نسل پیشین سراتو کوپ سواری خشکی داشت و رانندگی با آن خیلی لذت بخش نبود برای همین در این نسخه جدید می خواهیم ببینیم این مورد تا چه اندازه برطرف شده است .
داخل اتاق سراتو کوپ توانسته است فضا را برای ۴ نفر فراهم کند از این جهت می باشد که این خودرو در مقایسه با خودروهای دیگری که کوپ هستند مفید تر باشد ولی این نکته را هم باید گفت که ردیف پشت خودرو خیلی برای کسانی که بلند قد می باشند خوب نیست .
موادی که در داخل کابین این خودرو به کار برده شده است مثل همه خودروهای ارزان قیمت که در بازار جهانی وجود دارند و برای کشور کره هم می باشند با هوشمندی تمام برگزیده شده اند
مواد داخل کابین ساده و در عین حال با کیفیت به نظر می رسد، اما در فضای داخل کابین هم مانند طراحی خارجی از حس و حال اسپرت خبری نیست و شباهت بسیار زیاد به مدل سدان قطعا نمی تواند نقطه قوتی در این زمینه باشد.
با این وجود موتور ۲٫۰ لیتری سراتو کوپ مشخصات قابل قبولی را در این سگمنت قیمتی از خود نشان می دهد و حتی می توان گفت که سراتو با این پیشرانه نه چندان مدرن، در مقایسه با رقبایی نظیر مزدا ۳، هیوندای النترا، میتسوبیشی لنسر و رنو فلوئنس،یکی از سریعترین هاست.
براساس شتاب گیری های میدانی در وضعیت نه چندان استاندارد تهران (از نظر ارتفاع از سطح دریا و کیفیت سوخت) صفر تا صد سراتو کوپ حدود ۹٫۰ الی ۹٫۵ ثانیه به طول می انجامد و این خودرو اندکی از مزدا ۳ (به عنوان نزدیک ترین رقیب با موتور غیر توربو) سریعتر است.
هماهنگی بین موتور و گیربکس و واکنش های گیربکس در سبک و سنگین کردن به موقع دنده ها نسبت به نسل قبل به کلی متحول شده و بسیار بهتر به نظر می رسد.
بنابراین باید مشخصات فنی سراتو کوپ را از نظر پیشرانه و گیربکس مناسب دانست اما آنچه در زمان رانندگی جلب توجه می کند، بی حسی فرمان است که البته به لطف تنظیمات سه گانه (نرم- معمولی و اسپرت) تا حدی تغییر می کند، اما در وضعیت اسپرت جز سفتی و سنگینی بیش از حد فرمان، چیز دیگری عاید راننده نخواهد شد.
به عبارت دیگر سراتو کوپ به عنوان یک خودرو نسبتا اسپرت برای قشر جوان، اطلاعات چندان دقیقی را از وضعیت مسیر به راننده منتقل نمی کند و لذت رانندگی بالایی ندارد.
سیستم تعلیق این مدل قطعا نسبت به نسل قبلی بهبود یافته و ضربات را به شکل بهتری دفع و جذب می کند، بنابراین می توان گفت که کیفیت سواری در مجموع بهتر شده است اما مشکلی که اکثر مالکین با آن مواجه اند، ناپایداری محور عقب در سرعت های بالاست.
ظاهرا سادگی سیستم تعلیق در کنار تنظیم اسپرت آن مانع از جذب دقیق موج های جاده در سرعت های بالا می شود و احساسی از عدم تعادل و ناپایداری به راننده منتقل می شود. این مشکل فراگیر بین مدل های سدان و کوپه مشترک است و البته با تغییر سایز رینگ و تایر و استفاده از رینگ های کوچکتر تا حدی کمرنگ می شود.
به هرحال در یک جمله می توان گفت که سراتو علیرغم شتاب و کشش خوب و پیشرفت قابل توجه در زمینه سواری و هماهنگی موتور و گیربکس نسبت به نسل قبل، بیشتر از آنکه واقعا یک خودرو اسپرت و جوان پسند باشد، یک سدان اقتصادی دو درب است که می تواند نیازهای حداقلی مشتریان خود را برآورده سازد.
منبع : سراتو کیا
اگر بخواهیم نکته های منفی در خصوص پژو پارس را بررسی نماییم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
۱٫داشتن پلاستیک خشک
۲٫مناسب نبودن خودرو برای قد بلندها
۳٫هزینه نگه داری خودرو بالا است
۴٫ موتور و مصرف سوخت
۵٫ بی کیفیت بودن امکانات رفاهی
حال به هریک از این موارد به صورت جزیی می پردازیم :
۱٫استفاده از پلاستیک خشک که مشکل اکثر خودروهای ایرانی می باشد :
ایران خودرو توانسته است با ساختن داشبورد جدید برای خودروی پژو پارس آن را زیبا تر کند اما متاسفانه به دلیل استفاده کردن از مواد بسیار بی کیفیت از پلاستیک در هنگام رانندگی با این خودرو علاوه براینکه حس ارزان قیمت بودن خود را به راننده القا می کند بعد از چند وقت با به سروصدا افتادن راننده اش را اذیت می کند .
رودریهای این خودرو نیز اصلا جالب نیستند و دسته بازکن در به حدی بیکیفیت است که شاید در هر بار استفاده از آن منتظر شکستنش باشید. نکتهای هم که در اغلب پژو پارسها به چشم میخورد به داشبورد آن باز میگردد که حتی در زمان بسته بودن داشبورد نیز همچنان چراغ آن روشن میماند و این نشان از چفت نشدن درب داشبورد با بدنه سینه دارد که به مشکلات در حین مونتاژ مربوط میشود.
۲٫ مناسب نبودن صندلی های عقب برای قد بلند ها
یکی از مشکلاتی که در پژو پارس و البته پژو 405 به چشم میخورد انحنای سقف خودرو در بخش پشتی است و اگر شما فردی قد بلند باشید سر شما کاملا با سقف برخورد خواهد داشت. (برخلاف تندر که در آن چند سانتی متر نیز فضای اضافی خواهید داشت)
۳٫ بالا بودن هزینه نگهداری خودرو
با وجود اینکه پژو پارس تقریبا مقبولیت عمومی در کشور یافته است اما مشکلات بسیاری در زمینه فنی دارد. شاید حتی نسخه صفر این خودرو نیز بعد از یک ماه نیاز داشته باشد که به یک چک کامل در نمایندگیهای ایساکو برود و این باعث خواهد شد که با وجود گارانتی برخی هزینهها را نیز از جیب خود پرداخت کنید. زیرا حتی خود تعمیرکاران ایساکو نیز بر این باور هستند که قطعات فابریک نصب شده بر روی خودرو به هیچ وجه باکیفیت نیستند و البته تنها این قطعات شامل گارانتی میشوند و اگر بخواهید یک نسخه باکیفیتتر را استفاده نمایید باید مبلغی اضافی بابت این موضوع پرداخت کنید. البته این موضوع در تمام بخشهای خودرو به چشم خواهد خورد و شاید از لحاظ فنی، پژو پارس شما را در همان روزهای اول پشیمان کند.
۴٫ موتور و مصرف سوخت
اگر ارزانترین مدل این خودرو را خریداری کنید باید قید سرعت و شتاب را نیز بزنید. زیرا موتور ضعیفی در مقایسه با نسخه ELX بر روی آن نصب شده است که این موضوع باعث میشود ماشین سرعت و شتاب پایینی داشته باشد اما در مقابل نسخه ELX سرعت و شتابی عالی دارد. علاوه بر این، نسخه عادی پژو پارس مصرف سوخت بسیار بالایی نیز دارد که گاها باک ۷۰ لیتری این خودرو نیز کفاف این میزان از مصرف را نمیدهد و البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای پر کردن این باک حدود ۷۰ هزار تومان باید خرج کنید و حرکت نزولی آمپر سوخت دل شما را آب خواهد کرد.
۵٫ تجهیزات رفاهی بی کیفیت
شاید بهجرات بتوان گفت در تمام بخشهای این خودرو ایرادات بسیاری به چشم میخورد. از سیستم صوتی گرفته تا تنظیم آینهها، گاها امکان حرکت رو به بالای آینه وجود ندارد و… که در واقع هیچ مشتری نمیخواهد بعد از پرداخت ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان چنین مشکلاتی را در خودرو خود مشاهده کند.
منبع : پژو پارس
با دیدن خودروی ۸۲۰ ما به یاد اتومبیل تویوتا کمری می افتیم اما باید گفت که این تنها خودرویی نمی باشد که بادین ۸۲۰ به یاد آن می افتیم.
هنگامی که از جلو این خودرو را مشاهده می نماییم جلو پنجره های فورد تاروس را مشاهده می کنیم .
شباهت دیگر ۸۲۰ در قسمت چراغ های این خودرو می باشد که به آئودی A6 شبیه هست که با ابرویی منحصر به فرد خودروهای بی ام و همراه شده است .
حال مادامی که به این خودرو از نمای کناری به آن خودرو نگاه می کنیم می بینیم که این خودرو شباهت زیادی با بی ام و دارد (فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه ).
و در نمای عقب هم ترکیبی از هیوندا سوناتا و چراغ های آئودی A8 را داریم که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد.
می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.رینگ های ۱۶ اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی ۸۲۰ می دادند.
و صندوق عقبی با حجم ۵۱۰ لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) وهیوندا سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.
لیفان ۸۲۰ محصول جدید کرمان موتور :
لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسئولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد.
از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!
این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می شود و پیش فروش آن در ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا آن را با استفاده از زبان گویای تصاویر برای خوانندگان سایت معرفی کنیم.
منبع : کرمان خودرو
ام وی ام X33 S دو نوع تیپ دارد شامل : معمولی و اسپرت .
نسخه اسپرت ام وی ام ایکس 33 اس دارای یک سری تفاوت در مقایسه با معمولی می باشد .
تفاوت ها شامل : داشتن سقفی که رنگش متضاد با بدنه اش می باشد (مشکی)
داشتن سپرهای اسپرت
خروجی اگزوز دوگانه
این را باید در نظر گرفت که خروجی های اگزوز واقعی نمی باشند و وجودشان صرفا جنبه ظاهری دارد
طراحی نمای عقب نیز تغییر چندانی را نسبت به نسخه قبلی X33 به خود نمی بیند اما در نمای بغل شاهد افزوده شدن قطعات ضربه گیر کرومی رنگ هستیم که در هماهنگی با رینگ های اسپرت، جلوه ای لوکس و گران قیمت را برای X33 جدید ایجاد می کند، نمای جلو هم شاهد بیشترین تغییرات است که واقعا استادانه انجام شده و از هر دو نسخه قبلی X33 جذاب تر به نظر می رسد، از این رو می توان به طراحی خارجی X33S نمره ای در حد بسیار خوب داد و این شاسی بلند تک دیفرانسل را از حیث زیبایی در زمره بهترین های قابل خرید در شرایط فعلی بازار دانست.
حکایت پیشرفت فوق العاده صنعت گران آسیای شرقی، اعم از ژاپن، کره و اخیرا چین در صنعت خودروسای، حکایت جدیدی نیست. هر سه کشور برای سال های مدیدی به کپی برداری از خودروسازان غربی و بی کیفیتی متهم شدند اما در نهایت با تلاش روز افزون خود را از بند اتهامات رها کردند و سهمی از بازار بزرگترین خودروسازان جهان را بدست آوردند، البته هنوز چین همچون کره و ژاپن به مرحله پایداری در صنعت خودروسازی نرسیده است، اما آنچه از شواهد امر برمی آید این است که این کشور هم حداقل در بازار کشورهای در حال توسعه می تواند جای پای خود را در بازار محکم کرده و سهمی از بازار این مناطق را از آن خود کند.
چری به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ و دولتی چین، قطعا در زمینه بومی سازی تکنولوژی تولید خودرو سهم مهمی را برای کشورش بر عهده دارد، این کمپانی برخلاف بسیاری دیگر از خودروسازان چینی در راستای کپی برداری از خودروهای مشهور کار نمی کند، بلکه در مسیر دست یابی به دانش تولید خودرو گام بر میدارد و سال هاست که با مشارکت شرکت مدیران خودرو در کشورمان نیز حضوری پر رنگ دارد.
چندی قبل شاهد رونمایی از تازه ترین محصول مدیران خودرو یعنی ام وی ام X33 جدید با پسوند S در نمایشگاه خودرو مشهد و قیمت گذاری این خودرو در تهران بودیم و به تازگی نیز فرصتی دست داد تا برای نخستین بار پشت فرمان سومین مدل از سری محصولات X33 بنشینیم، خودرویی که به روز رسانی گسترده ای را در راستای افزایش کیفیت و زیبایی تجربه کرده است.
منبع : ام وی ام
نمای خارجی لیفان ایکس 60 اتوماتیک :
بین نمای خارجی دو مدل لیفان ایکس 60 در دو نسخه دنده ای و اتوماتیکش هیچ گونه تغییری نمی توان یافت .
تشخیص دادن اینکه خودروی مورد نظر از نوع دنده ای می باشد و یا اتوماتیک از روی ظاهر برای خیلی از ماها کار سخت و مشکلی می باشد .
تنها راهی که وجود دارد تا از آن طریق بتوانیم تشخیص دهیم که خودروی مورد نظر اتوماتیک است و یا دنده ای این است که نوشته سی وی تی را بر روی اتومبیل مشاهده نماییم .
اگر این نوشته برروی خودروی مورد نظر باشد یعنی اینکه آن خودرو اتوماتیک است .
نمای داخلی لیفان ایکس 60 اتوماتیک :
با ورود به خودرو اولین تغییری که نسبت به قبل احساس می شود وجود گیربکس اتوماتیک و مانیتور در کنسول جلو است .در وسط داشبورد یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال به بلوتوث قرار گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است.
لیفان قصد داشت حداقل ها را در این خودرو رعایت کند صندلی ها و رو دری ها با چرم مصنوعی دوخته و تزئین شده اند و جنس داشبورد نیز از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد سایر جزئیات کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی نداشته اند و همان طرح کابین قبلی حفظ شده است.
قابلیت های فنی
موتور این خودرو همان موتور 1794سی سی لیفان است .این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید 131 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 168 نیوتن متر در دور موتور 4200 دور بر دقیقه را دارد
قطعا مهمترین تغییر این خودرو در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT است که قابلیت تبدیل به صورت دستی دارد.
لیفان ایکس 60 کراس اووری است که حدودا 3 سال از حضور آن در ایران می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در زمان عرضه و همچنین قیمت مناسب توانست فروش نسبتا خوبی را تجربه کند یکی از انتقاداتی و انتظاراتی که خریداران این خودرو داشتند استفاده از گیربکس دنده ای در آن بود و لذا این موضوع کرمان موتوری ها را برآن داشت که به فکر استفاده از گیربکس اتوماتیک برای ایکس 60 بیفتند. و لذا در این راستا ایکس 60 را با گیربکس اتوماتیک CVT راهی بازار شد.
فرصتی دست داد تا هم زمان با عرضه مدل اتوماتیک ایکس 60 به بازار آن را بررسی کنیم.
منبع : لیفان