دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اطلاعتی از آسان موتور نماینده رسمی هیوندا

در سال ۱۳۸۵ زمانی که مجوز واردات اتوموبیل به کشورمان مجددا داده شد کمپانی آسان موتور به دنبال گرفتن مجوز واردات ۵ نوع خودرو رفت این ۵ مدل خودرو شامل : کوپه و سانتافه و توسان وسوناتا و آزرا بود .

در سال ۱۳۸۸ بود که آسان موتور به روز ترین اتوموبیل های شرکت هیوندا را بر طبق استاندارد های اروپایی به دیگر مدل های خودروهای شرکت خود افزود. از جمله این خودروهای جدید : جنسیس و IX55 و I30 می بودند .

در حال حاضر هم با در نظر گرفتن موقعیت و خودروهای جدید همراه با کیفیت خوب و البته مشتری پسند را به کشورمان وارد نموده و به دست کسانی که خودروهای این برند را دوست دارند قرار می رهد .

 

شرکت آسان موتور در نیل به اهداف ذیل همواره تلاش می نماید:

– ایجاد شبکه توزیع گسترده در سراسر کشور
در حال حاضر شرکت آسان موتور با تامین سهم عمده ای از نیاز خودروهای وارداتی در کشور و با ارائه خدمات گسترده و روبه رشد بعنوان یکی از عمده واردکنندگان خودرو و ارائه دهندگان خدمات خودرو در سطح کشور فعالیت می نماید.

– فراهم نمودن شبکه خدمات پس از فروش
این شرکت با هدف ارایه خدمات گسترده و با کیفیت بر اساس استانداردهای جهانی و نیز استانداردهای مصوب وزارت صنعت ، معدن و تجارت توسط عاملیتهای مجاز خود اقدام به سرویس دهی به دارندگان خودروهای هیوندای نموده و قدمهای استواری را در جلب رضایت مشتریان ارجمند برداشته است.
در این میان آموزش و به روز نگهداشتن اطلاعات فنی پرسنل در شبکه خدمات پس از فروش بصورت مستمر و با جدیت پی گیری می شود تا در ارائه خدمات به صورت حرفه ای و استاندارد به مشتریان خللی وارد نشود.

– تامین قطعات اصلی GENUINE PARTSو با کیفیت
از آنجا که جلب رضایت و رفاه حال مشتریان محترم از مهمترین اهداف شرکت آسان موتور می باشد مدیریت چرخه تامین قطعات اصلی Genuine Parts در کوتاهترین زمان ممکن همواره و با نظارت مستمر ا نجام می پذیرد.

– راه اندازی و بهبود مستمر Customer Service
احساس مسوولیت در قبال تحقق هدف والای رضایتمندی مشتریان ، شرکت آسان موتور را بر آن داشت تا با استفرار واحد ارتباط با مشتریان ) HYUNDAI CUSTOMER CARE CENTER (HCCC ، و با در نظر گرفتن کانالهای ارتباطی مختلف نسبت به دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات آنان اقدام نماید.

 

شرکت هیوندای موتور ددر سال ۱۹۶۷ در کشور کره جنوبی تاسیس شد. آنچه در این سالها هیوندای موتور را از سایرشرکتهای سازنده خودرو متمایز نموده است ، داشتن افراد پرتوانی است که قادرند آرزوهای غیرممکن را ممکن سازند.

 

با تغییر در توقعات افراد از خودرو و منسوخ شدن مفهوم قدیمی وسیله نقلیه و گره خوردن خودروی شخصی با زندگی مصرف کنندگان، شرکت هیوندای موتور نیز با شعار جدید NEW THINKING, NEW POSSIBLITIES در راستای ایجاد فرهنگ جدید خودرویی قدم برداشت.

شعار جدید شرکت هیوندای انعکاسی از اراده این شرکت در خلق احتمالات جدید NEW POSSIBILITIESبا تشویق و ترغیب به ایجاد تفکر جدید NEW THINKING و در راستای خدمت رسانی به مردم دنیا می باشد.

بیش از چهار دهه فعالیت، رشد مستمر و دائمی به همراه تولید خودروهای با کیفت و ارائه خدمات منحصر به فرد موجب شد تا شرکت هیوندای در میان برترین خودروسازان جهان قرار گیرد و نام تجاری آن در میان ۱۰۰ نام تجاری برتر جهان بدرخشد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ به گزارش شرکت اینتربرند در جایگاه ۴۳ برترین برندهای دنیا و به عنوان سریعترین رشد در میان شرکت های خودرویی دنیا دست یافت.

منبع : هیوندا 

آپشن های رفاهی ساینا نسخه جدید تیبا

آپشن ها و تجهیرات رفاهی ساینا :

فضای درونی اتاق ساینا و فرم داشبورد این خودرو تفاوتی با تیبا نمی کند و هنگامی که وارد این خودرو می شوید هیچ چیزی که شما را به وجد بیاورد و برایتان جدید باشد مشاهده نخواهید کرد .

وقتی داشبورد ساینا را نگاه می کنید می بینید که فرم کلی آن کپی شده از تیبا می باشد تنها چیزی که در این بین می تواند تفاوت میان ساینا و تیبا را هویدا سازد جزییات می باشند .

بطور مثال داشبورد از رنگ طوسی روشن به خاکستری تغییر پیدا کرده و بخش‌ هایی از کنسول میانی و دستگیره درها با رنگ نقره ‌ای رنگ ‌آمیزی شده ‌اند.

 

البته باید به این نکته اشاره کرد که در مدت کوتاهی که این خودرو به مشتری تحویل داده شده، رنگ دستگیره درها در اثر استفاده پاک شده است، که خود جای سوال دارد که آیا تمامی قطعات این خودرو عمری این چنین کوتاه دارند یا تنها دستگیره ‌ها هستند که با چنین وضعی رو‌ به‌ رو شده‌ اند؟

 

همانطور که گفتیم ساینا در نسخه لوکس امکانات رفاهی نسبتا خوبی را در اختیارتان قرار می ‌دهد که به ‌عنوان مثال می‌ توان به شیشه‌ بالابر های برقی برای هر چهار در، آینه ‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی، دماسنج محیط خارجی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کولر دیجیتال، کیسه ‌های هوا برای راننده و سرنشین، ترمز ABS و EBD و همچنین سنسور دنده عقب اشاره کرد.

شاید این آپشن‌ ها در نگاه اول بسیار پیش‌ پا افتاده و ابتدایی به‌ نظر برسند، اما بسیاری از خودرو های این رده فاقد هرگونه آپشنی بوده که این یک برگ برنده برای ساینا محسوب می ‌شود.

کنسول میانی جلوه ‌ای خاص به کابین بخشیده، زیرا وجود کولر دیجیتال به همراه نمایشگر و همچنین سیستم صوتی MP3 که مجهز به درگاه USB و AUX است، هماهنگی زیادی با یکدیگر دارند اما همچنان دریچه های خروجی سیستم تهویه مطبوع بسیار بی کیفیت و زشت به نظر می رسند.

 

بهبود راحتی صندلی های جلو در مورد صندلی ‌های عقب نیز صادق است. همچنین سه عدد پشت سری قابل تنظیم از دیگر نکاتی است که فضای عقب ساینا را از تیبا متفاوت می ‌سازد.

درکل می ‌توان کابین ساینا را نسبت به تیبا و یا حتی خودرو های هم‌ رده ‌اش برتر دانست، اما موضوعی که می تواند انتقاد ها را به سوی کابین ساینا روانه کند، موضوع مونتاژ بی‌ دقت قطعات داشبورد و تودری‌ ها بوده که ظاهری غیر منظم را برای کابین ایجاد کرده است.

 منبع : تیبا 

نگاه دقیق تر به کیا سراتو ۲۰۱۴

طبق نوشتار خودرو بانک _ محسن آل طه :

در برخی از بازارها مانند آمریکا به نسل نخست کیا سراتو فورته می گویند این نسخه از سراتو نخستین بار در سال ۲۰۰۳ رونمایی گردید

این خودرو نسخه ای بود که به ایران هم راه یافت و به دلیل ظاهر متفاوت و جدیدی که داشت موفق گشت خودش را به خوبی نشان دهد

نسل دوم این اتوموبیل در سال ۲۰۰۸ بود که با ظاهره کاملا جدید خود و همچنین تجهیزات متفاوتی که داشت قدم به بازارهای جهانی گذاشت .

نماینده رسمی کمپانی کیا در ایران اطلس خودرو می باشد . اطلس خودرو هم زمان با عرضه جهانی این خودرو موفق گشت این خودرو را به بازار های داخل هم راه دهد .

این نسل از سراتو توانست به سرعت به یکی از محبوب‌ترین محصولات کیا در ایران تبدیل شود و بااستقبال گسترده‌ای روبرو شد.

اما همانطورکه کیا قبلاً نیز نشان داده بود، این خودروساز کره‌ای قصد نداشت تا یک خودرو را هرچند پرفروش، بیش از ۵ سال متوالی تولید کند و در سال ۲۰۱۳ میلادی نسل جدید و کاملاً دگرگون شده آن را معرفی کرد. نسلی که این روزها با مدل‌های ۲۰۱۴ به سرعت در حال فتح بازار است و چهره بسیار مدرن و سطح امکانات بسیار بالای آن، مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. ما نیز به سراغ این خودرو رفته تا از نزدیک به بررسی آن بپردازیم و تفاوت‌های آن را با نسل قبلی مقایسه کنیم.

 

طراحی

اولین چیزی که در نمای جلوی این خودرو جلب توجه می‌کند، جلو پنجره مشبک سراتو است که به فرم امضای جدید کیا می‌باشد و قبلاً نیز همین طرح را در خودروهایی مانند اپتیما و اسپورتج دیده بودیم. چراغ‌ها کشیده و برآمده هستند و نوار بلند LED مخصوص روز در بالای آن قرار دارد به طوریکه دیگر رانندگان به خوبی این خودرو را در روز می‌بینند. طرح مشبک جلو پنجره در پایین سپر هم وجود دارد و در دو طرف آن مه‌شکن‌ها قرار گرفته‌اند.

طرح پنج پره رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی سراتو، نمای کناری را کاملاً اسپرت کرده است. از کنار طرح آیرودینامیک و تخم‌مرغی شکل این خودرو مشخص است و باعث شده تا درپوش موتور کوچک و در ازای آن شیشه جلو بزرگ‌تر شود و دید راننده بهتر باشد. حتی در انتهای شیشه جلو و بعد از آینه‌های کناری نیز برای افزایش دید راننده شیشه بکار رفته که ما را به یاد هوندا سیویک می‌اندازد. اگر بیشتر به نمای جانبی سراتو نگاه کنید، خطی را مشاهده خواهید کرد که از درب جلو شروع و با گذشت از روی دستگیره‌های درب‌ها به چراغ عقب ختم می‌شود. همچنین خط دیگری از پایین درب جلو شروع و به صورت منحنی شکلی تا انتهای درب عقب امتداد پیدا کرده است.

 

نمای عقب نیز همانند دیگر قسمت‌های سراتو نسبت به نسل قبلی کاملاً تغییر کرده است. چراغ‌ها بزرگ‌تر و کشیده‌تر شده‌اند و در آن‌ها از چراغ‌های LED استفاده شده است. بالچه‌ی کوچکی در بالای درب صندوق عقب قرار دارد و در کنار چراغ‌های سفید رنگ پلاک، دکمه‌ای برای باز کردن آن قرار گرفته است. در پایین سپر نیز یک نوار مشکلی رنگ قرار دارد و همانند سراتوهای قبلی خروجی اگزوز به خوبی در سمت راست آن جای گرفته و نمای خوبی را به این قسمت داده است. درب صندوق عقب را باز می‌کنیم، صندوق دقیقاً ۴۸۲ لیتر حجم دارد و برای یک خانواده کم جمعیت کاملاً کافی به نظر می‌رسد. همچنین دو دکمه در بالای صندوق قرار دارند که با کشیدن آن‌ها می‌توانید به راحتی صندلی‌های عقب را جمع کنید و از فضای بیشتری در این قسمت استفاده کنید. در کل باید نمای سراتوی ۲۰۱۴ را همانند دیگر برادران کره‌ای خود بسیار جذاب و گیرا دانست و از این نظر کیا توانسته به خوبی هنر خود را به نمایش گذاردکه مطمئناً می‌تواند در فروش این خودرو نیز تاثیر گذار باشد.

منبع : سراتو کیا 

آپشن ها و تجهیزات اتوموبیل پارس سال

مواردی که در زیر آورده شده است از جمله امکانات و تجهیزات خودروی پژو پارس سال می باشد :

  1. داشتن تهویه مطبوع اتوماتیک

۲٫ مجهز بودن به دو عدد دریچه هوا برای سرنشینان پشت

۳٫ داشتن قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان

۴٫ مجهز بودن به دو عدد ایربک برای راننده و سرنشین

۵٫ قابلیت تنظیم نمودن برقی آینه ها

۶٫ قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده

در این خصوص باید این نکته را یادآور شد که آپشن تنظیم ارتفاع صندلی راننده اصلا کیفیت مناسبی ندارد و صاحب آن تجربه شکستن این قطعه را دارد و گذشته از این مورد چیزی که در این خصوص مهم تر می باشد این است که حتی در نمایندگی ها هم وجود قطعه جایگزین برای این آپشن وجود ندارد و باید گفت که پس از شکستن این قطعه آپشن مزکور از کار خواهد افتاد

 

شاید عجیب باشد اما در مورد پاک شدن کُد ریموت دزدگیر نیز کاری از دست نمایندگی بر نیامده و حالا مالک ناچار است که بدون استفاده از قفل مرکزی با کلید درب خودرو را باز و بسته کند.

 

مشخصات فنی پارس سال

پارس سال از موتور قدیمی ۱٫۸ لیتری با حجم دقیق ۱۷۶۱دقیق و  ۸ سوپاپه بهره میبرد که توان ۱۰۰ اسب را در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه  و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور دقیقه را تولید می کند.

 

مصرف سوخت بالای موتور XU7 پژو همیشه از معضلات مالکین است، مصرف سوخت حدود ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر شهری و ۷ لیتر در صد کیلومتر برون شهری، با متوسط مصرف ترکیبی ۹٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر درجهG  را در پایین ترین رده ی محدوده  مصرف  سوختی را برای پژو پارس به ارمغان آورده است.

 

تجربه رانندگی با پارس سال

تعلیق پارس  برای محور جلو از سیستم مک فرسون و برای محور عقب از گونه محور پیچشی است که تفاوتی با سایر خودروهای ساخته شده براساس پلت فرم پژو ۴۰۵ ندارد . نرمی خودرو در مقایسه با سایر محصولات وطنی و چینی، قابل قبول و خوب است و تعلیق عملکرد مناسبی را از خود نشان می دهد.

لاستیکهای خودرو مورد تست با نمونه های عریض تر (با سایز ۲۰۵) تعویض شده اند و از این رو شاهد بهبود هندلینگ و کاهش مسافت ترمز گیری هستیم.

ترمز های در محور جلو دیسکی و در محورعقب کاسه ای است و سیستم abs را داراست  و در حالت نرمال عملکرد مطلوبی را از خود نشان می دهد اما همیشه نمی توان به آن اطمینان کرد.

در واقع مالک خودرو رضایت چندانی از ترمز ها ندارد و از خالی کردن پدال و یا قفل شدن ناگهانی ترمزها گلایه مند است، اما در مقابل هندلینگ خودرو و نرمی فرمان هم به لطف سیستم هیدرولیک قابل قبول است.

 

در طی ۳۴ هزار کیلومتری که این خودرو در اختیار مالک فعلی است، ۳ بار تعویض سنسور اکسیژن اتفاق افتاده وعجیب آنکه، نمونه های داخلی با کیفیت تر، گران قیمت تر و در کمال تعجب، فاقد گارانتی هستند، اما در مقابل نمونه های چینی تحت گارانتی شرکت قرار دارند و به راحتی در بازار یافت می شوند.

یکی از معضلات دیگر مالک این پژو پارس، روغن کم کردن بیش از حد  موتور است، با اینکه نمایندگی شهر مشهد این وضع را طبیعی میداند ولی با تعویض واشر قالپاق موتور می توان این مورد را  بهبود بخشید.

 

با کم شدن روغن موتور به وضوح میتوان تاثیر آن در عملکرد موتور را شاهد بود، تغییر صدای موتور و کم شدن شتاب خودرواز جمله این مشکلات است. از سوی دیگر کیفیت روغن های مورد استفاده درنمایندگی، رضایت بخش نیست.

همچنین گارانتی و کارت طلایی خودرو عملا کارایی خاصی ندارد، به طوری که در این خودرو چراغ خطر باز بودن درها از ابتدا روشن است و نمایندگی درست کردن آن را شامل گارانتی نمی داند.

 منبع : پارس خودرو

اتوموبیل های آینده کرمان خودرو : لیفان ۸۲۰، لیفان ۷۲۰ و جک S3

کمپانی کرمان موتور با حضور داشتن در نمایشگاه های خودرو آن هم به صورت دایم و گسترده توانسته است موقعیت های خوبی را برای مردم جهت آشنایی با اتوموبیل ها فراهم سازد .

مدیر بازاریابی کمپانی کرمان موتور آقای مصطفی جعفری گفت :

یک نمایشگاه مناسب برای همه شرکت های اتوموبیلی نمایشگاه خودرو مشهد می باشد که سابقه زیادی هم دارد

 

جعرفی در باره خودروی جدید این کمپانی یا همان لیفان ۸۲۰ بیان داشت :

از تاریخ ۲۱ ام تا ۲۴ ام مهر ماه در نمایشگاه خودرو تبریز از لیفان ۸۲۰ رونمایی به عمل خواهد آمد و بعد از این مراسم فروش رسمی ۸۲۰ آغاز خواهد شد.”

وی همچنین در ادامه افزود:”خط تولیدلیفان ۸۲۰هم‌اکنون در کرمان موتور راه‌اندازی شده و این خودرو به‌صورت آزمایشی نیز تولید شده است و تاکنون بازخوردهای خوبی از تیم مهندسی در موردلیفان ۸۲۰گرفته‌ایم و این خودرو به‌زودی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.”

 

جعفری در پاسخ به این سوال که۸۲۰برای رقابت با چه خودروهایی وارد بازار می‌شود گفت:”این خودرو رقیب خودروهای دست‌دوم ژاپنی و کره‌ای در بازار خواهد بود و اگر بخواهیم خودروهای چینی را با آن مقایسه کنیم از نظر کلاس،۸۲۰فراتر از آن‌ها قرار می‌گیرد اما اگر بخواهیم نگاه قیمتی به آن داشته باشیم با هم‌وطنان چینی‌اش هم‌رده خواهد بود.”

وی همچنین در زمینه سرنوشت عرضهلیفان ۷۲۰به بازار گفت:”برای این خودرو نیز برنامه داریم و تجهیزات مونتاژ آن در خط تولید نصب شده است و پس از عرضه۸۲۰برنامه مونتاژ و عرضه این مدل را نیز در برنامه خواهیم داشت و۷۲۰به‌عنوان محصولی جدید روانه بازار می‌شود و قرار نیست جایگزین مدل ۶۲۰ شود.”

 

بهره‌گیری از محصولات دو برند لیفان و جک موجب شده تا در برخی کلاس‌ها مشتریان شاهد رقابت محصولات کرمان موتور باشند. مدیر بازاریابی کرمان موتور در این زمینه معتقد است که مشتریان محصولات جک و لیفان تفاوت‌های زیادی دارند و حتی اگر از این برندها دو خودرو با یکدیگر شباهت قیمتی داشته باشند نوع مشتریانشان متفاوت خواهد بود. جعفری همچنین در ادامه به این نکته اشاره کرد که با توجه به اینکه ما در کرمان موتور یک شرکت مولتی برند هستیم تلاش کرده‌ایم سبد محصولاتمان را به‌خوبی مدیریت کنیم.

جعفری همچنین پس از اعلام برنامه محصولات جدید لیفان در ایران از مدلS3شرکت جک به‌عنوان خودرویی جدید در برنامه‌های آینده شرکت کرمان موتور یاد کرد و گفت:”امسال برای ما بیش‌تر سال لیفان است.” وی همچنین استقبال از فروش شاسی بلند جک S5 را بی‌نظیر اعلام کرد و افزود:”S5 هم‌اکنون پرفروش‌ترین محصول ما است و فروش این خودرو فراتر از انتظار بوده است.”

 

 

شرکت کرمان موتور جزو معدود خودروسازانی بود که در شرایط رکود ماه‌های قبل هیچ‌گاه شرایط ویژه با تخفیف یا اقساط بدون بهره ارائه نکرد. همین موضوع باعث شد تا علت را از مدیر بازاریابی این شرکت جویا شویم و جعفری نیز در پاسخ به این نکته اشاره کرد که در بازاری که نرخ تورم مشخص است اگر شرکتی خودرو را به‌صورت اقساط بدون بهره به فروش برساند در حقیقت روی قیمت خودرو تخفیف داده است. ما در شرایطی که برای محصولاتمان تقاضا وجود دارد نیازی به ارائه چنین شرایطی نداریم و علاوه بر آن قیمت‌ها را به‌گونه‌ای اعلام کرده‌ایم که جایی برای کاهش یا تخفیف در آن‌ها وجود ندارد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفری همچنین در توضیح دلیل عدم انتشار شرایط پیش‌فروش گفت:”به دلیل آنکه ما یک شرکت تولید محور هستیم و تیراژ انبوه داریم به سراغ پیش‌فروش نمی‌رویم و همواره بر اساس تقاضا و فروش نقدی خودرو را به مشتریان ارائه می‌کنیم و این مساله نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی از سوی کرمان موتور در بدو ورود یک محصول است تا خط تولید همواره در حرکت باشد.”

جعفری همچنین در پایان ایجاد اشتغال در منطقه تجاری ارگ بم و دستیابی به حداکثر ظرفیت تولید را به‌عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های کرمان موتور اعلام کرد.

منبع : کرمان خودرو