بین الملل :
اتوموبیل مستر رنو که یک خودروی ون تجاری محسوب می گردد برای مدل سال ۲۰۱۴ جدید و به روز گردیده است.
در سال ۲۰۱۴ در کشور انگلستان از این اتوموبیل در نمایشگاه های اتوموبیل های تجاری مراسم رونمایی به عمل آمد .
طبق گزارشی که خبر خودرو ارایه کرده است این اتوموبیل تا چند وقت دیگر با مجموعه ای جدید از موتورهای تواین توربو می آید که با این شرایط این خودرو مصرف سوخت کمتری حتی تا ۱٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و همچنین قدرت بیشتری را برای این مدل ها به وجود می آورد
تمام موتورهای این خودرو دیزلی با ظرفیت ۲٫۳ لیتر و با قدرت ۱۰۹، ۱۲۶، ۱۳۵ یا ۱۶۴ اسب بخار در بازارهای اروپایی هستند.
میزان مصرف سوخت تمام مدل های این خودرو بهبود یافته و اکنون بهترین مدل این خودرو با موتور ۱۶۴ اسب بخار میزان مصرف سوخت ۶٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. رنو اعلام کرده است که راننده می تواند با فشردن دکمه ECOmode میزان مصرف سوخت را حتی تا ۱۰ درصد کاهش دهد.
بدنه مستر جدید دارای قسمت جلوی اصلاح شده به همراه جلو پنجره جدیدی است که نشان رنو در آن به کار رفته است.
ویژگی های ایمنی این خودرو شامل سیستم ESC پیشرفته، کمک استارت در سراشیبی و کمک نوسان بارکش است که به افزایش مقاومت در برف، شن و گل کمک می کند.
هم چنین مدل های مختلف این خودرو از مانیتور فشار باد تایر، فرمان الکترونیکی و یک آینه دید عریض انتخابی بهره می برند.
بیش از ۳۵۰ نسخه مستر با طول، ارتفاع و ساختار صندلی های متفاوت در بازارهای مختلف وجود دارند.
رنو مستر مدل ۲۰۱۴ در فرانسه ساخته خواهد شد و پیش فروش آن برای شبکه فروش فرانسوی رنو از ماه آینده آغاز شده و تحویل این خودرو در ماه اوت خواهد بود.
رنو مستر از خودروهای ون کلاس متوسط-بالا است که از سال ۱۹۸۰ توسط خودروسازی فرانسوی، رنو تولید میشود. تاکنون سه نسل از این خودروها تولید شده در استایلها و سایزهای متفاوتی تولید شده است.
رنو، (به فرانسوی: Renault) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاسهای مختلف خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت مینماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.
شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکسواگن و پژو سیتروئن بهعنوان سومین خودروساز اروپا شناختهشد. این شرکت هماکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکتهای خودروسازی جهان قرار دارد.
شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیهای اویاک-رنو، شرکت کرهای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارس میباشد. این شرکت همچنین ۴۳٫۴٪ درصد از سهام شرکت ژاپنی نیسان و ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره رنو، عملأ سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین مناصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد.
این دو کمپانی پس از مشارکت در راهاندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هماکنون در قالب این گروه، بهعنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته میشوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهامدار آن محسوب میشود.
شرکت رنو فعالیت گستردهای نیز در مسابقات اتومبیلرانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سالهای گذشته، یکی از موفقترین تیمهای فرمول یک بودهاست.
منبع : رنو
عقیده کمپانی اطلس خودرو این می باشد که فروش رفتن یک محصول به معنای پایان یافتن ارتباط میان مشتری و فروشنده نمی باشد از این رو این شرکت مستقر نمودن سازمان خدمات بعد از فروش را تنها به قصد حفظ نمودن حقوق مشتریان ایجاد نموده است و این هدف را در اولویت کار شرکت گذاشته است .
هر اتوموبیلی که مشتری خریداری نماید این امکان را برای وی به وجود می آورد که از شرایط گارانتی آن استفاده نماید .
سرویس های دوره ای و خدمات تعمیراتی در دوران تضمین توسط شبکه عاملیتهای مجازخدمات پس از فروش در سراسر کشور به مشتریان ارائه می گردد .
شرکت اطلس خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی کیاموتورز کره جنوبی، با حضور در عرصه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کیاموتورز از سال 1386 در کشور نه تنها نویدگر حضور بازیگری جدید و قدرتمند در صنعت خودرویی کشور بوده است بلکه موجب شکسته شدن محدودیت تنوعی خودروهای موجود در بازار ایران و توجه به خواسته ها و انتظارات مخاطبان ایرانی و به صورت غیر مستقیم نیز سبب رشد همه فعالان این صنعت شده است.
امروز دامنه فعالیت های اطلس خودرو از تنوع فروش خودروهای کیاموتورز گرفته تا نحوه متمایز خدمت رسانی به تمامی مشتریان خانواده کیا در سراسر کشور؛ گسترش قابل توجهی یافته است.
تنوع محصولات و خدمات، برگزاری طرح های ویژه، تحلیل و توسعه هدفمند شبکه خدمات پس از فروش، تجهیز سرویسهای امدادی، ایجاد مسیرهای جدید فروش، استفاده از روشهای بازاریابی هدفمند در راستای شناسایی و تأمین نیازهای مشتریان، ارتقاء میزان رضایتمندی مشتریان در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش، ایجاد بستر مناسب و هدفمند جهت اشتغال زایی و انتقال دانش، از جمله تحولاتی هستند که با فعالیت شبانه روزی اعضای خانواده اطلس خودرو در اقصی نقاط کشور به دست آمده است.
برخی روشهایی که به یمن انتقال دانش یک کمپانی خودروساز بینالمللی، در داخل کشور اجرا شده است، عملا به الگویی برای سایر فعالان این عرصه مبدل شده و بدون شک شرکت اطلس خودرو زمینهساز تغییرات گستردهای در حوزه خودرو کشور بوده است. عرضه محصولات متعدد و متنوع، بخشی از استراتژی این شرکت است که به دلیل تفاوت با استراتژیهای مرسوم بازار و به منظور برآورده ساختن طیف گسترده ای از نیازهای مشتریان و خانواده های ایرانی به عنوان یک عامل تمایز در فضای رقابتی کشور مطرح شده است.
شرکت اطلس خودرو در طی این سالها بر تنوع و تعدد محصولات خود و متناسبسازی آن با نیازهای بازار اقدام نموده و آموزههایی را برای بازار ایران به همراه داشته است که لزوماً یک محصول، یک روش فروش ندارد. این تنوع و تغییر گسترده، البته با ریسکهایی نیز همراه بوده است که پیچیدگی های خاص خود را در انتخاب بهترین استراتژی به دنبال داشته است از جمله آن می توان به بومی سازی دانش های انتقال یافته اشاره کرد.
توسعه خدمات تحت اینترنتی شرکت اطلس خودرو از دیگر مواردی است که این شرکت در مسیر ایجاد ارتباط با مشتریان به کار گرفته است و اجراء آن موجب ایجاد روش ارتباط ساده و تسهیل ارایه محصولات، خدمات و خریدهای مجازی جهت توسعه تجارت الکترونیکی کشور شده است.
حضور بیش از 700 نیروی متخصص در شرکت و شبکه عاملین در حوزه های مختلف ، فروش ، خدمات پس از فروش ، انبار داری و بازاریابی گواه اهمیت به کارگیری استعداد و توان نیروهای کارآمد در راستای خدمت رسانی به خانواده بزرگ کیا و همچنین افزایش رضایتمندی و وفاداری آنها به مشتریان است.
همچنین با تکیه بر دانش فنی امکان برخورداری از دوره های فنی جهت عاملیتهای مجاز و دوره های آشنایی با خودرو جهت مالکین امکان پذیر می باشد همچنان که تمامی سرویسها طبق ضوابط شرکت کیا موتورز ارائه می گردد.
امکان برخورداری از نصب قطعات اصلی نیز از طریق شبکه عاملین مجاز خدمات پس از فروش امکان پذیر می باشد.
منبع : کیاموتورز
در این مقاله به چند مورد از ویژگی های منفی خودروی پراید اشاره می کنیم تا دریابیم که تاریخ انقضای این خودرو دیگر به سر آمده است .
این خودرو به اندازه ای نا ایمن می باشد که نمیتوان گفت ایمنی پایین! بلکه باید گفت نداشتن ایمنی!
با پروژه ایکس ۱۰۰ که به گفته خود سایپا این خودرو قوی تر شده است اما کماکان ما شاهد وضعیت اسف بار تصادفات جاده ای هستیم حتی می شود گفت که پراید های قدیمی نسبت به این پراید های جدید بهتر بودند .
شاید بتوان پراید را نوعی کشنده جادهای دانست که حتی با ایربگ هم به کشتار خود ادامه میدهد و دولت باید همزمان با ایمن کردن جادهها، نسل این خودروی کشنده را از زمین برچیند!
۲٫مشکلات موتور
موتور پراید، چه کاربراتوری و چه انژکتوری همیشه برای دارندگانش دردسرساز بوده است. همواره بسیاری از افرادی که بنده با آنها در ارتباط هستم از نقص در موتور هنگام مصرف CNG گلهدارند. همچنین بعد از مدتی هم مصرف سوخت بالا میرود و بهاصطلاح استهلاک موتور بهشدت بالا رفته و باعث میشود تا از خرید این خودرو به دلیل مصرف پایین بنزین دلسرد شوید. مشکلات دیگر هم فراوان است و در این مقاله نمیگنجد اما تنها تعدادی از آنها را بهصورت تیتروار اشاره میکنم: ریپ زدن موتور انژکتوری، خاموش کردنهای ناگهانی، استارت نخوردن، خفه کردن و … . جالب اینجاست که تمامی این مشکلات دقیقا بعد از تحویل گرفتن پراید از نمایندگی به وجود آمده است و در این خصوص نمایندگی با گرفتن مبلغی خودرو را تعمیر میکند! این در حالی است که باید شرکت خودروساز خودرویی که به خریدار تحویل میدهد از همه لحاظ سالم باشد و در صورت وجود مشکل بدون دریافت هزینه و حتی پرداخت مبلغی بهعنوان غرامت به خریدار خودروی وی را تعمیر و یا جایگزین نماید.
۳٫کیفیت پایین ادوات و داشبورد
دیگر لازم نیست که توضیحی دراینباره بدهم. فقط کافی است تا یکبار به داشبورد پرایدهای جدید دست بزنید تا بفهمید که چقدر از پلاستیک خشک و بیکیفیت استفاده شده است. یکی از دوستانم در رابطه با داشبورد پراید میگوید” اگه سایپا داشبورد را با پلاستیک یکبار مصرف میساخت، بهتر از این میشد!”. متاسفانه وی نیز از کسانی است که این خودرو را خریداری کرده و همواره از همهچیز آن گله دارد. اما استفاده پلاستیکهای بسیار و حتی بیخود و بیجهت در جایجای کابین و نیز استفاده از پلاستیکهایی که بههیچعنوان با تریم بهکار رفته در کابین تطابق ندارد، از دیگر مشکلات پراید است.
۴٫مدلها و تیپهای زیاد و قیمت بالا
در همه جای دنیا معمولا تیپهای مختلف چیزهای زیادی دارند، اما در ایران یک تیپ بالاتر ممکن است چیز خاصی نداشته باشد. در حقیقت فرقی ندارد که کدام مدل را انتخاب میکنید، همه مدلها یکی هستند و فرق چندانی با هم ندارند. ازلحاظ قیمتی هم که این خودرو بههیچعنوان توجیهی ندارد و قیمت ۲۰ میلیونی یک فاجعه برای صنعت خودروسازی ماست. خودرویی که تنها آپشناش استفاده از قالپاقها در طرحهای مختلف است! و سایپاادعا میکند که هنوز جا دارد تا قیمتش بالاتر برود.
۵٫ کیفیت ساخت پایین کابین
کابین پراید بیشازحد نامناسب است. از لرزش بگیرید تا نفوذ صدا در کابین و ورود هوا، همه از موضوعاتی است که میتوان از کابین پراید انتظار داشت. کیفیت متریال بهکاررفته در کابین بسیار پایین بوده و همین موضوع باعث میشود تا در جایجای کابین از روکش استفاده کنید.
منبع : پراید
طراح اتوموبیل پژو ۵۰۴ الدو برووارونه از کمپانی پینین فارینا می باشد .
این اتوموبیل با داشتن خصوصیاتی مانند : خرج کم و استهلاک پایین و همچنین مصرف مناسب و قیمت خوبش یک خودرویی مناسب برای قشرهای متوسط جامعه محسوب می شود.
پژو ۵۰۴ یک اتوموبیل کلاسیک تمام عیار نمی باشد اما باز هم برای بسیاری از افراد گنجینه ای از خاطره هاست.
در دهه ۷۰ این خودرو به خاطر سواری و راحتی بهتر و داشتن فضای بیشتر در مقایسه با پژو ۴۰۵ گزینه بهتری بود .
پژو ۵۰۴ (Peugeot 504) خودرویی است که در سالهای اروپا ۱۹۶۸–۱۹۸۳آرژانتین: ۱۹۶۹–۱۹۹۹، چین: ۱۹۷۹–۱۹۹۷، نیجریه: ۱۹۶۸–۲۰۰۵، کنیا: ۱۹۶۸–۲۰۰۴در فرانسه، گوانگژو، جمهوری خلق چین، شیلی، بوئنوس آیرس،آرژانتین، نیجریه، مومباسا، کنیا، رود تیمز، نیوزیلند، ملبورن، استرالیا، تولید شدهاست.
طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده است. این خودرو با حجم تقریبی ۱۸۰۰ccوبا تولیذ ۹۲ اسب بخار با انتخاب گیربکس بسیار هماهنگ و با انتخاب ضرایب دند مناسب چه در مدلGLو چه در مدلLباسقف سرعت تقریبی ۱۶۵KM/hحتی با استانداردهای امروزی نیز حودرویی مناسب است.
قابل ذکر است که این خودرو با مهندسی دقیق فرمانی حتی نرم تر از بعضی گونههای هیدرولیک دارد.
کلاس | کلاسیک |
مشخصات فنی | |
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۰۰ |
گیربکس | دستی |
تعداد دنده | ۴ |
تعداد سیلندر | ۴ |
قدرت موتور (اسب بخار) | ۹۳ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | ۷٫۷ |
نوع سوخت | بنزین |
دیفرانسیل | عقب |
طول (سانتیمتر) | ۴۴۹ |
عرض (سانتیمتر) | ۱۶۹ |
ارتفاع (سانتیمتر) | ۱۴۶ |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۶۲ |
حجم باک (لیتر) | ۵۶ |
کشور سازنده | فرانسه |
منبع : پژو
مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا :
گروه سایپا با سرمایه گذاری مستقیم خود در سال 1372 با در نظر گرفتن اهمیت ویژه ای که نوآوری و تحقیقات در صنعت خودروی یک کشور دارد شروع به ساختن یک مرکز تحقیقاتی کرد .
ایجاد شدن مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با هدف ارائه نمودن خدمات به صنعت خودروی کشور صورت گرفت .
این مرکز با تاسیس فضاهای کارگاهی و اداری و آزمایشگاهی خریدن و نصب نمودن تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری موفق شد در سال 76 رسما به مرحله بهره برداری برسد .
این مرکز در ۲ سایت مجزا شامل ساختمانهای اداری، کارگاه های مدلسازی، ماشین ابزار، مونتاژ مکانیک و آزمایشگاه های آلایندگی، تست جاده ای، CMM، برخورد غیر مخرب و آزمایشگاه صدا و مودال و آزمایشگاه تست شرایط جوی احداث گردیده است و با ارائه مجموعه کاملی از خدمات طراحی و تکوین محصول، تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی و انجام تستهای مختلف TA و COP بر روی خودرو و قطعات و همچنین ارائه خدمات متنوع مهندسی و آموزشی در سطح صنعت خودرو عملکردی موفق داشته است.
در حال حاضر با توجه به پتانسیل های موجود و سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های آزمایشگاهی، این مرکز به عنوان مجهزترین واحد آزمایشگاهی در کشور محسوب میگردد.
مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ابتدای زنجیره توسعه محصولات به عنوان موتور محرک و جلوبرنده گروه در تحقق اهداف گروه می باشد، این مرکز با ایجاد زیر ساختهای لازم پتانسیل ها و توانمندی های خود را جهت اجرای برنامه های توسعه محصول گروه افزایش داده و جایگاه خود را به عنوان راهبر پروژه های توسعه محصول به ویژه در بخش خودروهای سواری تثبیت نموده است.
منبع : سایپا