اگر بخواهیم دو اتومبیل تیبا 2 و همچنین پراید 111 را با هم از نظر بازارهای فروش برای هر دو خودرو مقایسه نماییم درمیابیم که بازار فروش برای خودروی پراید خیلی بهتر می باشد چراکه این اتومبیل در میان مردم شناخته تر می باشد و با داشتن پراید این امکان را دارید که هر زمانی که میخواهید آن را به پول نقد تبدیل نمایید.
در مقابل اتومبیل تیبا 2 قرار دارد که علارغم وجود شهرت در میان مردم اما باز هم تا رسیدن به بازاری که پراید برای خودش دستوپا کرده است فاصله زیادی دارد
با اینحال چون در این بازه قیمتی هیچ خودروی رقیبی وجود ندارد، هر دو در بازار صفرکیلومترها برنده هستند.
شاید قدمت بیشتر پراید، نکته ای باشد که باعث شود خریداران با اطمینان بالاتر و آگاهی بیشتری نسبت به نقاط ضعف و قوت آن به سراغ خریدش بروند. از طرف دیگر، تیبا نسبت به پراید دارای مزیت هایی است و البته قیمت بالاتری دارد.
طرفدارهای افراطی آن را با 206 مقایسه می کنند. مصرف سوخت پایینی داردو هزینه های نگهداری و تعمیرش واقعا از 206 فرانسوی پایین تر است اما اگر بخواهیم منصف باشیم، نهایت می توان آن را مقابل پراید 111 قرار داد.
تیبا 2 مدت زمان زیادی در بازار حضور نداشته اما در همین زمان کم توانسته محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کند و علاوه بر موضوع قیمت، از نظر طراحی هم در موقعیت خوبی قرار دارد. ایمنی آن از پراید بیشتر است و مدرن تر به نظر می رسد. همه اینها باعث می شود از برادر بزرگترش یعنی تیبای صندوق دار هم جلو بزند؛ حتی با وجود قیمت بیشتر.
منبع : تیبا
کیا سراتو فروش خوبی را در بازار از آن خود ساخته است و دلیل فروش خوبش هم طراحی خوب خودرو و برخورداری از ظاهری جوان پسند می باشد .
پیتر شرایر که طراح معروف اتومبیل های کیا می باشد موفق شده است با اعمال تغییرات بیرونی نسل های جدید خودروهایکیا که از خودروی اسپورتیج گرفته است تا سراتو مخالف های خود و موافقان خود را شناخته است .
اگر داخل خودرو و همچنین قسمتی از جلوی خودرو را در نظر نگیریم میتوانیم بگوییم که المان های ظاهری کوپه با نسخه های سدان و هاچ بک فرق دارند.
استفاده از چراغ های مه شکن گرد در دو طرف سپر جلو بیننده را به یاد محصولات کوپه و اسپرت ژاپنی می اندازد اما هرگز حس و حال و شور آن ژاپنی ها را القا نمی کند.
چراغ های جلویی چسبیده به جلو پنجره باریک و پوزه بزرگ خنک کننده رادیاتور از مهم ترین ویژگی های طراحی در جلوی خودرو هستند.
در عقب استفاده از یک دیفیوزر که بیشتر حالت نمایشی دارد و چراغ های کشیده شده که امتداد آن ها به دو طرف کنار خودرو هم می رسند جلوه بسیار متفاوتی به نسبت نسل قبلی آن داده است.
طراحی سقف و ستون ها زاویه دار شده است و امتداد آن ها به زاویه بیشتری به ستون های عقبی می سد و جلوه تخم مرغ شکلی به این خودرو داده است.
طول این خودرو در حدود ۴۳۵۰ mm است که به نسبت نسل قبل در حدود ۱۳۰mm کوتاه تر شده است
چرخ های ۱۸ اینچی با سایز ۲۱۵ هم سایز مناسبی دارند و جلوه این خودرو را از دید بقل خراب نکرده است.
مسئله ای که امروزه در بسیاری از خودروها به دلیل استفاده از چرخ های سایز کوچک قابل مشاهده است.
سابقه حضور کیا سراتو یا نام دیگر آن فورته در کشور ما به بیش از ۶ سال پیش باز می گردد و نسل اول این خودروی کامپکت (خانوادگی کوچک) در هر دو مدل کوپه و سدان با موتورهای ۱٫۶ و ۲ لیتری در ایران عرضه شد
گرچه نسل دیگری از این خودرو با همین نام در سال های قبل از ۲۰۰۸ میلادی در تعداد به نسبت محدودی در ایران عرضه شده است، اما خود شرکت کیا هم این خودرو را به عنوان تولیدات قدیم خود بر شمرده و آن را با نام اسپکترا خوانده و آن را جزی از سراتو ها به حساب نیاورده است.
از سال گذشته نیز کیا سراتو نسل اول در شرکت سایپا مونتاژ می شود و هر دو نسخه ۱٫۶ و ۲ لیتری در نمونه سدان به بازار عرضه شده است.
این که چرا شرکت سایپا به سراغ تولید نسل قدیم این محصول رفته و هم زمان با دیگر تولیدکنندگان جهانی این خودرو به سراغ نسل جدید آن نرفته خود جای تامل دارد.
در هر صورت نسل جدید در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و هر ساله این شرکت با تغییرات بر روی آن فیس لیفتی جدیدی از آن را در بازار عرضه می کند.
نمونه مورد بررسی قرار گرفته مدل سال ۲۰۱۶ در نسخه ۲ لیتری کوپه است که هم توسط نمایندگی آن یعنی شرکت اطلس خودرو و هم به صورت خارج از نمایندگی پا به ایران گذاشته است.
منبع : سراتو کیا
وقتی به خودروهای پژو پارس وپژو ۳۰۱ نگاه میکنیم در نخستین نگاه در میابیم که پژو ۳۰۱ دارای طراحی جدیدتر و زیباتری در مقایسه با پژو پارس می باشد.
مواردی که در پژو ۳۰۱ موجود می باشد و مارا به سوی این خودرو جذب می کند شامل : طراحی منحصربه فرد جلو پنجره و بهره جویی از انحنای معقول در قسمت کاپوت و طراحی زیبای سپرجلو و چراغ های خوش ظاهر می باشد .
در طرف دیگر این مقایسه پژو پارس می باشد که طراحی ناحیه جلویی آن ما را به یاد اتومبیل های دهه ۸۰ . ۹۰ پژو فرانسه می اندازد
طراحی خودروی پژو پارس در اصل از پژو ۶۰۵ برگرفته شده است و خیلی با این خودرو فرقی ندارد هر چند طراحی نمای جلوی پارس یادآور ۴۰۵، ۴۰۶ و حتی ۳۰۶ است
در نمای بغل همان خط فرورفتگی طراحیهای پژو حفظ شده است؛ با این تفاوت که در پارس دو قسمت کنار فرورفتگی هم سطح است، ولی در پژو ۳۰۱ بخش بالایی کمی برآمدگی بیشتری دارد. از نمای بغل کاملاً مشخص است که شیب شیشهی عقب در پژو ۳۰۱ بیشتر از پژو پارس است و صندوق عقب کوچکتری دارد. همچنین شیشههای درهای جلو و عقب پژو ۳۰۱ کوچکتر شده؛ مخصوصاً شیشه در عقب که هم کوچک شده و هم ظاهر بهروزتری دارد. طراحی در عقب منظمتر و به روزتر شده است.
تغییرات شیب سقف پژو ۳۰۱ نسبت به پژو پارس بیشتر شده است تا هماهنگی بیشتری با خطوط قوسی بدنه پیدا کند.
نمای عقب پژو ۳۰۱ کاملا به روز شده است و ظاهری جذابتر از پژو پارس دارد. اگر برآمدگی موجود در طراحی صندوق عقب پژو ۳۰۱ نبود، این خودرو را از پشت با رانا اشتباه میگرفتید. البته باید در نظر داشت این خودرو زودتر از رانا به بازار ارائه شده است.
چراغهای عقب پژو ۳۰۱ از طراحی جدید پژو استفاده میکند که سبب زیبایی نمای عقب این خودرو شده است. سپر پژو ۳۰۱ جذابیت زیادی به نمای خودرو داده است؛ دقیقاً چیزی که پژو پارس به آن نیاز دارد.
تایرها در پژو ۳۰۱ یک اینچ بزرگتر از تایرهای ۱۴ اینچی پژو پارس هستند. پژو ۳۰۱ عرض بیشتری نسبت به پژو پارس دارد؛ در حالی که طول و ارتفاعش کم شده است. پژو ۳۰۱ ابعادی برابر با ۴۴۴۲، ۱۹۵۳ و ۱۴۰۷ میلیمتر را در طول، عرض و ارتفاع دارد.
در نقطهی مقابل طول پژو پارس ۴۴۹۸، عرض آن ۱۷۰۴ و ارتفاعش ۱۴۱۰ میلیمتر است. فضای موجود برای سرنشینان نیز تغییر محسوسی نکرده است.
پژو ۳۰۱ حدود ۹۵ کیلوگرم سبکتر از پژو پارس است. وزن بدون سرنشین پژو پارس ۱۱۸۵ کیلوگرم است و این مقدار برای پژو ۳۰۱ به ۱۰۹۰ کیلوگرم میرسد.
منبع : پژو پارس
اولین گزارشی که از این نمایشگاه تهیه شده است در رابطه با کرمان موتور می باشد .
کرمان موتور در این نمایشگاه خیلی تلاش کرده بود تا نقشی مهم و پررنگ را ایفا نماید این شرکت در همه جای نمایشگاه بنر هایش را زده بود و همه محصولاتش چه جک و چه لیفان در آنجا حضور داشتند .
در ابتدا یکی از زیرمجموعه های این کمپانی را مشاهده کردیم این شرکت کارمانیا نام داشت که یک اتومبیل به نام بایدو S6 به نمایش گذاشته بود .
بایدو اس ۶ یک شاسی بلند بود و از آن خودرو چند رنگ گوناکون را در نمایشگاه حاضر کرده بودند این خودرو هیبتی حداقل به اندازه یک شاسی بلند را داشت .
ظاهر S6 در جلو، زیباتر از پشت آن بود و اگر درون کابین قرار میگرفتید، علیرغم تلاش زیادی که طراحی مدرن شده بود، نشانههای بسیار بارزی از یک طراحی چینی را مشاهده میکردید. به عنوا مثال فونتهای کنار دنده اتوماتیک بسیار درشت بود (انگار برای افراد کم بینا طراحی شده!) و یا نشانگر سرعت در پشت فرمان به شکل عجیبی بزرگ و حتی بچهگانه طراحی شده بود، به نحوی که آدم را به یاد نشانگر ماشینهای اسباب بازی میانداخت!
البته از نظر مشخصات فنی و همچنین آپشنها، این خودروی حدودا ۹۰ میلیون تومانی در سطح خوبی قرار دارد. موتور ۲۴۰۰ سیسی با حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب بخار، گیربکس ۶ سرعته کلاچ دوبل به همراه انواع و اقسام آپشنها همچون کروز کنترل، آینه بغل با دوربین، ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سانروف دو حالته، ۶ ایربگ و… از S6 یک خودروی جذاب حداقل بر روی کاغذ میسازد.
کرمان خودرو بیشتر از همه بر روی محصول جدیدش یعنی لیفان ۸۲۰ مانور میداد که با تخفیف نمایشگاهی در حدود ۸۹ میلیون تومان قیمت داشت. این ماشین که اتفاقا از ظاهر جذابی هم برخوردار است، مشخصاتی چون موتور ۲۳۷۳ سیسی با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد. باید لیفان ۸۲۰ را لوکسترین خودروی تولیدی کرمان موتور دانست که از نظر تجهیزات جانبی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.
البته یکی از ایراداتی که همیشه به محصولات کرمان موتور وارد میشود، کیفیت پایین مونتاژ است که ما انتظار داشتیم در تولید یک خودروی لوکس آن را کمتر ببینیم. اما با نگاهی به صندوق عقب یکی از این لیفان ها متوجه شدیم که زهی خیال باطل! درز بین چراغهای عقب در سمت راست به حدی بود که یک انگشت بین آنها قرار میگرفت، امری که در چراغ سمت چپ دیده نمیشد
از دیگر خودروهایی که حضور پررنگی داشتند، لیفان X50 با رنگبندیهای متنوع بود. یک کراس اور کوچک شهری که در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است.
منبع : کرمان خودرو
در سال 1381 و در شهر بم در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید کمپانی صنایع اتومبیل سازی مدیران یا همان ام وی ام یا همان مدیران خودرو راه اندازی گشت .
این شرکت با هدف تولید نمودن و واردات و صادرات گونه های مختلف اتومبیل های اعم از سنگین و سبک و همچنین تحقیق وجستجو در حیطه های صنعت اتومبیل سازی و یا خود خودرو تاسیس گردید .
اداره نمودن این شرکت به صورت مشترک با کمپانی چری چین اداره می گردد
از این رو تحت حمایت های آن شرکت به یک خودروساز قدرتمند تبدیل شده است و به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.
کارخانه: محل کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و در زمینی به وسعت 500.000 متر مربع می باشد و در حال حاضر بیش از 2500 نفر مهندس و کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند. انتظار می رود تا سال آینده ظرفیت تولید این کارخانه به 100.000 دستگاه در سال افزایش یابد.
مدیریت: مدیران خودرو یک شرکت بین المللی است که با رویکرد مشتری مداری و پیاده سازی استاندارد های بین المللی توانسته است جایگاه ویژه ای در وضعیت خودرو ایران به دست آورد. شرکت مدیران خودرو سیستم ارزیابی عملکرد جهانی را به منظور استعدادیابی ایجاد کرده است و توانسته است با الگو برداری از شرکتهای موفق در سایر کشور ها در زمان محدود به موفقیت های بسیاری در زمینه ارتقا علمی و عملی دست پیدا نماید. همچنین تعداد زیادی از مدیران متخصص و کارشناسان فنی را از ایران، چین و همچنین همکارانی از دیگر کشورها جذب کرده است. در همین حال مدیران خودرو مفهوم بین المللی ” حق با مشتری است” را مورد توجه قرار داده است. ما سیستم پیشرفته DMS را به منظور مدیریت فروش و خدمات پس از فروش به کار گرفته ایم تا امکان پاسخگویی به نیازهای مشتریان در کمترین زمان را فراهم نماید.
تولید: شرکت مدیران خودرو تاکنون مدل های ذیل را با موفقیت به بازار معرفی کرده است .
– MVM110 : اولین محصول این شرکت است که در اواخر سال 1383 معرفی شد. این خودرو از تمام استانداردهای اروپائی بهره مند است و به عنوان خودرویی کم مصرف و ایمن شناخته شده است. با توجه به به سیاست گذاری های کشور در راستای حرکت به سمت بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی، MVM110 انتخاب آگاهانه ای است که نشان از بینش دقیق مشتریان این خودرو دارد.
– MVM530 : به عنوان یک خودروی لوکس از موتور 2000CC و آپشن های متنوع بهره می برد. از سال 1389 که این خودرو وارد بازار ایران شده ، به خوبی در بازار مورد استقبال واقع گردیده است.
– X33 : خودروی شاسی بلندی مدرن و جادار است که هر دو مشخصه ی راحتی خودروهای سواری و قابلیت های خودروهای شاسی بلند را همزمان در بر دارد. شرکت مدیران خودرو در انطباق با سبک زندگی شهری معاصر یعنی مدرن، پویا، سریع و مجلل چنین خودروئی را ارائه نموده است.
– MVM315 : با طراحی بیونیک (برگرفته از طبیعت) و آپشنهای متنوع، القا کننده شادابی و نیروی جوانی است. موتور پرقدرت و کم مصرف این خودرو در کنار طراحی به روز و منحصر به فرد، از بارزترین مزایای این خودرو در مقایسه با سایر رقبا می باشد.
منبع : ام وی ام