشد.
تا اینجای کار اگر دور موتور ۱٫۶ لیتری  یورو۶ پژو را برای نصب روی ۳۰۱ خط بکشیم حدسمان به واقعیت نزدیک است چرا که محتمل‌ترین گزینه فنی برای ۳۰۱ در ایران بر اساس گفته‌های یکه‌زارع همان TU5‌های ۱٫۶ لیتری یورو۴ (۵ اسب بخار ضعیف‌تر از پیشرانه یورو۶) تولید ایران‌خودرو است که روی رانا‌، ۲۰۶ و‌… نیز نصب می‌شود و گیربکس دستی نیز مشابه این محصولات خواهد بود‌.
شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از مذاکرات اولیه پژو فرانسه و ایران‌خودرو‌، مرکز تحقیقات ایران‌خودرو مشغول مطالعات برای تعیین پارامتر‌های فنی ۳۰۱ است و هنوز تصمیم قطعی برای این موضوع اعلام نشده است‌.
تا اینجای کار به قول گزارشگر فوتبال‌، جواد خیابانی قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر را با مداد برای ۳۰۱ یادداشت می‌کنیم و گیربکس ۵ سرعته دستی را در صدر حدسیات به نخستین سری تولیدی از این محصول می‌افزاییم.
منبع : پژو 405 

بازار اروپای هیوندا

در سال ۱۹۹۵ بود که کمپانی هیوندا موتور با رونمایی از اتوموبیل پونی خود که یک خودروی کوچک بود موفق گشت که در بازار های اروپا هم به موقعیت و شرایط خوبی دست یابد در واقع این اتوموبیل توانست به واسطه قیمت پایینی که داشت مورد توجه و استقبال مردم قرار گیرد .

بعد از خودروی پونی اتوموبیل سانتافه برای شرکت هیوندا موفقیت در پی داشت . در حقیقت همین خودروی هیوندا سانتافه بود که گام اساسی برای مطرح شدن این کمپانی به عنوان یک خودروساز جهانی را برداشت . اتوموبیل سانتافه ۹ سال بعد از خودروی پونی رونمایی شد .

آن مدل اس‌یووی دروازه بازارهای پر منفعت و جدید اروپا را برای این خودروساز، گشود. از نسل اول سانتافه در سراسر جهان بیش از یک میلیون دستگاه به فروش رفت.

امروزه از هر ۱۰ خودروی کلاس اس‌یووی در آلمان، یکی هیوندای است. این شرکت هم‌اکنون برای هر کلاس خودرو یک مدل پرفروش را ارائه کرده است، برای نمونه برای بزرگراه، خارج از شهر و حتی دشت‌های سنگلاخی، مدل‌هایی چون تیراکان، توسان و سانتافه، را تولید نموده است.

در فهرست‌های زیر، آمار فروش خودروهای سبک شرکت هیوندای موتور، در ۳ کشور اروپایی درج شده است. اعداد درج شده، در ستون زیر نام هر کشور، نمایان‌گر تعداد خودروهای به‌فروش رسیده می‌باشد.

 

تاریخچه :

 هسته اولیه گروه شرکت‌های هیوندای در سال ۱۹۴۶ توسط چانگ جو-یانگ تأسیس شد و در طول دهه نخست فعالیتش، با استفاده از حمایت‌های دولتی، انواع فعالیت‌های صنعتی همچون: ساخت‌وساز، فولادسازی، کشتی‌سازی، خدمات پشتیبانی، تجارت، الکترونیک و خدمات مالی را تحت پوشش قرار داد و در ابتدای دهه ۱۹۶۰ به بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی تبدیل شد.

چانگ جو-یانگ در سال ۱۹۶۷ هیوندای موتور را به‌عنوان شرکت تابعه گروه هیوندای و بازوی خودروسازی این گروه صنعتی تاسیس نمود. نخستین خودروی عرضه شده توسط این شرکت، فورد کورتینا بود، که با مشارکت مستقیم شرکت فورد، در کره جنوبی مونتاژ می‌شد. مالکین شرکت هیوندای با هدف ساخت خودرویی مستقل، مدیرعامل اسبق بریتیش لیلاند؛ جورج ترنبول را استخدام کردند. وی نیز با ۵ مهندس بریتانیایی را برای پیشبرد توسعه و ساخت اتومبیل بکار گرفت.

مدیران هیوندای با مشارکت شرکت‌های ایتال‌دیزاین به منظور طراحی خودرو و میتسوبیشی موتورز برای تأمین اجزای تولیدی و اکسل، اولین اتومبیل کره‌ای، یعنی هیوندایی پونی را در سال ۱۹۷۵ تولید کرد، که در پی آن، صادرات نخستین محصول بخش خودروسازی هیوندای، به کشور اکوادور، در همان سال آغاز شد. هیوندای پونی عنوان سازنده پرفروش‌ترین اتومبیل کره‌ای را برای شرکت هیوندای به ارمغان آورد و هنوز هم این اتومبیل بدون رقیب باقی‌مانده است.

نسل دوم از خودروی هیوندای پونی در سال ۱۹۸۲ نقطه عطف دیگری را رقم زد و اولین صادرات در مقیاس وسیع خودروهای هیوندا، شکل گرفت. اتومبیل کوچک پونی با بهره‌مندی از سود درآمد کارکنان کره‌ای، بازار اتومبیل کوچک کانادا را، در سال ۱۹۸۳ دگرگون ساخت. پس از آن بود، که دنیا از به وجود آمدن یک سازنده دیگر اتومبیل در آسیای جنوب شرقی مطلع شد.

تا سال ۱۹۹۱ شرکت هیوندای طیف اتومبیل‌هایش را به هیوندای الانترا بزرگتر، هیوندایی سوناتا  و اولین کوپه‌اش توسعه داده بود. در همان سال اولین موتور آلفا ۱٫۵ لیتر را تولید کرد. فروش‌ها مخصوصاً در همه بازارهای مهم آمریکا سریعاً در حال افزایش بود. با این حال این رشد اساساً به دلیل قیمت معامله پائین خودروهای هیوندای بود. حتی در دهه ۱۹۹۰ اتومبیل‌های هیوندای هنوز برای کیفیت ضعیف ساخت و کم توجهی به جزئیات، انگشت‌نما بودند.

در سال ۱۹۹۷ بحران مالی آسیا، ضرر زیادی به صنعت خودروسازی کره جنوبی وارد ساخت، اما شرکت هیوندای از این فرصت استفاده کرد، تا شرکت کیا  موتورز که ورشکست شده بود را، خریداری و تصاحب نماید و موقعیت پیشتاز خود در بازار داخلی کره را تقویت کند. با این وجود، این بحران قسمت تاریک فروش چند صنعتی را در شرکت مادر؛ یعنی هیوندای آشکار ساخت.

در پی فشارهای دولت وقت کره جنوبی، سرانجام مالکین هیوندای، اقدام به تفکیک گروه هیوندای نمودند، که پس از تکمیل فرایند تفکیک بخش‌های مختلف این گروه، در سال ۱۹۹۸ چانگ مونگ-کو، فرزند ارشد چانگ جو-یانگ (بنیانگذار شرکت‌های هیوندای) کنترل بخش خودروسازی را در دست گرفت، که امروزه همچنان نیز در جایگاه مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره هیوندای موتور، سکان رهبری آن را در دست دارد. چانگ پس از تحویل شرکت، در سال‌های نخست، مدیریت را از نو سازماندهی کرد، کنترل کیفی را ارتقا بخشید و سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه را افزایش داد.

پس از جدا شدن از گروه هیوندای در سال ۲۰۰۰ شرکت هیوندای موتور توانست به همراه کیا  موتورز، زیر چتر هیوندای موتور گروپ، تنها بر روی صنعت خودروسازی تمرکز کند. از آن زمان به بعد هیوندای موتور تحت مدیریت چانگ مونگ-کو، موفق شده تا حد چهارمین خودروساز بزرگ جهان، بهمراه کیا  و خود به تنهایی، تا رتبه هشتمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان، رشد کند. برنامه هیوندای، پیشروی تا به دست آوردن مقام پنجم تا سال ۲۰۱۴ است. در اروپا نیز امروزه سایت‌های تولید و نیز طراحی توسط هیوندای ایجاد شده‌اند. 

در طول دهه ۲۰۰۰ میلادی، اتومبیل‌های هیوندای بصورت وسیع در کیفیت ساخت، تکنولوژی و حتی ظاهر، توسعه یافتند، که تغییر ظاهر اتومبیل‌ها و طراحی بدنه آنها، توسط مراکز طراحی جدیدی که از سال ۲۰۰۱ به بعد، راه‌اندازی شده بودند، انجام می‌شود.

تولید نسل چهارم از هیوندای سوناتا ، در ابتدای دهه ۲۰۰۰ میلادی، با اتومبیل‌های ژاپنی پُرفروش و جدید مخصوص خانواده، در بازار ایالات متحده آمریکا به رقابت پرداخت، در حالی‌که مدل‌های هیوندای آی۱۰، هیوندای آی۲۰ و هیوندای آی۳۰، بازار اروپا را هدف قرار داده بودند و فروش زیادی را در اروپا به خود اختصاص دادند. این شرکت در سال ۲۰۰۸ هیوندای جنسیس را عرضه کرد، که رقیب خودروهای سایز بزرگ لکسوس و اینفینیتی به‌شمار می‌آید.

کارخانه جدید در جمهوری چک طبق برنامه ظرفیت تولید سالانه‌ای در حدود ۳۰۰٫۰۰۰ خودرو را خواهد داشت.  بعلاوه هیوندای هم‌اکنون بزرگترین کارخانه یکپارچه و سایت مجتمع تولید خودروی جهان، با ظرفیت تولیدی معادل ۱٫۶ میلیون دستگاه در سال را در اختیار دارد، که در شهر اولسان، کره جنوبی مستقر می‌باشد.

امروزه در کره جنوبی، هیوندای موتور به تنهایی بیش از ۵۰٪ درصد از بازار فروش خودرو را به خود اختصاص داده است. شرکت هیوندای موتور با پشتیبانی مالی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز وجهه خود را بخوبی بهبود بخشید. در حدود ۱٫۰۰۰ دستگاه خودروی هیوندای، در این دوره از جام جهانی فوتبال، در کشور آلمان، فعال بودند.

منبع : هیوندا

موتور ساینا(نسخه جدید تیبا)در زمان استفاده از کولر خاموش می شود

در هنگام استفاده نمودن از کولر اتوموبیل ساینا موتور این خودرو خاموش می شود

باید گفت که سیستم کولر ساینا تفاوت زیادی با تیبا ندارد . کولر این اتوموبیل میتواند به راحتی پاسخ گوی فضای کوچک درون این خودرو باشد و از این بعد خوب است اما چیزی که در این بین حائز اهمیت می باشد و باید به آن توجه داشت این می باشد که این خودرو در زمانی که کولرش روشن باشد و دور موتور از 1500 دور در دقیقه کمتر شود موتورش خود به خود خاموش می گردد .

این موضوع چندین‌بار در روز تست اتفاق افتاد. همچنین مصرف سوخت این سدان کوچک با توجه به ابعاد و وزن خودرو و همچنین نوع پیشرانه، به‌صورت ترکیبی عدید حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیش ‌بینی می‌ شود که در خودروی مورد نظر این عدد به 9  لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش یافته است.

در مجموع می توان گفت که تجربه سواری که ساینا در اختیار شما می ‌گذارد به مراتب از تیبا بهتر بوده و تا حدودی شما را از انتخابی که کرده ‌اید خشنود می‌ سازد.

 

وجود آپشن‌ های مورد استفاده در کنار سواری بهتر نسبت به تیبا، مواردی است که می‌ تواند مشتریان باشگاه زیر 30 میلیون تومان را ترغیب کند تا این خودروی تازه متولد شده را برای خرید خود انتخاب کنند.

اما همچنان توصیه می کنیم که در این رده قیمتی نیم نگاهی نیز به مدل های نسبتا کم کارکرد (کمتر از 100 هزار کیلومتر کارکرد) از تندر 90 داشته باشید، چرا که کیفیت تندر در بلند مدت و عملکرد پیشرانه و ایمنی کلی خودرو، مناسب تر از خودروهایی نوآورانه ای مانند ساینا به نظر می رسد.

از طرف دیگر با کمی جستجو در بازار دست دوم می توانید نمونه های سالمی از تیبا را با قیمتی در حدود 20 میلیون تومان خریداری کنید که در عمل ضعف فنی یا ایمنی بسیار ملموسی نسبت به ساینا ندارند.

در شرایط فعلی بازار ساینا از نظر قیمتی با رقمی در حدود 28 میلیون تومان برای تیپ فول، در حد واسط خودروهایی مانند تیبا و خانواده پژو 405 و در رقابت مستقیم با مدل های کارکرده تندر 90 قرار گرفته است، اما مدل فعلی ساینا از منظر فنی نه به اندازه تیبا ارزان قیمت است و نه می تواند مزایای کیفی یا عملکردی خودروهایی چون تندر 90 و 405 را ارائه دهد

 

شاید به همین دلیل باشد که سایپا  اخیرا از برنامه خود برای عرضه مدل اتوماتیک ساینا تا قبل از پایان سال پرده برداشته است، در واقع تجهیز این مدل به گیربکس اتوماتیک می تواند به برگ برنده ساینا در بازار خودروهای 30 میلیونی مبدل شود، هرچند که مسلما با توجه به قدرت پیشرانه و ویژگی های ذاتی گیربکس های CVT، نمی توان نسبت به مشخصات عملکردی ساینا اتوماتیک خوشبین بود

 

در پایان از امیراحسان اکبریان مالک محترم برای در اختیار قرار دادن خودرو به منظور تست و بررسی و تهیه گزارش کمال سپاس و قدردانی را داریم

منبع : تیبا

ظاهر سراتو ۲۰۱۶ از نظر صاحبش

این خودرو در مقایسه با رقیب هایی که دارد از طراحی بسیار زیبا تری بهره مند می باشد . بیشترین قسمت هایی که در این اتوموبیل از زیبایی برخوردار می باشد ناحیه های بغل خودرو و همچنین قسمت پشت خودرو می باشد طراحی این اتوموبیل بیشتر مورد پسند قشر جوان جامعه می باشد و گونه ای اسپرت به خود گرفته است .

به نظر من که به عنوان صاحب این خودرو این مقاله را برای شما نوشته ام قسمت جلویی خودرو هم می توانست خیلی بهتر از شرایط الانش باشد .

برای مثال :

با کمی تغییرات در چراغ‌های جلو (مثلاً استفاده از دی لایت مات همانند النترا). در کل اگر بخوام به ظاهر این ماشین نمره بدم ۹ از ۱۰ نمره‌ای هست که بهش میدم.

 

شخص بنده ظاهر ماشین خیلی برام اهمیت داره و تو لیستی که در حال بررسی بودم قبل از خرید کمترین نمره رو به فلوئنس و سیویک دادم و بیشترین نمره رو سراتو و النترا. البته ظاهر ماشین یک چیز سلیقه‌ای هست و ممکنه نظر خواننده با نظر من متفاوت باشه.
از امکانات بیرون از ماشین میتونم به سیستم خوش‌آمد گویی ماشین اشاره کنم که وقتی به نزدیکی خودرو می‌رسید آینه‌های بغل به همراه نور ال ای دی زیرش باز شده و همچنین داخل دستگیره‌های خودرو به‌وسیله لامپ ال ای دی روشن میشه که بدین وسیله به شما خیرمقدم عرض می کنه.

همچنین رینگ اسپرت ۱۷ اینچی و بال عقب، نور زنون جلو با قابلیت چرخش سر پیچ و دی لایت، مه شکن جلو و عقب، آینه‌های برقی تاشو.

 

داخل خودرو و امکانات رفاهی:
کنسول و داشبورد خودرو ازنظر من ساده و معمولیه و حس خاصی رو به آدم القا نمیکنه. گیج خودرو خوش رنگ و لعاب هست و نور داخلی ادوات و تجهیزات (نارنجی قرمز) بسیار خوش‌رنگ هست ازنظر من. (مثلاً تم رنگ النترا آبیه و ازنظر من دمده شده).

روکش صندلی و روی گیج و فرمان و دستگیره درها از چرم مصنوعی مشکی و دوخت سفید هست که حس خوبی رو به آدم القا میکنه. سیستم صوتی ازنظر من کاملاً راضی کنندست و حجم و تفکیک صدای خوبی داره.

(دوستان سیستم باز رو مطمئناً راضی نمیکنه). البته صفحه نمایش سیستم صوتی ۴ اینچ هست و یکم کوچیکه. سیستم‌هایی با صفحه ۷ یا ۸ اینچی مجهز به سیستم عامل آندروید و رهیاب ماهواره هم در بازار موجود هست برای این خودرو که بنده شاید در آینده روی ماشین نصبش کنم. ابزارهای کنترلی رو فرمان هم در جای مناسب قرار دارند و شما راحت میتونید به تلفن پاسخ بدید یا موسیقی رو عوض کنید و غیره… .

بوق خودرو وسط فرمان هست و یکم سفت هست انگار و برای من که خودرو قبلی بوقش روی دسته راهنما بود یکم سخته عادت بهش. دید عقب خودرو محدود هست، ولی دوربین دنده عقب و سنسورهای کمک پارک، این مشکل رو کاملاً برطرف میکنه. سیستم تهویه مطبوع دوگانه هم یک تفاهم بین منه گرمایی و همسر سرماییم به وجود آورده و هر دو از کنار هم بودن در هر شرایط آب و هوایی لذت می‌بریم (برخلاف خودرو قبلی که سر خاموش و روشن بودن کولر یا بخاری دعوامون می‌شد).

 منبع : سراتو کیا