دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

مقایسه طراحی پراید با رنو کوئید

اتومبیل پراید  به دلیل اینکه طراحی اش خیلی قدیمی می باشد قادر نیست که با خودروهای مدرن رقابت کند

ولی این را هم باید گفت که این خودرو از ابتدای تولیدش تا به الان تغییرات زیادی را کرده است و از این رو هم چهره اش نسبت به چهره اولیه اش خیلی تغییر کرده است .(در طی دو دهه)

در خودروی ۱۳۱ و همچنین صبا تغییرات کوچکی را می توان مشاهده نمود و همچنین در نسخه های ۱۳۲ و همچنین ۱۴۱  می توانیم تغییرات بزرگ تر را مشاهده نماییم .

در درون این خودرو چیزی که می بینیم یک داشبورد پلاستیکی می باشد که برروی آن امکانات خیلی کمی وجود دارد ولی حالا در نسخه های جدید تر طراحی داشبورد نسبت به قبل کمی جدیدتر شده است  (الهام گرفته از مدل ۱۴۱)

و اما در مورد کوئید، شاهد خودرویی با زبان طراحی جدیدی هستیم. با المان‌های زیرکانه طراحی شده از ناحیه رنو،‌ چهره یک شاسی‌بلند را برای بیننده یادآور می‌شود. طراحی پویا با جلوپنجره‌‌ی برجسته‌‌ای که لوگوی رنو همانند الماس در وسط آن می‌درخشد. (لوگوی رنو سمبل یک الماس است.)

در داخل، مثل همیشه با محیط سادهِ‌ و داشبورد پلاستیکی یک رنو مواجه هستیم، البته به استثنا صفحه نمایش لمسی و صفحه کیلومتر دیجیتالی به‌کار رفته در آن، که به نظر می‌رسد حداکثر تلاش صورت‌ گرفته شده از سوی طراح بوده که سرنشینان، کمی از حس‌وحال  بی‌روح داخل کابین محصولات سابق رنو فاصله بگیرند.

 

اصالت

پراید  خودرویی بود که در سال ۱۹۸۶میلادی (۱۳۶۵شمسی) طراحی و تولید شد، یعنی حدود ۳۰ سال پیش! خودرویی که میان چند خودروساز مزدا، فورد وکیا  دست به دست شد و بالاخره در سال ۱۳۷۲به دست خودروساز ایرانی، سایپا افتاد!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجی کالا، و اما کوئید، خودرویی است که رنو در سال ۲۰۱۵ به قصد هدف گرفتن بازار خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت هند تولید کرد. بنابراین کوئید خودروی جدیدتری نسبت به پراید  محسوب می‌شود.

 

کلاس‌بندی

پراید عموما به‌عنوان یک خودروی سدان‌‌ (صندوق دار) و یا هاچ بک کوچک شهری شناخته می‌شود.

در مورد کلاس کوئید جای بحث زیاد است. به‌طور کلی کوئید را یک کراس‌اور کوچک می‌دانند. کوئید از نظر ابعاد حتی از ۲۰۶ کوچک‌تر و ارتفاع آن تنها ۲٫۸ سانتی‌متر از پراید بیشتر است! در حقیقت کوئید یک هاچ بک کوچک شهری است که تنها با افزایش ارتفاع چندسانتی‌متری ناقابل، لفظ کراس‌اور کوچک را یدک می‌کشد. این اختلاف ارتفاع ناچیز، شاید در جاده‌های خاکی یا پرفراز و نشیب، عملکرد بهتری را نسبت به پراید از خود نشان دهد.

البته بعید نیست که کوئید هم مثل پراید دست‌خوش تغییراتی شود و در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد تولید انواع کلاس‌های سدان تا وانت آن باشیم!

منبع : رنو

اطلاعاتی از خودروی کیا GT

یک خودروی جدید که از ظاهری بسیار مدرن و در عین حال منطقی برخوردار می باشد اخیرا در نمایشگاه خودروی پاریس توسط شرکت کره ای کیا معرفی گردید .

این خودرو که در دسته هاچ بک ها جای گرفته است نسل چهارم ریو می باشد .

طراحی این خودرو در مراکز طراحی کیا در کشورهای آمریکا و آلمان صورت گرفته است .

چیزی که سبب پیشرفت کردن طراحی ظاهری اتومبیل های دو خودروساز هیوندای  و کیا شد پیوستن پیتر شرایر به گروه خودروسازی این دو برند می باشد

 

در سال 2011 کره ای ها کانسپتی با نام GT معرفی کردند که از ظاهری بسیار جذاب و زیبا برخوردار بود. حال گریگوری گویلام (Gregory Guillaume) یکی از طراحان کیا در مصاحبه ای اعلام کرده که سال آینده نسخه تولیدی این خودرو معرفی خواهد شد.

او درباره ظاهر این اتومبیل گفته: “خودروهای قدیمی زیادی وجود دارند که الهام بخش بوده و به من کمک می کنند تمرکز کنم. برای مثال نسخه به نمایش درآمده GT درست است که 4 در دارد، اما بصورت موتور جلو و دیفرانسیل عقب طراحی شده است.

خودرویی که در کودکی با این ساختار دوست داشتم، مازراتی گیبلی بود.

 

“گیبلی اتومبیلی بود که می شد با آن بدون توقف از پاریس تا جنوب فرانسه رفت؛ زیرا همه چیز درباره آن عالی است. هنگام طراحی GT این مساله همیشه در ذهن من بود.”

سدان 4 دری با نشان کیا که از یک مازراتی کلاسیک الهام گرفته شده، می تواند ایده جالبی باشد. نسخه کانسپت این خودرو در زمان معرفی به موتور شش سیلندر V شکلی مجهز شده بود که توانایی تولید حدود 400 اسب بخار قدرت را داشت.

این که نسخه تولیدی چقدر قدرت خواهد داشت هنوز به عنوان یک راز باقی مانده است.

 

آلبرت بیرمان مدیر جدید بخش دینامیک کیا که قبلا کارمند سابق M پاور بی ام وی بود، در این باره گفته که GT قدرتمندترین محصول با نشان کیا در اروپا خواهد بود.

از آنجایی که این کمپانی در حال حاضر سدانی با قدرت 420 اسب بخار (K900 یا همان کوریس) برای بازار آمریکا تولید می کند؛ بنابراین انتظار می رود خروجی موتور GT چیزی در این حدود باشد.

 

ناگفته نماند بیرمان با این هدف جذب شده که هندلینگ و دینامیک محصولات  هیوندای -کیا را ارتقا دهد. بنابراین شاید بتوان این انتظار را داشت که خودروهای کره ای در آینده خصوصیاتی نسبتا مشابه به اتومبیل های بی ام وی پیدا کنند.

ارایه یک خودروی چهار نفره GT کوپه از سوی کره ایها بار دیگر نشان از برنامه های بلندپروازانه آنان دارد. برندهای کره ای که روزی به ارزان قیمت بودن، کیفیت پایین، طراحی و عملکرد ضعیف معروف بودند.

اکنون شخصیتی قابل احترام پیدا کرده و به رقبایی توانمند برای برندهای مطرح با سابقه تبدیل شده اند.

بدون شک جذب نیروهای با تجربه و مستعدی چون پیتر شرایر نقشی انکارناپذیر در این امر داشته است، مساله ای که در کشور ما نادیده گرفته شده و بسیاری از استعدادهای داخلی هم به دلیل بی توجهی به خارج از کشور مهاجرت نموده و بعضا به استخدام شرکت های مطرحی چون بنز و بی ام و درآمده اند.

منبع : کیا موتورز

نگاهی گذرا به مقایسه پراید و پژو آردی

با بررسی و مقایسه دو خودروی پراید و پژو  آردی به یک سری نتایجی دست می یابیم که در اینجا موارد تفاوت را به صورت خلاصه ذکر نموده ایم :

۱٫در درون کابین خودروی پژو  آردی در مقایسه با خودروی پراید از قطعات با کیفیت تری استفاده شد و بدین گونه دیرتر به سروصدا می افتد.

۲٫ نهایت سرعت خودروی پژو  آردی در مقایسه با پراید بالا تر است .

۳٫ اگر خودروها را از حیث فضا و جاداری بررسی نماییم می بینیم که آردی در سطح بالاتری قرار می گیرد .

۴٫خودروی پراید بنزین کمتری مصرف می کند .

۵٫ قطعات هر دو خودرو قیمتی یکسان دارند .

۶٫ خودروی آر دی ایمنی بالاتری دارد .

۷٫ از نظر زیبایی نظر های زیادی هست  ولی بدنه پژو  به نظر زیبا تر از پراید میاد ان هم بخاطر شیب بیشتر در ماشین.

۸٫ شتاب گیری پراید بهتر از آر دی هست.

۹٫ هندلینگ پژو آردی ای بهتر هست.

پراید :

این خودرو توانست توجه بازار خودرو کره را به خود جلب کند . در سال ۱۹۹۳ بود که توجه سایپا  نسبت به این خودرو جلب شد در این زمان بود که قرارداد واردات این خودرو بین سایپا  و کیا  موتورز بسته شد .

پس از ۶ سال واردات این خودرو قرارداد مونتاژ آن امضا شد که طی این قرار داد سایپا  حق ۵۰٪ داخل سازی داشت . طبق معمول ایران هر خودرویی را که مونتاژ میکنه تا حدود ۴ سال خراب میکنه و پراید هم از این قاعده مستثنا نبود و تا اواسط سال ۸۳ که مدل سی ال سی آن عرضه می شد افتضاحی بیش نبود در این جا نظر شما را به مشخصات مدل سی ال سی جلب می نمایم :

قدرت موتور ۶۱ اسب بخار ، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر ،شتاب ۰ تا ۹۶ ۱۷ ثانیه . این ارقام رو با پراید کره ای مقایسه کنید موتوجه می شوید که چقدر افت در توان خودرو بوجود آمده بود ،بلا خره در اواخر سال ۸۳ سایپا  مجبور شد مدل انژکتوری ساژم را ارئه دهد که نصبت به مدل سی ال سی بهبود یافته بود اما باز هم جا برای بهتر شدن داشت ، در سال ۸۴ سایپا  مدل انژکتوری زیمنس را عرضه کرد که نسبت به دو مدل پیشین ارتقا زیادی یافته بود . مشخصات این مدل بدین شرح است :

قدرت موتور ۶۵ اسب بخار ،حداکثر سرعت ۱۷۹ کیلو متر شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۴ ثانیه ،مجهز به سیستم پاششی سوخت انژکتوری

منبع : پراید

معرفی اتومبیل پژو ۳۰۱ درنمایشگاه پاریس

مسئله ای که در خصوص پژو ۳۰۱ وجود دارد این است که این خودرو از فرمول نام گذاری پژو استفاده نکرده است .

پژو برای نام گذاری خودروهای خود یک سیاست در پیش گرفته است که بر طبق آن باید خودروی پژوی جدید ۳۰۹ نام گذاری می شد بدین گونه که خودروی پژو ۳۰۸ که آخرین مدل پژو می باشد باید در نظر گرفته میشد و سپس پژوی جدید ۳۰۹ میشد اما در نهایت تعجب می بینیم که پژو به جای اینکه به عدد ۸ یک عدد اضافه کند آن را به کل برداشته است و عدد ۱ را جانشین آن کرده است .

احتمال دارد دلیل کار پژو این باشد که این خودروی جدید را از سری های ۳ جدا کرده است .

این طور که به نظر می آید پژو قصد دارد یک مدل ارزان خانوادگی و بدون هیچ گونه تجملات خود را به میان آورد تا رنو  و لوگان را به چالش بکشد

نگاهی به مشخصات خودرو هم نشان می دهد که چندان با خودرویی شبیه ۳۰۸ روبرو نخواهیم شد. اما اندازه ماشین در همان ابعاد است. طول ماشین ۴٫۴۴ متر و فاصله بین دو محور ۲٫۶۵ متر  می باشد. فضای صندوق نیز ۵۰۶ لیتر می باشد.

 

تاکنون سه موتور برای پژو ۳۰۱ درنظر گرفته شده است. اولین موتور ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر با تکنولوژی VTi است که ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. موتور ۱٫۲ لیتری سه سیلندر با توان ۷۲ اسب بخار و موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر HDi دیزلی با قدرت ۹۲ اسب بخار  هم  قابل انتخاب می باشند. بعد از پژو ۲۰۸ این دومین خودرویی است که از موتور سه سیلندر ۱٫۲ لیتری VTi استفاده می کند.

 

امکانات ایمنی پایه در حد سیستم ترمز ABS و ESP و چهار کیسه هوا و سیستم کمک پارک عقب برای پژو ۳۰۱ قابل انتظارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از امکانات و مشخصات و قیمت شاید تا ماه سپتامبر باید صبر کنیم.

پژوی ۳۰۱ در ماه سپتامبر رونمایی و از اول نوامبر در ترکیه و سپس در اروپای مرکزی و شرقی، یونان، خاورمیانه، روسیه، اکراین و آمریکای جنوبی به فروش خواهد رسید.

 

یکی از خودروهایی که قرار است بزودی در کشور توسط شرکت ایران خودرو  تولید گردد پژو ۳۰۱ نام دارد.
این خودرو که در دسته خودروهای ارزان قیمت قرار می‌گیرد در رده خودروی تندر ۹۰ بوده که صد البته ظاهر بهتری نسبت به آن دارد. این خودرو محصول مشترک شرکت چینی دانگ فنگ و پژو فرانسه می‌باشد.

 

نکته جالب عدم تبعیت این مدل از سیاست نامگذاری کلاسیک پژو است. در حالیکه آخرین نسل پژو ۳۰۸ باید تبدیل به نام ۳۰۹ شود، عدد یک جایگزین هشت می شود. شاید دلیل پژو متمایز کردن این خودرو از سایر خودروهای سری ۳ خود است. ظاهرا پژو با یک مدل ساده و ارزان خانوادگی قصد به چالش کشیدن رنو  و مدل لوگان آن را در این بازارها دارد.

 

طول ماشین ۴٫۴۴ متر و فاصله بین دو محور ۲٫۶۵ متر  می باشد. فضای صندوق نیز ۵۰۶ لیتر می باشد.

منبع : پژو

جانشین نیسان آبی کیست؟

به نظر می رسد که دیگر کم کم وقت خداحافظی با نیسان آبی هم فرا رسیده است!

شرکت زامیاد تصمیم گرفته است به جای این خودروی آبی رنگ یک خودرویی تولید کند که به روز تر باشد .

مدیرعامل شرکت زامیاد در مصاحبه های خود بیان کرده است که : تولید کردن سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد از طرف دیگر هم تامین کردن قطعات خود دردسری دیگر است و در کنار این ها مشکل نقدینگی هم وجود دارد وی در کنار اشاره به  این مسایل بیان کرده است که : در این چند سال گذشته یک سری قوانینی به عرصه صنعت خودروسازی در خصوص استانداردهای امنیتی و همچنین مصرف بنزین وارد شده است که این استانداردهای جدید برای خودروسازان مشکلاتی را به همراه داشته است .

زیرا از یک‌سو اجرای این طرح‌ها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.

مهندس حمیدی افزود: 42 سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات در حال تولید بود. این محصول نقاط ضعفی دارد و رویکرد ما از رده خارج کردن این خودرو از خط تولید است البته رسالتی که این محصول در بازار حمل‌ونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و این محصول به‌شرط افزایش کیفیت توانایی عرضه خدمات در سال‌های آینده را دارا است.

 

وی افزود: توان باربری این محصول معادل 3 وانت است و این در حالی است که محصولی که یک‌سوم این خودرو بار حمل می‌کند در هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که نیسان آبی زامیاد در هر 100 کیلومتر سه برابر بار حمل می‌کند و تنها 12 الی 13.2 لیتر مصرف سوخت دارد.
مهندس حمیدی ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت 18 لیتری وانت‌های نیسان کاربراتوری که در گذشته تولید می‌شد، اظهار داشت: کاهش مصرف 1 لیتر بنزین بسیار سخت و هزینه‌بر است و امروز این خودرو نسبت به گذشته خود 5.5 لیتر کاهش مصرف سوخت دارد و این در حالی است که از زمان تولید مدل دیزل این خودرو تاکنون هزار میلیارد تومان منافع برای کشور از جهت صرفه‌جویی سوخت ذخیره شده است.
وی در ادامه افزود: به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دست‌ساز بود و خط تولید نداشت. این خودرو با مصرف سوخت کمتر و راحتی فرمان پذیری و هندلینگ به گیربکس 6 دنده مجهز شده است و تاکنون 110 الی 120 دستگاه از این مدل تولید شده که به ارگان‌ها در قالب مزایده فروخته خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خودرو مشخص شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فروش پادرا به عموم مشتریان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: تا امروز نزدیک به 50 دستگاه از این خودرو به کشورهای تونس،ترکمنستان و لیبی صادر شده است.
وی در ادامه افزود: درصد زیادی از خودروهای در حال تردد کاربراتوری و فرسوده هستند و ما اصرار داریم که دولت برای تعویض این خودروها با مدل‌های انژکتوری حمایت لازم را انجام دهد

 

در ادامه مهندس فداکار، معاون مهندسی شرکت زامیاد، گفت: یکی از مباحثی که بسیار درباره آن بحث می‌شود میزان مصرف سوخت نیسان آبی است درحالی‌که طی بررسی‌های انجام شده وانت NI(بنزین سوز) در حالت بدون بار 11.7 لیتر و نیمه بار 12.9 لیتر و تمام بار 14.62 لیتر و ترکیبی 13.11 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.
وی افزود: وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار 8.48 لیتر و تمام بار 10.05 لیتر و ترکیبی 9.35 لیتر بنزین مصرف سوخت دارد.

در ادامه مهندس درویش،معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد، افزود: طی دو سال اخیر سبد محصولات این شرکت شامل محصولات دوگانه‌سوز، دیزل و بنزینی بوده که از 38 هزار دستگاه خودرو فروخته شده 36 هزار دستگاه دوگانه‌سوز و دیزل می‌باشد.
وی افزود: در سال جاری، 32 هزار دستگاه خودرو در شرکت زامیاد تولید شد که تنها 1400 دستگاه آن مدل بنزین سوز است.

وی در ادامه به پروژه‌های در حال اجرا در این شرکت اشاره کرد و افزود: تعدادی از پروژه‌ها بر روی پلت فرم نیسان انجام شده که می‌توان به پروژه‌های پادرا، اکستند، پادرا دو کابین و Z100 (تغییر اتاق) اشاره کرد. همچنین پروژه‌هایی نیز شامل تغییر پلت فرم است که می‌توان به ارتقا موتور به یورو 6 دیزل، گیربکس جدید 6 دنده و بهینه‌سازی شاسی اشاره کرد.
مهندس درویش در ادامه به پروژه‌های محصول جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی، پروژه DSFK که کامیونت زیر یک تن با استاندارد یورو 5 و دو ایربگ می‌باشد در محدوده قیمتی 30 میلیون تومان و شمار 2 هزار دستگاه تا اواسط سال آینده اجرا خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین محصول ون مسافری و باری برای طرح روستایی به‌صورت CBU وارد و در سال آینده عرضه خواهد شد.

 منبع : سایپا