مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا :
گروه سایپا با سرمایه گذاری مستقیم خود در سال 1372 با در نظر گرفتن اهمیت ویژه ای که نوآوری و تحقیقات در صنعت خودروی یک کشور دارد شروع به ساختن یک مرکز تحقیقاتی کرد .
ایجاد شدن مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با هدف ارائه نمودن خدمات به صنعت خودروی کشور صورت گرفت .
این مرکز با تاسیس فضاهای کارگاهی و اداری و آزمایشگاهی خریدن و نصب نمودن تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری موفق شد در سال 76 رسما به مرحله بهره برداری برسد .
این مرکز در ۲ سایت مجزا شامل ساختمانهای اداری، کارگاه های مدلسازی، ماشین ابزار، مونتاژ مکانیک و آزمایشگاه های آلایندگی، تست جاده ای، CMM، برخورد غیر مخرب و آزمایشگاه صدا و مودال و آزمایشگاه تست شرایط جوی احداث گردیده است و با ارائه مجموعه کاملی از خدمات طراحی و تکوین محصول، تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی و انجام تستهای مختلف TA و COP بر روی خودرو و قطعات و همچنین ارائه خدمات متنوع مهندسی و آموزشی در سطح صنعت خودرو عملکردی موفق داشته است.
در حال حاضر با توجه به پتانسیل های موجود و سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های آزمایشگاهی، این مرکز به عنوان مجهزترین واحد آزمایشگاهی در کشور محسوب میگردد.
مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ابتدای زنجیره توسعه محصولات به عنوان موتور محرک و جلوبرنده گروه در تحقق اهداف گروه می باشد، این مرکز با ایجاد زیر ساختهای لازم پتانسیل ها و توانمندی های خود را جهت اجرای برنامه های توسعه محصول گروه افزایش داده و جایگاه خود را به عنوان راهبر پروژه های توسعه محصول به ویژه در بخش خودروهای سواری تثبیت نموده است.
منبع : سایپا
در طی برگزاری ۱۶ امین نمایشگاه بین المللی اتوموبیل در مشهد یک پروژه جدید در راستای ارائه خدمات پس از فروش ایساکو معرفی گردید .
ایساکو ارائه دهنده خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو می باشد . مدیر عامل ایساکو بیان داشت :
یک سامانه نرم افزاری جدیدی در دسترس مشتریان از طریق موبایل قرار گرفته است که با این نرم افزار می توان زمان اعلام نیاز تا دریافت خدمات را کم تر نمایند و از طریق صرفه جویی در زمان همواره مردم را راضی تر نگه دارند .
رضا حسینی در نشست خبری مراسم رونمایی از موبایل اپلیکیشن ضمن اشاره به طراحی خاص غرفه ایساکو برای بهره برداری بازدیدکنندگان از این نرم افزار گفت: از طریق این سامانه خدمات ایساکو به صورت غیرحضوری انجام می شود. وی تاکید کرد: قابلیت های این نرم افزار توسعه و بهبود خواهد یافت.
وی افزود: قبلا این سیستم به صورت نوبت دهی بود ولی در سامانه جدید شرایطی ایجاد کردیم تا مشتری ضمن ورود به سامانه، اطلاعات فنی و مورد نیاز را به صورت آنلاین کسب کند.
حسینی به قابلیت های مختلف سامانه جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مشتری برای مراجعه حضوری با کمبود وقت روبرو است قابلیتی روی این سامانه ایجاد شده که به محض ایجاد درخواست از طریق جی.پی.اس محل حضور مشتری شناسایی می شود.
وی ادامه داد: به محض ارسال درخواست مشتری، اطلاعات از طریق سامانه هوشمند به نزدیک ترین موتورسوار امداد اعلام شده و نیروی امدادی در زمان کوتاهی در محل مورد نظر حاضر می شود. اطلاعات موتورسوار نیز از طریق این اپلیکیشن به مشتری اعلام می شود.
حسینی به رفع دغدغه های نمایندگی ها از طریق این سامانه اشاره کرد و گفت: این خدمات می تواند به شبکه نمایندگی های ایساکو کمک زیادی کند.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از خدمات این سامانه ارایه اطلاعات مربوط به هزینه قطعات و خدمات به مشتری است.
حسینی افزود: موبایل اپلیکیشن ایساکو هزینه اجناس، قطعات و اجرت خدمات را برای مشتری نمایش می دهد، کافی است که مشتری کد قطعه را وارد کرده و اطلاعات را مشاهده کند.
این سامانه در دو حالت اندروید و آی.او.اس در کافه بازار وجود دارد که علاقه مندان می توانند آن را نصب و آخرین تغییرات ایجاد شده را نیز در زمان نصب مشاهده کنند.
منبع : ایران خودرو
در سال ۲۰۰۹ بود که پژو ۲۰۷ آی به وسیله پژوی برزیل طراحی گردید . پژو ۲۰۷ آی در حقیقت یک فیس لیفت می باشد که هم بر روی شاسی پژو ۲۰۶ انجام شده است و هم بر روی پلت فرم این خودرو .
در اروپا برای پژو ۲۰۷ آی دو موتور طراحی گردیده است . یکی ۱۱۰۰cc TU1JP و دیگری ۱۴۰۰cc TU3JP .
در اواخر سال ۲۰۰۹ بود که شرکت ایران خودرو از این اتوموبیل به عنوان یک محصول جدید با پیشرانه TU5JP 1600 سی سی رونمایی به عمل آورد و با نام پژو ۲۰۷ آی آن را معرفی نمود .
نام این خودرو در اروپا +۲۰۶ و در آمریکای لاتین ۲۰۷Compact میباشد. تجهیزات آن در ایران مطابق با تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ است.
تغییرات این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ به ۶ قسمت «سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو، چراغهای جلو، سپر عقب و در نهایت داشبورد» محدود میشود.
تولید این خودرو در اروپا در سال ۲۰۱۲ و در ایران در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.
پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری و هچنین گزینههای گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه میشد.
اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام +۲۰۶در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت.
بیش از ۸۲ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص مییافت و۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهایفرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا(۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و همچنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتیناز مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.
منبع : پژو 206
تجربه رانندگی با YF :
حالا به سراغ هندلینگ این اتوموبیل می رویم!
باید بیان داشت که هندلینگ این خودرو خیلی خوب می باشد و از این حیث راننده را خیلی هم راضی می کند اما اگر در وای اف فرمان ۳ حالته وجود داشت و امکان استفاده از حالت اسپرت برای فرمان بود قطعاً این حس رانندگی و هندلینگ بهتر نیز می شد.
هیوندای سوناتا وای اف دارای فرمان پذیری بالایی است و کافی است تا شما اشاره ای کنید و خودرو به همان طرف برود، پدال گاز هم همچون دیگر اجزا اهل فرمانبردای است و با یک سرگاز از خود واکنش نشان میدهد و باعث شده شتاب ثانویه آن کمی بهتر باشد بطوریکه در سرعت های ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر می توانید شتاب گیری رضایت بخشی را تجربه کنید. طبق تستی که از این خودرو داشتیم در مسیری مستقیم و بدون شیب شتابی که تجربه کردیم تقریباً بین ۹ و ۱۰ ثانیه بود.
هیوندا سوناتا وای اف
با نشستن داخل خودرو طراحی خوب و ارگونومیک شما را حیرت زده میکند، نیاز به مقایسه با نسل قبل از آن هم نیست و یقیناً میگویید که وای اف از نظر طراحی شاهکار است.
پژو ۳۰۱ تنها خودرویی می باشد که از میان همه وعده هایی که پژو داده است به ایران رسیده است .
این خودرو در حال حاضر در مرکز تحقیقات شرکت ایران خودرو می باشد .
با در نظر گرفتن اینکه شرکت ایران خودرو تحقیقات خود را بر روی این اتوموبیل آغاز نموده است پیش بینی می گردد که دست کم طی ۳ ماه اول سال خبرهایی از وارد شدن این خودرو به صورت CBU در بازارهای ایران به گوش رسد .
با وارد شدن کامل این خودرو به احتمال قیمت این اتوموبیل برای مدل اتوماتیک این خودرو احتمالا ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود
برای کسب سهم از بازار از دست رفته پژو، این خودرو در ۲ مدل اتوماتیک ۴ سرعته و ۵ سرعته دستی عرضه خواهد شد تا در بهترین حالت طی مدت زمان ۱۲ ماه خط تولید ۳۰۱ در ایران خودرو آماده شود و ۳۰۱ پس از ایرانی سازی بخش هایی مانند تریم داخلی و مشخصات فنی آماده ورود به خطوط تولید شود.
۳۰۱ با این شرایط در خوشبینانه ترین حالت از سال ۹۵ وارد فاز تولید انبوه می شود و طی یک سال تولید تکلیف خروج ۴۰۵ از سبد محصولات ایران خودرو را تعیین می کند.
در این بین ایران خودرو خانواده پارس را همچنان به تولید خواهد رساند و همزمان با اوج گرفتن تولید ۳۰۱ ، نسخه فیس لیفت پارس به بازار معرفی می شود تا در کنار محصول لوکس ایران خودرو یعنی دنا خط و نشان جدی برای چینی های مرز ۵۰ میلیون تومان بکشد.
۳۰۱ در جهان با چه مشخصات فنی عرضه می شود؟
اکنون سه موتور برای پژو ۳۰۱ درنظر گرفته شده است. اولین موتور ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر با تکنولوژی VTi است که ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. موتور ۱٫۲ لیتری سه سیلندر با توان ۷۲ اسب بخار و موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر HDi دیزلی با قدرت ۹۲ اسب بخار هم قابل انتخاب می باشند.
وزن ۳۰۱ نیز مشابه ۴۰۵ عددی حدود ۱٫۱ تن به صورت خالص را نشان می دهد که با توجه به شباهت با پژو ۲۰۶ صندوقدار و احتمال بهره گیری از مشخصات فنی مشابه این خودرو می تواند شتابی حدود ۱۲ ثانیه با گیربکس دستی و ۱۳ ثانیه با گیربکس اتوماتیک داشته باشد. مصرف آن نیز با ثبت عددی حدود ۷٫۵ لیتر در سیکل ترکیبی حدود یک لیتر از استاندارد موتور یورو ۶ جهانی اش بیشتر خواهد بود.
منبع : پژو 405