امکانات رفاهی :
دو خودروی چانگان سی اس 35 و لیفان ایکس 60 اتوماتیک از بعد امکاناتی اختلاف چندانی ندارند و می توان گفت که تقریبا در یک سطح می باشند .
تجهیزات و امکاناتی که در هر دو خودرو مشاهده می شود شامل :
سانروف
داشتن کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
مجهز بودن به آینه ها و شیشه های برقی
داشتن سیستم تهویه دستی
سنسور نور
سنسور دنده عقب
فرمان تلسکوپی
یک برتری که خودروی لیفان ایکس 60 در بخش امکانات در مقایسه با چانگان دارد این می باشد که در لیفان مانیتور و دوربنی عقب به صورت پایه نصب می باشد ولی برای داشتن چنین امکاناتی با تلویزیون دیجیتال، باید حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای چانگان CS35 خرج کنید.
در عوض CS35 به عنوان یک خودروی اتوماتیک به کروزکنترل و دی لایت مجهز است که برای خیلی از مشتریان جذابتر از مانیتور به نظر می آید. در نتیجه می توان سطح امکاناتی دو خودرو را در یک حد و اندازه دانست و تفاوت های آپشنی آن را بحثی سلیقه ای اعلام کرد.
چانگان CS35 خودرویی است که بتازگی روی خط تولید سایپا کاشان رفته و این شرکت، برنامه های ویژه ای برای عرضه آن در بازار را دارد. شرکت کرمان موتور هم این روزها روی محصول لیفان X60 اتوماتیک فعالیت خود گسترش داده است و احتمالا می خواهد دوباره بازار کراس اوورهای تا ۷۰ میلیون تومان را در اختیار بگیرد.
این شرکت در زمان عرضه لیفان X60 دنده ای، شرایط سختی را برای شرکت های رقیب ایجاد کرده بود. حال بعد از چند سال دوباره سایپا و کرمان موتور بر سر دو کراس اوور با هم رقیب شده اند و این رقابت به خاطر نوع قیمت گذاری شکل گرفته شده است. در این بخش به مقایسه این خودرو با هم می پردازیم.
مشخصات فنی
لیفان X60 به موتور ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است که ۱۳۱ اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور ۱۶۸ نیوتون متری را به وسیله گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. حداکثر دور موتور تعریف شده در لیفان X60 به صورت استاندارد ۶۰۰۰rpm است و این امر باعث می شود تا در شتاب و دورگیری خودرو تاثیر مثبتی دیده شود. طبق اعلام شرکت کرمان موتور وزن خالص این کراس اوور چینی ۱۳۳۰ کیلوگرم است و وزن این خودرو روی چرخ هایی با قطر رینگ ۱۶ اینچ قرار دارد. فاصله محوری X60 توسط شرکت سازنده ۲۶۰۰ میلی متر اعلام می شود و از همین جهت می توان به ابعاد به نسبت مناسب کابین پی برد. سیستم تعلیق لیفان X60 در جلو از نوع مک فرسون بوده و در عقب آن از اکسل یک پارچه استفاده شده است. با اینکه تعادل این خودرو به نسبت مناسب گزارش می شود، ولی با نگاهی ساده در بخش تعلیق از فناوری خاص و بروزی استفاده نشده است و نمی توان توقع خاصی از آن داشت. عددی مورد تایید در خصوص مصرف سوخت نسخه اتوماتیک منتشر نشده است. ولی با توجه به مصرف ترکیبی نسخه دنده ای X60 احتمال داده می شود که نسخه اتوماتیک به صورت ترکیبی بیش از ۸٫۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف داشته باشد.
چانگان CS35 در سال های گذشته توانسته است به عنوان یک کراس اوور شهری بسیار در چین محبوب واقع شود و آمار فروش چند صد هزار دستگاهی را در چین ثبت کند. آمار فروش نشان می دهد که CS35 با فروش ۱۲ هزار و ۳۱ دستگاه در ژوئن ۲۰۱۶ به عنوان دوازهمین کراس اوور پرفروش بازار چین شناخته می شود. این در حالی است که لیفان X60 با فروش ۲۸۴۴ دستگاه در رتبه ۷۴ قرار دارد.
موتور CS35 از نوع ۱٫۶ لیتری بولوکور است که از فناوری به نسبت خوبی برخوردار بوده و ۱۲۳ اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می دهد. قدرت این موتور توسط یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک و تیپرونیک به چرخ های جلو منتقل می شود. با توجه به اینکه کمپانی Aisin ژاپن تامین این گیربکس ها را بر عهده دارد، عملکرد نرم و دقیقی در CS35 به چشم می آید. به خاطر فناوری Bluecore در CS35 شاهد هستیم که مصرف سوخت ترکیبی تا ۷ لیتر ثبت شده است. همچنین وزن این کراس اوور شهری ۱۲۹۰ کیلوگرم است. فاصله محوری این خودرو کراس اوور ۲۵۶۰ میلی متر اعلام می شود و همین عدد نشان دهنده فضای کابین کمتر CS35 نسبت به لیفان X60 اتوماتیک است. جالب است بدانید که با توجه به ابعاد کوچکتر CS35، رینگ ۱۷ اینچی برای لاستیک های آن انتخاب شده است که ظاهری جذابتر را از کنار به این خودرو می دهد. سیستم تعلیق CS35 در جلو از نوع مک فرسون بوده و در عقب از سیستم تعلیق یک پارچه نه چندان بروز استفاده شده است. فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی است که با توجه به سرعت سفتی و واکنش متفاوتی را از خود نشان می دهد.
منبع : لیفان
بنا بر گزارش ارایه شده توسط سایپانیوز :
تعدادی از قطعه سازان کشور ترکیه و همچنین معاون اتحادیه قطعه سازان بورسیا ترکیه به ایران سفرکرده و از خط های تولید شرکت پارس خودرو دیدن کردند .
ترکیه ای ها با هدف ایجاد نمودن و همچنین شناسایی کردن و گسترش دادن روابط تجاری از خطوط تولید پارس خودرو بازدید به عمل آوردند .
معاون اتحادیه عبدالله بایراک از اینکه در شرکت پارس خودرو هست ابراز خوشحالی نمود چراکه این کمپانی را به عنوان با کیفیت ترین خودروساز ایران میدانند . وی بیان نمود :
در ترکیه کار قطعه سازی به صورت مونتاژ کاری می باشد اما در کشور ایران دست به طراحی کردن و ساختن قطعات زده اند لذا ازاین رو همکاری کردن دو جانبه ترکیه با ایران هر دو کشور را بالا خواهد کشید .
وی افزود: کیفیت و تکنولوژی تولید خودرو در شرکت پارس خودرو با شرایط کیفی تولید شرکت فیات در کشور ترکیه یکسان است.
بایراک خاطرنشان کرد: شرایط تولید ایران و ترکیه از تشابهات زیادی به لحاظ فنی، مهندسی و تکنولوژی به هم نزدیک است و این موضوع زمینه ساز همکاری های مفیدی در آینده خواهد شد.
دراین دیدارحسام الدین قاسم زاده – مدیر صادرات پارس خودرو ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: دو کشور ایران و ترکیه از ویژگی و توانمندی های خاصی در زمینه ساخت قطعه و تولید خودرو برخوردار هستند و گسترش همکاری، تبادل تجربه و دانش فنی باعث هم افزایی در زمینه فنی و مالی خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای پارس خودرو در تولید خودرو گفت: در حال حاضر این شرکت محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه می کند که بخشی از این محصولات به کشورهای آسیای میانه، آذربایجان، ترکمنستان، عراق، لبنان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس صادر می شود.
قاسم زاده خاطرنشان کرد: هدف ما از تعامل و ارتباط سازنده با خودروسازان و قطعه سازان موفق این است که با مشاهده توانمندی های آنها زمینه های تبادل اطلاعات فنی و مهندسی و تکنولوژی را فراهم کنیم.
پارس خودرو، شرکت خودروسازی ایرانی است، که هماکنون در زمینه فروش و مونتاژ چند مدل محدود از شرکتهای خودروسازی نیسان، رنو و برلیانس آتو چین فعالیت میکند.
شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵ به عنوان یک شرکت تولیدی و بازرگانی در زمینه اتومبیلهای جیپ فعالیت خود را آغاز و از آن دوران تاکنون اقدام به تولید و مونتاژ انواع خودروهای سواری و دو دیفرانسیل در ایران نموده است.
شرکت سایپا با در اختیار داشتن ۸۵٪ درصد از سهام پارس خودرو، بزرگترین سهامدار آن بهشمار میآید. بخشی از سهام پارس خودرو نیز در بازار بورس اوراق بهادار تهران معامله میشود.
منبع : پارس خودرو
هرکسی که میخواهد یک اتومبیلی را برگزیند برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود پارامترهایی را در نظر میگیرد و در این بین یکی از مهم ترین پارامترها ایمنی یا همان بحث امنیت می باشد
یکی از مزیت هایی که خودروی تندر 90 در مقایسه با خودروی سمند دارد آن است که تندر 90 مجهز به دو عدد کیسه هوا می باشد که هم برای راننده می باشد و هم برای سرنشین .
علت داشتن این نقطه ضعف خودروی سمند به دلیل نوع طراحی داشبورد این خودرو می باشد ولی طبق اخبار به گوش رسیده در نسخه های جدید این نقص بر طرف گردیده است .
از طرف دیگر ولی بدنه سمند از ورق های قطورتری استفاده میکند که استحکام کلی بدنه را افزایش میدهد. به طور کلی ولی اگر از خودروسواران بپرسید، اغلب آنها در مباحث مربوط به ایمنی، برتری را به محصول خودروساز فرانسوی میدهند.
قوای محرکه و دینامیک خودروها
موتور 16 سوپاپ خودرو تندر 90 با داشتن 105 اسب بخار قدرت و گیربکس پنج سرعته نرم و دقیق ظرف 10.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر میرسد و نهایت سرعت آن نیز 208 کیلومتر است.
در حالی که موتور سمند سال قدیمیتر است. این موتور تنها 8 سوپاپ دارد و 100 اسب بخار نیرو تولید میکند.
شتاب آن 11.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 211 کیلومتر بر ساعت است. وزن تندر 90 حدود 105 کیلوگرم سبکتر و به این دلیل پرشتابتر نیز است.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه است. گفته میشود این تاخیر این به دلیل قدیمیتر بودن تکنولوژی ترمز سمند است.
در مورد دینامیک خودروها در حرکت های مارپیچ، سمند به دلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد مناسبتری دارد و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر است. به همین دلیل در میان خودروسواران ایرانی، سمند به خودروی جاده و مسافرت معروف است.
این در حالی است که در پیچها و حرکتهای مارپیچ طراحی تندر به گونهای است که یک ناپایداری مصنوعی به راننده القا میکند و درست به همین دلیل در طراحی سیستم تعلیق میتوان برتری را به خودروی ایرانی داد.
با این حال ولی هدایت خودروی تندر به واسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند است. در مسیرهای ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر 90 از سمند پیشی میگیرد و عملکرد بهتری ارائه میکند. در فنربندی هم دو خودرو تقریبا مشابه هم بوده با این توضیح که در قسمت عقب برتری با تندر است.
منبع : سمند
مظفرالدین شاه قاجار برای نخستین بار در مرداد ماه سال ۱۲۷۹ شمسی بودکه دو اتومبیل رنوی فرانسه را که مدل ۱۸۹۰ بودند را به ایران وارد نمود .
در آن زمان فقط ۱۵ سال از اختراع نخستین خودرو می گذشته است .
در آن دوران مردم به این خودروها به چشم یک پدیده نوظهور نگاه میکردند و آن را «ارابه آتشین» و یا «کالسکه دودی» می نامیدند .
هم اکنون شرکت رنوی فرانسه به یکی از عظیم ترین شرکت های سازنده اتومبیل بدل گشته است .
تجربۀ سالهای حضور رنو در ایران، سبب شد تا شرکت نگین خودرو ایرسا با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر که شایسته مشتریان ایرانی و استانداردهای جهانی رنو است به صورت کاملاً خصوصی به عنوان نماینده رسمی خودروساز بین المللی رنو فرانسه، با فعالیت در حوزه فروش و خدمات پس از فروش یکی از بروز ترین و با کیفیت ترین خودرو های روز دنیا در سال ۱۳۸۷ تأسیس شود.
اهداف اصلی شرکت نگین خودرو بر پایه طراحی، تبیین، ارائه و بهبود کیفیت انواع خدمات ویژه پس از فروش و همچنین عرضه مستقیم آخرین محصولات رنو با جدیدترین ارزیابی های روز اروپا، بنیان نهاده شد تا در اندک زمان ممکن بتواند با برترین های واردات و خدمات صنعت خودرو رقابت مناسبی داشته باشد.
رنو، (به فرانسوی: Renault) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاسهای مختلف خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت مینماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.
شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکسواگن وپژو سیتروئن بهعنوان سومین خودروساز اروپا شناختهشد. این شرکت هماکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکتهای خودروسازی جهان قرار دارد.
شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیهای اویاک-رنو، شرکت کرهای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارس میباشد. این شرکت همچنین ۴۳٫۴٪ درصد از سهام شرکت ژاپنی نیسان و ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره رنو، عملأ سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین مناصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد.
این دو کمپانی پس از مشارکت در راهاندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هماکنون در قالب این گروه، بهعنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته میشوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهامدار آن محسوب میشود.
شرکت رنو فعالیت گستردهای نیز در مسابقات اتومبیلرانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سالهای گذشته، یکی از موفقترین تیمهای فرمول یک بودهاست.
منبع : رنو
نماینده رسمی شرکت کیا موتورز کره جنوبی شرکت اطلس خودرو می باشد .
این شرکت از سال 1386 با حضور خود در زمینه فروش خودرو و همچنین خدمات پس از فروش محصولات شرکت کیا موتورز هم باعث به وجود آمدن بازیگری جدید و البته قدرتمند در صنعت اتومبیل کشورمان شده است و هم سبب گردیده است کمی تنوع اتومبیل در بازارهای کشورمان بالا رود و همچنین به توقعات مشتریان ایرانی توجه شود و به گونه ای غیر مستقیم باعث رشد همه فعالان در صنعت خودروسازی گشته است .
امروز دامنه فعالیت های اطلس خودرو از تنوع فروش خودروهای کیاموتورز گرفته تا نحوه متمایز خدمت رسانی به تمامی مشتریان خانواده کیا در سراسر کشور؛ گسترش قابل توجهی یافته است.
تنوع محصولات و خدمات، برگزاری طرح های ویژه، تحلیل و توسعه هدفمند شبکه خدمات پس از فروش، تجهیز سرویسهای امدادی، ایجاد مسیرهای جدید فروش، استفاده از روشهای بازاریابی هدفمند در راستای شناسایی و تأمین نیازهای مشتریان، ارتقاء میزان رضایتمندی مشتریان در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش، ایجاد بستر مناسب و هدفمند جهت اشتغال زایی و انتقال دانش، از جمله تحولاتی هستند که با فعالیت شبانه روزی اعضای خانواده اطلس خودرو در اقصی نقاط کشور به دست آمده است.
برخی روشهایی که به یمن انتقال دانش یک کمپانی خودروساز بینالمللی، در داخل کشور اجرا شده است، عملا به الگویی برای سایر فعالان این عرصه مبدل شده و بدون شک شرکت اطلس خودرو زمینهساز تغییرات گستردهای در حوزه خودرو کشور بوده است. عرضه محصولات متعدد و متنوع، بخشی از استراتژی این شرکت است که به دلیل تفاوت با استراتژیهای مرسوم بازار و به منظور برآورده ساختن طیف گسترده ای از نیازهای مشتریان و خانواده های ایرانی به عنوان یک عامل تمایز در فضای رقابتی کشور مطرح شده است.
شرکت اطلس خودرو در طی این سالها بر تنوع و تعدد محصولات خود و متناسبسازی آن با نیازهای بازار اقدام نموده و آموزههایی را برای بازار ایران به همراه داشته است که لزوماً یک محصول، یک روش فروش ندارد. این تنوع و تغییر گسترده، البته با ریسکهایی نیز همراه بوده است که پیچیدگی های خاص خود را در انتخاب بهترین استراتژی به دنبال داشته است از جمله آن می توان به بومی سازی دانش های انتقال یافته اشاره کرد.
توسعه خدمات تحت اینترنتی شرکت اطلس خودرو از دیگر مواردی است که این شرکت در مسیر ایجاد ارتباط با مشتریان به کار گرفته است و اجراء آن موجب ایجاد روش ارتباط ساده و تسهیل ارایه محصولات، خدمات و خریدهای مجازی جهت توسعه تجارت الکترونیکی کشور شده است.
حضور بیش از 700 نیروی متخصص در شرکت و شبکه عاملین در حوزه های مختلف ، فروش ، خدمات پس از فروش ، انبار داری و بازاریابی گواه اهمیت به کارگیری استعداد و توان نیروهای کارآمد در راستای خدمت رسانی به خانواده بزرگ کیا و همچنین افزایش رضایتمندی و وفاداری آنها به مشتریان است.
منبع : کیاموتورز